Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3223
Hei jeg prøver å hjelpe noen å skaffe denne slanke medisinen, den har vel ikke blitt så kjent enda men det finnes mye bra amerikanske studier om hvor godt den fungerer. Men den har ikke blitt godkjent i EU enda. Noen som har peiling om man kan søke dispensasjon med lege for å få den? Leste noe greier om at den var tilgjengelig i Danmark.
Ble godkjent i USA 4 juni, så liten sjanse for å få tak i det her. EU skal godkjenne det også Norge.

En mulighet er å kontakte seksjon for sykelig overvekt og høre med de. Fastlegen kan du bare glemme.

Men disse tre er godkjente

"I Norge er kun Xenical, Mysimba og Saxenda godkjent, de har også individuell refusjon for pasienter med fedme. Det betyr at fastlegen må søke HELFO om individuell refusjon. Om de innvilger dette får pasienten medisinen på blå resept. Fastleger kan skrive ut resept på disse to legemidlene til pasienter med en BMI over 30 eller har en BMI på over 27, og i tillegg en vektrelatert tilleggstilstand, som høyt blodtrykk, diabetes type 2, nattlig pustestopp/søvnapne eller høye nivåer av fett i blodet. Under disse forutsetningene vil HELFO innvilge søknaden om individuell refusjon"

Så her kan man faktisk gå til fastlegen. Noe jeg faktisk vurderer selv da jeg passer kriteriene. Takk for tipset

https://www.healthtalk.no/alle-artik...abetes-type-2/