Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1623
Hei, jeg lurte på en ting her.
Jeg har røyka hasj/weed i 1 år snart, jeg er en gutt på 16.
Det her er en av de første nettene jeg ikke har noe og røyke på, merker jeg er svært våken, svett og blir fort sint/irritert...

Vet noen om noe form for at jeg skal slappe av mer? evt sovne uten og ta noen andre ting?

Også lurer jeg på om noen har erfaring ved langstidsrøyking, og slutting?
Hvor lang tid tar det før knekken er "over" og irritasjon slutter osv...?

Tenkte og komme meg ut av det miljøet jeg er i, pådratt rullebladet mye i ung alder, nesten barnevernsinstutisjon flere ganger hadde det ikke vært for pappas penger og advokat.
Takker for svar på forhånd!
Sist endret av iSkurk; 23. februar 2012 kl. 03:04.
tips for å sove : Grønn te, Varm melk med honning osv.

Hvor lang tid tar det å "slutte" før det er lettere å sove på kveldene og slutte å svette osv? på meg tar det 3-4 dager,
men jeg har røyka i mange flere år enn deg. Men nå røyker jeg kanskje 1 gang i uka, litt mer i perioder. ( Men blir mange andre typer rusmidler nå å da også :P )

Har du ett par øl kan dette hjelpe deg i dag, kanskje i morgen og over i morgen også. Men pass bare på å ikke bytte avhengigheten mot noe værre

EDIT : Med slutte tiden mener jeg seff hvordan det er når det gikk dagen lang hver dag.
Sist endret av hustlern; 23. februar 2012 kl. 03:05.
Prøv denne rekkefølgen: Sett på noe chill musikk, skru av pcen (!!!), rydd litt og gjør sånn skit som man gjør, gå en tur (varier lengde og tempo etter hva du føler for), gå hjem, og ikke skru på pc eller tv (!!!!!!!). Pusteøvelser, urtete (da den er koffeinfri.), trening, meditasjon, osv osv. er flotte ting som er nevnt mange ganger her.

Men seriøst prøv å unngå å sitte på et internettforum kl. 0300 om du ikke får sove.

"Knekken" kan være alt fra en dag til en uke, men det går mye på egen psyke.
Sist endret av ulldott; 23. februar 2012 kl. 03:10.
Hva gjorde du for å slappe av når du ikke hadde noe å røyke på ellers? Det er kun en ting som gjelder, finne roen, få tankene over på noe annet. Når jeg har hatt meg en litt for overaktiv periode hjelper det å ta meg en dusj, spille eller se meg en film. Hvor lenge det varer kommer an på mye forskjellig, men det er viktig å ikke stresse det, bare huske hvorfor det er sånn og ta på seg tålmodighetsfrakken. Kanskje du skal tenke litt på hvor heldig du har vært kontra en del andre som ikke har hatt de samme fordelene som det du har? Lykke til, det går over og kunne vært værre.
på heltid
iSkurk's Avatar
Trådstarter
Sitat av thesadist Vis innlegg
Hva gjorde du for å slappe av når du ikke hadde noe å røyke på ellers? Det er kun en ting som gjelder, finne roen, få tankene over på noe annet. Når jeg har hatt meg en litt for overaktiv periode hjelper det å ta meg en dusj, spille eller se meg en film. Hvor lenge det varer kommer an på mye forskjellig, men det er viktig å ikke stresse det, bare huske hvorfor det er sånn og ta på seg tålmodighetsfrakken. Kanskje du skal tenke litt på hvor heldig du har vært kontra en del andre som ikke har hatt de samme fordelene som det du har? Lykke til, det går over og kunne vært værre.
Vis hele sitatet...
Det er det som er, jeg hadde alltid noe. Jeg røyka før skole, i storefri på skolen, og alltid et par j's med noen kompisser etter skolen, og før jeg la meg.

Det er bare idag jeg har bestemt meg for og roe ned, Ta det heller i helger av og til, isteden for og la det gå utover skole og en familie som ikke aner at hasj/weed er ufarlig. jaja!

Tusen takk for fine responser folkens!
Hasj eller weed? Eller begge to kanskje?
på heltid
iSkurk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Schlaeg Vis innlegg
Hasj eller weed? Eller begge to kanskje?
Vis hele sitatet...
Skjønte ikke helt hva du mente, mente du at det er en forskjell på Hasj og weed? For isåfall så vet jeg det godt
Røyker du sigg til vanlig? Det kan godt hende mye av irritasjonen og våkenheten og de greiene der er fordi du er vant med tobakken i jointen, og om du da ikke røyker til vanlig, savner kroppen din nikotinet. Å røyke nattings er en dårlig vane, akkurat som snus etter mat og andre ting mange blir vant med. Det er ikke kroppen din som sier at den vil ha weed, det er hodet ditt, så prøv å bli opptatt av noe, et spill eller en film. Med en fin døgnrytme burde du fint klare å sove om natta. Gidder ikke å si lykke til en gang, for om du tenker på det, så er det jo til og med værre å være forkjøla enn å ikke ha noen form for cannabis.
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Skjønte ikke helt hva du mente, mente du at det er en forskjell på Hasj og weed? For isåfall så vet jeg det godt
Vis hele sitatet...

Ja, hvis du blander in tobakk i en blunt så tror kroppen din at du er avhengig. Men hvis du ikke har gjort dette så er det rundt 4-5 dager så vil du merke forandring. Gå ut å tren dette hjelper som oftest