Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 932
Har du hatt en ASUS G1s bærbar pc kjøpt 2007/2008 og som du fikk problemer med etter 1-3 år? Bluescreen, blackscreen e.l.?
Fikk du reparert den på garanti eller ikke? Måtte du kontakte Asus og hvordan stilte de seg til problemet?

Jeg har en slik pc liggende og støver ned fordi den avgikk med the black screen of death bare 2 måneder etter at garantien var utløpt (i 2009). (Ble kjøpt som bedriftskjøp, hadde derfor bare 2 års garanti).
Hadde opplevd masse tull med den før den takket for seg, bluescreen etc, og jeg kontaktet komplett.no hvor den ble kjøpt, og de henviste meg videre til Asus support. Asus ville ikke ta den på egen regning siden garantien var utløpt, men jeg kunne sende den inn til dem for sjekk & reparasjon på min regning.
Så for meg tusenlappene fløy så det gjorde jeg ikke..

Så kommer jeg over nå et forum som viser at altfor mange har opplevd akkurat det samme som meg med sine G1 maskiner, og hvor Asus ikke var behjelpelig i det hele tatt. PC´ene ble ikke fikset, og folk satt igjen med en ubrukelig og verdiløs pc, som tross alt kostet en del tusenlapper.
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?...age=1&count=59

Så viser det seg at allerede i 2008 var det et søksmål mot NVidia pga feil i grafikkortet og som Nvidia faktisk visste om, og dette grafikkortet satt i nettopp Asus sine pc´er.. Det vil si at Asus visste om dette før garantien utløp!
http://www.infoworld.com/d/security-...hics-chips-439

Jeg tenker derfor ta kontakt igjen med både Asus og Forbrukerrådet, for dette visste de om og bevisst unnlot å reparere for egen regning.
Så derfor er jeg interessert i å høre om der er flere som opplevde dette med sin Asus pc, og at det da kan være en fordel å være flere som kontakter både Asus og Forbrukerrådet. Om man kommer noen vei med det i dag, siden det er noen år siden nå, vet jeg jo ikke, men det er kanskje verdt et forsøk.. ?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du får nytte deg av reklamasjonsretten. Om det er kjent at det er ein feil ved den modellen, så vil eg tru du stiller svært sterkt.

Skriv ein sakleg epost, og påpeik fakta. Send til dei du kjøpte PCen frå, ettersom dei er ansvarlege for reklamasjonsretten.
Trådstarter
6 0
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du får nytte deg av reklamasjonsretten. Om det er kjent at det er ein feil ved den modellen, så vil eg tru du stiller svært sterkt.

Skriv ein sakleg epost, og påpeik fakta. Send til dei du kjøpte PCen frå, ettersom dei er ansvarlege for reklamasjonsretten.
Vis hele sitatet...
Hei, reklamasjon får jeg nok i utgangspunktet ikke benyttet siden det var et bedriftskjøp, selv om pc´en kun ble benyttet privat.
Men mail skal de få ja (komplett.no). Det burde være de som da tar det videre med Asus men tar det uansett opp med Asus selv også.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hildurn Vis innlegg
Hei, reklamasjon får jeg nok i utgangspunktet ikke benyttet siden det var et bedriftskjøp, selv om pc´en kun ble benyttet privat.
Vis hele sitatet...
Veit seljar at det var eit bedriftskjøp?

Om det var kjøpt som ei bedrift, så er du SOL, ettersom reklamasjonsretten etter kjøpslova er to år, og garantien til Asus er to år. Da blir det einaste du kan gå etter godviljen til seljar.
Trådstarter
6 0
Sitat av slashdot Vis innlegg
Veit seljar at det var eit bedriftskjøp?

Om det var kjøpt som ei bedrift, så er du SOL, ettersom reklamasjonsretten etter kjøpslova er to år, og garantien til Asus er to år. Da blir det einaste du kan gå etter godviljen til seljar.
Vis hele sitatet...
Om jeg må hoste opp kvitteringen så vil selger se at det er bedriftskjøp ja..
Men satser først og fremst på å kontakte Asus direkte. Har mail fra supporten til Asus som viser at jeg kontaktet dem om dette så de kan ikke sno seg unna at de ikke ble gjort oppmerksom på problemet den gangen.