Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 29854
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Er halsen lei tørre eller surklete bongtrekk?

Alt du trenger er en yoghurt, matolje, hasj og 2 minutter!

Step 1:
Ta en vanlig spiseskje, fyll den sånn halvveis med matolje, jeg bruker rapsolje.

Step 2;
Legg ønsket mengde hasj i skjeen, jeg pleier å bruke mellom 0,2 og 0,5g.

Step 3:
Hold lighter under skje til alt bare er smeltet inn i hverandre og er en brunaktig guffe. (Skjeen vil nok bli svart under, obs obs)

Step 4:
Bland innholdet i ønsket yoghurt (jeg bruker tine's god morgen yoghurt) Bare pass på at yoghurten har noe form for fett i seg, så har THC'n noe å feste seg i.

Jeg pleier og skrape alt ut av skjeen, rør godt om, og la yoghurten stå i et par minutter.


Smaken blir klart preget av hasjen, men etter 1-2 timer vil du få effekt, ganske kraftig og intens rus, jeg opplever den som litt "renere" enn røyking.


Bonus: Luktfritt, sparer lunger, lengre varighet og mer intens rus.


Kos dere!
Sist endret av Carmex; 27. august 2013 kl. 18:14.
Den var fin Takk for den
Perfekt medisin for oss som kjemper mot influensa som herjer for tiden.
Skal definitivt prøves, da jeg har litt noia for at huseier skal lukte jazztobakken min!
Blir aldri lei den metoden Fin post!
Etter min erfaring stinka det bra hasj etter at jeg varma det i skjeen.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Etter min erfaring stinka det bra hasj etter at jeg varma det i skjeen.
Vis hele sitatet...
Lukter muligens litt av dampen, men kan jo stå under kjøkkenvifta?
Sist endret av Carmex; 28. august 2013 kl. 11:04.
Selv liker jeg å bruke rett i koppen kakao i stedet for yoghurt. Er ingen merkbar forskjell når det kommer til rusen og skakkao smaker jo utrolig mye bedre enn hasjyoghurt
Vil dette fungere med vanilje kesam tro?
Isåfall må vanilje kesam med 3-4korker fun saft,banan og jordbær skåret i små biter være The ultimate way to get high!
Ser ingen grunn til at det ikke burde fungere med vaniljekesam så det er bare å kjøre på
Hvorfor bruke kesam? jo mer fett jo bedre, er vel ikke så mye fett i kesam?
derfor jeg spør =)

Jeg vil bruke kesam fordi jeg synes det er godt.
Holder det med 0,2 - 0,5 g altså? Hørtes jo lite ut om man ønsker å oppnå lengre varighet og en mer intens rus.
Trenger egentlig ikke være mer fett her, fordi du allerede har blandet det i matolja! Derfor kan du helle olja på en salat om liker det, eller på sushien om det er hva ditt hjerte begjærer. Eller om du bare vil gå real savagelike og bare spise det fra skjeen. What ever floats your boat, som man sier.

Sitat av DfenZ Vis innlegg
Selv liker jeg å bruke rett i koppen kakao i stedet for yoghurt. Er ingen merkbar forskjell når det kommer til rusen og skakkao smaker jo utrolig mye bedre enn hasjyoghurt
Vis hele sitatet...
Også høres det mye gøyere ut! Prøv det i litt fløte i kaffen en gang. Edit igjen: Skakkfe? Kash?
Sist endret av random42099; 28. august 2013 kl. 22:45.
Sitat av Obster Vis innlegg
Holder det med 0,2 - 0,5 g altså? Hørtes jo lite ut om man ønsker å oppnå lengre varighet og en mer intens rus.
Vis hele sitatet...
Du tar det opp tregere, og samtidig får du utbytte for alt du bruker (i motsetning til når du røyker).
Jeg har aldri hatt skikkelig tålmodighet til å bare spise edibles, men jeg har merket at effektene fra det man spiser varer gjerne 6 timer, mens når jeg røyker varer det 1-3 timer.

Jeg vet ikke helt om den "intense" høyen som folk snakker om når det gjelder edibles, jeg får bare en "svak" bodyhigh.
Ville dette funke med evt. grønt også? Er vel lurt å grinde det veldig fint da, men det vil vel funk like bra?
Tror det er individuelt når det gjelder den "intense" høyen. Jeg personlig får en så intens "høy" når jeg inntar oralt at det nesten er ubehagelig
▼ ... over en uke senere ... ▼
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av dingobingo Vis innlegg
Ville dette funke med evt. grønt også? Er vel lurt å grinde det veldig fint da, men det vil vel funk like bra?
Vis hele sitatet...
"105 C Potency Preparation Decarboxylation occurs to its greatest potential

160-175 C Cooking Bonds THC to fatty molecules

175-200 C Vaporizing and smoking THC boils/vaporizes from the plant material and becomes airborne"

Sakset fra rollitup.org. Vil tro at dette gjelder både grønt og brunt..?
Sist endret av Carmex; 6. september 2013 kl. 14:28.
Sitat av Carmex Vis innlegg
"105 C Potency Preparation Decarboxylation occurs to its greatest potential

160-175 C Cooking Bonds THC to fatty molecules

175-200 C Vaporizing and smoking THC boils/vaporizes from the plant material and becomes airborne"

Sakset fra rollitup.org. Vil tro at dette gjelder både grønt og brunt..?
Vis hele sitatet...

Grønt funker like bra, hele cluet her liksom er å lage cannabutter og det funker like greit på grønt som brunt.
Jeg har egentlig merket fint lite av den "intense highen" som folk snakker om av edibles, selv om jeg har brukt mengder opp mot 1 gram, MEN jeg har vel og merke vært meget innrøykt samtlige gangene jeg har prøvd.
Har heller fått en fin mellow lengevarende rus. Har vært clean i et par mnd nå, så tror neste gang jeg får tak i så blir det å spise det før jeg evt røyker, for å se om jeg får nevnverdig sterkere effekt da.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Du tar det opp tregere, og samtidig får du utbytte for alt du bruker (i motsetning til når du røyker).
Jeg har aldri hatt skikkelig tålmodighet til å bare spise edibles, men jeg har merket at effektene fra det man spiser varer gjerne 6 timer, mens når jeg røyker varer det 1-3 timer.

Jeg vet ikke helt om den "intense" høyen som folk snakker om når det gjelder edibles, jeg får bare en "svak" bodyhigh.
Vis hele sitatet...
Når du spiser Cannabis er det en helt annen rus enn å røyke det. Kroppen din produserer 11-Hydroxy-THC når du spiser det, og leveren din 'bearbeider det', og det er 4-5 ganger mer psykoaktivt enn THC. Kan minne mer om et psykadelika når man spiser det kontra røyke det. Når folk snakker om hallusinasjoner og Cannabis, så er det som regel etter at man har spist det. 0.2-0.5g med hasjis som holder vanlig norsk standard så kan man ikke forvente seg allverden - Spise noe inneholdende potent marijuana derimot, så vil man få seg en ganske så annerledes opplevelse enn man får ved å røyke.
02-05 høres veldig lite ut når hasjen ikke er behandlet. Første gang jeg lagde kake kokte cannabutteret i 3 timer og jeg spiste ca 1g. Etter tre kvarter kirka det inn, og rusen ble bare mer intens utover. På den tiden hadde jeg ikke røyka så lenge, men rusen varte i rundt 20 timer. Spiste den lørdag kveld og trodde ikke jeg kunne dra på skolen på mandag når jeg la meg søndag. Det ble litt for heftig for siden jeg ikke hadde kontroll over kroppen min, jeg tryna og så dobbelt, og hver gang jeg glemte hva jeg tenkte på kom det tilbake og slo meg i hodet som et balltre. Det er den heftigste rusen jeg har fått av cannabis, og jeg anbefaler alle og lage et ordentlig cannabutter. Yoghurt metoden hørtes enkelmog grei ut though!
▼ ... noen uker senere ... ▼
@nutshell: Hvorfor kokte du cannabutteret i 3 timer når du brukte hasj? Med hasj så trenger du ikke å koke det så lenge.. Du må koke det grønne med smør for å få ut alle trikomene, men hasj er jo kun trikomer allerede
Litt info om hvorfor jeg har konkludert med at dette er en dum ide i forhold til å lage vanlig cannabutter med vannbad:

Først vil jeg rekommendere å lese denne artikkelen

THC har et kokepunkt på ca 200 grader calsius, og en vanlig lighter kan enkelt komme mye høyere enn dette, noe som kan gjøre at du fordamper thcen hvis du er ufosiktig.

Å legge det oppi kokende vann er en bedre ide ettersom vannet ikke blir høyere temperatur enn 100 før det koker, ergo du får ikke risiko for å fordampe thcen. Dessuten er (ifølge artikkelen) blir omtrent alt THCA omdannet til THC på ca 135 grader celsius, og det er ganske trygt å annta at dette også vil skje hvis du koker det litt lengre i vann.

Det er egentlig kokepunktet til vann som er det eneste som gjør det til en bedre ide enn med lighter, siden du vet hvor varmt det omtrent er hele tiden og det er enkelt å vite hvor lenge du skal gjøre det, mens lightere er ekstremt forskjellig og hvor tykk og hva skjeen din er lagd av har også sikkert mye å si.

Bare mine 2 cents, og det er helt klart mulig med lighter og, sier bare dette er en dummere ting å gjøre i forhold til å koke det i vann med smør.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har det noe for seg å spise såpass lite som dette? http://Bilde
Sitat av i7cpuftw Vis innlegg
Har det noe for seg å spise såpass lite som dette? http://Bilde
Vis hele sitatet...
Ser ut til være nok det ja
Sitat av Bemu Vis innlegg
Ser ut til være nok det ja
Vis hele sitatet...
Flott! Noen som tør å gjette på hvor mye det er? :P
Sist endret av i7cpuftw; 7. oktober 2013 kl. 17:51.
0,5 ?

Hasj vekt varierer veldig, så ikke stol på meg!
Er det myk, tørr, hard eller porøs hasj?
Sitat av Solaced Vis innlegg
0,5 ?

Hasj vekt varierer veldig, så ikke stol på meg!
Er det myk, tørr, hard eller porøs hasj?
Vis hele sitatet...
Den var hard. Men nå er den konsumert under glass :P
Hvor lenge varer denne rusen egentlig? Om jeg for eksempel mekker dette sammen i 11 tiden om kvelden, er jeg fortsatt stein når jeg våkner i 11 tiden om morgenen?
Noen som vet noe om "kashmir" hasj?
Ja,det er helt nydelig hvis du får tak i ekte varer.
Sitat av $ilke$atan Vis innlegg
Ja,det er helt nydelig hvis du får tak i ekte varer.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet jeg det? Det luktet ikke noe ut over det vanlige, men var ganske så potent :P
Fy faen dette skal jeg prøve!

Sitat av Nutshell Vis innlegg
og hver gang jeg glemte hva jeg tenkte på kom det tilbake og slo meg i hodet som et balltre.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri klart å sette ord på den følelsen der før nå! Hysterisk, hahaha
Lagde det med en kompis for halvannen måned siden og etter et vellykket batch med brownies tidligere som smakte nydelig tenkte vi at dette kom til å gå greit.

Feil.

Rusen var som med brownies, ganske lang og heftig, så det var jo egentlig vellykket sånn sett men smaken, huff og huff, den smaken... Jeg tror det er lenge siden jeg har spist noe som smakte så grusomt ille Når jeg sier at det smakte død og hælvette så overdriver jeg ikke.
Så til alle dere som skal prøve dette, vær klar over at det faktisk smaker drit, yoghurten maskerer ikke smaken for fem øre. For the record så brukte vi 3 forskjellige typer yoghurt, alt fra Rislunsj og Piano, begge var like ille.
Sist endret av Quix; 18. oktober 2013 kl. 23:08.
▼ ... over en måned senere ... ▼
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Quix Vis innlegg
Lagde det med en kompis for halvannen måned siden og etter et vellykket batch med brownies tidligere som smakte nydelig tenkte vi at dette kom til å gå greit.

Feil.

Rusen var som med brownies, ganske lang og heftig, så det var jo egentlig vellykket sånn sett men smaken, huff og huff, den smaken... Jeg tror det er lenge siden jeg har spist noe som smakte så grusomt ille Når jeg sier at det smakte død og hælvette så overdriver jeg ikke.
Så til alle dere som skal prøve dette, vær klar over at det faktisk smaker drit, yoghurten maskerer ikke smaken for fem øre. For the record så brukte vi 3 forskjellige typer yoghurt, alt fra Rislunsj og Piano, begge var like ille.
Vis hele sitatet...
Yes, jeg går for store skjeèr og store munnfuller :P
Om ingen har nevnt det tidligere i tråden vil jeg bare si at det smaker IKKE godt. Bare så du vet det
Sitat av WopWop Vis innlegg
Om ingen har nevnt det tidligere i tråden vil jeg bare si at det smaker IKKE godt. Bare så du vet det
Vis hele sitatet...
Det med smaken står faktisk sitert i posten rett over deg.
Noen som har prøvd å varme det i olje, for så å ta det i rømme, slenge oppi en holiday dipmix og spise det med potetgull? Kanskje det kan gjøre smaken bedre?

Den holiday spicy er jo relativt sterkere på smak enn den vanlige, kanskje det maskerer smaken enda mer?
Sist endret av Juliaan; 6. desember 2013 kl. 18:42.
Noen som vet hvordan smaken blir hvis man bruker denne metoden med olje og hasj i skje, for så å helle det i (ferdig) rett i koppen kakao? Kamuflerer den smaken noe, eller blir det like jævlig?
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Noen som vet hvordan smaken blir hvis man bruker denne metoden med olje og hasj i skje, for så å helle det i (ferdig) rett i koppen kakao? Kamuflerer den smaken noe, eller blir det like jævlig?
Vis hele sitatet...
Kommer ann på bønna, man kjenner smaken uansett, men syns kakao funker helt greit, la det kjølne såpass at du kan drikke det fort, så slipper du å smake for mye på det, haha
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Noen som har prøvd å varme det i olje, for så å ta det i rømme, slenge oppi en holiday dipmix og spise det med potetgull? Kanskje det kan gjøre smaken bedre?

Den holiday spicy er jo relativt sterkere på smak enn den vanlige, kanskje det maskerer smaken enda mer?
Vis hele sitatet...
Vet ikke med deg, men jeg har aldri klart å spise opp en sånn rømmeboks med hollydaydip. Så for min del ville det ført til litt sløsing, men eter du 300g rømme på rappen, skal det nok fungere!
Sitat av Quix Vis innlegg
Lagde det med en kompis for halvannen måned siden og etter et vellykket batch med brownies tidligere som smakte nydelig tenkte vi at dette kom til å gå greit.

Feil.

Rusen var som med brownies, ganske lang og heftig, så det var jo egentlig vellykket sånn sett men smaken, huff og huff, den smaken... Jeg tror det er lenge siden jeg har spist noe som smakte så grusomt ille Når jeg sier at det smakte død og hælvette så overdriver jeg ikke.
Så til alle dere som skal prøve dette, vær klar over at det faktisk smaker drit, yoghurten maskerer ikke smaken for fem øre. For the record så brukte vi 3 forskjellige typer yoghurt, alt fra Rislunsj og Piano, begge var like ille.
Vis hele sitatet...
Sitat av WopWop Vis innlegg
Om ingen har nevnt det tidligere i tråden vil jeg bare si at det smaker IKKE godt. Bare så du vet det
Vis hele sitatet...
Det smaker dritt, men det funker! Litt får man vel ofre.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Vet ikke med deg, men jeg har aldri klart å spise opp en sånn rømmeboks med hollydaydip. Så for min del ville det ført til litt sløsing, men eter du 300g rømme på rappen, skal det nok fungere!
Vis hele sitatet...
Det kommer jo helt ann på dosering. Selvfølgelig, med mer urt/bønne så blir jo sikkert smaken verre.

Kunne kanskje vært praktisk om man var flere? Istedetfor å lage brownies f.eks. Øl, cannadipp og potetgull høres ut som en fin aften, det.

Jeg har forøvrig ingen problemer med å konsumere en boks rømme m/dipp iløpet av en kveld Må jo ha med potetgull/gullerøtter/hva enn man liker å dippe, så klart.

Men hey, jeg bare brainstormer litt, tenker på kreative ting som kan dempe smaken litt.

Leste innlegget ditt litt feil, men, man kan jo f.eks ta ut litt rømme og legge i en egen beholder, tilsette dipmix og canna-olje i det, så får man selv den mengden man vil, og kan regulere smaks-intensitet etter hvert ved å legge til mer rømme/dipmix/olje.
Prøvde yoghurt i går, enkelt, kjapt og det funket fint

Smaken er ikke så viktig, det er ikke så mye man skal spise, og det smakte heller ikke så ille
Jeg brukte rapsolje og kanskje 0,3-0,4g med god hasj i hver porsjon , blandet oppi en jordbærdrikkeyoghurt

effekten kicket inn fortere enn hva jeg forventet, både meg og min kjæreste blei mere enn skev nok
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Noen som vet hvordan smaken blir hvis man bruker denne metoden med olje og hasj i skje, for så å helle det i (ferdig) rett i koppen kakao? Kamuflerer den smaken noe, eller blir det like jævlig?
Vis hele sitatet...
Olje har ikke blanda seg så godt i ting jeg har miksa det med før, og oljesmaken gjør at det smaker helt jævlig. Du kan jo prøve å helle litt matolje oppi en kopp kakao.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Olje har ikke blanda seg så godt i ting jeg har miksa det med før, og oljesmaken gjør at det smaker helt jævlig. Du kan jo prøve å helle litt matolje oppi en kopp kakao.
Vis hele sitatet...
Smør passer bedre til skakkao, egentlig.
Er doseringen din basert på en hasj av god kvalitet, som fks. en svarting?
Anbefaler hamp eller kokkosolje. Smaker bedre, er bedre (sunnere
Hvem har prøvd å røyke med e-cig/vaporizer hasholje?

Da blanda inn i glycerin el.