Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2134
Hei.
Jeg føler meg ganske safe når jeg bader i 5 minutter.
Men har lyst å øke litt.
Har henda og skulderne under vann, mens jeg holder fast i stige.

Noen som har badet lengre?
Hvor lenge?
kjører du noe pusteteknikk mens du er i vannet eller bare chillern du der? tror 10 min er innafor hvis mam har holdt på en stund og tilvendt kroppen til det. prøv å øk med 30 sek hver gang til du kommer opp på 10 min.
Har aldri vært uti isvann f.eks på fjelltur i Jotunheimen lenger enn hva? 20-30 sekunder, ut og inn.

Hadde bygd karakter å presse seg til mange minutter med trening!
Sist endret av krystallkongen; 16. januar 2022 kl. 22:37.
Takk for tips Revbatim.
Jeg bare puster dypt inn og ut med magen, i en jevn rytme.
Har isbadet i nesten 10 min. Gikk helt fint etter 5min så føltes det ikke kaldt lengre. Eneste var ca 30 min etter jeg var ferdig da fikk kroppen og hodet en reaksjon jeg følte meg rar og forhøyet puls og adrenalin. Gikk en stund før det gikk over.
Bør gi deg på 15 min. Etter det er det fare for hypotermi.
https://nhi.no/forstehjelp/varmekuld...ing-hypotermi/
Ønsker å være ute i vannet så lenge det er helsemessig gevinst.

Kan surfe og sjekke litt rundt Wim Hoff og hvor lenge han mener man bør være uti for å få alle helse gevinstene av kald bading.

Jeg har tatt 5 min i rennende kaldt vann, elv. Da måtte hjem og dusje i varmt vann etterpå også legge meg under dyna. Ha ha.

Har gått tilbake til kald dusj nå, det tar mindre tid enn å reise ut til elva.
Når vi råket (gikk igjennom isen) oppe ved grensa i -30c så slet jeg sånn med å få kontroll på pusten og mistet total kontroll på kroppen, så var sikkertt i vannet i 2-3 minutter.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
Når vi råket (gikk igjennom isen) oppe ved grensa i -30c så slet jeg sånn med å få kontroll på pusten og mistet total kontroll på kroppen, så var sikkertt i vannet i 2-3 minutter.
Vis hele sitatet...
Det er vell det å oppholde seg i -30 grader iført våte klær som er årsaken her. Man varer ikke lenge da.
Vannet var nok 26-28 grader varmere.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det er vell det å oppholde seg i -30 grader iført våte klær som er årsaken her. Man varer ikke lenge da.
Vannet var nok 26-28 grader varmere.
Vis hele sitatet...
Grunnen for at jeg var så lenge i vannet var fordi at vi måtte be om tillatelse til å "forlate Høybuktsmoen spa og velvære" for å komme opp av vannet. Den kalde ræva mi klarte så vidt å lire fra seg en setning men det gikk tilslutt Måtte ha hjelp av makker til å ha på meg
både bokser og ullundertøy siden jeg var stiv som en pinne. Gode tider, bygger karakter!
Skal selv teste ut dette til lørdagen

Har badstue rett ved, så det er noe betryggende.
Gjorde det i militæret, med ski og sekk. Når man får av seg de våte klærne så er det sjukt hvirdan kroppen plutselig setter inn et nytt gir for å varme deg opp.

Amerikanerne synes ikke det var noe gøy. Vi fikk beskjed om å se ut som vi gjorde dette hver dag.