Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4429
Er soppsesong nå og forumet renner over av sopp-tråder, mange solskinnshistorier og artige rusrapporter.
Har konsumert en del sopp selv og kommet godt utav det, men vet de som ikke har gjort det og endt opp med en alvorlig psykisk lidelse eller tatt selvmord.
Er det noen her som ikke har tålt soppens psykedeliske virkning og pådratt seg en diagnose eller to, og gjerne utdype hvordan, hvorfor, realitetsoppfatning etc.
Sist endret av trynefaktor; 21. september 2012 kl. 12:03.
Du vet noen som har tatt selvmord etter å ha konsumert sopp? Aldri hørt om noen som har gjort det, men psykiske lidelser ser jeg ikke bort ifra, da det kan tære godt på psyken hvis den ikke er bra fra før av.

Har selv hatt små problemer etter 1 år med ganske mye tripping for 2-3 år siden. Slet mye med balansen i flere uker etter på, hadde mye spaca tanker, og føltes ut som om kroppen hang igjen hver gang jeg beveget meg. Fikk også tendenser til milde hallisunasjoner perioden etter hver sopp tur i dager etter på, mest i side synet. Har ikke sliti noe spesielt med psyken, men hasjen har gjort sitt med den. Så nå tar jeg en god pause fra det.
en lang historie gjøres kort og tynner inn litt på detaljene.

To brødre jeg har kjent gjennom mange år gikk på trynet for ett par år siden med at de konsumerte sopp hver dag(10-12stk hver dag ellerno) gjennom mange måneder.

Dette i kombinasjon med intens hasjrøyking trigga schizofreni i hver sin variant til de to. Han ene sliter enda med barnslig oppførsel, intense humørsvingninger og generelt teit adferd. Til tross for ett intellektuelt vesen.

Han andre var oppegående før dette skjedde, han fikk for seg at han var satan og ikke trengte mat eller drikke. Ble tvangsinnlagt på psykiatrisk etterhvert og rømte til Sverige etter en stund... Der har han vært i ett par år nå. Kan aldri røre hasj igjen sier han.

En annen gang så var jeg på party til en fyr som fant noen flein i hagen sin. Jeg spiste 12 av de og de var veldig potente sommersopp som jeg tura godt på. En annen fyr der så min turing og ville prøve selv. Han knasket innpå rundt 20 stk(hadde ikke prøvd det før) og etter en time eller to skulle han gå hjem. - alene.

Det var siste gang noen hørte/så noe til han på 3-4 måneder gitt.
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Det var siste gang noen hørte/så noe til han på 3-4 måneder gitt.
Vis hele sitatet...
Gikk han i dvale da eller?..
Sist endret av Bombasa; 21. september 2012 kl. 14:37.
heheh, dvale og dvale. Det som skjedde var at han isolerte seg 100% nede i kjelleren til foreldrene sine. Såvidt han var online på xbox'n sin. Veit ikke hva som skjedde, kommer sannsynligvis aldri til å få vite det. Antar han tura over den kvelden, det var veldig potente sommersopp.
Sitat av trynefaktor Vis innlegg
, men vet de som ikke har gjort det og endt opp med en alvorlig psykisk lidelse eller tatt selvmord.
.
Vis hele sitatet...
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
en lang historie gjøres kort og tynner inn litt på detaljene.

To brødre jeg har kjent gjennom mange år gikk på trynet for ett par år siden med at de konsumerte sopp hver dag(10-12stk hver dag ellerno) gjennom mange måneder.

Dette i kombinasjon med intens hasjrøyking trigga schizofreni i hver sin variant til de to. Han ene sliter enda med barnslig oppførsel, intense humørsvingninger og generelt teit adferd. Til tross for ett intellektuelt vesen.

Han andre var oppegående før dette skjedde, han fikk for seg at han var satan og ikke trengte mat eller drikke. Ble tvangsinnlagt på psykiatrisk etterhvert og rømte til Sverige etter en stund... Der har han vært i ett par år nå. Kan aldri røre hasj igjen sier han.

En annen gang så var jeg på party til en fyr som fant noen flein i hagen sin. Jeg spiste 12 av de og de var veldig potente sommersopp som jeg tura godt på. En annen fyr der så min turing og ville prøve selv. Han knasket innpå rundt 20 stk(hadde ikke prøvd det før) og etter en time eller to skulle han gå hjem. - alene.

Det var siste gang noen hørte/så noe til han på 3-4 måneder gitt.
Vis hele sitatet...
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
heheh, dvale og dvale. Det som skjedde var at han isolerte seg 100% nede i kjelleren til foreldrene sine. Såvidt han var online på xbox'n sin. Veit ikke hva som skjedde, kommer sannsynligvis aldri til å få vite det. Antar han tura over den kvelden, det var veldig potente sommersopp.
Vis hele sitatet...
Jada, og en eg kjenner vet om en som tror han er en appelsin, og er livredd for at folk skal skrelle han...

jiizes folkens, har dere ikke annet å ta dere til enn å dikte opp pisspreik ?

At det eksisterer folk med en skjør psyke som tipper litt over etter en tur, og at alle ikke tar det like bra er greit nok.. men selvmord, folk som forsvinner etter 20 sopp.. og andre som knasker 10-12 sopp hver dag... herregud folkens, det er ganske dryge brister i hvertfall de to siste fortellingene..
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Jada, og en eg kjenner vet om en som tror han er en appelsin, og er livredd for at folk skal skrelle han...
Vis hele sitatet...
Politiet på skolen min sa han var ei drue, redd for å bli spist.
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Antar han tura over den kvelden, det var veldig potente sommersopp.
Vis hele sitatet...
Jeg er litt interessert i å høre mer om disse potente sommersoppene.
Sist endret av Naturgrønn; 21. september 2012 kl. 17:48.
Sol Niger Within
Vartec's Avatar
En jeg kjenner begikk selvmord samme kvelden han tok sopp. Det som skjedde var at det kom en person inn i leiligheten hans og banket han opp mens han trippet. Vet ikke 100% detaljer, men det var visst det som var utslaget for en badtripp.
Ser den, hadde nok bada jeg også hvis jeg hadde mottatt juling på flein.

Åt fleinsopp hver høst fra jeg var 17 til 26 her.

Rareste bivirkningene jeg fikk var at når jeg våkna etter en fleintripp, så fikk jeg en slags flashback på at jeg hadde hatt et krampe anfall i søvne.
Også var jeg døds støl i spesielt magen og generelt resten av kroppen når jeg våkna.

Var på en mega tripp den kvelden da, husker jeg liksom fikk en nærkontakt med ranfjorden som jeg hadde utsikt til og så den i en helhet delt opp i flere mindre enheter.

Ble mye tankekjør og var derfor jeg la meg.

Er den dag i dag ganske sikker på at jeg hadde et slags anfall i senga, selv om jeg aldri har hatt noe sånt før.
@coneheadN
Trådstarter
7 0
Angst skrellt appelsin er klisje urban legend..kanskje mer klisje enn han som fyrte seg i trynet med hagle mens lauget turte på sopp..kompis bodde på sinnsykehus en periode etter tur og druknet seg(vannet hadde en rensende effekt)i svartediket..bor dere i bergen er kanskje ikke verden så liten
Sist endret av trynefaktor; 22. september 2012 kl. 02:35.
Jeg har i alle fall ingen grunn til å betvile at folk kan isolere seg flere måneder i strekk etter å ha gjennomgått en traumatisk opplevelse på tjue flein. Det at enkelte av ulike årsaker kan begå selvmord til slutt ser jeg overhodet ikke på som en umulighet heller. Man kan bagatellisere det hele, rope ut om skremselspropaganda og vandrehistorier så mye man vil, men man kommer ikke unna det faktum at dette faktisk dreier seg om meget kraftfulle molekyler som hos et menneske oppvokst i en vestlig materialistisk kultur kan frembringe kraftig eksistensiell angst, forvirring og følelsen av å miste kontakten med felleskapet og kulturen rundt seg på grunn av molekylenes evne til å hente frem noe urgammelt som ligger dypt, dypt inne i oss.

For hva menes med at man må ha en «skjør psyke» om man ikke takler noe slikt? Tar vi den gjennomsnittlige unge person i vårt samfunn så vil jeg si de færreste over natta er godt rustet til å hive seg ut på et solid åndelig dypdykk i seg selv – hva nå enn «seg selv» er i det hele tatt… Her snakker vi om tilstander så fjerne fra vår kultur som man kan komme. På skolen så lærer man ikke at det er fullt mulig å «se» med lukkede øyne. Man trenger neppe å være rakettforsker for å skjønne at uhyggelige ting kan skje om en tenåring brått finner på å tygge i seg fleinsopp på fest. Isolasjon og kanskje selvmord er selvsagt noe som hører til de ytterste sjeldenhetene – men igjen, at dette kan forekomme ser jeg ikke på som noen umulighet i det hele tatt.

Selv la jeg merke til forandringer i måten jeg oppfattet verden på visuelt i etterkant av min første fleintripp. Jeg spiste under tjue (dette var også såkalte «sommerflein», høhø). Uansett så havnet jeg utpå en særs kraftig psykedelisk tripp med tilhørende smelting av hjernen. Jeg var overhodet ikke forberedt på at den lille neven med pulverisert sopp skulle få kroppen min til å smelte inn i senga mens veggene skiftet farge og diverse kontaktsøkende vesener, Alex Grey-bilder og hieroglyf-mennesker i regnskogen dukket opp bak øyelokkene. Det hele sammen med at jeg følte en direkte kontakt med en hellig kraft som mennesker gjennom årtusener har beskrevet som «Gud» og lignende - ren kjærlighet, selve essensen av hva vi alle er. Både fortidens, nåtidens og framtidens mennesker smeltet sammen i en felles kjærlighetskraft… Sier seg selv at dette ble intense greiene en mandagskveld. Jeg ble virkelig «tatt på senga» der. Kvelden var både svært skremmende og helt fantastisk på en gang.

Det var i ettertid av dette at jeg begynte å legge merke til små visuelle forandringer gjennom hverdagen. Jeg kunne sitte i Photoshop og legge merke til at bildet «pustet» og strakk seg svakt. Ting i synsfeltet kunne «flyte» eller «gli» litt. Jeg kan fortsatt legge merke til lignende småting om jeg fokuserer på det. Kommer jeg inn døra etter fysisk anstrengelse kan jeg se at det «renner» litt i gulvflisene. Dette går over etter kort tid. Jeg ser ikke på dette som noe problem, det hemmer meg overhodet ikke i hverdagen. Jeg kan fint lese tekster uten å se bevegelse i bokstavene. Kan styre det litt selv etter hvor mye jeg fokuserer på det. Er jeg trøtt og sliten og bevisst stirrer på mønstrede vegger, tepper osv. så kan jeg legge merke til typiske symptomer på HPPD, dog temmelig mildt. Jeg tenker at dette ikke er noen ting i forhold til å ha vanlige og kjipe helseplager slik som dårlig syn, og dårlig hørsel… Den dagen jeg ikke er særlig interessert i de dypere aspektene av bevissthet er det godt mulig jeg ikke legger merke til det lenger.

Uansett har disse symptomene bidratt til at jeg har en stor respekt for psykedeliske stoffer. Jeg har likevel trippet på flere psykedeliske substanser i ettertid, samt drukket, spist og røket diverse annen psykoaktiva, og de visuelle fenomenene har aldri blitt verre heller. Tvert imot. Og hvem vet, om alt bare hadde vært fryd og gammen og solskinn fra første stund så kunne jeg kanskje ha utviklet et mer ukritisk forhold til disse stoffene – noe som kunne endt med en langt større smell på et senere tidspunkt.
Sitat av KreaDep Vis innlegg
Jeg har i alle fall ingen grunn til å betvile at folk kan isolere seg flere måneder i strekk etter å ha gjennomgått en traumatisk opplevelse på tjue flein. Det at enkelte av ulike årsaker kan begå selvmord til slutt ser jeg overhodet ikke på som en umulighet heller. Man kan bagatellisere det hele, rope ut om skremselspropaganda og vandrehistorier så mye man vil, men man kommer ikke unna det faktum at dette faktisk dreier seg om meget kraftfulle molekyler som hos et menneske oppvokst i en vestlig materialistisk kultur kan frembringe kraftig eksistensiell angst, forvirring og følelsen av å miste kontakten med felleskapet og kulturen rundt seg på grunn av molekylenes evne til å hente frem noe urgammelt som ligger dypt, dypt inne i oss.

For hva menes med at man må ha en «skjør psyke» om man ikke takler noe slikt? Tar vi den gjennomsnittlige unge person i vårt samfunn så vil jeg si de færreste over natta er godt rustet til å hive seg ut på et solid åndelig dypdykk i seg selv – hva nå enn «seg selv» er i det hele tatt… Her snakker vi om tilstander så fjerne fra vår kultur som man kan komme. På skolen så lærer man ikke at det er fullt mulig å «se» med lukkede øyne. Man trenger neppe å være rakettforsker for å skjønne at uhyggelige ting kan skje om en tenåring brått finner på å tygge i seg fleinsopp på fest. Isolasjon og kanskje selvmord er selvsagt noe som hører til de ytterste sjeldenhetene – men igjen, at dette kan forekomme ser jeg ikke på som noen umulighet i det hele tatt.

Selv la jeg merke til forandringer i måten jeg oppfattet verden på visuelt i etterkant av min første fleintripp. Jeg spiste under tjue (dette var også såkalte «sommerflein», høhø). Uansett så havnet jeg utpå en særs kraftig psykedelisk tripp med tilhørende smelting av hjernen. Jeg var overhodet ikke forberedt på at den lille neven med pulverisert sopp skulle få kroppen min til å smelte inn i senga mens veggene skiftet farge og diverse kontaktsøkende vesener, Alex Grey-bilder og hieroglyf-mennesker i regnskogen dukket opp bak øyelokkene. Det hele sammen med at jeg følte en direkte kontakt med en hellig kraft som mennesker gjennom årtusener har beskrevet som «Gud» og lignende - ren kjærlighet, selve essensen av hva vi alle er. Både fortidens, nåtidens og framtidens mennesker smeltet sammen i en felles kjærlighetskraft… Sier seg selv at dette ble intense greiene en mandagskveld. Jeg ble virkelig «tatt på senga» der. Kvelden var både svært skremmende og helt fantastisk på en gang.

Det var i ettertid av dette at jeg begynte å legge merke til små visuelle forandringer gjennom hverdagen. Jeg kunne sitte i Photoshop og legge merke til at bildet «pustet» og strakk seg svakt. Ting i synsfeltet kunne «flyte» eller «gli» litt. Jeg kan fortsatt legge merke til lignende småting om jeg fokuserer på det. Kommer jeg inn døra etter fysisk anstrengelse kan jeg se at det «renner» litt i gulvflisene. Dette går over etter kort tid. Jeg ser ikke på dette som noe problem, det hemmer meg overhodet ikke i hverdagen. Jeg kan fint lese tekster uten å se bevegelse i bokstavene. Kan styre det litt selv etter hvor mye jeg fokuserer på det. Er jeg trøtt og sliten og bevisst stirrer på mønstrede vegger, tepper osv. så kan jeg legge merke til typiske symptomer på HPPD, dog temmelig mildt. Jeg tenker at dette ikke er noen ting i forhold til å ha vanlige og kjipe helseplager slik som dårlig syn, og dårlig hørsel… Den dagen jeg ikke er særlig interessert i de dypere aspektene av bevissthet er det godt mulig jeg ikke legger merke til det lenger.

Uansett har disse symptomene bidratt til at jeg har en stor respekt for psykedeliske stoffer. Jeg har likevel trippet på flere psykedeliske substanser i ettertid, samt drukket, spist og røket diverse annen psykoaktiva, og de visuelle fenomenene har aldri blitt verre heller. Tvert imot. Og hvem vet, om alt bare hadde vært fryd og gammen og solskinn fra første stund så kunne jeg kanskje ha utviklet et mer ukritisk forhold til disse stoffene – noe som kunne endt med en langt større smell på et senere tidspunkt.
Vis hele sitatet...
Soppen er skummel, med tanke på at det som faktisk skjer, er at du får kjenne på følelsen av å ikke være noen i det hele tatt. Det hele kan føles ut som en slags sammensveiset bevissthet, helt absurd. Jeg vil helt klart tippe at det omtrent er som å være i en slags psykose om du tripper på flein, som kanskje er den mest mind-fuck soppen av dem alle.

Hvem er du? Hvem er jeg? Man finner fort ut hvordan kulturen vår, og ikke minst at samfunnet skaper usynlige teatre overalt, hvor folk må spille skuespill 8 timer om dagen, for så å gjøre det samme de neste kommende dagene. Helt til helgen kommer. Hva er egentlig helgen? Er det noe det hele tatt? dager? hva i huleste er dager? Kun forestillinger av virkelighetsbildet for å ha noe å klamre seg fast til. Vi får aldri egentlig den friheten vi trenger for å få ro i sjela vår. Mennesket er klar over det, for det må da vel merke at noe er forferdelig galt? Mennesker i psykiatrien har ofte skjønt hva som egentlig foregår, men ofte blir de sykeliggjort og stigmatisert. Nei!!! sier de overordnede... DU TAR FEIL!!

Hvorfor så mye struktur å forholde seg til, fatter jeg ikke. Det må da på en eller annen måte dyrke psykisk ustand bare det i seg selv?

Sikre bivirkninger av sopp, er at du får noe å tenke på
Sist endret av zhpongl; 23. september 2012 kl. 22:40.
Jeg er en av de som folk sier har tippa over på sopp. Greia er at det ikke er sant i det hele tatt. Var innlagt et års tid i 17års alderen men mener det var mye mer at jeg røyka alt for mye hasj. Fikk diagnosen paranoid schizofreni og selvfølgelig slenger alle seg på at jeg tippa på sopp. De snakker alt for mye folk og nesten alt er piss. Bare antagelser og ting de tror. Men de for faen meg bare snakke. Blitt for gammel til og bry meg. De kan si hva de vill. Og du som snakker om de to brødrene. Bullshit det og. Kan sikkert skje at man tipper. Men langt i fra så mye som ryktet sier...
Jeg tror listen over positive effekter av stoffene er mye lenger enn bivirkningene.

Selv opplever jeg stølhet og litt slitenhet dagen etter, men ingen langtidseffekter. Sist gang begynte jeg å huske ting sterkt, følte jeg var der og opplevde det. Dette kan sikker være bra for folk som sliter med hukommelsestap, og en slags treningsøkt for hjernen.
Jeg spiste rundt 4-5gram cubensis (stor dose for min del) og havna i et ekstremt negativt tankemønster hvor jeg hakket ned på meg som person, hvordan jeg var/er osv. Det gikk i en evig loop gjennom hele trippen. Finne feil, finne feil, finne feil. Det ble dratt veldig langt ut av et rettferdig syn, men jeg klarte ikke å stoppe. Jeg begynte å distansere meg fra egoet og se på meg selv med et objektivt sinn. Finne feil, finne feil. Til slutt var det bare mange negative tanker flytende rundt med feil som jeg så med meg som person uten å ha noen formening eller tanker rundt det. Det var helt jævlig. Sovna etterpå.

Dagen etter våkner jeg opp med et totaltknust ego. Opplevde da depersonalisering. Fy faen det var jævlig. Varte i underkant av en uke og komme sånn ca. tilbake til virkeligheten. Kanskje to uker før jeg var helt på rett plass.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Jada, og en eg kjenner vet om en som tror han er en appelsin, og er livredd for at folk skal skrelle han...

jiizes folkens, har dere ikke annet å ta dere til enn å dikte opp pisspreik ?

At det eksisterer folk med en skjør psyke som tipper litt over etter en tur, og at alle ikke tar det like bra er greit nok.. men selvmord, folk som forsvinner etter 20 sopp.. og andre som knasker 10-12 sopp hver dag... herregud folkens, det er ganske dryge brister i hvertfall de to siste fortellingene..
Vis hele sitatet...
Hehe, har jobbet på psykriatisk sykehus hvor du har hatt sånne pasienter. Så vet ikke helt hvor du vil henn?
jeg og en kompis hadde tenkt og prøve, men leste mye om det. og fant ut at de faktisk er bedre og bruke hasj for di at da får du mest "lykke trip" med f.eks fleinsopp kan du få dårlige trips som f.eks at de kommer tyver inn i huset ditt og knuser allt du har, så anbefaller ikkje og prøve sopp..
Sitat av frederick47 Vis innlegg
jeg og en kompis hadde tenkt og prøve, men leste mye om det. og fant ut at de faktisk er bedre og bruke hasj for di at da får du mest "lykke trip" med f.eks fleinsopp kan du få dårlige trips som f.eks at de kommer tyver inn i huset ditt og knuser allt du har, så anbefaller ikkje og prøve sopp..
Vis hele sitatet...
Så du vil ikke prøve sopp fordi du er redd for at tyver skal komme inn i huset ditt og knuse alt? Haha dagens.

Tror også du burde holde deg unna hasj en stund med en slik paranoia.
Sist endret av Theoneandonly; 24. september 2012 kl. 13:34.
Sitat av frederick47 Vis innlegg
jeg og en kompis hadde tenkt og prøve, men leste mye om det. og fant ut at de faktisk er bedre og bruke hasj for di at da får du mest "lykke trip" med f.eks fleinsopp kan du få dårlige trips som f.eks at de kommer tyver inn i huset ditt og knuser allt du har, så anbefaller ikkje og prøve sopp..
Vis hele sitatet...
Kan fint få en helt jævelig opplevelse på hasj også. Skjønner ikke hvorfor alle roser hasj opp i skyene, det er en mørk side ved å røyke det også, som ett få tall tenker over virker det som.
Hadde det kommet tyver inn i huset ditt, mens du var stein så hadde du antageligvis pissa i buksa, og ikke klart å tenke klart i det hele tatt.

Det å spise flein, trøffler, eller sopp i en eller annen form kan være det beste du kommer til å oppleve av rus, eller det verste. Sånn er det vel med de fleste rusmidler.
Er mange faktorer som spiller inn for hvordan trippen kommer til å utarte seg.
Setting, dags formen, menneskene du er med, og ikke minst mengde.
Er ingen vits i å kaste i seg mest mulig, men burde være såpass voksen i hode når man først skal begi seg ut på noe sånt, at man planlagger litt med tanke på mengde og setting.

Har selv hatt en jævelig opplevelse på trøffler da jeg var i stockholm med en kompis. Vi spiste vel opp i 20g hver, + røyka noe bra weed.
Weeden utløste en helt absurd virkelighets oppfattning hos oss begge. Visste ikke hva som var virkelig og ikke, om det var stemmer inne i hode vi hørte da folk snakket sammen rundt oss eller ikke, klarte ikke å koble sammen ting. Synet ble skrumpet inn, akkurat som når man er på vei til å besvime så blir nesten alt borte. Slik gikk jeg rundt i 3 timer, hadde ikke peiling på noe som helst, synet var helt fucka, tankespinn til tusen.
Lærte utrolige mye etter denne opplevelsen, og har hatt stor respekt for psykedelsike stoffer, og ikke minst det å blande rus.