Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 23431
Hvilken problemer/lidelser må man ha for å få valium på resept? Noen med erfaring fra dette?

Hva er apotekprisen?

Beklager hvis umoralske tråder ikke aksepteres.
Vel det oppklarer pris-spørsmålet som jeg selvfølgelig ikke hadde trent å starte en tråd for

Det jeg lurer på er hva jeg skal si - hvordan jeg skal beskrive de problemene som mest sannsynlig vil gi meg resept.
Godt med smør
Sitat av Elefanten
Vel det oppklarer pris-spørsmålet som jeg selvfølgelig ikke hadde trent å starte en tråd for

Det jeg lurer på er hva jeg skal si - hvordan jeg skal beskrive de problemene som mest sannsynlig vil gi meg resept.
Vis hele sitatet...
Vist du virkelig ikke har noe problem, kan du ikke da bare kjøpe de med en dealer?
Sist endret av Apeloff; 9. mars 2008 kl. 11:38.
valium er Angstdempende, spenningsløsende og muskelavslappende...

om du ikke er på noen resept fra før tror jeg ikke legen skriver ut valium på første visitt... men jeg aner ikke hva du skal si jeg:P

kansje du burde fortelle om stress, angst og vansker for å slappe av:P

anyways... valium er ikke så heftih at det er verd å stresse noe med..
Sist endret av Sondre; 9. mars 2008 kl. 11:35.
Sitat av Apeloff
Vist du virkelig ikke har noe problem, kan du ikke da bare kjøpe de med en dealer?
Vis hele sitatet...
Klart det er en mulighet. Men valium er ikke akkurat noe det brukes særlig mye av i min vennekrets, så det innebærer gjerne litt stress å ordne seg det.

Men selvfølgelig, hvis det er veldig vanskelig å få det til får jeg bare innfinne meg med litt ringerunder. Tenker jeg maks gidder bruke 2 legetimer på det - urealistisk at jeg får det på den tiden? Må være noen her som har erfaring og knasker valium på resept?
hehe.... som sagt jeg er ikke sikker... har noen kompiser som har resept på det men jeg mener og huske at de styra en del før de fikk det.... fikk utelt en hel haug med andre C preperat de skulle prøve først:P

er ikke sikker da...
Godt med smør
Sitat av Elefanten
Klart det er en mulighet. Men valium er ikke akkurat noe det brukes særlig mye av i min vennekrets, så det innebærer gjerne litt stress å ordne seg det.

Men selvfølgelig, hvis det er veldig vanskelig å få det til får jeg bare innfinne meg med litt ringerunder. Tenker jeg maks gidder bruke 2 legetimer på det - urealistisk at jeg får det på den tiden? Må være noen her som har erfaring og knasker valium på resept?
Vis hele sitatet...
Takk nå har jeg litt innsikt her i det minste

Anyways back to bitchin.
Sist endret av Dodecha; 28. august 2008 kl. 13:48.
Sitat av Elefanten
Vel det oppklarer pris-spørsmålet som jeg selvfølgelig ikke hadde trent å starte en tråd for

Det jeg lurer på er hva jeg skal si - hvordan jeg skal beskrive de problemene som mest sannsynlig vil gi meg resept.
Vis hele sitatet...

____________

Alle leger er ulike. Hos enkelte trenger man bare ymte frempå hvilke A/B-preparater man ønsker, og får sitt ønske oppfylt. Hos andre leger fører slik adferd til at man bare kan glemme å få disse medisinene.

Jeg får Xanor, Rivotril, Apodorm og Aurorix hos min fastlege. Jeg har aldri fortalt ordentlig hva som plager meg, uten at jeg "sliter med nervene". Er deprimert, har angst og sliter med søvnen, sier jeg. -Hvilke medisiner kunne du tenke deg, spør legen. -Jeg har hørt mye bra om Xanor, Rivotril, Apodorm og Aurorix, repliserer jeg. -Ja, dette er bra medisiner, da prøver vi det, svarer legen. Han gir meg også ros for at jeg har satt meg inn i mitt sykdomsbilde og hvilke medisiner som anvendes på dette.

Hos min tidligere fastlege førte all benenevnelse av medisiner til at jeg i stedet fikk medisiner jeg ikke ville ha. Jeg gikk for eksempel på Seroxat, og ville bytte til et annet ad grunnet bivirkningene. Nevnte da for han at jeg kunne tenke meg å prøve Aurorix, da denne ikke ga særlig bivirkninger, og dessuten var vektnøytral og ikke ga seksuell dysfunksjon. Kom ikke på tale, Aurorix var visstnok en eldgammel medisin man kun brukte på institusjoner. Remeron var den medisinen han ga til meg. Resultat: En vektøkning på 15 kg på 2 måneder, samt at jeg ble så sløv og trøtt at jeg ikke orket å gjøre noe som helst. Det var etter dette jeg skiftet fastlege til han jeg har nå.

Poenget mitt er at det er vanskelig å gi råd i forhold til hvordan du kan få Valium på resept. Forteller du om de symptomer der bl.a. Valium er indisert, kan du i stedet for heller ende opp med en resept på for eksempel et antidepressiva. Personlig ville jeg kanskje fortalt at man sliter med angst og uro i kroppen etc, og så ymtet frempå at jeg har hørt at Valium visstnok skal være en god medisin mot dette. Men jeg kjenner ikke legen din, og vet derfor ikke om han er en slik som reiser bust hvis han føler sin fagkunnskap truet av at pasienten fakisk har satt seg inn i sin sykdom/lidelse, og derfor vet litt om hvilke medisiner som kan avhjelpe dette. Jevnfør eksemplet med min tidligere fastlege.

Ps: Nevnte for min fastlege at jeg fikk Remeron tidligere. Han sa rett ut at dette er en nådeløs medisin som han ikke gir til noen av sine pasienter, bl.a. pga de bivirkninger i form av kraftig vektoppgang og sløvhet som brukere av dette preparatet opplever.
si at du skal ut å fly, og har angst for å fly..... jeg får vival for det.....
Sitat av fisher80
si at du skal ut å fly, og har angst for å fly..... jeg får vival for det.....
Vis hele sitatet...
Men apropos det, jeg har ekstremt angst for å fly, sitter å gruer meg mange dager i forveien.. har liksom aldri gjort no med det uten å ta en liten drink jeg men så man kan altså dra til fastelegen og så får man no sånt no utskrevet sånn uten videre?
Ikke fortell at du har brukt narkotika før hvertfall. Var til min fastlege grunnet å starte opp med frivillige rusprøver 1gang i uken. Spurte hun om jeg kunne få noe milde sovemedisiner, helst kun innsovningsmedisiner for jeg ville ikke være døsig dagen etterpå og forklarte at jeg ville ha dette for jeg sliter veldig med å få sove/være alene om kvelden, at jeg blir liggendes urolig med et tankekjør som gjør det umulig å sove. At hver lyd utenfor huset gjør meg nervøs og det blir umulig å få en rolig søvn, forklarte henne at dette hadde oppstått etter 10 bevæpnende politier kom stormendes inn i leiligheten min 0400 og noen måneder i varetektsisolasjon etterpå. Hun spurte og hva narkotika jeg hadde brukt og jeg sa jeg hadde brukt endel hasj og litt amfetamin opptil engang i uken, sist inntak av amfetamin over 4måneder siden. Kunne derav ikke få noen sovemedisner at all uansett hvor milde dem var, da hadde hun vært en dum lege for det jeg beskrev var bivirkninger av amfetamin. All forsøk å forklare hun at dette var grunnet situasjoner som hadde oppstått i min hverdag var bortkastet, uansett hvordan jeg prøvde å vinkle det visste hun mer om amfetamin enn meg og hvordan bivirkninger virket, og hun håpet hun slapp å tvangsinlegge meg. Hehe, bare den praten der gjorde at jeg ikke orker å gå ned der engang i uken å ta pisseprøve selv om jeg ikke bruker no dop, forklarer hun at det hadde vært mye bedre om hun skrev ut noe mildt innsovningspreparat til meg så jeg slapp å gå ut og skaffe meg valium selv, noe som ikke tok meg mer enn en telefonsamtale..nei nei, dette kunne ikke la seg gjøre.


Så choose ur words carefull
Jeg må bare få minne dere på at det går an å skifte lege på nav.no
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vival og Stesolid inneholder jo begge to 5mg diazepam (fåes vel også i 2mg tabletter) men er det noe forskjell på disse to ellers og hvem de gies til? Vival boksen er jo på 20 tabs og Stesolid boksen er på 25 stk tabs , litt urettferdig at den ene skal ha 5 stk mere?

Og valium er ikke det bare ett navn for 10mg diazepam tabletter? Blå valium er vel også 10mg diazepam , men den blå er kanskje ikke produsert av godkjent lab? Altså en "underground" lab?

Hvor lang tid tar det før man blir mer eller mindre avhengig av diazepam? Xanor er vel betydelig verre f.eks?
Har du resept på vival/valium/stesolid kan du fritt bytte mellom disse på apoteket, uavhengig hva som står på papiret legen gir deg, det kalles generiske medisner.

Samme som å sammenlibne pinex med paracet, begge inneholder 500mg paracetamol (skyt meg,hvis..)

De originale blåvaliumene er produsert av roche, på deres lab. Fåes bare på sykehus/instutisjon i norge.
Du får mest sannsynlig tak i såkalte blåvalium på gata men disse er av varierende kvalitet og produsert ymse steder. Men vet at feks i spania, skriver legen ut 10 mg roche..

Alle benzo er alt for lett å bli avhengig av, og en lei uvane å pådra seg..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Fremtidige spørsmål tas i den store legemiddeltråden.