Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2467
Hei freaks!
En venn av meg skal ha en ny datamaskin for rundt 6-6,5k, jeg har satt opp denne lista for han.

Kommer denne pcen til å dra de fleste nye spill på hight/ultra?
Jeg er selv litt usikker på GPU og PSU, men produktanmeldelsene ser jo greie ut... Hva mener dere ?

- ProDead
DayZ Proff
Benjy's Avatar
NÅ er ikke jeg en pc-ekspert eller jo men ikke bygging. men ville valgt enn bedre prossesor
heilt fin den, bytt gjerne ssd til denne, er salg på den! ta og gjerne lav profil ram, i tilfelle du skal ha ein større kjølar på cpu'en. ellers heilt fin
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Prosessoren er fin den
Trådstarter
59 1
Har samme prossesor selv så det ligger ikke noe problem der ^^
Jeg ville ikke gå for intel i et 6,5k budsjett heller.
Takk for tilbakemelding, da er det denne det går for !
Er ikke casen mATX og hovedkortet ATX?
Sjekk ut Vishera lista i denne tråden. Du kan legge på en SSD, men da kommer den rett over 6K.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Sjekk ut Vishera lista i denne tråden. Du kan legge på en SSD, men da kommer den rett over 6K.
Vis hele sitatet...
Likte Vishera, men hovedkortet passer ikke i kabinettet! OBS OBS! Men ellers godt jobba
Sitat av Hermzz Vis innlegg
Likte Vishera, men hovedkortet passer ikke i kabinettet! OBS OBS! Men ellers godt jobba
Vis hele sitatet...
haha! bra du såg det! hadde ikkje tenkt over det i heile tatt :P sjeldent folk bulilder mATX på nFF :P
Sitat av Hermzz Vis innlegg
Likte Vishera, men hovedkortet passer ikke i kabinettet! OBS OBS! Men ellers godt jobba
Vis hele sitatet...
Det er bare feil i bildet, i lista som linkes til skal kabinettet være byttet til Core 3000 eller det du velger selv.

Venter på samme hovedkort selv, (Tror jeg får det i posten på lørdag) det har utrolig mange features hvis du sjekker ASUS sin nettside!
Sist endret av Fekillix; 29. mars 2013 kl. 20:38.
Trådstarter
59 1
Oi! Det at HK ikke passer i kabinettet så jeg ikke! Tror jeg går for lista jeg satt opp bare med et nytt kabinett fordi jeg ser helst for meg at han bestiller fra komplett.
Vet dere om noe kabinett som koster ca det samme og som støtter atx?
Dustinhome er billigere. Jeg skjønner ikke hvorfor du må kjøpe fra komplett
Sitat av ProDead Vis innlegg
Oi! Det at HK ikke passer i kabinettet så jeg ikke! Tror jeg går for lista jeg satt opp bare med et nytt kabinett fordi jeg ser helst for meg at han bestiller fra komplett.
Vet dere om noe kabinett som koster ca det samme og som støtter atx?
Vis hele sitatet...
Du får mere for penga hos Dustin, og frakten dems er like rask i min mening.

De har upåklagelig service også!
Trådstarter
59 1
Joda, tviler ikke på det. Men nå bor jeg ca 40 min unna pickup pointet i sandefjord og da kan jeg hente delene dagen etter jeg har bestilt
Jeg ville heller spart et par hundrelapper for å vente en dag ekstra
Bytt ut ssd med en oppgradering til 660ti.
Er enig med mange av de over her.
Jeg tror at det vil lønne seg å ha litt is i magen og spare litt til, slik at du heller kan kjøpe et "fullblods" opsett med en gang i stedet for å kjøpe ett "halvblods" opsett og oppgradere på sikt. Jeg vil tro at det vli bli rimeligere samt en mye bedre opplevelse for deg.
Hvis du absolutt ønsker å kjøpe med en gang er opsettet ditt ok, men jeg ville som mange sier, droppet ssd-en i første omgang og heller bruke de pengene på en bedre gpu/cpu. Jeg mener det er lurt fordi det er viktigere med en god gpu/cpu enn en ssd. En ssd er også billigere å slenge på i etterkant.

Har laget ett forslag her. Jeg sverger fortsatt til Intel fordi jeg mener du får mere for pengene med en i3 kontra en fx-4300, men det er jo min mening såklart :P . Kabinettet kan du gjøre som du vil med, valgte bare ett.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...B-C31E84656C65


(vet du sier du vil bestille fra komplett fordi det tar kortere tid før du får varen, men jeg ville heller ventet den ene dagen ekstra hvis jeg fikk mere for pengene mine)
Sist endret av jorwax; 30. mars 2013 kl. 01:14. Grunn: Finpuss
Mitt forslag: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...6-6A87EA3C22CA Skal kunne spille det meste med det oppsettet her. Eneste som trengs å gjøres er å legge til kabinett og eventuelt dvd brenner. Men trenger ikke dvd brenner i utgangspunktet hvis den ikke skal brukes til å se filmer med eller har andre spesielle behov
Sist endret av sweem; 30. mars 2013 kl. 19:08.
Sitat av sweem Vis innlegg
Mitt forslag: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...6-6A87EA3C22CA Skal kunne spille det meste med det oppsettet her. Eneste som trengs å gjøres er å legge til kabinett og eventuelt dvd brenner. Men trenger ikke dvd brenner i utgangspunktet hvis den ikke skal brukes til å se filmer med eller har andre spesielle behov
Vis hele sitatet...
Ville ikke kjøpt demo hovedkort.
Sitat av Hermzz Vis innlegg
Dustinhome er billigere. Jeg skjønner ikke hvorfor du må kjøpe fra komplett
Vis hele sitatet...
Kan jo sette opp en liste til han hos Dustin så får han se hvor mye han sparer på det. Syns ikke de er så billige som folk skal ha det til egentlig.
Sitat av sweem Vis innlegg
Mitt forslag: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...6-6A87EA3C22CA Skal kunne spille det meste med det oppsettet her. Eneste som trengs å gjøres er å legge til kabinett og eventuelt dvd brenner. Men trenger ikke dvd brenner i utgangspunktet hvis den ikke skal brukes til å se filmer med eller har andre spesielle behov
Vis hele sitatet...
hadde lagt pengane mine her ja! veldig mykje pc for pengane!

ville faktisk ha valgt å støtte komplett mest mulig, dei har hatt mykje godt her på tg! så vist alle skfiter til dustin, så blir da nokk ikkje titan som premie...
Sist endret av R0flcopter; 30. mars 2013 kl. 20:24.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Ville ikke kjøpt demo hovedkort.
Vis hele sitatet...
Begge mine z77 hovedkort er det. Ingen problemer med det. Ene fikk jeg litt ustabiliteter med usb kontaktene. Fikk tilsendt helt nytt kort da. 3 demo hk har jeg kjøpt, kun hatt litt problemer med det ene. Hvorfor ikke kjøpe demo?

Men skrev ett notat i listen at han kunne bytte det ut, men ingen nødvendighet pga at det er demovare
http://i.imgur.com/kevX9hw.png

Her er en veldig grei PC.
Ville dog ventet til du har litt mer penger, da det er greiere å bruke litt penger hvis du ihvertfall skal gjøre en slik investering, da kan du f. eks. ta en i5 3570k sammen med en 670 GPU. Men, det er ditt valg på hvordan du vil gjøre det.
Trådstarter
59 1
Jeg går for denne om det ikke er noen motsigelser / forbredninger ! Fikk inn 600ti
Sitat av ProDead Vis innlegg
Jeg går for denne om det ikke er noen motsigelser / forbredninger ! Fikk inn 600ti
Vis hele sitatet...
Du får mye mer om du bestiller fra Dustin! Gå for enten et 7870 eller 660Ti som ikke er referanse, bytt ut SSDen med en Intel 330.

Hva trenger du CD/DVD leser til?
M4 SSD-en er veldig bra. Bare så det er sagt
Sitat av Hermzz Vis innlegg
M4 SSD-en er veldig bra. Bare så det er sagt
Vis hele sitatet...
Intel 330 Seq. 500 MB/s / 450 MB/s

Read/Write

Crucial M4 Seq. 500 MB/s / 175 MB/s

Begge er fine SSDer, men Intel 330n er raskere C: