Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1895 842395
Sitat av Mittnavn Vis innlegg
Er det for seint å leite når vi er i sen september-oktober?
Vis hele sitatet...
Kommer ann på været hos deg. Sjeldent forsent før siste snøfall!
Hei, jeg var på et jorde for 5 dager siden og plukket 70 sopp gangske fort. Også var jeg der og leita igjenn idag og da fant jeg ingen. Jeg leita også på 4 andre steder og fant bare 5 stykker som hadde begynt og råtne.
Jeg trodde de vokst opp igjenn på noen dager så jeg kunne plukke på samme sted flere ganger vært år, er det ikke sånn?

Er det sånn at fleinsopp kommer samtidig overlalt i et stort område?
Eller kan det vokse sopp i hagen til naboen 2 uker etter det kom i min?
Hvor lenge bruker dere å vente mellom vær trip? Vet at man skal helst vente 7-14 dager mellom vær trip, men er det noen andre som bruker å ta seg en tur oftere?

Er det litt sånn som det er med MDMA at du MÅ vente en stund for å få effekt i det hele tatt, eller kan man bare øke dosen som med f.eks piller?
Har blitt vanvittig mye fleinsopp spising de siste 2-3 ukene, f.eks fra torsdag til og med lørdag i forrige uke så spiste jeg omtrent 1200-1300 fleinsopp(På torsdagen var det omtrent 5 dager siden forrige trip).

Fikk ikke helt effekten jeg var ute etter, spesielt med tanke på at dosene var såpass store
Sist endret av EyesWideShut; 16. september 2014 kl. 20:08.
hm.. Om du har spist 12-1300 fleinsopp på 3 dager vil det si ca 400 om dagen.. Det er jo passelig McKenna doseringer som skulle jo tilsi super-balle-tripping med troverdige besøk av aliens og andre entetiteter.

Etter 5 dager så skal som regel toleransen være nede på vanlig nivå...

Tror noe rart må ha skjedd her... Blander du med andre stoffer - eller har du tatt masse masse MDMA e.l. i nær fortid?

Hvis du ikke tripper "out of your mind" på 400 sopp - så er det noe rart. Jeg tviler på at toleranse, skapt av flein-spising utelukkende, kan forklare at slike enorme doseringer ikke gir effekten du er ute etter. Tror andre faktorer må spille inn her.

For å få størst effekt så tar du alle soppa på engang.. Om du småspiser sopp jevnt og trutt - så vil du aldri nå de høyder som man får ved å innta alt på engang.. Muligens det er her det ligger?
Sist endret av Bearass; 16. september 2014 kl. 21:02.
Sitat av Bearass Vis innlegg
hm.. Om du har spist 12-1300 fleinsopp på 3 dager vil det si ca 400 om dagen.. Det er jo passelig McKenna doseringer som skulle jo tilsi super-balle-tripping med troverdige besøk av aliens og andre entetiteter.

Etter 5 dager så skal som regel toleransen være nede på vanlig nivå...

Tror noe rart må ha skjedd her... Blander du med andre stoffer - eller har du tatt masse masse MDMA e.l. i nær fortid?

Hvis du ikke tripper "out of your mind" på 400 sopp - så er det noe rart. Jeg tviler på at toleranse, skapt av flein-spising utelukkende, kan forklare at slike enorme doseringer ikke gir effekten du er ute etter. Tror andre faktorer må spille inn her.

For å få størst effekt så tar du alle soppa på engang.. Om du småspiser sopp jevnt og trutt - så vil du aldri nå de høyder som man får ved å innta alt på engang.. Muligens det er her det ligger?
Vis hele sitatet...
Blander ikke sopp med noe annet en cannabis.
Men det har blitt altfor mye MDMA i år, gikk på en liten smell for noen uker siden, så skal holde meg borte fra MDMA en stund..

Har også hadd en ganske stort forbruk av LSD og 25i nbome, men det begynner å bli ganske mange måneder siden.
Ble kanskje litt småspising(100-150 flein i slengen), men prøvde også å spise 4-5g tørket sopp på engang. Kanskje det er en kombinasjon av toleranse og høyt MDMA forbruk?

Tar meg nokk en pause fra fleinsopp nå, og kommer sterkere tilbake neste år
Sitat av Legalski Vis innlegg
Hei, jeg var på et jorde for 5 dager siden og plukket 70 sopp gangske fort. Også var jeg der og leita igjenn idag og da fant jeg ingen. Jeg leita også på 4 andre steder og fant bare 5 stykker som hadde begynt og råtne.
Vis hele sitatet...
For det første kommer dette helt an på vær og klima. Soppvekst fordrer
bl.a. høy luftfuktighet. Du kan følge med på værvarselet, både Yr og Storm
viser prognoser for RH (relative humidity). Den bør helst være oppe i over 90%
over en viss tid. Mikroklima har også endel å si - små søkk, daler og
nordvendte skråninger får mindre sollys om dagen som igjen gir høyere
fuktighet og dermed gunstigere forhold.

En annen mulighet er jo at det er flere som kjenner til stedet, og at noen
kanskje hadde vært først ute?

Jeg trodde de vokst opp igjenn på noen dager så jeg kunne plukke på samme sted flere ganger vært år, er det ikke sånn? Er det sånn at fleinsopp kommer samtidig overlalt i et stort område?

Eller kan det vokse sopp i hagen til naboen 2 uker etter det kom i min?
Vis hele sitatet...
Dette kommer igjen an på stedet soppen vokser. Jeg har sett at det
noen steder kun kommer et knippe opp tidlig i sesongen uten at det
kommer mer siden. Andre (og tydeligvis mer gunstige steder) kan
det forekomme jevnt med sopp fra august helt ut i november.
Andre steder igjen kan det stå tett-i-tett i et par uker før det dør helt
ut ganske plutselig.

Ellers er det vel slik at mengden soppmycel i bakken kan avgjøre hvor
tett og ofte soppen vokser opp. På steder der det spretter opp
kontinuerlig gjennom sesongen kan det virke som om det vokser i
mange relativt små adskilte kolonier, som da tydeligvis "bytter" på
å frukte - det tar en stund for mycelet å restituere seg til en ny
frukting (folk som har dyrket sopp kjenner til terminologien "flush").
Sist endret av PVestlandia; 17. september 2014 kl. 08:36.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Litt OT: men er det mulig å trene opp en hund til å finne fleinsopp? Om man bruker bikkja på samme måte som på jakt - det du har gps på bikkja, og bikkja flyr rundt og får stand og bjeffer der den finner flein. Dèt hadde vært kult.
Vis hele sitatet...
Her har du en artikkel om hvordan du kan lære bikkja di å finne kantarell.
http://www.canis.no/bibliotek/artikkel.php?artid=198

Regner med samme metode kan brukes for flein. Lykke til!
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Blander ikke sopp med noe annet en cannabis.
Men det har blitt altfor mye MDMA i år, gikk på en liten smell for noen uker siden, så skal holde meg borte fra MDMA en stund..

Har også hadd en ganske stort forbruk av LSD og 25i nbome, men det begynner å bli ganske mange måneder siden.
Ble kanskje litt småspising(100-150 flein i slengen), men prøvde også å spise 4-5g tørket sopp på engang. Kanskje det er en kombinasjon av toleranse og høyt MDMA forbruk?

Tar meg nokk en pause fra fleinsopp nå, og kommer sterkere tilbake neste år
Vis hele sitatet...
Spiser du 100-150 i slengen.. Så når man sjeldent mye høyere annet enn at trippen varer lengre.

150 fleinsopp - er iallefall nok til å sende meg inn i fraktal-land der guder og andre skapninger holder til. Og 5g tørket sopp er jo den berømte McKenna doseringen som blåser psykonauten McKenna overende.. På slike doseringer skal du kunne forvente å høre soppen snakke til deg.

Siden du ikke når disse høyder så er muligens receptorer passelig svidd etter overdriving med MDMA.. (tviler på at LSD, for måneder siden, har noe å si)

Ellers så senser jeg at respekten for psilocybin-nissene ikke er den største ved slik overdrivelse av flein-gnafling (men godt mulig jeg tar feil altså).. Isåfall er jeg tilbøyelig til å tro at dette også kan ha noe å si.
Heisann, jeg og en kompis var på vår første trip i går, jeg har fortsatt igjen 30-40 stk, vil det funke igjen i dag?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av rambraut123 Vis innlegg
Heisann, jeg og en kompis var på vår første trip i går, jeg har fortsatt igjen 30-40 stk, vil det funke igjen i dag?
Vis hele sitatet...
Det vil fungere, dog med mindre effekt. Toleransen din for psilocybin vil øke og være på en maks 2-3 dager etter siste inntak før den avtar igjen.

Jeg vil egentlig fraråde dere å trippe dagen etter deres første gang, la det gå litt tid og bearbeid opplevelsen, så får dere mye mer ut av soppen om dere venter til toleransen deres har nådd bunnen (etter en uke) igjen.
Hei, jeg lurer på hvordan dere oppbevarer tørket fleinsopp? Har dere deg bare i en plast pose et mørkt sted?

Og hvor lenge bør jeg tørke soppe? Jeg bruker en cold-Pad eller hva det heter :s sånn til å ha under pc'en med vifte
Sitat av Legalski Vis innlegg
Hei, jeg lurer på hvordan dere oppbevarer tørket fleinsopp? Har dere deg bare i en plast pose et mørkt sted?

Og hvor lenge bør jeg tørke soppe? Jeg bruker en cold-Pad eller hva det heter :s sånn til å ha under pc'en med vifte
Vis hele sitatet...
Jeg oppbevarer alle mine i en gammel Tyrkisk Pepper metall boks i et skap. Man burde vel egentlig oppbevare de litt kjølig og mørkt, men for min del, så har jeg ikke noe kjølig sted det passer å ha de.

Pleier å tørke soppen i minst 3 døgn før jeg legger de i boksen (med lokket på)
Sist endret av Nexusone; 17. september 2014 kl. 22:49.
Sitat av Legalski Vis innlegg
Hei, jeg lurer på hvordan dere oppbevarer tørket fleinsopp? Har dere deg bare i en plast pose et mørkt sted?

Og hvor lenge bør jeg tørke soppe? Jeg bruker en cold-Pad eller hva det heter :s sånn til å ha under pc'en med vifte
Vis hele sitatet...
To døgn på tørk et relativt luftig men ikke for fuktig sted holder som regel.

Så lenge de er knusktørr kan du ha dem i en lufttett ziplock-pose.
Eller evt. et Norgesglass. Tørt, mørkt og relativt kjølig.
Jeg har tørket de i 7 timer på vifta, tror de tørker fort på den fordi det blåser konstant rett på de.
Og hatten på de er veldig stive/tørre.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
To døgn på tørk et relativt luftig men ikke for fuktig sted holder som regel.

Så lenge de er knusktørr kan du ha dem i en lufttett ziplock-pose.
Eller evt. et Norgesglass. Tørt, mørkt og relativt kjølig.
Vis hele sitatet...
Bør ikke glasset ha noen hull i lokket for luftsirkulasjon selv etter at de er tørket?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Bør ikke glasset ha noen hull i lokket for luftsirkulasjon selv etter at de er tørket?
Vis hele sitatet...
Nei, sørg for at soppen er helt tørr, legg så oppi noe som kan ta resterende fuktighet (Silica gel poser) eller en pose med salt. Selv hellte jeg salt på en kjøkkenklut og knøt hjørnene på kluten sammen for å danne en pose. Hadde soppen først i og så saltposen på toppen i Norgesglass, lagret soppen i over et år og den var fremdeles potent når jeg spiste den.
Sist endret av Dodecha; 18. september 2014 kl. 15:46.
Hei! Har tenkt meg ut for å prøve å finne flein imorgen. Har aldri testet psykadelika, men har derimot lest meg mye opp på div stoffer over kanskje 6mnd nå. Er veldig nysjerrig på flein og har veldig lyst til å teste! Føler meg klar Kan jeg få noen innspill på en god setting og "forberedelse" når jeg spiser flein? Skal gjøre det med en venn som har erfaring, men tenkte jeg skulle kaste meg på et innlegg alikavel !
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sjekk tråden til mentalmelt:Psykedeliske stoffer, er dette noe for meg?

Ellers går det ut på å ha rolige omgivelser, en venn du stoler ordentlig på. Samt at dere ikke kan forstyrres av andre.
Heihallo mennesker! Jeg har drevet en del med research og vært ute og plukket litt flein nå og da, men aldri blitt noen ordentlig samling. Flyttet nett til sørlandet og prøver å få plukket nok til et trip eller fler. Men har rett og slett ikke funnet et eneste en! Vært på tre forskjellige sauebeiter, noen kubeiter (i desperasjon), forskjellige plener og en kirkegård. Sesongen bør da være i gang nå?

Jeg tenkte eventuelt det kan være grunnet mye solvær i det siste. Alle andre sopparter jeg fant var tørr og død, så lurer på om det er lurt å vente til neste regnfall? hva tror dere?
Sitat av Eplekatt Vis innlegg

Jeg tenkte eventuelt det kan være grunnet mye solvær i det siste. Alle andre sopparter jeg fant var tørr og død, så lurer på om det er lurt å vente til neste regnfall? hva tror dere?
Vis hele sitatet...
Det er så godt som nytteløst å prøve å finne fleinsopp på et sted som har vært eksponert for all solen vi har hatt siden i sommer og ut på høsten.
Prøv heller å finne et sauebeite som vender bort fra solrike områder - eller gjerne et sauebeite i nærheten av våtmark.
Hvis du finner et godt og fuktig sted er det en god idè å sette seg ned på huk og kikke godt rundt i gresset og spesielt inne i tuer.
Finner du en flein eller to burde du begynne å lete grundigere rundt ved å rote rundt i tuene og langs gresstustene som stikker opp rundt.

Finner du et sauebeite med denne typen sivtuster så skal jeg nesten garantere deg at du finner soppen du leter etter.
Sist endret av Knask; 19. september 2014 kl. 21:40.
Vil nødig bryte noen regler her med å anbefale plasser etc. Men ja. Flein-sesongen er i full gang her sør. Om du har tilgang på båt - er det også mange øyer, med sauer på beite - hvor man kan forvente å finne litt.

Jeg fant masse for et par uker siden - men nå er det stille.. Sikkert grunnet solvær. 3-4 dager etter neste skikkelige rotbløyte er nok tida å lete på. Finner alltid bra med flusher rundt den tida etter regn.
Sist endret av Bearass; 19. september 2014 kl. 21:40.
Hei, jeg var og plukket masse fin Flein (100ca.) for noen dager siden, jeg oppbevarte de i et papir etter jeg hadde tørket de litt, så så jeg på papiret etterpå og det var fult av små hvite mark. Lå sikkert over 30+ der!
Her er bilde av det http://imgur.com/Or7IEbo
Hva ville dere gjort med soppen? Den ser egentlig helt fin ut, men er det er vanlig med mark i Flein?
Sitat av Legalski Vis innlegg
Hei, jeg var og plukket masse fin Flein (100ca.) for noen dager siden, jeg oppbevarte de i et papir etter jeg hadde tørket de litt, så så jeg på papiret etterpå og det var fult av små hvite mark. Lå sikkert over 30+ der!
Her er bilde av det http://imgur.com/Or7IEbo
Hva ville dere gjort med soppen? Den ser egentlig helt fin ut, men er det er vanlig med mark i Flein?
Vis hele sitatet...
Det er helt vanlig med sånne små hvite larver, jeg får de hver eneste gang. Pleier ikke å være så mange som 30 stk, men pleier å være en del.
Lurte selv litt på om det var noe farlig og normalt, og etter litt googling fant jeg ut at det var ganske vanlig.

Jeg spiser soppen. Tror de aller fleste larvene kryper ut av soppen og dør, men om jeg skulle spist et par stk med uhell, som jeg sikkert har gjort, så er det nok ikke farlig.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Ingen fare, jeg har nok spist flere slike larver selv opp i gjennom tidene.
Hvilke (kjøkken?)vekter anbefales til måling/veiing av tørket fleinsopp? Nå når jeg har funnet en del sopp, er det på tide å gjøre forberedelsene til den store dagen...

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nei, sørg for at soppen er helt tørr, legg så oppi noe som kan ta resterende fuktighet (Silica gel poser) eller en pose med salt. Selv hellte jeg salt på en kjøkkenklut og knøt hjørnene på kluten sammen for å danne en pose. Hadde soppen først i og så saltposen på toppen i Norgesglass, lagret soppen i over et år og den var fremdeles potent når jeg spiste den.
Vis hele sitatet...
Hei igjen,

Vil saltposer fra McDonald's virke?
Sist endret av Tangerine Dream; 24. september 2014 kl. 21:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
http://imgur.com/t0b1TCl
Hei, hva syns dere om måten jeg tørker soppen på?
Er en coldpad eller hva det heter? Til PC
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Tangerine Dream: kjøkkenvekter er ikke nøyaktig nok til å veie opp mengder med i halvgram, kjøp en ordentlig vekt.

Jeg har aldri prøvd med saltposer fra macdonalds, det kan hende de forseglet slik at fukt ikke trenger inn, og da er de ubrukelig.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nr 12 ser ut som flein, resten er flekkskivesopper
Vis hele sitatet...
Litt offtopic, er noen av flekkskivesoppene giftig? Har på følelsen at jeg har spist en del av dem den her sesongen.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Litt offtopic, er noen av flekkskivesoppene giftig? Har på følelsen at jeg har spist en del av dem den her sesongen.
Vis hele sitatet...
Noen er trolig giftige, opplyser Store Norske Leksikon om...
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Litt offtopic, er noen av flekkskivesoppene giftig? Har på følelsen at jeg har spist en del av dem den her sesongen.
Vis hele sitatet...
Denne siden plasserer flekkskivesopp i samme kategori som fleinsopp, men det står ikke så veldig mye og jeg er ingen sopp ekspert, så er sikkert greit å dobbeltsjekke.

Sitat av skolelab.uib.no
4. Hallusinogener

Fleinsopp
Flekkskivesopp
Slåttesopp

Hallusinasjonene skyldes stimulering av serotoninnerver i hjernen, samme virkning som LSD og meskalin. De er noe annerledes enn det man ser med rød fluesopp, og det er heller ikke de andre virkningene som spyttsekresjon etc.
Vis hele sitatet...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Tangerinde Dream: Helt ok vekt det der ja.
Regn og fukt er bra, husk at flein ikke nødvendigvis vokser opp der de før har vist seg, det er nok bare å lete videre.

Angående flekkskivesopper er det som tidligere presisert i denne tråden: Mycologi er et bredt og vanskelig studie, og ikke alle sopper er analysert enda, flekkskivesopper er i Panaeolus familien og noen av de inneholder psilocybin (f.eks cyanescens, som ikke vokser i Norge), så de har vel heller sikret seg å nevnt hele familien i denne siden som MeTheWall nevner.
Sist endret av Dodecha; 26. september 2014 kl. 08:15.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Denne siden plasserer flekkskivesopp i samme kategori som fleinsopp, men det står ikke så veldig mye og jeg er ingen sopp ekspert, så er sikkert greit å dobbeltsjekke.
Vis hele sitatet...
Belteflekkskivesopp (Panaeolus cinctulus, tidligere kalt P. subbalteatus)
inneholder psilocybin. Det er en svakt til middels potent sopp som i all
hovedsak vokser på sterkt kompostert hestemøkk. Den er utseendemessig
lik slåttesopp (Panaeolina foenisecii), men avgir kullsvart sporepulver mot
mørkebrunt hos slåttesopp. Mulige forvekslinger av disse to artene har opp
gjennom tiden ført til feilaktige påstander om at slåttesoppen er psykoaktiv.
Heisann folkens! Har nå funnet et håndfull fine sopp for først gang, og planlegger min første tur. Jeg har lest mye på området og er ganske forberedt, men er fortsatt en del ting som bekymrer meg. Håper jeg kan få noe hjelp her!

1.Jeg er 193cm høy, veier 100kg og har høy forbrenning, tilsier dette at jeg må innta større doser for å få samme effekt som en "gjennomsnittelig" person av en gitt dose?

2.Antall sopp jeg sitter på er 33, jeg har ikke veid dem enda, ettersom de enda er ferske og nyplukkede. La oss forestille oss at alle er av gjennomsnittelig størrelse og potens. Er det da nok, eller bør jeg ha mer/mindre? Sikter mot en tur jeg merker.

3.Tenkte å mixe dem inn i en smoothie/juice. Er det noe jeg må passe på i forhold til å dette? Temperatur, mekanisk blanding osv.

Takk på forhånd)
Sist endret av Eplekatt; 26. september 2014 kl. 18:25.
Sitat av Mittnavn Vis innlegg
Er det for seint å leite når vi er i sen september-oktober?
Vis hele sitatet...
Sitat av inzane1891 Vis innlegg
Kommer ann på været hos deg. Sjeldent forsent før siste snøfall!
Vis hele sitatet...
Er det FØRSTE snøfall du mener her?
Der hvor jeg bor har det stort sett bare vært sol og tørt vær hele september, kan vel telle på én hånd hvor mange dager det har vært noen regnbyger inn i mellom. Og jeg har en mistanke om at dette har ført til lite vekst av flein. September er jo snart over og jeg begynner nesten å få litt panikk nå...er to år siden sist jeg plukket og over et år siden sist jeg trippet, så jeg var veldig klar for å bygge meg opp et nytt lager i år.

Langtidsvarselet tyder ikke på noe værendring den kommende uken...
Sitat av Regndråpe Vis innlegg
Er det FØRSTE snøfall du mener her?
Der hvor jeg bor har det stort sett bare vært sol og tørt vær hele september, kan vel telle på én hånd hvor mange dager det har vært noen regnbyger inn i mellom. Og jeg har en mistanke om at dette har ført til lite vekst av flein. September er jo snart over og jeg begynner nesten å få litt panikk nå...er to år siden sist jeg plukket og over et år siden sist jeg trippet, så jeg var veldig klar for å bygge meg opp et nytt lager i år.

Langtidsvarselet tyder ikke på noe værendring den kommende uken...
Vis hele sitatet...

Ja, det er såklart det jeg mener. Så de akkurat litt forsent til og redigere.
Lite regn vil uten tvil føre til lite flein, desverre.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Eplekatt Vis innlegg
Heisann folkens! Har nå funnet et håndfull fine sopp for først gang, og planlegger min første tur. Jeg har lest mye på området og er ganske forberedt, men er fortsatt en del ting som bekymrer meg. Håper jeg kan få noe hjelp her!

1.Jeg er 193cm høy, veier 100kg og har høy forbrenning, tilsier dette at jeg må innta større doser for å få samme effekt som en "gjennomsnittelig" person av en gitt dose?
Vis hele sitatet...
Folk er forskjellige ja, men at dette vil drastisk endre mengden du trenger for å bli påvirket har jeg aldri merket noen indikasjoner på, kort svar: Nei.

Sitat av Eplekatt Vis innlegg
2.Antall sopp jeg sitter på er 33, jeg har ikke veid dem enda, ettersom de enda er ferske og nyplukkede. La oss forestille oss at alle er av gjennomsnittelig størrelse og potens. Er det da nok, eller bør jeg ha mer/mindre? Sikter mot en tur jeg merker.
Vis hele sitatet...
33 sopp er ikke store greiene, du kan bli påvirket av det ja. Du bør veie de opp først. Selv må jeg innrømme at i starten så kunne jeg godt finne på å knaske ca 30 ferske sopp og ha en fin dag i skogen, men rett dosering er viktig.

Sitat av Eplekatt Vis innlegg
3.Tenkte å mixe dem inn i en smoothie/juice. Er det noe jeg må passe på i forhold til å dette? Temperatur, mekanisk blanding osv.
Vis hele sitatet...
Det har lenge blitt påstått at appelsinjuice kan minske effektene av sopp, men det er bare rykter, ingen mekanisme er visst for hvordan det skulle foregå. Det er også flere tripprapporter (f.eks denne) der brukeren blander sopp i appelsinjuice og har en fullverdig tripp, så du har ikke noe å bekymre deg over der, eller om mekanisk blanding, psilocybinet blir ikke ødelagt.
Da blir det ut på ferd og samle fler. Tusen takk for svar!
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det har lenge blitt påstått at appelsinjuice kan minske effektene av sopp, men det er bare rykter, ingen mekanisme er visst for hvordan det skulle foregå. Det er også flere tripprapporter (f.eks denne) der brukeren blander sopp i appelsinjuice og har en fullverdig tripp, så du har ikke noe å bekymre deg over der, eller om mekanisk blanding, psilocybinet blir ikke ødelagt.
Vis hele sitatet...
Jeg hører det motsatte - at syren i sitrus trekker ut virkestoffene av
soppmaterialet, slik at mer av det går inn i blodomløpet. Samtidig
hevdes det av noen at syren i tillegg bryter fosfatgruppen i psilocybin
og omdanner det dermed til psilocin. Jeg har lest mange påstander
om sterkere virkning med bakgrunn i såkalt "lemon-tek" hvor man
trekker soppen i sitron- eller limesaft en liten stund før inntak.
Kan ikke bekrefte dette på noen presis vitenskaplig måte, riktignok.

Kan evt. være forventninger som skaper en viss placebo?
Dere kan jo prøve 2-cb som er syntetisk psilosybin.
Det har en heftig effekt og er ikke for nybegynnere
Sitat av olechr85 Vis innlegg
Dere kan jo prøve 2-cb som er syntetisk psilosybin.
Det har en heftig effekt og er ikke for nybegynnere
Vis hele sitatet...
Syntetisk psilosybin er bare syntetisk psilosybin. 2c-b er et annet stoff.
Det med sitrus er bare tull. Har prøvd flere ganger og husk folkens at som all annen Magic sopp så skal det tørkes bra før inntak for og kontrollere effekten men noen sopper inneholder større mengder med psilosibin enn andre men. Jeg har holdt på med mange typer sopp og det er gøy og plante selv og få noe skikkelig mye bedre enn de vanlige hawai og mexican og fleinsopp. Bestill sporer på nett og kjøp ett akvarium og 1mnd senere har du over 1 kg med tørka sopp til en veldig liten penge

Sitat av Grisefett Vis innlegg
Syntetisk psilosybin er bare syntetisk psilosybin. 2c-b er et annet stoff.
Vis hele sitatet...
Slå det opp på wikipedia så ser du at det er en syntetisk form for psilosibin. Nå må dere sjekke nøye før dere argumenterer imot her
Sist endret av olechr85; 27. september 2014 kl. 22:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av olechr85 Vis innlegg
Slå det opp på wikipedia så ser du at det er en syntetisk form for psilosibin. Nå må dere sjekke nøye før dere argumenterer imot her
Vis hele sitatet...
Da må jeg be deg om å ta en titt på de kjemiske formlene for disse to stoffene:

2-cb: C10H14BrNO2
Psilocybin: C12H17N204P
Etter at det er metabolisert til det psykoaktive stoffet psilocin: C12H16N2O

Som du ser er dette vidt forskjellige stoffer.
Det er og blir feil å kalle 2-cb for syntetisk psilocybin.
Jeg jar fått et problem.

Har hatt no flein og no amanita liggende i en plastpose på rommet mitt.

Åpner den i dag og blir sjokkert.

Den er ikke tørr lenger.

Hva gjør jeg nå?

Den er IKKE klissvåt bare litt fuktig.

Morsom detalj: fleinen lukter eksakt som melkesjokolade nå xD
Sist endret av Grisefett; 27. september 2014 kl. 22:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Plastposer er ikke gode oppbevaringsmetoder, bruk et ordentlig syltetøy/norgesglass eller lignende, tørk soppen igjen og følg med om noe lukter råttent.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Plastposer er ikke gode oppbevaringsmetoder, bruk et ordentlig syltetøy/norgesglass eller lignende, tørk soppen igjen og følg med om noe lukter råttent.
Vis hele sitatet...
Er den lukten jeg beskrev en råtten lukt? Den har ligget sammen med fluesopp som lukter det samme omtrent
Sitat av Grisefett Vis innlegg
Er den lukten jeg beskrev en råtten lukt? Den har ligget sammen med fluesopp som lukter det samme omtrent
Vis hele sitatet...
Nei, det er nok bare den karakteristiske lukten av fluesopp som har satt seg i fleinsoppen din.
Lukten kan minne om en slags sjokolade, som du sier.
Personlig syns jeg den minner mer om tiramisu.
Er det en rask lydløs måte jeg kan tørke soppen med i morgen? Har foreldre i det huset her... :O
Prøvde nylig 5 ferske sopp, samt cannabis (for første gang for begge) sammen med en venn. I tillegg var 2-3 øl også inntatt, om det har noe å si her.
Siden det var snakk om små mengder av begge stoffene, forventet vi ikke noe særlig effekter, men noen slags effekter ble det. Det jeg lurer på er hvilke av de følgende man kan "skylde" på soppen for:

-Mest merkbare effekten (etter min mening) var at følelsen for avstander ble annerledes, vi gikk bortover i skogen og så på planter, det føltes som man hadde gått 100 meter, men så stoppet vi og så oss tilbake, og campen var bare 10 meter vekk. Dette skjedde flere ganger fra kanskje 1.5 til 3 timer etter å ha spist soppen.

-Alle lyder var på en måte "nærmere", enten det var vind i trærne, eller musikk.

-Om man la seg ned på bakken og så oppover på himmelen mellom trærne var det veldig lett å sone ut, å forsvinne litt inn i bildet på en måte.

-Når man gikk rundt og så på ting var det meste en del mer interessant enn før.

Alle effektene begynte å avta etter rundt 3 timer, etter 5 timer følte jeg/vi kun effekt av etanol. Så kan noe av dette tilsvare virkning fra bare 5 ferske sopp?

Edit: Glemte å legge til den første effekten som ble merket: Merket plutselig at et tre jeg så på var noe klarere enn før, eller heller at bakgrunnen er mer blurry, som om bildet var photoshoppa for å få treet til å se bedre ut ved å gjøre bakgrunnen mer ufokusert.
Sist endret av LanoTech; 29. september 2014 kl. 01:39.
Første gang med cannabis også? 5 sopp er ikke stor nok dose for noe visuelle forandringer. Om noe i det hele tatt så kanskje de 5 soppene forsterket cannabisen og alkoholen en smule istedenfor omvendt slik som i store doser
.
Sitat av makkapakka Vis innlegg
Første gang med cannabis også? 5 sopp er ikke stor nok dose for noe visuelle forandringer. Om noe i det hele tatt så kanskje de 5 soppene forsterket cannabisen og alkoholen en smule istedenfor omvendt slik som i store doser
.
Vis hele sitatet...
Første gang cannabis også ja, derfor vi var usikre på hva som skyldtes hvilket stoff. Da var det litt som mistenkt egentlig, får vel finne ut litt mer når de prøves separat i framtiden.