Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 10392
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Vil bare begynne med at jeg ikke røyker så ofte. Har kanskje røykt 10-15 ganger i hele mitt liv. Har også hatt litt dårlig selvtillit, depressjoner og dårlig sosialt pga mobbing og lignende når jeg var yngre.

Men uansett, i de siste ukene har jeg røykt kanskje 5-6 ganger, og jeg har merket at i ettertid, så blir jeg litt negativ og depressiv. Det jeg tror, er at hvis man har levd lenge med depressjoner og lignende, så blir man "vant" til det. Man glemmer nesten at man har det litt trasigt. Men når man fyrer opp litt hasj eller marijuana, så blir alt så bra. Man tenker ikke lenger negativt og man har bare gode og morsomme tanker. Men når rusen er borte, så kommer det negative tilbake, og det er da man kommer på at man ikke har det så bra ellers.

Jeg sier ikke at hasj skaper depressjoner, tvert imot, men at den kan "minne deg på" at du sliter litt til vanlig.

Noen andre som har tenkt på dette? Jeg vet jeg er dårlig til å formulere, så hvis dere er usikker på hva jeg mener, så si ifra.
Sist endret av Mexxy; 12. juni 2010 kl. 20:45.
Løsning: Ikke røyk.
Dette handler ikke om at weed er bra eller ikke, det handler om at du må forandre på livet ditt og tankemønstrene dine.
Du syns ikke du er lykkelig, og det må du forandre på. Det handler om å gjøre det du liker og forandre på det som gjør deg trist.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sukkertøy Vis innlegg
Dette handler ikke om at weed er bra eller ikke, det handler om at du må forandre på livet ditt og tankemønstrene dine.
Du syns ikke du er lykkelig, og det må du forandre på. Det handler om å gjøre det du liker og forandre på det som gjør deg trist.
Vis hele sitatet...
Har selv skrevet at det ikke er selve hasjen som gjør meg ulykkelig, men at etter at rusen har gått vekk, så merker jeg det negative, som jeg før jeg begynte å røyke hadde glemt. Ville bare høre om det er noen andre som har merket det samme. Og det som gjør meg ulykkelig, er helst dårlige minner. Ikke mye å gjøre med det.

Men tenkte også at denne opplevelsen kan forandre synet på de som tror at det er selve hasjen som gjør noen depressive, osv. Selvfølgelig bare hvis min opplevelse er vanlig hos de som røyker.
Ja tror dette er vanlig, opplevde selv å ha det kjipt når jeg ikke røykte. Det var en av grunnene til jeg slutta. Ikke at det er løsningen på problemet, men du må IKKE komme til det nivået der du ser på røykingen som en "flukt" fra det vanlige livet.
Løs heller de virkelige problemene.
Neutral Good
Mith's Avatar
Du lurer på om det er vanlig å bruke rusmidler for å rømme unna problemene i hverdagen, i ditt tilfelle depresjon?
Det er det ikke og hvis man først begynner med det så er man på en veldig veldig slippery slope.
Det minner deg på at du har ting å håndtere. Det er bare du som kan gjøre det bedre, og du gjør det for din egen del.
Jeg har samme problem. Litt for mye THC i denne knollen og jeg får noe som kan ligne på en nedtur rett og slett, hvor jeg blir depressiv og har lettere for å ta til meg negative ting og tolke ting negativt.

Det kan være hvilket som helst annet stoff, det ene snåle stoffet kombinert med det andre, uten at det går noe særlig dårlig, uten at jeg engang tenker noe som ligner de samme tankene, men den røykingen kan ta knekken på meg når som helst hvis jeg overdriver det, uansett hvor bra jeg har det.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Gode innlegg her

For meg så er det rett og slett bare sånn at når jeg røykte de første gangene, så tenkte jeg: "Wow, så fint jeg har det!". Og når rusen var borte, så kom jeg på alle de dårlige minnene jeg har. Egentlig så har jeg mer eller mindre vært depressiv hele tiden, men før røykingen, så har jeg liksom ikke tenkt så mye på det, på en måte blitt "vant til det".

Og nei, jeg bruker ikke hasj for å komme meg vekk fra problemer. Røyker bare av og til i helgene.
Sist endret av Mexxy; 12. juni 2010 kl. 23:33.
Cannabis har en tedens til å forsterke følelsene du allerede bærer på, er du deppa så kan det slå ut når du er fjern og etterpå.
Sist endret av sneipen; 13. juni 2010 kl. 00:17.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av sneipen Vis innlegg
Cannabis har en tedens til å forsterke følelsene du allerede bærer på, er du deppa så kan det slå ut når du er fjern og etterpå.
Vis hele sitatet...
Hmm... Merker ikke under rusen, for da er det bare fryd. Og ikke rett etter heller. Det er helst dagene fremover.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Jeg merker noen ganger at følelser blir forsterket under cannabis rus (selv om det har positiv effekt på meg) Hvis du generelt er depressiv så kan jo cannabis gjøre tankene og følelsene rundt det "sterkere".

Jeg for min del blir ofte snillere, og mer hyggelig dagene etter inntak av cannabis (mer medfølelse, generelt mer fredlig, tenker ting mer gjennom)

Men det er jo forskjellig fra person til person. Hvis du blir mer depressiv av cannabis, styr unna, rydd opp i problemene dine, så kan du heller prøve det på nytt en annen gang hvis du føler for det
Sist endret av lex123; 13. juni 2010 kl. 00:32.
Det har blitt nevnt at rus kan forsterke følelser, jeg tror dog at mange ikke ser sammenhengen siden det ikke er en direkte kontakt. Da tenker jeg type en tar trekket og blir deprimert så snart en blåser ut røyken.
Men jeg har nå ved ettertanke sett at jeg gjerne hadde forsterkede følelser i periodene jeg ruset meg, uten selv å vite det og dermed kunne ta sammenhengen.

Jeg vil anbefale deg å prøve en måned eller to uten å røyke i det hele og se om du føler deg annerledes. Det er ikke noe formål å fortsette med noe som kanskje fører til at du er deprimert, følelsesladet eller tankefull på en negativ måte.
Sist endret av møkk; 13. juni 2010 kl. 09:22.
Uten å ha lest noen av postene over meg
Løsning: Selvutvikling
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Nå vil jeg bare legge til at jeg kan leve med litt depressjon. Det er ikke noe katastrofe det jeg opplever, dessuten røyker jeg sjeldent

Men det jeg kanskje var ute etter, var andre sin erfaring rundt dette. Jeg tror også at min opplevelse har en forklaring på hvorfor mange mener at hasj fører til psykiske lidelser, nettopp fordi det ikke er hasjen, men den bare minner deg på at du har problemer? Eller tar jeg feil?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hmm... Merker ikke under rusen, for da er det bare fryd. Og ikke rett etter heller. Det er helst dagene fremover.
Vis hele sitatet...
Da sier hele problemstillingen din seg selv, i mine øyne Å gå fra bare fryd til en deprimerende hverdag tilsier jo at det er helt logisk at du blir deprimert etter inntak av cannabis. Anbefaler deg å prøve å jobbe med de negative tankene før du røyker, evt. å ikke røyke (får inntrykk av at du har prøvd det en stund allerede...) Lykke til, og husk, alltid: først jobb, så nytelse.
jeg opplevde akkurat det samme som du beskriver i fjor sommer. løsningen min var å slutte å røyke helt. Iallefall til depresjonen avtokk i mindre perioder.

røyk det kun når du er happy fra før av =D
Sitat av Muradi Vis innlegg
Nå vil jeg bare legge til at jeg kan leve med litt depressjon. Det er ikke noe katastrofe det jeg opplever, dessuten røyker jeg sjeldent

Men det jeg kanskje var ute etter, var andre sin erfaring rundt dette. Jeg tror også at min opplevelse har en forklaring på hvorfor mange mener at hasj fører til psykiske lidelser, nettopp fordi det ikke er hasjen, men den bare minner deg på at du har problemer? Eller tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
Jeg har vært inne på tanken selv, og jeg må si jeg syntes dette virker veldig logisk. Det at hasjen i seg selv ikke gjør deg deprimert, men heller det at du "glemmer" det vonde en periode. Derfor merker du det ekstra godt når den kommer tilbake..
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av loathsome Vis innlegg
Lykke til, og husk, alltid: først jobb, så nytelse.
Vis hele sitatet...
Takk, og selvfølgelig. Røyker som sagt bare i helger
rottegift : har opplevd mye av det samme, har det egentlig ganske bra normalt men får ofte overload når jeg røyker , har til og me kolapsa 2 ganger ... jevlig sykt folka jeg røyker med sier di aldri har sett noe lignende, muligens en uke si var hos en kompis å røyka litt, satt å chilla i sofaen å skulle til kjøleskapet å hente noe å drikke endte opp me at hele synet ble kvitt så husker jeg ikke mer, han sa han bare et bang, hadde visst mista hele kropps kontrollen å smellt i bakken :/ skjedde en gang til rett etter på... noen som vet hvordan det kan ha seg? varierer jevlig når jeg røyker kan ha det drit chill å alt er godt eller kan få mega noya, men ble litt skremt faktisk var ganske sykt så setter pris på info hvis noen har sett noe lignende?
Sitat av spiritknight Vis innlegg
rottegift : har opplevd mye av det samme, har det egentlig ganske bra normalt men får ofte overload når jeg røyker , har til og me kolapsa 2 ganger ... jevlig sykt folka jeg røyker med sier di aldri har sett noe lignende, muligens en uke si var hos en kompis å røyka litt, satt å chilla i sofaen å skulle til kjøleskapet å hente noe å drikke endte opp me at hele synet ble kvitt så husker jeg ikke mer, han sa han bare et bang, hadde visst mista hele kropps kontrollen å smellt i bakken :/ skjedde en gang til rett etter på... noen som vet hvordan det kan ha seg? varierer jevlig når jeg røyker kan ha det drit chill å alt er godt eller kan få mega noya, men ble litt skremt faktisk var ganske sykt så setter pris på info hvis noen har sett noe lignende?
Vis hele sitatet...
THC'en virker på kroppen individuelt, kan være alergi anfall, jeg får det ofte på sommeren med tanke på pollen alergien. du vet at weed er nesten kun pollen??
hmm dunno man, høres litt wierd ut... for er jo ikke sån hver gang liksom... men har faktisk pollen allergi jeg og eller hadde ihvertfall det som liten har ikke merka mye til det i di senere åra... men er jo bad hvis du skulle være som du sier :P å jeg faktisk skulle kunne være allergisk, hvis det er mulig i dunno...
Jeg tror at et godt tankemønster kan løse mange problemer med depresjoner. Har selv ikke vært særlig deprimert, men har hatt dårlige dager som alle andre og har et familiemedlem med bipolar lidelse, så jeg kjenner til hvordan det påvirker psyken til de som har det.

Det er klart at en endring i tankemønsteret alene ikke vil fjerne en bipolar lidelse, men jeg tror at et positivt syn på hendelsene i livet ditt og andre mennesker kan føre til at man ikke bærer så mye nag og er mindre irritert, ergo stresser mindre og er mindre lei seg. Det funka i alle fall for meg. Har aldri hatt spesielt god selvtillit, men har aldri latt det gå ut over hvordan humøret mitt er, som brother ali så fint beskiver: "And how' you gonna hate me from being what God made me", altså man kan ikke noe for hvordan person man ble tildelt, man får bare en sjanse^^ er ikke reiligøs i den forstanden.
spiritknight: Blodtrykksfall! Cannabis endrer oppførselen til blodtrykket ditt og kan derfor gjøre at du besvimer. Jeg har opplevd dette på åpen gate med sopp i systemet, interessant opplevelse kan man si...

Varierer en del fra produkt til produkt. Får det sjelden av weed eller god hasj, men møkkavarer har en tendens til å fremkalle det. Og jo mer tobakk jeg får i meg jo værre blir det. Ren weed i joint er derfor blitt en slager for min del.
ja har faktisk tenkt på det selv... er ikke dårlig peace ihvertfall men kan godt være tobakken, for kan få det hvis jeg reiser meg for fort eller med morgen ciggen osv... bare den gangen var X1000 som du forklarer så føler jeg hvertfall mye kan minne om slik det kan være for meg også... thx for feedback rottegift, men eh kanskje dumt spørsmål men blodtrykksfall iz it dangerous`?? i knnnow i knooow im a noob...:P

fy faen få det på open gate på trip!! hahaha sykt kan tenke meg det var det ja

Serachfilter : ja det vett jeg jevlig godt... har alt å si... har ikke så jevlig god selvtillit som folk som kjenner meg sier jeg burde ha :/ for har ei vakker lita jente på 1år digg dame leil og jobb men ting er att og fram har rota meg opp i gjeld ( not that bad tho ) å har hatt en del jevlige år me mye problemer før som jeg er forbi men som fortsatt sitter hardt i... har fått en del nevre problemer og som følge av dette... men har jo et bra liv nå liksom er ikke fullt lykkeli å ikke fullt ulykkeli men hvem er? tro meg er ikke slike selvtillts problemer jeg har uansett det er jeg forbi for mange år siden... tror mer det er usikkerheten å frykten for har litt ''dobbelt liv'' å føler ting glipper ut av kontroll igjen:/ da blir jeg mer likegyldig til alt her i verden- ( å ingen ting i livet er egentlig verre en den tilstanden spør du meg )

edit : men gir aldri opp^^ sånne tanker er forbi
Blodtrykksfall er ikke farlig i seg selv men om du besvimer kan det føre til at du deiser knollen din i et solid stykke hjørne av et bord eller gulv. Etter min erfaring hjelper det alltid å legge seg ned :>
okey takker så meget ^^ ja merket det jeg også fikk meg en saftig bump i hodet når jeg seila sammen:P
husker jeg fikk stor dep dagen etter en gang for mange år siden,prøvde igjen nå 10 år senere og merket at de psykiske plagene forsterkes av stoffet.

jeg ville holdt me3g unna det hvis jeg var deg,sats heller på å få tak i valium,sobril o.l som du blir bedre psykisk av OG som gir en bedre eller lik følelse av ro som thc gjør,ikke lukter det heller og du kan trygt kjøre bil dagen etter en valium

Anbefaler wellbutrin dagli mot dep,hvis ikke de ordinæøre lykkepillene (serotonin sakene)gjør susen

det er ikke alltid det er serotonin som kan hjelpe folk

kutt ut cannabizzn hvis du har slike plager,word
bare starten, det kan også føre til phsykoser som forsterker pshykiske lidelser. min anbefaling gå over til sukker, koffein og dopamin:P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hasj kan lett skape depresjoner, og spesielt hvis du har lett for å gli inn i depresjoner/er litt depressiv av deg. Selvfølgelig, når du røyker og har en god trip, så er det chill.. men hvis du gjør det typ 5 ganger i løpet av en uke, så vender du deg mer til rusen og vil komme til å synes alt er veldig kjedelig når du ikke er rusa... veldig lett å bli apatisk. Derfor er det kanskje viktig for deg å begrense bruken, vi reagerer alle forskjellig på det, og man er nødt til å kjenne etter selv hvor mye man tåler
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av tuppelure Vis innlegg
THC'en virker på kroppen individuelt, kan være alergi anfall, jeg får det ofte på sommeren med tanke på pollen alergien. du vet at weed er nesten kun pollen??
Vis hele sitatet...
Da har du vel hasj produsert i marokko i tankene?
Der cannabis dyrkes utendørs i stor skala har bøndene en tendens til å drite iå luke ut hannplantene, så pollen fra hannplantene spres over større områder.
Men i mindre og mer tekniske dyrkeoperasjoner så holdes hannplantene langt unna og det ferdige produktet har ikke noe som helst pollen i seg.
Å jeg som alltid trodde pollen kom ifra blomster..
Sitat av spiritknight Vis innlegg
rottegift : jevlig sykt folka jeg røyker med sier di aldri har sett noe lignende, muligens en uke si var hos en kompis å røyka litt, satt å chilla i sofaen å skulle til kjøleskapet å hente noe å drikke endte opp me at hele synet ble kvitt så husker jeg ikke mer, han sa han bare et bang, hadde visst mista hele kropps kontrollen å smellt i bakken :/
Vis hele sitatet...
Har aldri opplevd dette sjæl, men engang da jeg røyka sammen med noen kompiser i kjellern min midt på natta, var det med en fersking som aldri hadde gjort noe "rampete" i hele sitt liv. han røyka seg fjern og var helt i hundre. men plutselig kom en av naboene mine ned og klikka og maste som faen. det blei for mye for kompisen min, plutselig bare datt han pladask på gulvet og svima av. noe av det samma? kanskje det har noe med stress å gjøre?

Og til deg Muradi:
Det du sier er interessant, og jeg har aldri tenkt over det før. men når du sier det virker det faktisk jævla logisk. uansett, stå på videre, én dag vil alle plager forsvinne og bare lykke vil fylle deg. slik er det nesten alltid
Sitat av Muradi Vis innlegg
Vil bare begynne med at jeg ikke røyker så ofte. Har kanskje røykt 10-15 ganger i hele mitt liv. Har også hatt litt dårlig selvtillit, depressjoner og dårlig sosialt pga mobbing og lignende når jeg var yngre.

Men uansett, i de siste ukene har jeg røykt kanskje 5-6 ganger, og jeg har merket at i ettertid, så blir jeg litt negativ og depressiv. Det jeg tror, er at hvis man har levd lenge med depressjoner og lignende, så blir man "vant" til det. Man glemmer nesten at man har det litt trasigt. Men når man fyrer opp litt hasj eller marijuana, så blir alt så bra. Man tenker ikke lenger negativt og man har bare gode og morsomme tanker. Men når rusen er borte, så kommer det negative tilbake, og det er da man kommer på at man ikke har det så bra ellers.

Jeg sier ikke at hasj skaper depressjoner, tvert imot, men at den kan "minne deg på" at du sliter litt til vanlig.

Noen andre som har tenkt på dette? Jeg vet jeg er dårlig til å formulere, så hvis dere er usikker på hva jeg mener, så si ifra.
Vis hele sitatet...

Er masse som kan diskuteres ang hva som er rett og galt med cannabis, men en ting er sikkert; er man plaget med depresjoner og/eller angst fra før, så er ikke cannabis et lurt alternativ uansett hva.

(Vet det blir brukt som et legemiddel div. plasser, Men det blir i det mest naive trekket)


Edit:

Har følt det samma selv. Til tider har jeg merket at hverdagen for min del er bare rett og slett kjip og kjedelig, som over tid kan utvikle en depresjon. Selv ga jeg fan før da folk sa cannabis var farlig med tanke på angst og depresjoner, men merker det til tider selv også, bl. a faren min nevnte det(ex-stoner) og sa selv at han en dag idag ikke klarer å kose seg helt ut, uten cannabis, 25 år etter "stortiden" hans.
Sist endret av imba; 11. juli 2010 kl. 05:14.
Som det har blitt sagt før i tråden:

Fiks virkelige problemer, ikke bruk hasjen som en konstant flukt.

Det som er, er jo at du syns det er så kjipt når rusen gir seg, for det er ikke like fett som det var når virkestoffene i hasjen surra rundt i hjernen på deg og fikk deg til å tro at du hadde det bra.

Dette er bare MIN mening, er ikke her for å pushe den på noen, men vil bare ytre den:

Du ser for mye på den gode tilstanden du har når du er rusa, som "sånn ting BURDE vært hele tida" og klarer ikke å se hvor bra du KANSKJE har det (jeg veit jo ikke om faren din denger deg hver dag, mora di døde når du var 12, og nå mobber alle deg, dette er ting jeg ikke veit, så derfor sier jeg det jeg sier på grunnlag av at jeg ser for meg at du har det "akkurat som alle andre") når du kommer ut av rusen... du ser bare at "den var ikke så kjip når jeg var høy".

Se på rusen du får av hasj som høydepunktene av "happyness" om du i det hele tatt skal fortsette med det, gjør sånn at rusen bare er en fornøyelse, ikke en tilstand du vil ha HELE tida, prøv å nyt både livet når du er rusa, og livet uten rus.

Håper det er til noe nytte, kan si det her og nå at jeg er ikke utdanna lege, psykolog eller whatnot, jeg har ALDRI prøvd noen annen form for rus enn alkohol, og jeg aner ikke hvordan det er å være der du er. Jeg sier bare min mening, i håp om at det kan gi deg noe konstruktivt =D
Sitat av steinarr Vis innlegg
Å jeg som alltid trodde pollen kom ifra blomster..
Vis hele sitatet...
cannabis-buds er blomster, men uansett kommer pollen ifra hannplanten fra små pollensekker som kan minne om testikler. De ferdige budsa inneholder ikke pollen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Muradi Vis innlegg
Vil bare begynne med at jeg ikke røyker så ofte. Har kanskje røykt 10-15 ganger i hele mitt liv. Har også hatt litt dårlig selvtillit, depressjoner og dårlig sosialt pga mobbing og lignende når jeg var yngre.

Men uansett, i de siste ukene har jeg røykt kanskje 5-6 ganger, og jeg har merket at i ettertid, så blir jeg litt negativ og depressiv. Det jeg tror, er at hvis man har levd lenge med depressjoner og lignende, så blir man "vant" til det. Man glemmer nesten at man har det litt trasigt. Men når man fyrer opp litt hasj eller marijuana, så blir alt så bra. Man tenker ikke lenger negativt og man har bare gode og morsomme tanker. Men når rusen er borte, så kommer det negative tilbake, og det er da man kommer på at man ikke har det så bra ellers.

Jeg sier ikke at hasj skaper depressjoner, tvert imot, men at den kan "minne deg på" at du sliter litt til vanlig.

Noen andre som har tenkt på dette? Jeg vet jeg er dårlig til å formulere, så hvis dere er usikker på hva jeg mener, så si ifra.
Vis hele sitatet...

Jeg tror kanskje du har en liten anelse hasj-psykose. Jeg får det, dermed har jeg slutta å røyke. Kroppen min tåler det ikke lenger. Kommer av at jeg har en rekke rusmisbruker før meg i familien, så det har ett eller annet med genene mine å gjøre. Veit ikke om det er slik i ditt tilfelle, men.
Mitt råd er: Slutt å røyke! - Eller få ordna opp i problemene du har nevnt, for det spiller faktisk en rolle.
Interessant at du har det sånn, for jeg føler det helt motsatt. Har riktignok bare prøvd hasj fire ganger, men det har vært likt hver gang. Jeg har nemlig egentlig et veldig bra liv; snille og fornuftige foreldre, bor i et fint hus, har jobb og god og trygg økonomi, en funksjonell barndom, godt vitnemål fra vgs og planen videre klar, MEN jeg kjeder meg lett i hverdagen. Føler at verden er kjedelig og at veldig lite er stimulerende og spennende. Dagene etter hasj er for meg lyse, motiverende og gode. Alle sanseinntrykk er sterkere og mer betydningsfulle, og alle fine småting gjør meg glad og stimulerer meg så jeg kjeder meg mindre. Er vel akkurat det samme som trådstarter opplever, litt som å våkne og se alt på ny, bare at for meg er det en BRA ting.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av hoppav Vis innlegg
Jeg tror kanskje du har en liten anelse hasj-psykose.
Vis hele sitatet...
Nå føler ikke jeg selv at jeg har et problem. Jeg mener bare at det kan være en god teori på hvorfor noen cannabisrøykere får eller har psykiskeproblemer.
Cannabis og psykedelika er ikke bra å bruke mot depresjon! Folk på internett anbefaler det i hytt og pine men det tuller gæli med huet ditt. Er du deprimert så bør du gå til legen og få hjelp med det. Litt SSRI, terapi og hjelp til å løse problemet. Depresjon pleier ikke forsvinne av seg selv. Du utvikler bare tankemønstre som gjør at du greier å unnvike det, men på sikt fører det til angst og andre problemer.

Generelt sett forverrer det meste av rus depresjon og andre psykiske problemer.
Sist endret av Stratops; 11. august 2010 kl. 10:53.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stratops Vis innlegg
Cannabis og psykedelika er ikke bra å bruke mot depresjon! Folk på internett anbefaler det i hytt og pine men det tuller gæli med huet ditt. Er du deprimert så bør du gå til legen og få hjelp med det. Litt SSRI, terapi og hjelp til å løse problemet. Depresjon pleier ikke forsvinne av seg selv. Du utvikler bare tankemønstre som gjør at du greier å unnvike det, men på sikt fører det til angst og andre problemer.

Generelt sett forverrer det meste av rus depresjon og andre psykiske problemer.
Vis hele sitatet...

1. Jeg bruker det ikke mot depressjon.
2. At jeg av og til blir litt lei av dagene som går etter røykings er ikke et problem. Prøvde bare å fram en teori.
3. Hvis jeg greier å være psykisknedbrutt i flere uker etter en fyllkule, så overlever jeg nok det lille jeg av og til merker dagen etter jeg har røykt. Dessuten etter en stund med røyking i helgene, så har faktisk hverdagen blitt bedre. Dette vare bare noe jeg merket et snev av de første gangene. Dere får jo det til å høres ut som at jeg bør legges inn
Utdypet mine egne tanker rundt det. Veldig mange på dette forumet og andre cannabis-relaterte forum er av den oppfatningen at cannabis er god anti-depressiva, og jeg ser at mange mener det går helt greit å bruke cannabis samtidig som anti-depressiva. Det fører til at mange stonere bruker det som medisin uten at de selv skjønner at det bare gjør det verre. Jeg syns det er bra at du ikke er en av dem.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Jeg sier ikke at hasj skaper depressjoner, tvert imot, men at den kan "minne deg på" at du sliter litt til vanlig..
Vis hele sitatet...
jeg har ikke bare "tenkt"på dette men følt det sterkt selv flere ganger mer års melllomrom

fikk min første massive dep dagen etter jeg hadde røkt som 16 åring eller noe

var på gråten hele dagen uten grunn

testet nå i etterkant mange år senere og fikk dep følelsen tilbake,jeg sovnet riktig nok etter å ha spist en del skunk,men følte meg elendig psykisk

jeg hvertfall,kjenner det forsterker de psykiske problemene man kan ha,om man er disp for depresjoner som jeg er.

jeg kan ikke bruke thc lenger,om det hadde virket mot depresjoner og dårlig selvtillig ville jeg vært fast kunde,men det gjør det ikke,ikke på meg hvertfall

får like store psykiske problemer av det som av steroider,så jeg må bare ligge unna nå

Anbefaler deg at du bruker all din energi på å skaffe deg benzodiapiner istedet,der har du svaret på begge dine problemer

helst av legen,så slipper du å bli ruinert av gatekjøp

Sobril er tingen,ellers virker mye annet også,valium ect da vil dine depresjoner og dårlige selvtillits tanker forsvinne,under bruk..jeg kjenner folk som får det av legen hver eneste dag for å tørre å gå ut

Men alle er forskjellige,godt hende thc virker bedre på noen andre,men jeg har lest om dette flere steder at hasj kan trigge psykiske problemer,ikke bra for oss som lider av det.

men har hatt "vanlige"venner som har blitt kronisk rolige av det,tilogmed snakket roligere permanent så...

det er mange nyanser her,må bare teste å føle på det selv,føles det dårligere kutter du det ut

men av sobril føler du deg hvertfall ike dårløigere selv om du ikke er on
Sist endret av Cannaman; 11. august 2010 kl. 19:26.
Sitat av Cannaman Vis innlegg
Anbefaler deg at du bruker all din energi på å skaffe deg benzodiapiner istedet,der har du svaret på begge dine problemer

helst av legen,så slipper du å bli ruinert av gatekjøp

Sobril er tingen,ellers virker mye annet også,valium ect da vil dine depresjoner og dårlige selvtillits tanker forsvinne,under bruk..jeg kjenner folk som får det av legen hver eneste dag for å tørre å gå ut
Vis hele sitatet...
At han skal bruke all sin energi på å skaffe benzodiazepiner istedet for hasj er bortimot det dårligste rådet jeg har hørt..
Sist endret av stranger; 11. august 2010 kl. 21:18.
Sitat av stranger Vis innlegg
At han skal bruke all sin energi på å skaffe benzodiazepiner istedet for hasj er bortimot det dårligste rådet jeg har hørt..
Vis hele sitatet...
ja spesielt når benzoz brukes world wide av alle leger og psykiatere mot depresjoner og angst problemer

søk litt på hasj og psykiske problemer du

-Resultatet kan i verste fall bli hasjrøykarar som får psykosar, depresjonar
http://www.psykiskhelseiskolen.no/vi...07&menyid=1227

-– Gode studier fra New Zealand viser at hasj kan gi risiko for psykiske lidelser, sier Willy Pedersen, professor i sosiologi ved Universitetet i Oslo.
http://www.klikk.no/helse/sykdom/article280148.ece

snakk hvis du har erfaring,jeg tok min person som eks,vi er alle forskjellige..sikkert mange som føler seg bedre med dette

- Veldig mange av dei som blir innlagt hjå oss, har brukt hasj, og av og til er vi rimeleg sikre på at det er hasjbruken som har utløyst psykosen

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...e/4829735.html

Men er du ikke disp for dette vil jeg tro saken er en annen
Sist endret av Cannaman; 11. august 2010 kl. 22:28.
Sitat av Cannaman Vis innlegg
ja spesielt når benzoz brukes world wide av alle leger og psykiatere mot depresjoner og angst problemer

søk litt på hasj og psykiske problemer du

-Resultatet kan i verste fall bli hasjrøykarar som får psykosar, depresjonar
http://www.psykiskhelseiskolen.no/vi...07&menyid=1227

-– Gode studier fra New Zealand viser at hasj kan gi risiko for psykiske lidelser, sier Willy Pedersen, professor i sosiologi ved Universitetet i Oslo.
http://www.klikk.no/helse/sykdom/article280148.ece

snakk hvis du har erfaring,jeg tok min person som eks,vi er alle forskjellige..sikkert mange som føler seg bedre med dette

- Veldig mange av dei som blir innlagt hjå oss, har brukt hasj, og av og til er vi rimeleg sikre på at det er hasjbruken som har utløyst psykosen

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...e/4829735.html

Men er du ikke disp for dette vil jeg tro saken er en annen
Vis hele sitatet...
Selvsagt kan benzoer hjelpe dersom man har samtaler med lege eller psykolog underveis, men at det er løsningen på problemet blir helt feil.
Benzodiazepiner kan ha et enormt ødeleggelsespotensiale hvor man kan dra linjer til opiater hva avhengighet og abstinenser angår.
Dette betyr selvsagt ikke at å sitte å røyke 24/7 er løsningen på problemene heller.
Sist endret av stranger; 11. august 2010 kl. 23:23.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Jeg har ikke et problem, hvor mange ganger må jeg si det? Jeg sa bare at jeg følte et snev av depresjon dagen etter røykings. : /

Og valium? benzoer?! Skal jeg bli pillemisbruker fordi jeg følte meg litt nedfor en dag? Tuller dere med meg? Jeg har visstnok hatt depresjoner tidligere og vanskelig bakgrunn, men det finnes ingen legemidler eller narkotika som hjelper mot det.
Sist endret av Mexxy; 12. august 2010 kl. 10:18.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du sier altså at dette ikke er noe vedvarende problem som hindrer deg i hverdagen, men at du heller startet tråden som et lite tankeekspiriment.
Når man tar psykoaktive stoff som påvirker humøret er det jo klart at man kan føle seg en anelse nedenfor når rusen er over. Når disse utfluktene fra realiteten gir så gode opplevelser er det klart at det kan være kjipt å måtte returnere til terra firma. Ikke at å rømme fra virkeligheten nå og da er direkte skadelig, men kunsten er å finne en balanse, ikke la bruken hindre deg på noen måte å oppnå de tingene du vil.

Jeg finner det særdeles interessant at folk anbefaler selvmedisinering av benzodiasepiner, det skal fagfolk vurdere om trådstarter hadde opplevd hverdagen som et mørkt hull, noe h*n imidlertid ikke gir noe utrykk for.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ikke at å rømme fra virkeligheten nå og da er direkte skadelig, men kunsten er å finne en balanse, ikke la bruken hindre deg på noen måte å oppnå de tingene du vil.
Vis hele sitatet...
Røyker bare i helgene og når jeg har fri. Jeg har nærmest sluttet å drikke når jeg fikk tilgang på denne fantastiske urten. Noen øl blir det, men ingen heftige fyllakuler slik som før
http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle3331648.ece

Litt sent, og ikke at det nødvendigvis har så mye med topic å gjøre, men ville bare legge til dette da Willy Pedersen, som blir nevnt som en "cannabismotstander" , har snudd i saken og sier han har tatt feil angående sine utspill.
Artikkelen det ble linket til tidligere i tråden er utdatert.
Sist endret av stranger; 13. august 2010 kl. 21:55.