Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1676
Anonym bruker
"Tykk Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har i snart tre år brukt rivotril sporadisk mot angst og andre plager. For et par måneder siden var jeg tom for rivo, samtidig som jeg hadde en del imovane tilgjengelig. Etterhvert fant jeg ut at imovane fungerte utmerket mot angst, tankekjør og uro, i tillegg til en rus jeg aldri hadde kjent før. Når jeg da gikk tom for imovane, tenkte jeg det gikk greit å bruke rivotril i mellomtiden - men den hadde plutselig ikke effekt lengre. Kunne hive i meg fire rivoer uten effekt.

Har nå brukt imovane (nesten) hver dag i snart to måneder og har innsett at jeg er avhengig og har et problem. Har vel egentlig byttet ut en avhengighet med en annen, og bekymrer meg nå for abstinenser.

Med tanke på den korte halveringstiden vil vel eventuelle abstinensplager komme relativt raskt? Noen som har tips til hvordan en kan takle disse?
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min erfaring er at man egentlig ikke opplever abstinenser fra Imovanen, bortsett fra at du sliter med å sove, hvis det var derfor du brukte Imovane. Jeg vet ikke hvordan det er med abstinenser når du har brukt det mot angst, uro, tankekjør osv., men det gir vel deg en liten ide om hva du kan forvente

Imovane mister også effekt over tid.

- Imovanemisbruker
Du kan fikse noen langvirkende benso som f.eks. diazepam for forste uke, men IKKE lenger.
Du kan å se etter Gabapentin eller Lyrica, virker fantastisk mot benso AT, men igjen; ikke bruk det mer enn en uke, spesiellt Lyrica.
Be lege om att få Theralen eller Lergigan for å kunne sove, alternativt, hvis du digger det, kjop masse tung hasj som senker deg.

Hva du än gjor, ikke drikk alkohol under AT.

Lykke til.

Ps. Det att Anynom Bruker ovenfor meg ikke fikk abstinenser er coolio for han, men de fleste får abs, og ganske heftige sådana.
Du har jo dog bara brukt i to månader, så kan hende du kommer undan med en smekk på fingrene.
Anonym bruker
"Tykk Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av travaxa Vis innlegg
Du kan fikse noen langvirkende benso som f.eks. diazepam for forste uke, men IKKE lenger.
Du kan å se etter Gabapentin eller Lyrica, virker fantastisk mot benso AT, men igjen; ikke bruk det mer enn en uke, spesiellt Lyrica.
Be lege om att få Theralen eller Lergigan for å kunne sove, alternativt, hvis du digger det, kjop masse tung hasj som senker deg.

Hva du än gjor, ikke drikk alkohol under AT.

Lykke til.

Ps. Det att Anynom Bruker ovenfor meg ikke fikk abstinenser er coolio for han, men de fleste får abs, og ganske heftige sådana.
Du har jo dog bara brukt i to månader, så kan hende du kommer undan med en smekk på fingrene.
Vis hele sitatet...
Har nå ikke brukt på to dager, og merker ikke noe annet enn at jeg er litt mer urolig kanksje. Har fått lyrica på resept og skal hente det ut senere - hvordan er virkningen? Blir en avslappet og mindre urolig?
Jeg har brukt imovane i 12 år, så og si hver kveld (i samråd med lege da, og 7.5 mg, noen ganger to).

Jeg har perioder jeg ikke bruker de, og har aldri merket noen abstinenser.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har nå ikke brukt på to dager, og merker ikke noe annet enn at jeg er litt mer urolig kanksje. Har fått lyrica på resept og skal hente det ut senere - hvordan er virkningen? Blir en avslappet og mindre urolig?
Vis hele sitatet...
Dt er jo kalasbra!

Imovane har kort halveringstid, så hvis du har flaks og klarer deg de nermste dagene, bor du gå i mål ganske smertefritt.
Er ikke lege, men etter egen og venners erfaring, burde du allrede fole deg ganske crap hvis du er sensitiv.

Jada, Lyrica virker fint mot angst. Skriv iblant ut mot GAD, som er generalisert angstlidelse.

I lave doser, "medicinske" så att si, minner det litt om benso. Selv synes jeg det er mye mer "rus" i Lyrica enn bennies.
Varm, euforisk rus i min mening, men hele ruset "smaker" kemiskt. Kan ikke sette ord på det, men snakka med en kompis som og vaert innom Lyrica en del, og han var enig.

I hoyere doser (900+ for min del) mister du kontroll over motoriken til stor del, og vingler runt som du er stappa dritings. Ganske "clear" headspace. Ikke samme dimme som på hoye doser benso. Blir nesten litt psykedeliskt med en del visuelle effekter.

Synes det minner om en lav dos MDMA til tider, spes. ved hoye doser.

Gå forsiktig frem bare. Krampeanfall er ikke uvanlige.
Toleransen skyter i hoyden DIREKTE, så dette er ikke noe bra dop att ta flere dager i rad.
Avtendning fra Lyrica er ett HELVETE. Blant det verste jeg har vaert med om.

Anyways, good luck.