Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2898
Har laget https://serdeg.no/

Jeg har brukt Wordpress i bunnen selv om det er Drupal jeg jobber med til daglig, hovedsaklig fordi jeg vil ha noe jeg kan oppdatere med et klikk og jeg slipper å dille mer enn nødvendig med. Jeg har ikke fritid nok til sånt.

Designet er gratisversjonen av ferdig-themet PressCustomizr, så alt jeg har gjort av justeringer er bare det jeg har klart via CSS-overstyringer. Men fargetema og logo er laget av meget dyktige Viva la Opium.

Så det paradoksale er at jeg som utvikler strengt tatt har brukt mesteparten av tida på innholdsproduksjonen, som jeg egentlig hater. Men jeg mener det har blitt "greit nok" etterhvert som jeg har fått mange tilbakemeldinger og innholdet har blitt revidert.

Så hva synes dere? Tar gjerne i mot tilbakemeldinger på alt sammen fra konsept til design og innhold. Bare husk på at siden ikke er laget for de som strengt tatt kan dette fra før. Den er "dummet ned" med vilje.
Det hadde vært kult om du la til noe lignende https://prism-break.org
webdings
fuzzy76's Avatar
Trådstarter
Har vært inne på tanken, ja. Problemet er at det involverer alt for mye innholdsproduksjon til at jeg noensinne kommer til å gidde å gjøre det ferdig. :-P Og fordi det kan virke overveldende for "tante Ågot". Så inntil videre har jeg nøyd meg med å lenek til Prism-Break under "lenker".
▼ ... mange måneder senere ... ▼
webdings
fuzzy76's Avatar
Trådstarter
Da har jeg nettopp fullført en større omlegging til Pelican og et custom theme med Bootstrap 4.

https://serdeg.no/2016/10/12/stor-overhaling/

Og jeg tar i mot pull-requests på Github!
Er noe rart med det responsive designet. Menyen flyter rart (og burde kanskje vært høyrejustert) samt datoen på posten brekker helt merkelig både i portrait og landscape på min telefon.
webdings
fuzzy76's Avatar
Trådstarter
Menyen er en kjent bug. Dvs Bootstrap 4 har ikke gjort navbar-komponenten responsiv enda. Prisen for å bruke alpha. Foreløpig taktikk er bare å oppdatere Bootstrap etterhvert som det nærmer seg release.

Men datoen var nytt for meg, skal se på det (mulig jeg ikke har sjekka akkurat de sidene på mobil).
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Råbra nettside imo. Dette er garantert viktig og vesentlig informasjon for mange Nordmenn.

Om jeg må si nevne noe som var mindre positivt så var det kanskje at man må klikke seg frem og tilbake veldig mye? Kanskje det er mulig å gjøre den enda mer brukervennlig for de med mindre toldmodighet :P En skikkelig eye-catching forside hadde gjort seg - der besøkende føler at de bare lese videre.
Type "clickbait" bare at innholdet er seriøst.

Bare noen tanker. Bra konsept, likte den delen utrolig godt og det er ikke særlig å sette fingeren på ved mitt korte besøk.
webdings
fuzzy76's Avatar
Trådstarter
Skal se på det. Har vurdert om f.eks breadcrumbs kan hjelpe på. Men samtidig blir det forvirrende om et tiltak hører til under flere trusler, så jeg har ikke et klart hierarki på siden.
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Hmm- kan være en idè at man blir "guidet" gjennom siden din, på en måte? Husker det fantes en nettside som gjorde det slik at besøkende skulle få med seg store mengder informasjon uten å bli uinteressert i innholdet på samme tid og da ble man "guidet" gjennom innholdet med få museklikk. Kommer ikke på hvilken nettside dette var men ideen var genial.

Syns siden din er veldig bra per idag uansett. Lykke til videre