Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4270
Seint I fjor hadde jeg og min samboer en razzia hvor jeg ble siktet for å ha oppbevart ei uregistrert hagle og ammunisjon, men det er en siktelse som nå frafaller så jeg sitter igjen med to tilfeller helleri av kjøretøy hvor jeg har tilstått og sagt meg villig til å betale eventuelle forsikringskrav. Nå står politiet på sitt å mener at det er jeg som har stjålet kjøretøyene, men jeg var ikke engang I samme kommune ved ene tilfellet og det andre kjøretøyet har jeg fremlagt bevis for at jeg betalte for det. Har vitner som bekrefter at jeg ikke var I kommunen, men politiet har ikke tatt dem inn til avhør. Telefonen ble beslaglagt grunnet videre etterforskning angående våpenet å ammunisjonen og sikkert grunnet kjøretøyene. Men nå som våpensiktelsen frafaller å jeg sitter igjen med to tilfeller helleri hvor jeg har tilstått å som sagt lagt frem mer enn nok som tilsier at det er snakk om helleri å ikke tyverier. Har vært uten tilgang til absolutt alt hvor jeg har hatt 2-faktor autorisering aktivert så vi snakker e mail, brukerprofiler hvor jeg kjøper og selger aksjer, valuta og krypto pluss en haug andre sider jeg ikke har tilgang til. Dette er ikke noe jeg er under etterforskning for å siden behovet for å etterforske de andre siktelsene burde være over så ser ikke jeg hvorfor jeg ikke kan få utlevert telefonen? Advokaten min kan begjære å få den utlevert, men kan politiet nekte og isåfall hva er grunnlaget?
Tipper du vil få telefonen. Dra ned på stasjonen å si du ønsker å få den tilbake. Er de ferdig, så får du den sannsynligvis snart, er den fortsatt aktuell som bevis i etterforskninga, så må du belage deg på å vente. De tar ikke å beholder telefon for å være slemme.
Jeg brukte advokat. Fikk han til og mase på dem. Da hadde dem hatt den 1 år. Han sa til dem at vist dem ikke har fått ut noe info fra den på 1 år så kom dem sannsynligvis ikke til og få ut noe.

Var den låst med kode?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vet om en som opplevde dette.

Det han gjorde var å stenge tlf fra google Device manager, Wipe den of heldigvis hadde han en backup av 2FA kodene (skrevet på en papirlapp.) Det han gjorde var teknisk sett å tømme tlf for bevis. De utleverte den uken etter for de fant ikke bevis de ønsket.
Kan man kreve erstatning for slikt når saken blir henlagt? Husker at politiet hadde PCen min i månedesvis uten at de kom noen vei. Er jo en veldig viktig og personlig eiendel som de tar fra en uskyldig mann.
Vet om en som hadde en veldig hemmelig fil. Han hadde lagd denne bare på en minnepenn. Ikke på PCen. Politiet tok mobil og PS3 osv ... Sak henlagt men han fikk ikke tilbake tingene
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Er bare å mase til de blir lei, ring hver dag og si at du krever den utlevert. Uansett svar er det bare å fortsette.

Gjort dette minst 3 ganger, de blir lei og gir den tilbake.