Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 6437
Var på fest i helgen, og der fikk jeg tak i surmontil... Er det noen av dere som vet hvordan dette funker, kan man ruse seg på det og hva kan i værste fall skje?

På forhond, takk
De kan du med fordel kaste vil jeg tro...

http://en.wikipedia.org/wiki/Trimipramine

IKKE noe å ruse seg på... spiser du noen slike sovner du nok ganske greit og våkner med en skikkelig hangover! Hurra!
Apedop!! Fikk de en gang jeg satt inn,mener det var 25mg.Mange mange år siden,men ikke faan om jeg ville forlate senga på morran når jeg ble vekket opp av gangutten som kom med frokost.Ville bare sove.

Kast døm er mitt råd....
Ok ) asap!! Hsr masse annet gøy å bryne meg på uansett
▼ ... flere år senere ... ▼
Hei. I 2011 la jeg meg inn for å avslutte benzodiazepiner og opiater pluss quetiapin, etter jeg misbrukte heroin og andre opiater, amfetamin og benzodiazepiner fra -97 til 2005. Da gikk jeg inn i LAR og begynnte på 120mg metadon og 6mg rivotril i døgnet. I 2008 byttet jeg fra metadon til suboxone og rivo 6mg. I 2011 la jeg meg inn for å avslutte alle medisiner jeg gikk på. For å dempe abstinenser og få sove fikk jeg en cocktail av c-preparater bestående av Atarax, Surmontil, quetiapin og stilnoct. Så de tre første er hver for seg ikke så sterke sovetabletter jeg var vant til men de tre sammen gir en neddopet halv søvn. I fengsel fikk jeg Atarax. Så Surmontil er søvndyssende. Det jeg fant ut i ettertid var jo at Stilnoct (zolpidem) og Imovane (zopiclone) faktisk er benzodiazepin lignende stoff, selv om de ikke er rene benzo virker de på samme sted og er også angstdempende da de likner på benzo. Dette var jo helt krise og forteller at rusbehandling spesielt avrusning er i "barneårene". For det som skjedde var at selv om jeg trappet ned og seponerte rivotrilen så fikk jo kroppen fortsatt benzo fra stilnocten dermed ga aldri abstinensene seg. Så til dere som har vært eller skal slutte med benzo husk på dette! Kroppen din blir ikke avvent alkohol om du drikker lettøl eller bruker nikotin tyggis/plaster ol når du skal slutte å røyke. Skal du gå av benzodiazepiner MÅ du ikke bruke stilnoct eller imovane! Trapp ned til Sobril fra hva enn du har brukt av benzo, og trapp veeeldig sagte ut fra 25mg til 0mg. 25-20-15-10-5 gjerne 1 uke på hver dose redusering. Jeg kom på institusjonen i august 2011 og hadde da brukt opiater og benzo i 14år (noen avbrekk i fengsel) og i februar 2012 hadde jeg trappet ned og avsluttet helt både suboxonen og rivotrilen pluss quetiapin. Dette var ALT for fort for kroppen og jeg satt apatisk i en stol i leiligheten min i 16mnd etterpå. Så veldig bra og være bestemt og sta men overlegen burde jo visst bedre. Men det gjorde han ikke, og nå er det kanskje litt bedre kunnskap rundt nedtrapping. Du kan trappe ned raskt til lav dose ca 30mg metadon og ca 4-6mg subutex/suboxone, men fra der må du høre på kroppen se på pupillene ikke gjør det så fort at du kjenner abstinenser. Får du store pupiller, nysing, feber, krampe osv må du bremse. Første gang jeg avsluttet suboxone gikk det galt fordi når man kommer ned til 2mg så er neste steg 0. Da blir man jo veldig syk og som jeg måtte begynne pån igjen. Nå er nedtrappingsplanen så sagte at jeg jobber og trener mens jeg trapper ned. Og når jeg kommer til 2mg sub, bytter vi til Temgesic som også er buprenorphine men 0,2&0,4mg, så da trapper man ned 0,2mg av gangen hver ca 2-3 uker så venner kroppen seg til og du kjenner det ikke, så når man er nede på 0,2mg bytter man til Norspan som er ett buprenorphine plaster med microgram, så fra 0,2 til 0,1 til 0,05 til 0,01 til 0,005 osv og til slutt da er det 15 microgram pr time pr døgn, og klarer du ikke gå av da.. Ja da vil du aldri klare det. Men det aller viktigste er at du trekker deg helt ut av miljøet for under nedtrapping er du svak og jeg begynnte å skjelve en gang jeg gikk på gamle bekjente som sto å snakka på pille form. Du må bestemme deg for deg og du må bestemme hvordan du skal takle/forholde deg til situasjoner der du blir tilbudt eller du skjønner at noen har. Når du tenker at det ikke har noe å si hvem du møter eller hvor du befinner deg i verden, da har du klart det. For det må sitte i deg og du må ha fjernet tanken om at du skal vurdere eller bestemme deg for hver slik situasjon, for det vil ikke gå. Jeg bestemte meg på forhånd når jeg gikk ut i min lille by OL-94�� at jeg ikke skulle spørre og ikke oppsøke, men om noen tilbø hadde jeg svaret klart. Og ikke si nei å bli stående, vær ærlig å si høyt nå må jeg gå for ellers kommer tvilen. Haha skulle bare skrive om surmontil, men noen vil sikkert like dette og bruke det. Trenger du råd, eller du foreldre, ring gjerne for jeg holder kurs for flere men også for 1person eller 1 familie anonymt i Lillehammer. Tlf 48128824 jeg heter Dag
Sist endret av deorex; 6. april 2018 kl. 04:29.