Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 10979
Hei der, jeg er en nybegynner som ønsker å lære meg om hva aksjer er og lære seg hvordan man investerer i det. Sannheten er at jeg har ikke så mye peiling på dette bortsett fra noe info jeg har fått hos kompiser osv.

Som jeg har forstått så er det mye grundig man må gjennom før man faktisk kan bli "god" på dette. Så jeg forventer ikke at dere skal komme her og lære meg :P

Det jeg bare lurer på er om noen her har noen tips til bøker, nettsider, lekespill osv som jeg kan lese og studere for å lære meg dette?

takker på forhånd på svar!
Du prater om aksjer som om det er et spill, og det kan det være hvis du bare kjøper de for gamblingen sin skyld. Hvis du derimot har tenkt til å gjøre noen investeringer som ikke blir helt gambling så må du lese deg skikkelig opp innen sektoren der du vil satse. Les om aksjeselskapene, se på kvartalsrapporter, osv. Så kan du satse på et selskap som du regner med kommer til å gjøre det bra i fremtiden.

edit: med den andre tråden der burde vel nesten den her bare slettes?
Sist endret av Nature; 20. april 2012 kl. 18:27.
Aksjespillet på facebook er ett veldig bra spill, som er basert på Oslo børs og aksjene der. Det er dessverre nede til 2013...
Har du penger til overs som du har råd til å tape, er mitt råd og åpne en aksjehandelskonto og kjøpe aksjer. Da følger du automatisk mer med på aksjemarkedet og du lærer på den harde men i mitt syn gode måten.

Du vil også etterhvert forstå hva som trigger kursen til aksjene du eier.

Jeg hadde ingen forkunnskaper da jeg begynte, men etterhvert som tiden har gått har jeg fått mer og mer kunnskap.