Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 801
En jeg kjenner går på 20 mg sub om dagen. Han opplever mye hodepiner, veldig store søvnvansker og uro/angst. Er det noen som har erfaring med å gå fra Subutex til Metadon? Siden Metadon er mer sedativt en Subutex så kanskje dette vil ha en positiv virkning?

Takk

Noen som har erfaring fra både Subutex og Metadon?
Sitat av Lateralus Vis innlegg
En jeg kjenner går på 20 mg sub om dagen. Han opplever mye hodepiner, veldig store søvnvansker og uro/angst. Er det noen som har erfaring med å gå fra Subutex til Metadon? Siden Metadon er mer sedativt en Subutex så kanskje dette vil ha en positiv virkning?

Takk

Noen som har erfaring fra både Subutex og Metadon?
Vis hele sitatet...
Har erfaring med subutex men lite metadon,men det jeg kan si er at metadon er ett mye sterkere stoff på alle måter.Hodepine av subutex? jeg vet jo ikke om han skyter subutexen eller tar den under tunga..,men om han skyter blir 20mg for mye pr.dag eller slørv med dårlig filtrering ,om han tar under tunga å får hodepine så tror jeg han får for mye subutex.
Metadon er mye mere beroligende enn subutex,det er vanlig at de som bruker subutex itilegg bruker benzoer og/eller cannabis for hjelp til å sove eller beroligende,mens dette ikke er så nødvendig når man bruker metadon