Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2144
Hei.

Lurer på om det finnes noe instrument for å søke opp frekvenser som er i bruk i nærheten? Kjører sammen med en kompis som har VHF, men har ikke frekvensen deres. Hadde sikkert fått den hviss jeg hadde spurt, men tenkte kansje det fantes noe som kunne spore opp frekvenser
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det finst, noko av det billegaste og beste atm. er RTL28xx-basert DVB-stick som med SDR-sharp kan nyttast til å finne kva som beveger seg i RF-spekteret rundt deg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
En simpel VHF radio vil funke, det er så og si scannerfunksjon på alle, husk at dersom han ikke sender noe mens du scanner, så vil du ikke få opp noe. Scanning er ikke akkurat superrask med mindre du vil bruke en liten formue på dette.
En god kandidat er Baofeng.


Husk at det er et lovverk rundt hvilke frekvenser du kan bruke, du bør lese deg opp på dette før du handler.
Trådstarter
10 0
Scannerfunksjon på alle ja sier du. Jeg "scanner" gjennom kanalene jeg har lagret. Men hvis jeg skal "finne han" når han prater, så krever det vell att jeg har lagret kanalen/frekvensen hans??? Er vell eneste scannerfunksjonen jeg har. Har en Vertex Standard VX-2200.
Bare hold deg unna kanal 16 så går det vel bra.
156,800 mhz.

http://www.smartprodukter.com/radio-frekvenser.html

Denne siden er fin.
Sist endret av bacardi; 16. mars 2015 kl. 20:44.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Gå for SDR. USB-dongelen slashdot snakker om koster deg noen skarve kroner, og er umåetlig nyttig til alt mellom himmel og jord. (og forbi)
Sist endret av m0b; 16. mars 2015 kl. 20:47.
Trådstarter
10 0
okay.. ebay? link?

Kjører bil ja. PR kan jo ikke samenlignes da... Men vi har "egne" kanaler ja, så det er ikke noe tull med det. Men kunne tenkt meg frekvensen til en kollega av meg, uten å måtte mase på sjefen hans
Sist endret av vabbiss; 16. mars 2015 kl. 21:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.