Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 17500
Er det noen som veit om det finnes et program som gjør det mulig å streame kjente tv-kanaler over internett? Det kan umulig være lov da men... Har alltid lurt på om dette finnes!
jeg tror nok ikke dette finnes... heldigvis er iptv på vei inn det norske markedet så vi har mye å glede oss til! mulighetene er mange og bra! for at du skal få full tv kvalitet trengs 2,4mbits linje, tviler derfor på at det finnes ikke-kommersielle aktører på markedet... (selv om du bare trenger 2,4 så kreves det ganske mye av opperatøren, spesielt hvis det er snakk om on-demand... ellers går det ann å streame signalene ut i nettet og fanges opp der de trengs, men da er jeg inne på iptv igjen...)
Sitat av alenes
jeg tror nok ikke dette finnes... heldigvis er iptv på vei inn det norske markedet så vi har mye å glede oss til! mulighetene er mange og bra! for at du skal få full tv kvalitet trengs 2,4mbits linje, tviler derfor på at det finnes ikke-kommersielle aktører på markedet... (selv om du bare trenger 2,4 så kreves det ganske mye av opperatøren, spesielt hvis det er snakk om on-demand... ellers går det ann å streame signalene ut i nettet og fanges opp der de trengs, men da er jeg inne på iptv igjen...)
Vis hele sitatet...

det siste kalles multicast. og det krever mere båndbredde en bare 2.4 mbit for å se på høyoppløsnings tv.

til topicen: hva mener du med et program som gjør det mulig? du kan ta inn med et tv kort og streame ut med de fleste streame program vist det var det du tenkte på.
Tenkte du på at du bare skulle innstalere et program å så se på tv over internett så fins dette ikke til de vanlige kanalene. Da er løsningen som sagt "ip-tv" fra lyse trollfjord eller noe i den duren.. (de leverer til underlevrandører å, ikke bare nede i bergen osv..)
psych|com: jeg trodde også det trengtes mer båndbredde. Da jeg fikk installert iptv i leiligheten min så spurte jeg hvordan teknologi de brukte og han sa ADSL og at det brukte 2,4mbit av linjen (Homechoice UK). Dette er ikke bare multicast men også on-demand kanaler... Har derimot ikke mulighet til å se mer enn en kanal om gangen... Nå kommer også Nextgentel med iptv og hvis du er skikkelig heldig bygger vikenfibernett (www.vikenfiber.no) ut der du bor... da får du fiber rett på døren =)
de fleste leverandører av "ip" levere mer båndbredde til akkurat tv delen. dvs du får mere til akkurat tv delen, men du kan fortsatt få tven til å "lagge" med å laste ned
vision online tilbyr tjukt av kanaler som streamer online.. er ikke reklame, men jeg har abonoment der.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
TvKoo! <-- Der har du det. Mange Kinesiske kanaler, som du rett-å-slett kan LE deg skakk i hjel av, når'rem synger "SHIIIIINGJEM-HAJJJAAAA!!". Finnes også en norsk en, men tror det koster 1 Euro per dag elns. Dette heter: TvNoo!
Last ned "Tvkoo" og "Tvnoo". Begge er kinesiske programmer som gjør slik at du kan streame tvkanaler over nett. Ja, og forresten siden jeg er en smartass; søk neste gang! :P
S T F U! ;p hehe.. Joda, det funker phett Eks'en til søsteren min, la en av administratorene til TvNoo! på MSN. Vi snakka med ham i flere timer, å han var en grei fyr. Nå har han faen meg gratis TV så lenge han vil! NRK1, NRK2, TV2, TV Norge og TV3.
pjott:


Jeg har også gratis TV2, TV3 TVNORGE og NRK + TV2 ZEBRA.


Riktignok er ikke alle kanalene bestandig der men på kveldstid er de det


http://img451.imageshack.us/img451/4290/tvnoo5dw.jpg



▼ ... over en uke senere ... ▼