Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 9518
Har noen erfaring med Seroquel? (for et vanskelig navn å skrive btw ...)

Uansett, folkens !!!

Jeg har googlet litt, og har funnet ut følgende

Although antipsychotics are rarely thought of as “drugs of abuse”, quetiapine deserves recognition on this list due to its huge recreational value in prison. Prescribed for schizophrenia, bipolar disorders, and insomnia, Seroquel doesn’t seem, at all, like a drug you’d want anyone to even know you’re prescribed. However, the tranquilizer has earned the name “Jailhouse Heroin” among our citizens who are paying their debts to society.

Abusers seek its anxiolytic (anxiety reducing) effects, as well as its tendency to reduce feelings and provide a careless state of mind. Prisoners commonly trade their meals and money for these pills, only to find their benefit outweighed by the price they paid after the effects have ended. Even though this is a prison drug if there ever was one, note that is also serves recreational use among the outside, as well.

It can be used to come down off uppers like cocaine and amphetamines, reduce anxiety during “bad trips”, and combines with cocaine to form a “Q-ball”. With a combination like that being well documented, it is clear that “Suzie Qs” are among the most unintelligent drugs one could do.


Kilde: http://listverse.com/2010/12/21/top-...ription-drugs/

Stykket det opp litt for å gjøre det lettere å lese, hele teksten var opprinnelig sammehengende.

Så, hva sier dere? Har dere lignende erfaringer? Det eneste jeg har prøvd på den listen der er vel Xanax og zolpidem (Stilnoct), og de likte jeg ikke noe særlig, men de gjorde jobben sin ... Jeg fikk sove til slutt!
Seroquel er fin å sove på når man har abstinenser, men bortsett fra det ser jeg ikke verdien i stoffet som et rusmiddel.

På innsiden av en fengsel så er nok alt "gode" piller, å få tiden til å gå er nok gull verdt bak murene, for ikke å snakke om å manne seg opp til en kald dusj med en blodsprengt neger på 120kg som skal penetrere manneskinka di.
Sist endret av Skyfx; 27. juni 2013 kl. 19:13.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Skyfx Vis innlegg
For ikke å snakke om å manne seg opp til en kald dusj med en blodsprengt neger på 120kg som skal penetrere manneskinka di.
Vis hele sitatet...
Only in America.
Fikk forresten Seroquel idag. Tok en 25mg pille sammen med 10mg diazepam. Føler meg ganske trøtt og fjern, noe jeg ikke blir på så lave doser diazepam alene.
Jeg fikk 25mg for insomnia. Fungerer fjell. Kan spise så mye Mogadon jeg bare vil uten at det hjelper en smule. Men tar jeg en eller to av disse blir jeg dautrøtt, og klarer ikke holde øynene åpne. Rus gir det så absolutt ikke, dog.
Så hvis jeg har lyst til å sove så burde jeg faktisk få utlevert en resept på Seroquel? Haha, jeg vil gjerne ha sovepiller, men er det skikkelig hangovers, som med Vallergan?

Siden disse ikke gir rus eller noe lignende, så ser jeg ikke at de har noe misbrukspotensial, så MODDER, ikke slett denne tråden.

Hvor lang tid tar det før de ev. slår meg ut? Noen ganger sliter jeg med å sove hvis jeg skal noe viktig dagen derpå, jeg får sånn nerver, som hvis jeg skal rekke et fly, eller noe lignende.
Hvis du får Seroquel for å få sove må du nesten regne med et par dager eller en uke med tunge øyelokk og ekstrem trang til å sove. Uansett tidspunkt på døgnet. Men er du tålmodig venner kroppen seg til det, og du blir ikke lenger like trøtt og sliten.
Åja, høres ganske uaktuelt ut, da. Jeg har ikke tid til å gå rundt og være sløv så lenge, dessuten er det kjedelig å være "zombie".
Sitat av Russerinnen Vis innlegg
Åja, høres ganske uaktuelt ut, da. Jeg har ikke tid til å gå rundt og være sløv så lenge, dessuten er det kjedelig å være "zombie".
Vis hele sitatet...
Seroquel tar man som regelt om kvelden. Den har veldig kort halveringstid, så man får heller ikke så særlig med hangover, i motsetning av visse andre typer anti-psykotika.
Alle jeg har observert ta det for første gang har vært sliten og trøtt i flere dager. Men vi reagerer vel forskjellig, som alltid! Jeg personlig liker seroquel uansett.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er manisk depresiv, eller egentlig bare manisk. Fikk seroquel, gikk i koma i tre dager, med skikkelig skallebank. Lurer på om det er satan sjøl som har lagd disse pillene.
Det høres ut som du fikk i deg en 200 mgs eremitt. en halv 25 mgs til nød sier jeg
Personlig bøyer jeg meg i støvet for skapelsen av Seroquel. Hvis jeg bare får i meg 25mg får jeg sove som en engel. Uten blir jeg like trøtt og sliten. Men får jeg sove? Åh, nei. Kan knaske så mye sterke benzodiazepiner mens jeg drikker sprit uten at det gjør saken bedre. Ja, jeg har gjort det, og vet godt at det er helt idiotisk. Men man blir ikke alltid så klar i hodet uten dager med fravær av søvn. Vel, noen korte blunder på en halvtime eller så. Denne klassiske trøttheten på dagtid går over etterhvert, uansett. Stort sett. Noen hater C-preparater men virkelig, vi er alle forskjellige. Noe fungerer for meg, noe passer absolutt ikke deg og din kropp.

Og nei, jeg pleier ikke sitte oppe mens jeg drikker sprit, eter piller og løser kryssord, eller noe sånt. Det er ikke akkurat en vane jeg har med meg i hverdagen.
Sist endret av Lucy In The Sky; 16. juli 2013 kl. 02:23.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Skjønner ikke hvordan folk blir så påvirket av anti-psykotika. Kan hive innpå 250mg seroquel og være så si like oppbegående som nykter tilstand. Dette gjelder også andre lignende legemidler som truxal, zyprexa, abilify og flere.

Det er kun når jeg mikser disse legemidlene med benzodiazepiner og/eller opiater jeg virkelig blir slått ut.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Muradi Vis innlegg
Only in America.
Vis hele sitatet...
Og stort sett bare på film. Amerikansk film..
Tok 50mg Seroquel her om dagen for å få sove.
Sovnet gjorde jeg, men kan ikke si jeg ble noe ekstremt trøtt.

Er det greit å bruke dette som sovemedisin en sjelden gang selv om man er en frisk person.
Synes det er litt skummelt å putte i seg antipsykotiske preparater for noe som søvn.

Kan nevnes at jeg ikke hadde noen "hangover" de neste dagene.
Sist endret av pkk1990; 16. juli 2013 kl. 19:24.
Hadde noe quetiapin (syn.prep) liggende, som jeg TROR jeg blandet med sobril og en del alkohol. Muligens noe smertestillende jeg hadde liggende (usikker hvilke).
Selv husker jeg nesten ingenting fra den kvelden. Ble visst temmelig forvirret, ustødig og trengte mye hjelp for å komme meg til sengs. Ingen hangover, sov veldig lenge den natten.
Likevel synes jeg ikke det frister å eksperimentere med igjen.
Jeg pleier og ta 100mg seroquel, 60mg tolvon og 10mg sobril noen kvelder hvor søvn er det eneste jeg ønsker og trenger. Bruker denne komboen når jeg har fylleangst også og trenger mye søvn.

Jeg ser null misbrukpotensiale med seroquel. Jeg blir litt trøtt av de, og sliten dagen derpå. Men hangovern varer kun noen dager etter du har begynt på de.

De skal visst nok hjelpe litt mot angst, kan godt være det, men ikke på samme måte som benzo osv.
Skal jeg sovne på den dritten der må jeg opp i 4-500 mg..(men når jeg begynte på de holdt det med 25 mg før jeg sovna)..
Møkkapiller.. Ofte når jeg tar de blir jeg ikke trøtt i det hele tatt, men blir bare liggende med ekstrem kiling i beina, klarer ikke la de ligge i samme stilling i mer en 1 min av gangen, noe som igjen resulterer i null søvn..