Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 826
Hei!

Jeg har fått et kjempetilbud.

Jeg har allerede en MacBook Pro Late 2012, 750 GB HDD, i7, 2,6 GHz, (Kjøpt for 16500kr i juli 2012)

Får nå Macbook Pro 15" Retina 2,6 GHz 512 GB SSD for 14000 kr (sparer 5000kr)

Burde jeg oppgradere, eller?
Ja garantert verdt det!
Du får jo en rimelig stor ssd og retinaskjerm, er vell egentlig forskjellene på den du har nå til den du får. Har du behov for disse tingene? Hvis ja, selvfølgelig.

Er den du har fått tilbud på brukt eller ny?
Sitat av OnklD Vis innlegg
Du får jo en rimelig stor ssd og retinaskjerm, er vell egentlig forskjellene på den du har nå til den du får. Har du behov for disse tingene? Hvis ja, selvfølgelig.

Er den du har fått tilbud på brukt eller ny?
Vis hele sitatet...
Får den fra Eplehuset! Hmm, hadde gjerne likt Retina og kjappheten i SSD
SSD og Snurredisk kan ikke sammenlignes - SSD er MYE mer snappy....
Når klokken har du tenkt å stille deg i køen for om ikke er ALT solgt etter noen få minutter !
Sist endret av SayNoMore; 2. april 2013 kl. 20:04.
Det enest som bekymrer meg er at alle de nåværende 15" har 16GB ram mens denne versjonen er 8GB? Sliter av og til med 8GB av og til når jeg f.eks bruker Logic!

Klokken 7.
Vet at Mac elsker mye ram men jeg trodde 8GB ville holde til det meste og SSD vil jo også avlaste litt.
Kan jo uten problemer oppdatere ram'n til 16 senere om du finner ut det er for lite, selger du den "gamle" så har du jo spart inn enda litt mer.
Sitat av OnklD Vis innlegg
Kan jo uten problemer oppdatere ram'n til 16 senere om du finner ut det er for lite, selger du den "gamle" så har du jo spart inn enda litt mer.
Vis hele sitatet...
Du får ikke oppgradert ram i etterkant på retina-modellene.

Jeg kjøpte min med 16gb ram fordi jeg vil ha muligheten til å kjøre flere vm-er samtidig (f.eks med windows server), men utenom det har jeg aldri vært over 6-7gb i rambruk
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Du må huske på at det går ann og sette inn SSD disk i din maskin også!

Hvis du selger den du har nå, for ca. 6-7 tusen, så koster det deg ca 7k for ssd disk og retina skjerm.
Har du penger som brenner i lomma og vil ha en retina så er det helt klart en god deal. Det eneste jeg ville vært skeptisk til er om retina faktisk er noe og ha. Har hørt rykter om at det er mye kødd med de.