Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1216
God kveld! Jeg sitter å skal installere en dimmebryter til taklampen, men ikke søren om jeg forstår noe av denne bruksanvisnigen. Har ikke noen jeg kan spørre om dette og har veldig lyst å få dette oppe å gå ila kvelden, så da prøver jeg her!

Noen som har peiling og kan ta seg noen minutter å forklare? Hadde satt stor pris på det!

Det første bildet er av nåværende lysbryter og hvordan den er koblet, og andre bildet er av dimmeren og hvordan bruksanvisningen sier at den skal kobles.

Bilde 1
Bilde 2
Hei, de to svarte skal inn på én av pilene, men siden klemmen er for liten trenger du en koblings klemme slik at du får en forgrening. Den blå skal inn på klemmen til venstre.
Trådstarter
30 4
Takk for svar! Så den gule/grønne skal ikke kobles? Og er det likegyldig hvilken av pilene jeg kobler de svarte på?
Sitat av smyflo Vis innlegg
Takk for svar! Så den gule/grønne skal ikke kobles? Og er det likegyldig hvilken av pilene jeg kobler de svarte på?
Vis hele sitatet...
Den gule/grønne er jord. Den må du koble. Spm. nr. 2 vet jeg ikke.
Sitat av smyflo Vis innlegg
Takk for svar! Så den gule/grønne skal ikke kobles? Og er det likegyldig hvilken av pilene jeg kobler de svarte på?
Vis hele sitatet...
Nei, den gul/grønne skal ikke kobles, men bør isoleres så den ikke har mulighet til å komme i kontakt med tilkoblingsklemmene.
Og ja det spiller ingen rolle hvilken av de to pilene du kobler inn på, men jeg foretrekker å brukt den helt til høyre.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Den gule/grønne er jord. Den må du koble. Spm. nr. 2 vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke, jordlederen på bilde er tilkoblet B, hvor B=blindklemme.
Så det har ingen hensikt å koble jordlederen til bryteren, annet enn for å blende eller koble jordlederen sammen med en annen jordleder.
Sist endret av Veggen; 7. mai 2015 kl. 22:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.