Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  343 34225
Som de fleste sikkert har fått med seg har Marie Amelie blitt arrestert og skal sendes ut av landet, etter å ha kommet til Norge som 12-åring. Hun snakker og skriver flytende norsk, og er mest kjent for boken "Ulovlig Norsk". Boken omhandler det å bo i Norge som ulovlig innvandrer - helt uten rettigheter.

Nå skal hun altså sendes ut, etter 13 år og en hel ungdomstid i landet. Hva mener folk på huset om dette?

Personlig syntes jeg dette er på grensen til tragikomisk. Dette er en uskyldig jente som har hatt hele ungdomsoppveksten sin her. Hun har tatt utdannelse her og opparbeidet seg et sosialt nettverk. Jeg syntes SV, som regjeringsparti burde stå fram og nekte å godta denne fengslingen/utsendelsen. Dette strider imot det meste SV står for, og i regjeringsperioden har SV måtte svelge kamel etter kamel. Nå er det på tide at de setter foten ned og følger sin egen politikk.

Info:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10013306
Spørsmål til trådstarter: Mener du hun bør få unngå reglene ved å "skjule" seg i landet lenge nok?

Gjelder ikke loven alle likevel?
Hun kom inn i Norge ulovlig, endrer ikke saken om hun har bodd her i 5 eller 50 år.
"Øko-Terrorist"
Foreldrene tok henne inn i landet som mindreårig, hun hadde ingenting hun skulle ha sagt i saken, I visse tilfeller må det gå an å se igjennom fingrene.
Nei, men dette er et spesielt tilfelle.

Som tr80r korrekt skriver, tok foreldrene hennes henne med inn i landet som mindreårig. Hun valgte aldri selv å komme til Norge.

Det er også lover rundt det å ha særskilt tilknytning til Norge, som fører til oppholdstillatelse. Har man vokst opp her, tatt utdannelsen her, fått et sosialt nettverk her og jobbet her, ja da har man jaggu tilknytning til landet!
Hun oppholder seg ulovlig i landet og har fått avslag på alle søknader om opphold, rent prinisipielt bør hun da sendes ut.

That said så finner jeg det merkelig at politiet prioriterer nettopp denne saken så høyt. Det finnes tusenvis av andre mennesker uten oppholdstillatelse hvor Politi ikke gjør nevneverdig innsats i å få disse sendt hjem igjen. Det virker som saken blir høyt prioritert fordi jenta har skrevet en bok og fått mye medieoppmerksomhet. Såvidt jeg vet er f.eks hennes foreldre også i landet uten lovlig opphold, hvorfor har ikke mor og far blitt arrestert for å sendes ut med samme fly som datteren? De kan umulig være så veldig vanskelig å finne, all den tid de sikkert har kontakt med datteren sin.

Utover det syns jeg jenta skal få bli frem til søknaden hun har sendt til utlendingsnemda om ny, selvstendig vurdering (tidligere saksgang har vært knyttet til mor+datter) er ferdig behandlet
Helt enig med trådstarter og tr80r. Hun er 2.generasjonsflyktning, ikke en som har sneket seg inn for å stjele. Hele saken er latterlig. Hun er fullt integrert, norsk kjæreste og har til og med mastergrad hos NTNU. Jobber det bare trangsynte idioter i UDI?

Helt enig med Holmås her:

Det er fullstendig mangel på sammenheng i innvandringspolitikken når vi den ene dagen klager på manglende kompetanse hos innvandrere og den neste pågriper og kaster ut innvandrere med den kompetansen vi etterlyser. Hun ville være en ressurs for oss, sier Holmås til NTB
Sist endret av Don Veto; 13. januar 2011 kl. 15:28.
Jeg skjønner ikke hvorfor hun (en ordentlig arbeider) ikke får oppholdstillatelse mens folk som skal ødelegge, skape dårlige miljøer osv, de kommer inn på første forsøk.
Sist endret av Xernox; 13. januar 2011 kl. 15:28. Grunn: leif
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Spørsmål til trådstarter: Mener du hun bør få unngå reglene ved å "skjule" seg i landet lenge nok?

Gjelder ikke loven alle likevel?
Vis hele sitatet...
Det er et veldig spesielt tilfelle dette her, med tanke på at hun har fullført videregående skole og tatt mastergrad på NTNU.

Loven skal i utgangspunktet gjelde alle, men rettsvesenet har jo vist at det er lov å bruke skjønn i mange saker. Et eksempel er folk som blir arrestert, løslatt i påvente av rettsak, og så går det årevis før saken kommer i retten. Har vedkommende skjerpet seg ved å komme i jobb og stifte familie i mellomtiden, vil dommeren dømme helt annerledes enn om personen har mottatt trygd og ikke gjort noe fornuftig. Det kan faktisk være et stort spenn her, ved at førstnevnte får samfunnstraff og sistnevnte får ubetinget fengsel.

Poenget med dette eksempelet er at det vil være til alles beste å bruke sunn fornuft i enkelte sammenhenger, selv om det i utgangspunktet er klare regler. Joda, hun har oppholdt seg her ulovlig, men det var tross alt foreldrene henne som tok henne med hit. At hun har brukt tiden sin på skole og å skrive bok, viser bare at hun er av den type person som fortjener å bli her, og som Norge vil tjene på å ha som statsborger.

Egentlig synes jeg dette burde få i gang en debatt om asyl. Jeg synes folk som kommer hit og viser sterk vilje til å integrere seg og bidra til det norske samfunnet burde få bli hvis de vil, ikke sendes ut ved første anledning.
I et moderne samfunn er det vanlig å tolke loven etter skjønn. Hvorfor dette ikke skjer i en så ufarlig sak som dette er utenfor min forståelse.
Under FNs menneskerettighetserklæring kan man lese:
-"Alle mennesker er født frie og med samme menneskeverd og menneskerettigheter."
-"Enhver har krav på alle de rettigheter og friheter som er nevnt i denne erklæring, uten forskjell av noen art, f. eks. på grunn av rase, farge, kjønn, språk, religion, politisk eller annen oppfatning, nasjonal eller sosial opprinnelse eiendom, fødsel eller annet forhold."
-"Enhver har rett til et statsborgerskap."

Etter det jeg har skjønt har ikke Marie Amelie gjort noe ulovlig siden det var hennes foreldre som smuglet henne inn i landet da hun var umyndig.
Under hvilken lov har hun blitt pågrepet? Hva er det hun har gjort som var ulovlig?
Kan den norske stat bevise at Marie Amelie har et annet statsbrogerskap? Etter det jeg har lest er hun fullstendig papirløs.

For en herlig måte den norske stat ønsker å berike det året som er Fridtjof Nansen 150 års jubileum.
Kanskje årets Nansenpris burde gå til den som er ansvarlig for Marie Amelies bortvisning?
Sist endret av causa; 13. januar 2011 kl. 15:37.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
for å si det slik, hva om dette hadde vært en somalisk gutt på 25år, men som tilfeldigvis ikke hadde skrevet en populær bok?
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Det er et veldig spesielt tilfelle dette her, med tanke på at hun har fullført videregående skole og tatt mastergrad på NTNU.

Loven skal i utgangspunktet gjelde alle, men rettsvesenet har jo vist at det er lov å bruke skjønn i mange saker. Et eksempel er folk som blir arrestert, løslatt i påvente av rettsak, og så går det årevis før saken kommer i retten. Har vedkommende skjerpet seg ved å komme i jobb og stifte familie i mellomtiden, vil dommeren dømme helt annerledes enn om personen har mottatt trygd og ikke gjort noe fornuftig. Det kan faktisk være et stort spenn her, ved at førstnevnte får samfunnstraff og sistnevnte får ubetinget fengsel.

Poenget med dette eksempelet er at det vil være til alles beste å bruke sunn fornuft i enkelte sammenhenger, selv om det i utgangspunktet er klare regler. Joda, hun har oppholdt seg her ulovlig, men det var tross alt foreldrene henne som tok henne med hit. At hun har brukt tiden sin på skole og å skrive bok, viser bare at hun er av den type person som fortjener å bli her, og som Norge vil tjene på å ha som statsborger.

Egentlig synes jeg dette burde få i gang en debatt om asyl. Jeg synes folk som kommer hit og viser sterk vilje til å integrere seg og bidra til det norske samfunnet burde få bli hvis de vil, ikke sendes ut ved første anledning.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er ikke uenig i dette.
Men alt dette tatt i betraktning, så har hun faktisk fått avslag på søknadene sine, og har valgt å bo her ulovlig etter hver av avslagene. Så hun vet at hun har gjort noe galt.

Men så klart er det bedre at vi har ulovlige innvandrere som tar utdanning og bidrar til samfunnet, og ikke er her bare for å leve av staten.

Jeg mener loven bør følges i denne saken, for å lage et eksempel.
Dette kan så klart bli utnyttet av ulovlige innvandrere senere også.
Sitat av somnium Vis innlegg
for å si det slik, hva om dette hadde vært en somalisk gutt på 25år, men som tilfeldigvis ikke hadde skrevet en populær bok?
Vis hele sitatet...
Hvis han ble bragt til landet av sine foreldre for 13 år siden, ikke "hører hjemme" noen andre steder, hadde tatt en mastergrad ved NTNU, hadde et stort sosialt nettverk og ellers ikke hadde gjort en flue fortred; han skulle selvfølgelig aldri blitt sendt ut.

Sitat av Grimdoc
Jeg mener loven bør følges i denne saken, for å lage et eksempel.
Dette kan så klart bli utnyttet av ulovlige innvandrere senere også.
Vis hele sitatet...


Det eneste eksempelet man burde lage av denne saken er et eksempel på meget god integrering.
Sist endret av Sjølvaste; 13. januar 2011 kl. 15:45.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Ja, jeg er ikke uenig i dette.
Men alt dette tatt i betraktning, så har hun faktisk fått avslag på søknadene sine, og har valgt å bo her ulovlig etter hver av avslagene. Så hun vet at hun har gjort noe galt.

Men så klart er det bedre at vi har ulovlige innvandrere som tar utdanning og bidrar til samfunnet, og ikke er her bare for å leve av staten.

Jeg mener loven bør følges i denne saken, for å lage et eksempel.
Dette kan så klart bli utnyttet av ulovlige innvandrere senere også.
Vis hele sitatet...
Hun er jo praktisk talt en norsk jente, med høy utdannelse, skrevet bok og er åpenbart en stor ressurs. Men du vil kaste hun ut for å lage et eksempel. Javel, er det fordi du er redd at flere ulovlige innvandrere vil bli fullt integrert og ta høyere utdanning? Og kanskje til og med få gitt ut en bok? Det hadde vært forferdelig, ja få hun ut, vi kan ikke få slike tilstander!
Sist endret av Don Veto; 13. januar 2011 kl. 15:44.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Hun er jo praktisk talt en norsk jente, med høy utdannelse, skrevet bok og er åpenbart en stor ressurs. Men du vil kaste hun ut for å lage et eksempel. Javel, er det fordi du er redd at flere ulovlige innvandrere vil bli fullt integrert og ta høyere utdanning? Og kanskje til og med få gitt ut en bok? Det hadde vært forferdelig, ja få hun ut, vi kan ikke få slike tilstander!
Vis hele sitatet...
Det har ikke noe med at hun er fullt integrert.
Det har med at hun valgte å være her ulovlig, lenge etter hun fikk bestemme over sitt eget liv.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Det har ikke noe med at hun er fullt integrert.
Det har med at hun valgte å være her ulovlig, lenge etter hun fikk bestemme over sitt eget liv.
Vis hele sitatet...
Hva skulle hun ha gjort? Hun har jo ingen papirer for å komme inn i noen andre land. Hun kunne jo selvsagt ha søkt asyl i et annet land, men det er vel praktisk talt det samme som å anke sin sak i Norge.
Hva ville du ha gjort i hennes sko?
Sitat av causa Vis innlegg
Hva ville du ha gjort i hennes sko?
Vis hele sitatet...
Snakket med den Russiske ambassaden i Norge?
Ettersom hun er russisk statsborger skulle de klart å få nye papirer til henne.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Det har ikke noe med at hun er fullt integrert.
Det har med at hun valgte å være her ulovlig, lenge etter hun fikk bestemme over sitt eget liv.
Vis hele sitatet...
Ja, men så er det det med å bruke skjønn og sunn fornuft. Jeg forstår ikke helt argumentet ditt med å kaste ut for å sette et eksempel, fordi andre kan ellers utnytte dette seinere. Utnytte hva? Det at hvis du er 2. generasjonsflyktning, så kan du få bli i Norge hvis du blir flytende i norsk, norsk kjæreste, norske venner og en høy utdanning? Er det så farlig hvis flere prøver å "utnytte dette hullet i lovverket" og blir en ressurs for landet?
Sist endret av Don Veto; 13. januar 2011 kl. 16:00.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Det har ikke noe med at hun er fullt integrert.
Det har med at hun valgte å være her ulovlig, lenge etter hun fikk bestemme over sitt eget liv.
Vis hele sitatet...
Hun har fått avslag fordi myndighetene ikke tror på historien til familien, og mener at de ikke trenger beskyttelse i Norge. Hvis det er dette det står på burde det vises skjønn med tanke på hva hun har foretatt seg i Norge mens hun har vært her.

Hvis vi tar utgangspunktet i at beskyttelsesbehovet er reelt så har ikke hennes opphold her vært et valg slik du legger det frem. Hva er alternativet til å bo i Norge når man ikke kan dra tilbake til Russland? Vi har noe som heter Dublin-samarbeidet, som mange land er med på, som skal forhindre såkalt «asylshopping», det vil si at søkere drar fra land til land for å få asyl. For Amelie betyr det at norsk avslag vil tas til betraktning i disse medlemslandene. Så, hvor skal hun dra, mener du? Det finnes sikkert land i verden der hun kunne oppholdt seg, men hun har ganske sterke tilknytninger til Norge allerede, og inget annet land hun drar til vil være morslandet uansett.

Jeg leste det du skrev om avslag tidligere, men saken er nå at hun ønsker å få søknaden sin behandlet individuelt, ikke som en sak som omfatter både henne om moren.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Ja, men så er det det med å bruke skjønn og sunn fornuft. Jeg forstår ikke helt argumentet ditt med å kaste ut for å sette et eksempel, fordi andre kan ellers utnytte dette seinere. Utnytte hva? Det at hvis du er 2. generasjonsflyktning, så kan du få bli i Norge hvis du blir flytende i norsk, norsk kjæreste, norske venner og en høy utdanning? Er det så farlig hvis noen prøver å "utnytte dette hullet i lovverket" og blir en ressurs for landet?
Vis hele sitatet...
Om jeg skatter for alt jeg kjøper og gjør, og er en ressurs for landet ellers, er det da greit å få gjort en liten svart jobb? Det blir omtrent samme tankegangen.
Skal mange goder få veie opp for en ulovlighet?

Andre ulovlige innvandrere kan utnytte dette "smutthullet" som lages, ved at de vet at Norge lar 2. generasjonsflyktninger få oppholdstillatelse.
Dette hjelper ikke foreldrene, men de kan "redde" barna sine på denne måten.

Sitat av Nichotin Vis innlegg
saken er nå at hun ønsker å få søknaden sin behandlet individuelt, ikke som en sak som omfatter både henne om moren.
Vis hele sitatet...
Ja, da får vi bare vente og se hva som skjer.

Det kan tenkes at loven kan endres på dette punktet, men jeg ser ikke hvordan dette skal bli seende ut, for ikke å åpne for massiv utnyttelse.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Snakket med den Russiske ambassaden i Norge?
Ettersom hun er russisk statsborger skulle de klart å få nye papirer til henne.
Vis hele sitatet...
Men hun er jo ikke en russisk statsborger.

Sitat av http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10013325
Maria Amelie opplyser at hun ikke har noe statsborgerskap.

- Jeg er født i Sovjetunionen, men har aldri fått søkt om statsborgerskap i Russland. Vi flyttet til Finland da jeg var 15 år
Vis hele sitatet...
Er det noen som vet hvorfor foreldrene flyktet fra Kaukasus og hvorfor hun frykter for sitt eget liv om hun blir sendt tilbake?
Å si at fordi man har opprettet seg et sosialt nettverk og bidratt til samfunnet bør veie opp mer for oppholdstilatelse en at hun faktisk er her ulovlig er tull.Dama er ulovlig innvandrer,ut med henne ! as simple as

Problemet er jo avisene som bruker masse tid på dekke disse sakene,prøve stille de "skyldige " i et særdeles dårlig lys og for vinne sympati hos folket
Sist endret av Enesheen; 13. januar 2011 kl. 16:22.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Snakket med den Russiske ambassaden i Norge?
Ettersom hun er russisk statsborger skulle de klart å få nye papirer til henne.
Vis hele sitatet...
MTP. korleis Russland har behandla ein del av dei satelittstatane dei har ført krig mot etter at SSSR revna, så er det ikkje gitt at russerane hadde vore så fordømt villige til å svare på et slikt spørsmål.
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Å si at fordi man har opprettet seg et sosialt nettverk og bidratt til samfunnet bør veie opp mer for oppholdstilatelse en at hun faktisk er her ulovlig er tull.Dama er ulovlig innvandrer,ut med henne ! as simple as

Problemet er jo avisene som bruker masse tid på dekke disse sakene,prøve stille de "skyldige " i et særdeles dårlig lys og for vinne sympati hos folket
Vis hele sitatet...
Sånne som deg er grunnen til at jeg er flau over å være norsk. Sorry no offence.

OT: Hvorfro sende ut en person ( personer ) som har vært villig til å integrere seg, og som bidrar i det norske samfunnet? Derimot burde man heller bruke tid på å kaste ut parasitter som Krekar som er farlig for samfunnet, og som nyter godene uten å gi noe tilbake ( Jeg er ingen rasist. Jeg mener også at alle andre som på uærlig måte sniker til seg og benytter goder i vårt samfunn burde straffes uavhengig av hudfarge og tilhørighet )

La Marie Amelie bli!
Sist endret av Ozzfan; 13. januar 2011 kl. 16:41.
Så hadde det vært en mørk iraker det var snakk om her så hadde du vært like engasjert?
Eller en hvit russer er kanskje mer tiltalende og støtte opp om en en elleranna afrikaner,selv om personen hadde samme historie som denne russeren
Sist endret av Enesheen; 13. januar 2011 kl. 16:45.
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Så hadde det vært en mørk iraker det var snakk om her så hadde du vært like engasjert?
Vis hele sitatet...
Ja! Hvorfor skulle det bety noe? Jeg har mange mørkhudede venner. Jeg ser ikke på hudfargen, men på hva slags egenskaper de besitter.
Vel blir forbannet hvis de ikke sender dama ut. I Norge blir jo enkelte utlendinger sendt ut fordi at de tolker en kode på arbeids tillatelsen sin feil. Så da er det jaggu naturlig at en uten oppholds tillatelse sendes ut.

Om det er riktig å gjøre slikt i noen av tilfellene? Nei men sånn er systemet visst nok her så da må det jo gjelde alle enten vi liker det eller ikke.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Andre ulovlige innvandrere kan utnytte dette "smutthullet" som lages, ved at de vet at Norge lar 2. generasjonsflyktninger få oppholdstillatelse.
Vis hele sitatet...
Vel, hvis dette smutthullet blir å ta en master ved NTNU, utgi en bok, bli kåret til årets nordmann og generelt oppføre seg ordentlig, så gjør egentlig ikke det meg noe..
Sist endret av Gamgee; 13. januar 2011 kl. 16:47.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sånne saker som dette irriterer meg litt!
Fordi att ho er ei lita jente så kan ho ikke få anneldels behandling! Lover og regler gjelder for alle!
Norge flommer over av invandrere! Mange har full rett til og vere her, og skal sevfølgelig få hjelp.
Men det er alt for mange her som slett ikke skulle vert her!
Og ikke si att jeg er rasist, det er jeg slett ikke!
En ting jeg lurer veldig på er hvordan hun i det hele tatt har tatt denne masteren, det må etter mitt syn være en god del dokumentforfalsking/eller det å unnlate og oppgi relevant informasjon til studiested? Hvordan fikk hun studieplass på master? mener å huske hun ble nektet å hente vitnemål etter bachelor eller noe på tv? hvordan søker man? Hvordan fikser man arbeid, alt mulig slik, må jo være utrolig mange ting å "ta" henne på egentlig? noen som faktisk har lest boken, som vet hvordan hun fikset studieplass, vitnemål, osv osv..?

Selv synes jeg hun bør kunne bli, etter å ha fått en hastebehandling av søknaden sin om noen uker eller noe, men jeg ser også at politiet må reagere. Det er mange som bryter loven, men hun bryter jo loven og nesten "pisser" på politiet og lovene, ved å være så mye i offentligheten. Hun kan jo f.eks ikke tjene penger lovlig i landet, så det hun tjener er svart osv..
Sist endret av seven_up; 13. januar 2011 kl. 17:11.
Jeg ser virkelig ikke argumentet til de som støtter å sende henne ut. Selvsagt, jeg ser jo at vedtaket er helt på linje med loven, men det må være mulig å bruke hodet LITT.

Dermed står hovedargumentet igjen som følger: "Et slikt signal vil kunne føre til at andre utlendinger velger å se bort fra utreiseplikten i håp om å på sikt oppnå en tillatelse som følge av det ulovlige oppholdet, står det i vedtaket."

Vi er altså livredd for at dette skal sende signaleffekter om at hvis du lærer deg norsk, integrerer deg, jobber, studerer og ellers er hva man definerer som en ressurs i samfunnet, så kan du snike deg til et statsborgerskap? Ja jøss, hadde faen meg vært krise om alle asylsøkere trodde dette..

At det ikke er lovlig er fortsatt korrekt, men når loven uansett ikke kan ta alle må ressursene brukes litt i tråd med de åpenbare ønskene til folket. Folk vil bli kvitt mordere, krigsforbrytere og terrorister, ikke papirløse som har "snikintegrert" seg.
Er helt enig, loven gjelder da forsatt uavsett hvor lenge hun har vært her. Om jeg morder noen, lager en bok om det og det går 5 år har jeg vel forsatt gjort noe ulovlig og burde forsatt straffes?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Jeg mener att det som står i loven skal følges, uansett!!
begynner man "å bruke hode" sånn som Tøffetom menes, så er har reglene begynt å miste kraft!
Det er selvsakt dumt for henne att ho må sendes ut, men både ho og foreldrene viste hele tiden att ho var her ulovlig!
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Sitat av FaenIHelvete Vis innlegg
Er helt enig, loven gjelder da forsatt uavsett hvor lenge hun har vært her. Om jeg morder noen, lager en bok om det og det går 5 år har jeg vel forsatt gjort noe ulovlig og burde forsatt straffes?
Vis hele sitatet...
Ja du burde straffes, men å sammenligne drap med hva Marie Amelie har gjort blir litt søkt.
Jeg tror ikke hun blir sendt ut tilslutt.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Jeg mener att det som står i loven skal følges, uansett!!
begynner man "å bruke hode" sånn som Tøffetom menes, så er har reglene begynt å miste kraft!
Det er selvsakt dumt for henne att ho må sendes ut, men både ho og foreldrene viste hele tiden att ho var her ulovlig!
Vis hele sitatet...
Du har så rett!
Norge kommer til å gi etter for mediaomtalen og presset også her,vi eier ikke baller,er det noe snev av ryggrad her så oppretholdes vedtaket og takk og farvel til denne kvinnen.
Meen jeg har mine tvil,du..

Å Kaste ut de virkelig store fiskene uteblir,å jeg tviler vel på at vi noengang i vår levetid vil få oppleve en regjering med mot nok til å virkelig ta de store avgjørelsene hva utlevering angår

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10013340 Vi kjenner regla,det er i teorien allerde omgjort
Sist endret av Enesheen; 13. januar 2011 kl. 17:34.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Jeg mener att det som står i loven skal følges, uansett!!
begynner man "å bruke hode" sånn som Tøffetom menes, så er har reglene begynt å miste kraft!
Det er selvsakt dumt for henne att ho må sendes ut, men både ho og foreldrene viste hele tiden att ho var her ulovlig!
Vis hele sitatet...
Så loven er til enhver tid "fasitsvaret", og den skal aldri vurderes som feilaktig eller mot sin intensjon? Det er en grunn til at lover stadig endres, og godt er det. Hadde alle tenkt som deg hadde vi tross alt fortsatt vært under enevelde.
Da er fristen satt til torsdag 27. jan at hu skal værra hivd ut. Føler absolutt ikke med hu, hu valgte sjøl og ikke søke asyl men bo her uten papirer. Hvorfor bryr jeg meg ikke om, men hu har driti seg ut.
Sitat av duzzyd Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Champisen er allerede sprettet,selv om dette ikke er en av de store fiskene så er det utelukkende positivt.
Hvordan fikk hun tatt en utdannelse og jobbet uten papirer?
Sist endret av zlamaniac; 13. januar 2011 kl. 17:42.
Jeg stiller samme spørsmål som en i tråden har gjort.

jeg har lest at hun kommer fra kaukasus. Og hun har også sagt at hun ikke vil til russland fordi hun frykter for sitt liv. hvorfor gjør hun det? har hun gjort noe galt? er ikke russland ett greit land å bo i?
hva er historien til denne jenta? hvorfor flyktet hun til norge?

meget interresant dette.. takker for svar!
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Om jeg skatter for alt jeg kjøper og gjør, og er en ressurs for landet ellers, er det da greit å få gjort en liten svart jobb? Det blir omtrent samme tankegangen.
Vis hele sitatet...
Samme tankegangen blir å skape en ressurs uten å være klar over det, og deretter kaste den ut av vinduet. E.g Sam Eyde finner ut at det er tungtvann i det vannet han driver å pøser elektrisitet i, men istedenfor å forske på/bruke dette, så gir han faen.
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Champisen er allerede sprettet,selv om dette ikke er en av de store fiskene så er det utelukkende positivt.
Vis hele sitatet...
Sinnsykt at du skåler til det her, tenk på alle individene som blir påvirket av det her på en negativ måte.
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Champisen er allerede sprettet,selv om dette ikke er en av de store fiskene så er det utelukkende positivt.
Vis hele sitatet...
Du må besitte meget lite medmenneskelighet og empati. Hvor befinner du deg egentlig på den norske politiske linjen om jeg får spørre?

OT:

Kampen er fortsatt ikke over. Vi som støtter Marie Amelie, og som jobber stort og smått med politikk til daglig godtar ikke en slik behandling fra styresmaktene om det er våre parti eller ei som regjerer.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Du må besitte meget lite medmenneskelighet og empati. Hvor befinner du deg egentlig på den norske politiske linjen om jeg får spørre?

OT:

Kampen er fortsatt ikke over. Vi som støtter Marie Amelie, og som jobber stort og smått med politikk til daglig godtar ikke en slik behandling fra styresmaktene om det er våre parti eller ei som regjerer.
Vis hele sitatet...
Hun har gjort noe ulovlig i 8 år! Det finnes ikke empati for sånt! Vi Nordmenn er altfor naive og snille.

Men som sagt, skal denne kvinnen ut skal alle de andre ulovlige ut også! Ellers blir dette altfor dumt!
Sist endret av FaenIHelvete; 13. januar 2011 kl. 18:12.
Etter 4 år i helsevesenet våger jeg meg retten til å si at min empati ikke er i faresonen i negativ forstand..

Du må beklage min måte å formulere min "glede" for dette vedtaket,at jeg faktisk satt med en champagne flaske å ventet på dette vedtaket tror jeg faktisk du hadde vett nok til å komme frem til selv at var en dårlig spøk

Men full respekt til dere som stiller opp for den kvinnen,hun vil trenge det
Sist endret av Enesheen; 13. januar 2011 kl. 18:15.
De kaster ut de som faktisk oppfører seg bra og skader ingen.
Men de lar han jævelen krekar få lov og bli og alle disse patetiske jævlene i A og B gjengen i Oslo.
Kriminelt avskum skulle blitt kastet ut.

Det er ikke med menneskelig og kaste ut denne kvinnen som ikke har skadet noen eller gjort noe "gærent" egentlig.
Mange av disse "patetiske jævlene" du sikter til har faktisk oppholdstillatelse.
Født og oppvokst i Norge på lik linje med deg og meg,de stiller ikke noe annet lys for meg en hvitingene som driver samme faenskap i sine kretser
Sist endret av Enesheen; 13. januar 2011 kl. 18:19.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Folk stjeler, raner og slåss mens de får lov å bli her til tross for at de ikke har den minste rett til det, og denne jenta må stikke, og blir sparket ut.

Ser dere virkelig ikke logikken?
... Ikke jeg heller.