Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2358
Har vært på en lengre ferie i asia, og endte opp med å få en slags ørebetennelse. Dro til legen der de renset øret, og tok ut store sandklumper som satt seg fast etter en snorkletur. Som vanlig i dette landet, ble jeg og lastet full med medisiner, - medisiner med ymse innhold forhold til det man får i norge, tror jeg. Så jeg lurer på: er det noe rus-grunnlag i noen av de 3 medisine jeg fikk?:

QUANTIDEX (9. piller) : Triprolidine HCI 2,5 mg + Pseudoephedrine HCI 60mg.
FASIDOL FORTE (4. Piller) : Paracetamol 650mg.
OTOLIN Eardrop 7ml: Chloramphenicol 5% + Polymyxin B sulphatte 10.000 IU + Benzocaine 1% + Nipagin 1%.

Kan jeg innta noe av dette og oppnå noen holdbar rusvirkning, eller er det for lite av hver av de evnt ingen ruseffekt? Har forøvrig resept på alt.
Er vel kun den første man kan oppnå en slags rus på. Googlet de to andre og klarte ikke å finne noen sammenheng mellom de og å ruse seg.
Du vil kunne merke noe av Pseudoephedrine. Og hvis du klarer å ekstrahere det kan du lage meth, lite sannsynlig riktig nok, og du har nok ikke nok til noe særlig.
Sist endret av Membranplan; 9. juli 2013 kl. 15:22.
Ok, så hvilken effekt kan jeg forvente av QUANTIDEX, og hvor mange bør/må jeg ta? Snakker vi speeda effekt?

Ser erowid beskriver 50+ mg efedrin som en sterk dose. Blir det sammenlignbart? En av pillene inneholder jo 60 mg pseudoefedrin.

flere som sier Pseudo ikke har noe CNS-effekter, men at man kan ekstrahere meth fra det. Syns det hørtes veldig avansert ut :P
Sitat av cannaslutt Vis innlegg
Ok, så hvilken effekt kan jeg forvente av QUANTIDEX, og hvor mange bør/må jeg ta? Snakker vi speeda effekt?

Ser erowid beskriver 50+ mg efedrin som en sterk dose. Blir det sammenlignbart? En av pillene inneholder jo 60 mg pseudoefedrin.

flere som sier Pseudo ikke har noe CNS-effekter, men at man kan ekstrahere meth fra det. Syns det hørtes veldig avansert ut :P
Vis hele sitatet...
Effekten av Quantidex vil være litt stimulerende, men mest luftveis åpnende/slimhinnesammentrekkkende. Pseudoefedrin har ikke like god CNS-effekter, pga at den binder seg ikke godt nok til de alfa og beta adrenerge reseptorene i sentralnervesystemet, slik som Efedrin gjør, samt at efedrin slipper ut Dopamin i høyere doser en det minimale Psedu gjør. Du vil få en liten, viss stimulerende effekt/speeda effekt i høye doser, men langt ifra hva Efedrin gjør. 60 mg er den fungerende dosen farmakologisk, men ser på nettet at brukere av pseudo er oppi rundt 180 mg for en "rus". Eufori kan man nærmest glemme, på begge stoffene, da er det andre amfetaminer som slipper ut mye Dopamin man går for.

For å ekstrahere det ut til Methamfetamin, kreves det gode kjemi kunnskaper og utstyr hvis man vil gjøre det på den trygge måten. Om man går for "shake and bake" metoden de gjør i USA i en plastikk tank, risikerer man at det eksploderer, og man enten dør eller sitter igjen alvorlig skadet; bare å søke på google bilder å se hva som kan skje. Anbefaler å holde seg unna ekstraheringen, og heller hvis man ønsker det, samt aksepterer helserisikoen, å bruke heller efedrin som er ca. tre ganger mer potent enn pseudo, samt er et mye mer stimulerende stoff. 50 mg efedrin er høy dose ja, og man opplever mye bivirkninger som ikke er behagelige, 10-30mg er mer en nok. 50 mg + bruker man på sykehus ved faretruende lavt blodtrykk, eller ved kraftige pustevansker.
En kopp kaffe og 10-25 mg får deg godt stimulert. Når det kommer til disse stoffene, så er det smak og behag, men de er av de værste amfetaminene når det kommer til virkning vs bivirkningene som hjerte belastning, noe flere har fått hjerteinnfarkt av. Personlig ville jeg holdt meg unna efedrinstoffene som rusmiddel, og kun brukt de til medisinske formål med foreskrevet dose. Vil på ingen måte oppfordre noen til å bruke noen av stoffene i amfetamin-gruppen, da de er såpass harde på kroppen, og ødelegger mer enn de gir tilbake.
Fikk forøvirg og med meg noen valium. Kan man i det hele tatt oppnå noen rus på disse? Tenkte dette var noe som funket best mot fyllesyke/hodepine/muskelsmerter og sovemedisin jeg??
Sitat av cannaslutt Vis innlegg
Fikk forøvirg og med meg noen valium. Kan man i det hele tatt oppnå noen rus på disse? Tenkte dette var noe som funket best mot fyllesyke/hodepine/muskelsmerter og sovemedisin jeg??
Vis hele sitatet...
Funker fint mot nervene, som dagen derpå.
Sitat av nattenssønner Vis innlegg
Funker fint mot nervene, som dagen derpå.
Vis hele sitatet...
Virker som om det rett og slett bare er en god gammeldags Benzo... syns det alltid har vært så mye hype rundt "diazepam" og valiumen som alle ville ha... etter å ha prøvd etizolam kan jeg ikke skjønne at det skal være så ettertraktet. Eneste man blir er smått rolig og trøtt... kjipeste effekten spør du meg... ikke akkurat noe å "ruse seg på" i den forstand...