Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4585
Hei Jeg mener å ha lest tidligere i en tråd her at man kan overtrekke DNB kort på 1500kr, sålenge man oppretter nye kontoer. Må man da vente på nytt kort for å ta det i bruk eller holder det med overførsel?
Er det slik at man har en minimumsgrense på for eksempel 150kr som man kan overtrekke på en ny konto?

Jeg har prøvd å søke litt på forumet, men finner ikke tråden med vedkommende som nevnte det.

Hilsen en blakk fyr som bare vil utnytte dette til å få kjøpt nikotin frem til trygda kommer.
Trygda kommer om 2 dager, så anbefaler deg sterkt å holde deg så lenge. Rull noen sneiper fra askebegeret så lenge. Overtrekke en konto og sette seg i gjeld er ikke verdt det. Eventuelt ta en telefon til banken og hør om du kan få en kontokreditt på en tusenlapp i ett par dager. Banker pleier være rimelig imøtekommende om man bare spør. Overtrekker du, så kan du nesten drite i det en dag du virkelig trenger det.
Bom deg noen røyk og hold ut til i overimorra. Om du er short på penger anbefaler jeg deg å slutte å røyke, kan spare veldig mye på det i måneden og året!
Trådstarter
Ja jeg er forsåvidt enig, men nå var ikke spørsmålet om det var lurt eller ikke da, og jeg vil tørre å påstå at man ikke blir gjort ikke kredittverdighet av dette uten at det går over tid og til i kasso. Dette vil jo gå som bare minus på konto og noe jeg får gjort opp imorgen uansett.
Sist endret av fjellape; 17. juni 2020 kl. 19:05.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Som du selv skjønner er det en dum ide, men du tenker nesten riktig. alle dnb kontoer kan overtrekkes med -100 ved overføring til andre kontoer. dette er ikke noe dnb synes er greit for å si det sånn og det er ingen grense på 1500 men heller hvor fort de klarer å stenge brukeren din fra å oprette nye kontoer..
Jeg hadde ingen penger, lagde ti sparekontoer og trakk -100 fra hver av dem ved overføring til bruks konto. Fikk da 1000kr som jeg tok ut med en gang. Ble aldri kontaktet av banken dette var 6måneder siden., Eneste som har skjedd er at jeg ikke lenger kan opprette ny sparekonto og de 10 ble fjernet. Så det er faktisk mulig men man kan ikke gjør det så ofte-
Går det fortsatt an å ta ut av minibanken klokka 00:00 med null på kontoen? Tror det var ca 1500 vi klarte å få ut på den måten. Men det er lenge siden jeg har gjort det.
R.i.p 23.04.2021
2002-2006 kunne man ta ut 10.000kr ved midnatt fra minibanken..good times
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Jeg hadde ingen penger, lagde ti sparekontoer og trakk -100 fra hver av dem ved overføring til bruks konto. Fikk da 1000kr som jeg tok ut med en gang. Ble aldri kontaktet av banken dette var 6måneder siden., Eneste som har skjedd er at jeg ikke lenger kan opprette ny sparekonto og de 10 ble fjernet. Så det er faktisk mulig men man kan ikke gjør det så ofte-
Vis hele sitatet...
Tror alle kontoene du har i minus når året ender blir slettet også blir det gjeld eller sendt til inkasso er ikke helt sikker på hvordan dem krever det inn. men dette kan du altså gjøre hvert år helt til du har for dårlig kundeforhold med banken din.

Dette er en drit dårlig ide assa men er sånn man gjør det ihvertfall man kan jo aldri vite helt hvilken situasjon folk er i og hvorfor dem ønsker å gjøre som dem gjør
Sitat av Tarm Vis innlegg
2002-2006 kunne man ta ut 10.000kr ved midnatt fra minibanken..good times
Vis hele sitatet...
Ti tusen !? Dæsjen steike. Du er proff. Var proff.
Til 2006. Det stemmer sikkert, ja. Det var vel 2004 sist gang jeg gjorde dette.
Det er greit å være streit.
Sitat av Absurd Vis innlegg
Tror alle kontoene du har i minus når året ender blir slettet også blir det gjeld eller sendt til inkasso er ikke helt sikker på hvordan dem krever det inn. men dette kan du altså gjøre hvert år helt til du har for dårlig kundeforhold med banken din.

Dette er en drit dårlig ide assa men er sånn man gjør det ihvertfall man kan jo aldri vite helt hvilken situasjon folk er i og hvorfor dem ønsker å gjøre som dem gjør
Vis hele sitatet...
Dette stemmer nok. Jeg gjorde som TS foreslår, og lot det bare gå. Hadde alltid planer om å ordne opp, men ble sjeldent noe av, så hadde en haug med kontoer i minus 100. I Januar ble alle slettet og hovedkontoen min sto med over tusen i minus. Kan ikke lenger åpne nye kontoer og det skapte noen problemer når jeg måtte ha ny bank-ID på mobil (men ordnet seg når jeg ringte banken).

Det var en kjip lærepenge.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Sitat av elsa Vis innlegg
Dette stemmer nok. Jeg gjorde som TS foreslår, og lot det bare gå. Hadde alltid planer om å ordne opp, men ble sjeldent noe av, så hadde en haug med kontoer i minus 100. I Januar ble alle slettet og hovedkontoen min sto med over tusen i minus. Kan ikke lenger åpne nye kontoer og det skapte noen problemer når jeg måtte ha ny bank-ID på mobil (men ordnet seg når jeg ringte banken).

Det var en kjip lærepenge.
Vis hele sitatet...

Jepp er ikke smart å ødelegge sitt forhold til banken for å svindle dem for noen hundrelapper! men jepp jeg lærte det også på den kjipe måten
Trygden kom på konto i dag om du er ufør, så da sparte du deg for det overtrekket

Sitat av fjellape Vis innlegg
Ja jeg er forsåvidt enig, men nå var ikke spørsmålet om det var lurt eller ikke da, og jeg vil tørre å påstå at man ikke blir gjort ikke kredittverdighet av dette uten at det går over tid og til i kasso. Dette vil jo gå som bare minus på konto og noe jeg får gjort opp imorgen uansett.
Vis hele sitatet...
Det går ikke ut over kredittverdigheten din hos f.eks experian og bisnode, men det går ut over kredittverdigheten din innad i bankens systemer. Så gjør du slikt nok og skal ha huslån eller billån om noen år, så får du nei, selv om du er kredittverdig i andre systemer
Sist endret av mr.roundtree; 18. juni 2020 kl. 15:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.