Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2744
Hei. Er i skrivende stund nok så forbanna...

Sto parkert på kiwi, og fra inngangspartiet til kiwi kommer det ei handlevogn flyvende rett i bilen min, å lager flere bulker. Jeg blir jævlig usikker på om de skal ta noe ansvar for dette. Så jeg går rolig inn og spør om å få snakke med sjefen. Så lurer hun i kassa på hvorfor, så jeg forklarer.. Jeg spør så: er dette noe dere tar ansvar for?

Dama bak kassa forsvinner inn til sjefen, jeg forventer da at sjefen skal komme ut, men ikke faen. Her kommer samme kassadama ut igjen, og sier at sjefen ikke vet, og om jeg ønsker å ta dette videre så får jeg sende mail til kiwi sentralt.
Ingen ble med ut for å se på bulkene engang. Synes sjefen kunne kommet ut og snakket med meg i det minste.


Jeg står nå som et stort spørsmålstegn. Har jeg noe krav/rettigheter på min side? Det er snakk om en 2011 mod. bil, så det er jævlig surt. Dette er på parkeringsplassen til kiwi, samboeren min er inne og handler.



Håper noen har peiling! En freaker ber om hjelp!
o shit waddup
Skriv skademelding, ring forsikringsselskapet ditt?
Sitat av ulldott Vis innlegg
Skriv skademelding, ring forsikringsselskapet ditt?
Vis hele sitatet...
Husk å ta bilder av skadene og handlekurven.
Om det var ei flyvende handlevogn så er det vel luftfartsloven som gjelder?

Fra spøk til revolver, er KIWI ansvarlig for at skaden oppstod? Dette er ikke USA hvor man kan saksøke hvem som helst for hva som helst på tynt grunnlag.

Var det en ansatt i KIWI som flyttet på handlevognene og mistet kontrollen på den ene? Skyldes uhellet uaktsomhet fra KIWI sin side eller noen som er ansatt i eller representerer KIWI?
Ville tatt med kontakt med ditt nærmeste kiwi hovedkontor.
Vil tro de vil være behjelpelig med å få saken ut av verden.
Jeg skjønner ingenting .. HVEM var sist borti handlevogna? Hvis ingen direkte sendte den i bilen din, så er det vel søren meg et hendelig uhell og ingen som kan saksøkes? Da går det vel på kasko om du har?

Eller tenker du på at ansatte i kiwi ikke har gjort jobben sin og dermed må betale for skaden?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Tror ikke Kiwi har noe ansvar her, med mindre det var en ansatt som sparket til handlevognen..
Du kan kontakte ditt forsikringsselskap og da si at du mener KIWI har skyld i skaden og ditt forsikringsselskap vil da kunne kontakte KIWI som kan kreve at de skal betale skaden. (Såfremt forsikringsselskapet er enig i at KIWI har skylda.)

Litt mer forklaring om HVORDAN handlevogna "fløy" til bilen hadde ikke vært dumt.
Sist endret av Fuzzybossen; 12. juni 2012 kl. 16:13.
Du har vel full kasko på 2011 modellen din?
Som sagt, ta bilde av alt inkludert handlevogn og skriv skademelding. Før tett dialog med forsikringsselskapet ditt, og i verste tilfelle mister du litt bonus.
Samme faen om det er en ansatt som har skylden eller ikke. Det er hvertfall ikke ts sin skyld. Derfor bør forsikringsselskapet dekke skaden uten bonustap for ts.

Ta bilder, skriv skademelding, få gjerne signatur eller en uttalelse fra kiwi og ta kontakt med forsikringsselskapet ditt.
Sist endret av reklame; 12. juni 2012 kl. 16:16.
Sitat av reklame Vis innlegg
Samme faen om det er en ansatt som har skylden eller ikke. Det er hvertfall ikke ts sin skyld. Derfor ber forsikringsselskapet dekke skaden uten poengtap for ts.

Ta bilder, skriv skademelding, få gjerne signatur eller en uttalelse fra kiwi og ta kontakt med forsikringsselskapet ditt.
Vis hele sitatet...
Forsikringsmessig kan det fort bli TS skyld. Han har jo ikke sagt noe om hvordan handlevogna kom mot bilen, så det kan bli bonustap. Det beste her for TS er som sagt å kontakte forsikringsselskapet og legge det frem for dem.
Sitat av reklame Vis innlegg
Samme faen om det er en ansatt som har skylden eller ikke. Det er hvertfall ikke ts sin skyld. Derfor bør forsikringsselskapet dekke skaden uten bonustap for ts.
Vis hele sitatet...
Det er ikke korrekt. Om skaden ikke kan lastes noen så er det allikevel TS sin bil, og må bruke sin forsikring. Deretter er det forsikringsvilkårene til TS som avgjør hvor mye dette vil koste TS. Men som et minimum snakker vi nok om egenandelen.
Kiwi har vel kameraovervåkning som de fleste andre butikker. Mtp å finne ut hvem som kaster handlevogner på biler.
Trådstarter
Jeg gidder ikke sitere hvert eneste svar her, så jeg skal prøve å summere et svar:

Jeg føler noen av dere har misforstått litt. Jeg skal ikke saksøke noen, eller lage noe leven ut av noe. Jeg henvender meg hit, fordi jeg er usikker på om kiwi kanskje kan stå til ansvar for dette. Jeg buste ikke akkurat inn på kiwi å la skylda på de. Jeg spurte de, og jeg spør dere hvem som har ansvar for dette.

Handlevognen var parkert, utenfor inngangspartiet til kiwi, der det er en slakk nedoverbakke. Vogna trilla inn i bilen min. Om det var vind eller hva som utløste det skal ikke jeg si noe som helst om. Skadene er på bilen, vogna tok jeg ikke noe bilde av, men det er jo en standard KIWI vogn, så skal ikke være noe problem sånn sett.

Eneste jeg lurer på er om de har noe ansvar, siden det er på deres grunn, kanskje de har ansvar for å holde plassen ryddig og trygg? Hadde det vært en liten unge som fikk den over seg i den nedoverbakken/farten så kunne han blitt skadd osv osv.. Dere skjønner sikkert tankegangen. Men jeg er ikke noe bastant, jeg spør kun dere om råd. Jeg har ikke langa ut mot kiwi eller noe. Men jeg synes forøvrig at sjefen kunne kommet ut å snakka direkte med meg, i det minste.


Ja, jeg har full kasko på bilen, men selvfølgelig vil jeg unngå egenandel og bonustap om det er mulig.
Sist endret av KarlsenK; 12. juni 2012 kl. 16:44.
Selvfølgelig burde sjefen ha vært med deg ut og pratet om det, men eg kan ikke se at KIWI har noen skyld her.

Dessverre er dette kun et uheldig uhell. Om du vil, noe eg tror du vil, så er det jo bare å sende inn skademeldingsskjema til forsikringsselskapet ditt og høre med de hvordan de ser på saken.
kjedelig streiting
Sitat av McLovin Vis innlegg
Du har vel full kasko på 2011 modellen din?
Som sagt, ta bilde av alt inkludert handlevogn og skriv skademelding. Før tett dialog med forsikringsselskapet ditt, og i verste tilfelle mister du litt bonus.
Vis hele sitatet...
Man mister ikke bare litt bonus, men nærmere 20-40 000 over de neste årene om man velger å ta noe slikt på forsikringa. Det er jævlig surt dersom det skyldes en butikkansatt som har dytta til vogna i sinne eller så.

Det første TS her bør gjøre er vel å prøve å få tak i overvåkningsbildene fra butikken her. På de bør det jo gå ann å se om noen har gjort dette med vilje, eller om det har vært et hendelig uhell.

Gi gjerne beskjed om utfallet og, så jeg vet om jeg bør holde meg unna en del av de butikkene til kiwi med 3 p-plasser utenfor.
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Man mister ikke bare litt bonus, men nærmere 20-40 000 over de neste årene om man velger å ta noe slikt på forsikringa. Det er jævlig surt dersom det skyldes en butikkansatt som har dytta til vogna i sinne eller så.

Det første TS her bør gjøre er vel å prøve å få tak i overvåkningsbildene fra butikken her. På de bør det jo gå ann å se om noen har gjort dette med vilje, eller om det har vært et hendelig uhell.

Gi gjerne beskjed om utfallet og, så jeg vet om jeg bør holde meg unna en del av de butikkene til kiwi med 3 p-plasser utenfor.
Vis hele sitatet...
Nå så jeg riktig nok ikke hva som skjedde, men slik jeg kan se for meg så sto nok vogna parkert på en "bakketopp" og et mulig vindkast som hadde satt vogna utfor. Det er snakk om en flat parkeringsplass, med litt fall ut i fra butikken og ned mot parkeringa.
Det er ikke overvåkningskameraer ute på plassen da det ikke er lov. Noen butikker kan ha kameraer som filmer kun akkurat ved inngangsdøra, så med mindre vogna stod der, så er det ikke mulig å se.

Den som har "skyld" i dette er den late jævelen som ikke gadd å kjøre vogna inn i butikken igjen. Kiwi kan jo ikke sjekke parkeringsplassen for vogner hvert 5. minutt. Hvis vogna fikk så stor fart at den lagde flere bulker er det jo litt merkelig at du ikke så den komme, og fikk stoppet den?

Du sier ikke noe om hvor stor eller omfattende skadene er. Bilder hadde hjulpet.
Trådstarter
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Det er ikke overvåkningskameraer ute på plassen da det ikke er lov. Noen butikker kan ha kameraer som filmer kun akkurat ved inngangsdøra, så med mindre vogna stod der, så er det ikke mulig å se.

Den som har "skyld" i dette er den late jævelen som ikke gadd å kjøre vogna inn i butikken igjen. Kiwi kan jo ikke sjekke parkeringsplassen for vogner hvert 5. minutt. Hvis vogna fikk så stor fart at den lagde flere bulker er det jo litt merkelig at du ikke så den komme, og fikk stoppet den?

Du sier ikke noe om hvor stor eller omfattende skadene er. Bilder hadde hjulpet.
Vis hele sitatet...
Jeg sto parkert slik at vogna traff bilen på siden, i for- og bakdøra. Satt forsåvidt med mobilen når vogna traff, så nei, jeg så det ikke. Skjønner også at kiwi ikke kan følge med hele tiden.

Skadene er ikke så alt for store, men skjønner ikke hvordan dette er relevant for saken i det hele tatt. Det er snakk om 3 bulker, og det er sure penger uansett. Eneste jeg lurte på var om de kunne stå til ansvar for det. Noe jeg selv skjønner er usannsynlig, men jeg velger fortsatt å spørre, tilfelle det skulle være en "lov" som dekker meg opp uten at jeg selv vet det.