Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1330
Trenger dette til de aktive høyttalerne i stua. Kunne like gjerne vært hodetelefoner da dingsen må stå i serie med en vanlig lydsignal-kabel.

Problemet mitt er at om jeg spiller på full guffe så vil mine Audio Pro T12 klippe volumet når bassen kikker inn. Jeg har tenkt å løse dette med å skru ned bassen (så høyttalerne jobber lettere) og kjøpe subwoofer til å forsterke den igjen.

Ville trodd dette var en vanlig sak å få kjøpt, det er jo i prinsippet en svært enkel synthesizer med bare én kanal, og egentlig bare et justerbart høypassfilter.

Noen som har vært borti noe lignende? Et krav er at den skal være passiv.
Du har ikke en instilling på telefon eller forsterker der du kan gjøre dette? Tungvindt å må kjøpe filter liksom.
Den beste løsningen lydmessig vil nok være å kjøpe en equalizer . Men så er jo spørsmålet om hvor mye penger du vil ut med. Finnes både passive og aktive.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Du har ikke en instilling på telefon eller forsterker der du kan gjøre dette? Tungvindt å må kjøpe filter liksom.
Vis hele sitatet...
Dessverre er det aktive høyttalere og de har ingen innstilling på den innvendige forsterkeren. Jeg har også sendt mail og spurt om hovedhøyttalerne vil avlastes for bass om jeg kobler til subwoofer på tilegnet port, men det skjer ingen endring i lyden til hovedhøyttalerne da. Tipset fra produsenten var å justere ned bass på kilden.

Sitat av Hobby Vis innlegg
Den beste løsningen lydmessig vil nok være å kjøpe en equalizer . Men så er jo spørsmålet om hvor mye penger du vil ut med. Finnes både passive og aktive.
Vis hele sitatet...
Ikke mye vil jeg legge i det, i det hele tatt! Så får meg en liten dings in-line med signalkabelen med et pot-meter for bass. Ferdig. Inni kunne det være noen passive komponenter. Kanskje jeg må lage dette selv...

Det som er litt dumt her, er at høyttalerne har flere inn-kilder, bl.a. bluetooth, og da er jeg like langt. men på fest når jeg skal spille høyt så bruker vi nok kabel uansett, da det ikke er sikkert folk gidder å pare telefonene sine med bluetooth. Jeg vil helst ha friheten til å kunne bytte lydkilder som jeg vil (men på samme kildeinngang på høyttalerne) og ikke trenge å foreta justeringer i software på alle enheter. Men allikevel, det er litt interessant om noen vet om en mulighet for en slags intern equalizer på android...

Edit: Nå kom jeg på et annet aber. Det er at subwooferen vil jo bli alt for kraftig for kildene som er koblet til med bluetooth om jeg har justert dem inn til signalkilder hvor bassen er justert ned. Skulle ikke være lett det her.
Sist endret av wanna-b; 5. mars 2015 kl. 12:24.
En mulighet er jo att du spretter opp høyttalerne og legger i et delefilter på hvert element, men det er jo tungvindt.
Hmm, det er ikke umulig jeg skal kjenne litt på den tanken. Takk for tips!