Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1263
Hei

Jeg skal kjøpe et nytt kamera.
Maks pris: 5000kr
Kameraet må kunne ta "fantastiske" bilder, og filme i full 1080p. Det skal ikke være et sånn lite kamera, men et sånn stort svart hvor man kan endre linser.
Det skal være et speilreflekskamera.
Takker i forvegen. Hvis mere info trengs bare spør!
EOS600D vil nok være det du er ute etter.
Trådstarter
91 2
Sitat av Hansiman Vis innlegg
EOS600D vil nok være det du er ute etter.
Vis hele sitatet...
Takk for kjapt svar Skal vente på flere svar før jeg bestemmer meg.
Jeg er da veldig glad i mitt da som er Nikon D3100 http://www.dpreview.com/reviews/nikond3100
Trådstarter
91 2
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Jeg er da veldig glad i mitt da som er Nikon D3100 http://www.dpreview.com/reviews/nikond3100
Vis hele sitatet...
Takk for svar, skal lese mer om det kameraet
Sitat av 123ape3 Vis innlegg
Takk for svar, skal lese mer om det kameraet
Vis hele sitatet...
Det beste er nok og reise ut på en butikk og få se de forskjellige og teste dem og se hva du liker best. Da tenker jeg på menyer, knapper og hva og hvordan du vil bruke det
Trådstarter
91 2
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Det beste er nok og reise ut på en butikk og få se de forskjellige og teste dem og se hva du liker best. Da tenker jeg på menyer, knapper og hva og hvordan du vil bruke det
Vis hele sitatet...
Høres ut som en veldig god ide! Skal se når jeg kan få dratt å gjøre det
Jeg tror dette kan være et godt alternativ, ettersom du virker som en som ikke trenger et profft kamera, og til den prisen får du kanskje råd til et annet objektiv (anbefaler dette veldig). Det er veldig brukervennlig, og det følger med et fotokurs, som kan være veldig greit
Trådstarter
91 2
Sitat av Villsvinet Vis innlegg
Jeg tror dette kan være et godt alternativ, ettersom du virker som en som ikke trenger et profft kamera, og til den prisen får du kanskje råd til et annet objektiv (anbefaler dette veldig). Det er veldig brukervennlig, og det følger med et fotokurs, som kan være veldig greit
Vis hele sitatet...
Det der var et litt rimlig alternativ. Jeg er faktisk ute etter noe ganske proft (til prisen da) Men takk for svar
Sitat av 123ape3 Vis innlegg
Det der var et litt rimlig alternativ. Jeg er faktisk ute etter noe ganske proft (til prisen da) Men takk for svar
Vis hele sitatet...
Da kan jeg anbefale dette kameraet, sammen med det objektivet jeg linka tidligere, det er det jeg har for øyeblikket, og jeg er veldig fornøyd Den eneste nevneverdige forskjellen mellom 550D og 600D som jeg kommer på nå, er at 600D har en vridbar skjerm, noe som kan være praktisk ved filming.
Trådstarter
91 2
Sitat av Villsvinet Vis innlegg
Da kan jeg anbefale dette kameraet, sammen med det objektivet jeg linka tidligere, det er det jeg har for øyeblikket, og jeg er veldig fornøyd Den eneste nevneverdige forskjellen mellom 550D og 600D som jeg kommer på nå, er at 600D har en vridbar skjerm, noe som kan være praktisk ved filming.
Vis hele sitatet...
Ok, takk for informerende svar
Ser at mange nevner 600D osv. Det virker som du er totalt ny på området, og jeg tenker at et kamera som ikke har autofokus under filming vil være litt vrient. Å ta "fantastiske" bilder kan man med alle kameraer. Gir du en profesjonell fotograf et engangskamera tar han et bilde som vil være "fantastisk".

Alt handler om tekninkk og øvelse. Lys, vinkler og motivsetting er tre nøkkelord her. Men nå skal jeg ikke gi deg en time i foto, jeg skal anbefale deg et kamera.(Måtte bare legge til at du kan ikke kjøpe et dyrt kamera og forvente at bildene blir noe særlig bra på auto-instillingen dersom du ikke har peiling)

650D er nok kameraet du vil nyte best for prisen. Det er et flott kamera til din bruk, og bruker EF-montering for objektiver så du har mange valg. For deg er dette så å si det samme kameraet som 550D og 600D bare at den kan autofokusere under filming.

Happy knipsing!
Trådstarter
91 2
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Ser at mange nevner 600D osv. Det virker som du er totalt ny på området, og jeg tenker at et kamera som ikke har autofokus under filming vil være litt vrient. Å ta "fantastiske" bilder kan man med alle kameraer. Gir du en profesjonell fotograf et engangskamera tar han et bilde som vil være "fantastisk".

Alt handler om tekninkk og øvelse. Lys, vinkler og motivsetting er tre nøkkelord her. Men nå skal jeg ikke gi deg en time i foto, jeg skal anbefale deg et kamera.(Måtte bare legge til at du kan ikke kjøpe et dyrt kamera og forvente at bildene blir noe særlig bra på auto-instillingen dersom du ikke har peiling)

650D er nok kameraet du vil nyte best for prisen. Det er et flott kamera til din bruk, og bruker EF-montering for objektiver så du har mange valg. For deg er dette så å si det samme kameraet som 550D og 600D bare at den kan autofokusere under filming.

Happy knipsing!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for veldig bra svar!
Trådstarter
91 2
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Ser at mange nevner 600D osv. Det virker som du er totalt ny på området, og jeg tenker at et kamera som ikke har autofokus under filming vil være litt vrient. Å ta "fantastiske" bilder kan man med alle kameraer. Gir du en profesjonell fotograf et engangskamera tar han et bilde som vil være "fantastisk".

Alt handler om tekninkk og øvelse. Lys, vinkler og motivsetting er tre nøkkelord her. Men nå skal jeg ikke gi deg en time i foto, jeg skal anbefale deg et kamera.(Måtte bare legge til at du kan ikke kjøpe et dyrt kamera og forvente at bildene blir noe særlig bra på auto-instillingen dersom du ikke har peiling)

650D er nok kameraet du vil nyte best for prisen. Det er et flott kamera til din bruk, og bruker EF-montering for objektiver så du har mange valg. For deg er dette så å si det samme kameraet som 550D og 600D bare at den kan autofokusere under filming.

Happy knipsing!
Vis hele sitatet...
Hei takk for hjelpen! Det ble 650D Det står å lader nå!
Tusen takk!

Takk for hjelpen alle sammen!