Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2108
Halla, si jeg har en hagle, rifle eller pistol for den del å politi finner den tilfeldig i leiligheten min, hva er straffa for det hvis jeg ikke har tatt våpenprøven å våpna er stjælt.
Sitat av Speedfrik Vis innlegg
Halla, si jeg har en hagle, rifle eller pistol for den del å politi finner den tilfeldig i leiligheten min, hva er straffa for det hvis jeg ikke har tatt våpenprøven å våpna er stjælt.
Vis hele sitatet...
Først og fremst "speedfrik" så kommer ikke politiet til å finne den i leiligheten din, med mindre du nevner det til noen, truer noen, eller lignende. Men om det først skal oppstå, så får man Max 3 år ved våpenbesittelse, og 6 år ved grov.
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Først og fremst "speedfrik" så kommer ikke politiet til å finne den i leiligheten din, med mindre du nevner det til noen, truer noen, eller lignende. Men om det først skal oppstå, så får man Max 3 år ved våpenbesittelse, og 6 år ved grov.
Vis hele sitatet...
Hei! Uenig. Tatt navnet i betraktning er det sannsynlig at politiet kan komme på besøk litt oftere enn hos den gjennomsnittlige nordmann.
Tror ubetinget er ganske standard. Sikkert bedre å bli tatt om de er demontert, oppbevart i forsikringsgodkjent skap, ikke ladd og med en jævelig god grunn. Men fortsatt ubetinget. Mye bedre å søke om lovlige våpen.
Sitat av smetti Vis innlegg
Tror ubetinget er ganske standard. Sikkert bedre å bli tatt om de er demontert, oppbevart i forsikringsgodkjent skap, ikke ladd og med en jævelig god grunn. Men fortsatt ubetinget. Mye bedre å søke om lovlige våpen.
Vis hele sitatet...
Betale 3000kr for en skap? Når man bare kan holde kjeft om våpenet. Tror ikke speedfrik får godtatt våpentillatelse når han oppholder seg i kriminelle miljøer, og bruker speed(?)
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hadde rassia her og de lette etter tyvgods så fant de ei gammel hagle demontert i våpenkoffert, sa den var arv noe jeg også hadde papirer på. fikk aldri noe stress for den.
Anonym bruker
"Flygende Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det spørs vel helt på situasjon, antall og type. En jeg kjenner ble tatt med et par AR15, da prøvde de å koble ham til Orderud-drapet som skjedde like føre. Kjenner også noen av personene i Bonanza-saken, der ble det en del som fikk ubetinget. Men det var for langt mer enn et par rifler.