Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 6508
Jeg har adhd og går på antidepressiva Fontex på grunn av mild depresjon. Tar litt mer enn som er anbefalt, er skikkelig gira hele dagen og manisk av og til. Nå venter jeg på adhd medisin, ritalin eller lignende. Gleder meg..haha
Du må nesten få inn et spørsmål her. Virker egentlig som om du svarer på spørsmålet ditt selv.
Hva er det du lurer på egentlig? Laget du denne posten bare for og forteller oss at du blir rusa av antidepressiva? Eller er det noe du lurer på angående det?

Kansje det er jeg som er treg her og ikke skjønner tråden men..
Trådstarter
7 0
ja haha, går litt fort i svingene av og til. Det jeg lurer på er om noen andre føler det slik som jeg?? Noen flere som blir rusa på Fontex liksom? Hva med adhd medisin? Kan man ruse seg på det? Converta , ritalin osv?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Fontex skal ikke gi noe rusvirkning, men er mulig du føler deg "piggere" osv. som følge av stoffet.

Concerta og Ritalin inneholder Methylphenidate, et amfetaminlignende preperat som kan gi rusvirkning i større mengder, hvis du vil regne slikt som "rus".
Trådstarter
7 0
takk for svar...det er gøy å ruse seg litt synes jeg..har bare prøvd alkohol, amfetamin oh hasj (selv om jeg ikke røyker til daglig). Har som sagt adhd og en indre uro som er helt for jævli og bare en øl eller no kan roe meg ned. Paralginforte er også sinnsykt bra, men jeg kan ikke spise det så ofte da går jo levern til h#€"%%€.

forretsen, er vanskelig å få tak i noe annet rus her jeg bor...kunne godt tenkt meg å prøve andre ting..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Håper at concerta / ritalin gir deg den roen du trenger da .
Er Fontex en ssri? Gidder ikke sjekke felleskatalogen akkurat nå. En ikke uvanlig midlertidig (en ukes tid kanskje, varierer sikkert noe mellom preparater og pasienter) bivirkning av SSRIer er hypomani. Å øke dosen kan sannsynligvis midlertidig fremkalle denne effekten igjen. (Disclaimer osv: Anbefales ikke, du ender sikkert opp med verre bivirkninger til slutt, og for store doser er direkte skadelig. Du blir heller ikke noe "friskere" SSRI er dessuten kjipt nok å slutte med/trappe ned om du bruker de anbefalte dosene)
Trådstarter
7 0
ok takk for svar Ha en fin helg, skal titte innom her oftere veldig gøy dette her da...
Vel for oss gutta kan de pillene føre til impotens....that aint fun! is it?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
seint svar men..
kanskje du har blitt bedre av fontexen og derfor føler deg bedre og opplagt?
vill gjetting
hvordan er det å ruse seg på hjertemedesin?

og, det er vell ikke farlig å blande forte-tabl. med alkohol?
tror ikke det er lurt å ta for mye antideppresiva... du får sikkert en skikkeli nedtur når du slutter... kroppen slutter jo å produsere endorfiner å sånn når du tar det... tror jeg :S kan ta lang tid før det blir bra igjen.... sånn er det me lykkepiller hvertfall....
er ikke 100% sikker på detta, men gjør som du vill, men jeg ville ikke gjort det...
Hadde jeg vært deg ville jeg valgt ritalin fremfor concerta så hadde jeg bytta ritalinen til noen som fikk beroliggende!!! Vill du være manisk eller roe deg ned kommer det også ann på. DU har nevnt begge deler, noe jeg også liker egentlig. Men vill du bli rolig så hadde jeg sørga for å fått ritalin. Concerta`n har jeg aldri funnet helt ut hvordan jeg skal snårte. Det er sånn kappsel og 2 typer pulver inni med forskjellig farge, mener det er grått og sort men er ikke s00% sikker, 2-3 år sia jeg drev med det, men ritalinen kan lett knuses og brukes som noe som kan ligne litt på en svak amfetamin rus, men litt mindre inntens på en måte. Fontex har jeg gått på men har ikke troa på antidepprisive egentlig, men skal prøve på`n igjen nå da med cipralex. Men dette er mot panikk angst, ikke depprisjon. Skjønner hva du mener med det du skrev at du nesten ble litt manisk, men det er jo meningen at det skal forandre litt på huet ditt hehe, men de medisinene virker sinnsykt varierende. Men ønsker deg lykke til med medisinering! Håper du blir bedre og får hatt det litt gøy med reseptene dine også
Tenkt på at du kanskje er gira fordi du har ADHD? Bare et tips.
concerta er et reint helvete å "knuse" opp. De er jo laga for å unngå misbruk + ha en langtidsvirkende effekt; dvs. at virkestoffet forløses og tas opp saktere på vei gjennom systemet.
Men, om du vil: Først skreller du av det ytre laget (hvitt på 18mg's, oransje på 36 mg's), så skreller du av det indre laget (gjennomsiktig hard voks)..then get to work! Du må faktisk spikke av små fliser for deretter å kutte dem opp igjen.
Anbefaler å svelge istedet for å snorte, får sinnssyk snufsete nese av å snorte C.
Lykke til.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av bread
Er Fontex en ssri?
Vis hele sitatet...
Litt seint svar, men. Fontex er ssri.