Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 7089
Kjære freakere. Tenkte jeg skulle dele min historie.

I dag er jeg 21 år gammel.

Jeg begynte å røyke cannabis da jeg var ca 13 år gammel, fikk benzo (apodorm) av legen da jeg var 15-16 og brukte speed fra jeg var rundt 16 år.

Jeg var som de fleste stonere, sverga på å aldri bli som "narkisene" og holde meg til cannabisen og hadde ekstrem stor tro meg selv.

Nå er jeg innlagt på rusinstitusjon(korttid, ca 6mnd) og har fått åpna øya mine betraktelig. Det var alkoholen som tok meg til slutt, sammen med piller(benzodiazepiner). Jeg drakk minst 6 halvlitere per dag, sammen med benzoer. Gjerne rivotril, rohypnol, apodorm, blåvalium/vival etc.

Jeg ønsker å gjøre unge sinn svært oppmerksomme på hvordan rusing for morro skyld, slik som man ofte begynner med bønner og annet kos kan ende i et "helvete". Jeg er fortsatt student, og det endte med at jeg ikke engang turte å lage mat før alle jeg delte kjøkken med hadde lagt seg.

Alle som sier eller faktisk tror at "jeg kan bare røyke meg en tjall av og til", tar svært feil. Til slutt tar det deg igjen, og du finner ut av at du har massevis å jobbe med. Jeg begynte først å røyke hasj i 13-14års alderen, drakk alkohol fra 15år+, fikk benzodiazepiner av legen fra 15års alderen, brukte amfetamin fra 16-17års alderen og hadde utrolig gode resultater fra denne bruken. Jeg fikk alltid 5-6 på skriftlige eksamner eller prøver på amfetamin, og alltid 6 på muntlig eksamen på amfetaminrus sammen med litt benzo.

Totalt sett har dette endt i et slags helvete, som jeg er i ferd med å bli kvitt.

Jeg vil advare alle som har den normale innstillingen som lyder slik: "Jeg kan jo røyke av og til". jeg og mange av mine venner har brent seg på dette.

Gå inn i deg selv og finn ut av hva som er rett for deg, rus er aldri løsningen!

Mvh,

Dagger9007
Synd det gikk som det gikk for deg TS, håper vrikelig du kommer deg hel igjennom dette. Når det er sagt så betyr ikke det at alle som røyker cannabis er som deg, man kan fint ha et sunt forhold til det utenom at det går til helvette med benzo+amf etterpå. Just saying
Syns det er flott at du sier ifra og ønsker deg lykke til videre i ett rusfritt liv.
Trådstarter
5 33
Takk for så rask respons .
Jeg kommer alltid til å kose meg med en joint, cannabis er etter mine erfaringer det minst skadelige rusmidlet for meg. Det er "hverdagsdrekkinga" jeg må passe meg for.

Jeg vet at det er svært mange unge sinn som leser dette forumet, og ønsker at de skal være litt mer klar over hvor "farlig" det faktisk kan være å leke med rus!

Selv er jeg på god vei, fullført all skole bortsett fra bachelor osv. MEN det betyr ikke at du er så heldig!

PS:
Jeg akter ikke å leve et rusfritt liv, jeg er for glad i hva rusen gjør med meg til å leve et totalt kristent liv. Jeg og sikkert mange andre må bare passe jævla godt på hvorfor og når jeg ruser meg, og passe meg for å ruse vekk "bad vibrations"

Jah bless I & I!
Sist endret av Dagger9007; 25. mars 2012 kl. 17:41. Grunn: Måtte legge til en kommentar
Fint innlegg! Jeg kan fortsatt ikke se hvorfor folk vil legalisere cannabis til tross for flere og flere slike erfaringer fra andre på forumet.
Trådstarter
5 33
Noe av hovedpoenget ved å dekriminalisere/legalisere cannabis må jo være å fjerne de ulovlige sidene ved bruken, gjøre det alminnelig og mindre spennende slik man ser i blant annet Nederland.

Å fjerne store penger fra kriminelle miljøer og sikre brukere høy kvalitet fra sikre kilder må være hovedpoenget, samt fjerne fristelser som dealere kan by på. Hvis for eksempel Norge har et Cannabismonopol, vil det være mulig å sikre høykvalitets hasj fra Marokko eller Afghanistan til gunstige priser for selgerne, hvor pengene kan brukes til opplæring, skolegang og andre tiltak i landene der det faktisk trengs. Fokus på å bare få god tjall inn til landet blir en svært narsissistisk tankegang .

Mvh
Sitat av prenix Vis innlegg
Fint innlegg! Jeg kan fortsatt ikke se hvorfor folk vil legalisere cannabis til tross for flere og flere slike erfaringer fra andre på forumet.
Vis hele sitatet...
Fordi dette her er ikke hva som skjer med alle som tar hasj. Jeg kjenner langt flere som er fult oppegående og bruker hasj enn ordentlige stonere. Alt med måte.

Skal jeg være ærlig så syns jeg dette er et godt argument til hvorfor det burde bli legalisert. For å hindre friflyt av narkotika og at 13-åring får tak i hasj og andre stoffer.
Trådstarter
5 33
Innlegget mitt var ikke ment som en introduksjon til legaliseringsdebatten, heller et tankekors for hvorfor man ruser seg i det hele tatt!

Hvis du leser det jeg skriver, er jeg absolutt for cannabisdekriminalisering. Det er individene som ruser seg, enten på alkohol, speed, cannabis eller whatever som burde gå i seg selv og finne ut av ting! Å ruse bort ting er aldri en løsning.
Sitat av Dagger9007 Vis innlegg
Alle som sier eller faktisk tror at "jeg kan bare røyke meg en tjall av og til", tar svært feil. Til slutt tar det deg igjen, og du finner ut av at du har massevis å jobbe med.
Vis hele sitatet...
Ikke prakk din virkelighet på andre, er du snill. Jeg prøvde selv cannabis for første gang i tolv-/trettenårsalderen, og jeg har aldri hatt problemer med rusmidler. At du fikk problemer sier noe om deg, og ikke nødvendigvis noe om cannabis eller folk flest. Jeg synes måten du generaliserer folk på ("alle som..") er nesten frekk, og jeg synes ikke at slike tråder kan brukes som argument mot noe som helst. Hvis folk føler legaliseringsdebatten er avgjort etter å ha lest en slik tråd, har de ikke skjønt særlig mye; men det er en annen sak.

Lykke til videre, ihvertfall.
Sist endret av exocytose; 25. mars 2012 kl. 18:01.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Til TS: Du viser til din opplevelse av rusmidler, bruk og misbruk. Du sier derimot ingenting, om evt andre problemer som var med til å bidra til misbruket. Prøvde du å døyve følelsen av problemer ved å ruse deg? Eller gjorde du det kun for morro skyld, hvor du etterhvert forstod at du hadde tatt det for langt? Hvordan var omgangskretsen din, ruste de seg også? Som du ser antyder jeg til at det er trolig en rekke forutsetninger til at du begynte å misbruke rus, grunnen til at jeg antyder dette er fordi jeg føler historien du formidler virker litt for forenklet og unyansert til at ungdommene vil ta dette inn i seg og ikke virke som anti-rus propoganda dem har hørt mange ganger før, at du ender opp som en narkoman hvis de røyker cannabis.
Sitat av Dagger9007 Vis innlegg
må bare passe jævla godt på hvorfor og når jeg ruser meg, og passe meg for å ruse vekk "bad vibrations"

Jah bless I & I!
Vis hele sitatet...
Dette er det viktigste du skrev. Å ruse seg for å få bort "bad vibrations" som du så passende poengterer, må jo være en av de raskeste måtene å få problemer. Når det er sagt. At du ikke klarte å kontrollere rusbruken din betyr ikke at ikke andre klarer det. Bra du har tatt tak i problemet ditt og er på vei bort fra misbruket!
Trådstarter
5 33
@Afasar: Mine personlige erfaringer gjelder ingen andre enn meg. Selv kjenner jeg svært få som etter noen år med bønnerøyking har "klart seg" eller holdt seg unna andre ting.

Poenget mitt var at folk burde finne ut hvorfor de ruser seg, gjerne tenke mye på det før de ruser seg igjen. For mange har rusens funksjon noe mye mer enn bare å "bli fjern".

@Schizoma

Du gjør flere gode poenger i posten din, mange jeg unngikk å poste innledningsvis av forskjellige grunner.

Det siste jeg vil er å være propagandaspreder, det fungerte ihvertfall aldri på meg!

I begynnelsen var bønnerøykinga, reggar etc bare for morro skyld. Da jeg har en fysisk påvist søvnforstyrrelse, trenger jeg medikamenter av forskjellige slag for å rette opp i dette.

I min omgangskrets var det alltid jeg som var først ute med å prøve "ting" og spre det videre. Etterhvert var det spesielt fylla som jeg opplevde som mest skamfull og problematisk. Jeg rusa meg alltid for å ha det gøy og prestere bedre akademisk i min tid som misbruker. Alkoholismen var det som gjorde at jeg la meg inn til slutt. Jeg var også et midtpunkt for kjøp og salg i mine omgangskretser. Jeg hadde alltid best varer.

Dette er ikke ment som noe anti-rus propaganja, heller som en tankevekker for unge folk som vurderer å ruse seg eller som allerede ruser seg. Det er jævla mye viktige mentale ting som MÅ på plass før man ruser seg, ellers går det til helvete. Dette er min og mange andres erfaring.

Mvh,

Dagger9007
Sitat av Schizoma Vis innlegg
Til TS: Du viser til din opplevelse av rusmidler, bruk og misbruk. Du sier derimot ingenting, om evt andre problemer som var med til å bidra til misbruket. Prøvde du å døyve følelsen av problemer ved å ruse deg? Eller gjorde du det kun for morro skyld, hvor du etterhvert forstod at du hadde tatt det for langt? Hvordan var omgangskretsen din, ruste de seg også? Som du ser antyder jeg til at det er trolig en rekke forutsetninger til at du begynte å misbruke rus, grunnen til at jeg antyder dette er fordi jeg føler historien du formidler virker litt for forenklet og unyansert til at ungdommene vil ta dette inn i seg og ikke virke som anti-rus propoganda dem har hørt mange ganger før, at du ender opp som en narkoman hvis de røyker cannabis.
Vis hele sitatet...
Den teorien om at misbruket skyldes andre forhold har blitt tilbakevist uttallige ganger. I de fleste tilfeller er misbruket et salgs selvmedisinering for selve bruken.
Marijuana: Negative Health Effects
Eks. Hvis cannabis gjør deg gradvis deprimert er det fort gjort å havne på feil spor. Ofte skjer det så gradvis at du ikke merker det selv.
Smoking Marijuana: The Long Term Effects
Eller kanskje dette ikke ville skjedd med deg om du hadde fått kjøpt cannabisen din lovlig uten å bli tilbudt alle verdens stoffer.
Selv prøver jeg det jeg har lyst til å prøve, men da etter å ha lest meg opp på stoffet og gjort opp min egen mening om det er lurt å ta det eller ikke. Og de aller fleste stoffer er noe jeg ikke ville puttet i kroppen etter å ha lest om det.

Det vil jo alltids finne mennesker som ukritisk putter i seg alt som kan gi rus, og det kan man aldri gjøre noe med samme hvor mye forbud man innfører. Kjenner flere folk som har brukt lim, bensin og andre farlige ting, men da er du rett og slett dum og har ingenting med cannabisrøykinga deres å gjøre.
Sitat av Dagger9007 Vis innlegg
Alle som sier eller faktisk tror at "jeg kan bare røyke meg en tjall av og til", tar svært feil. Til slutt tar det deg igjen, og du finner ut av at du har massevis å jobbe med.
Vis hele sitatet...
En meget sterk påstand må jeg si. Jeg kan delvis støtte den hvis den var myntet på tenåringer, men bare fordi du dreit deg ut så betyr ikke det at alle som bruker cannabis kommer til å gjøre det.
Sitat av Dagger9007 Vis innlegg
@Afasar: Mine personlige erfaringer gjelder ingen andre enn meg. Selv kjenner jeg svært få som etter noen år med bønnerøyking har "klart seg" eller holdt seg unna andre ting.

Poenget mitt var at folk burde finne ut hvorfor de ruser seg, gjerne tenke mye på det før de ruser seg igjen. For mange har rusens funksjon noe mye mer enn bare å "bli fjern".
Vis hele sitatet...
Og alle jeg kjenner har klart seg helt fint, og holder bare på med cannabis, bortsett fra en som også har prøvd sopp. Det har mye med hva slags miljø du vanker i. Du var jo ganske klar på at man IKKE kunne ta seg en joint av og til. Du sa "om vi tror", ikke hva du mener.
Hei Dagger.
Tenkte jeg skulle dele litt av mine synspunkter ang rus bruk, for du skremmer meg litt med det du sier. Du skriver; Jeg var som de fleste stonere, sverga på å aldri bli som "narkisene" og holde meg til cannabisen og hadde ekstrem stor tro meg selv.
Du skriver at du hadde stor tro på deg selv, men hvorfor gikk du da videre til andre rusmidler? Hvorfor begynte du å misbruke? Dette får meg til å tro at du ikke hadde så stor tro på deg selv (for hvis ikke er jeg i trøbbel).
Min tro på meg selv kommer i form av disiplin, og måten jeg opprettholder min bruk av cannabis gjennom regler.
Nr 1: Man skal aldri røyke alene! No matter what!
Nr 2: Ikke røyke for å flykte, men for å kose ( her mener jeg det hadde vært bedre med et mer åpent samfunn, slik at vi som røyker kan komme ut å møte folk og ikke flykte innendørs og forsvinne vekk)
Nr 3: Ikke bruke mer enn 1000kr i mnden(Dette er et beløp som funker for meg, 5g holder i 1-2mnder) Men ha et fast fast beløp som ikke kan overskrides.
Nr 4: Aldri bruke andre stoffer enn cannabis og alkohol (klar jeg har lyst, jeg tipper heroin har den feteste rusen som fins, men er det verdt det tenker jeg? Ut fra det jeg ser på gata i oslo og historier som din, så kan det ikke være en mulighet for at det er verdt det. Ha vilje til å si nei! Jeg er fornøyd med det jeg har nå og ønsker ikke mer og tør heller ikke ta sjansen)

Disse reglene skal aldri brytes av meg selv, og med dette føler jeg ihvertfall at jeg har god kontroll på røykingen.

Kanskje folk syns mine regler er dumme, men jeg opplever at regler bør være så konkrete som mulig når det kommer til rus og risikogleder. Kan reglene misbrukes så er det fort gjort å si; Bare idag, og da er løpet (kanskje) kjørt.

Lykke til videre, klem fra foX
Sist endret av mtN_foX; 25. mars 2012 kl. 19:01.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Sitat av sonmarak Vis innlegg
Den teorien om at misbruket skyldes andre forhold har blitt tilbakevist uttallige ganger. I de fleste tilfeller er misbruket et salgs selvmedisinering for selve bruken.
Marijuana: Negative Health Effects
Eks. Hvis cannabis gjør deg gradvis deprimert er det fort gjort å havne på feil spor. Ofte skjer det så gradvis at du ikke merker det selv.
Smoking Marijuana: The Long Term Effects
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke finne noe som bekrefter din påstand om at det er ingen andre faktorer som kan ha medvirkning til misbruk. Det er jo en temmelig merkelig påstand, ettersom det er ganske tydelig at noen er mer disponert til å havne i misbruk enn andre. Jeg er overbevist om at sosiale faktorer, i de fleste tilfellene, er en ganske påfallende faktor. Og jeg prøver absolutt ikke å påstå at cannabis er farlig. Det er det! Og jeg er helt enig med at barn og ungdom skal holde seg langt unna cannabis, og andre rusmidler, men ved å kun ha ett fokus på rusmidlene blir man blind på hvorfor noen får problemer med misbruk.
Vet du hva? Du har min respekt for at du har kommet deg på beina igjen, men jeg kan røyke hasj, og ikke ta sterkere stoffer. Og det vet jeg at jeg ikke er alene om.

KP for historien tho
Dine karakterer minner om denne artikkelen som er blitt nevnt tidligere i en/andre tråd(er) hvordan narkotika påvirker intelligensen til mennesker.
Man trenger å høre ting som dette av og til. Men hva mener dere med at man må ruse seg for å få vekk "bad vibrations" ? Bad vibrations = dårlige vibber/følelser med andre?
Sitat av CorLeX Vis innlegg
Dine karakterer minner om denne artikkelen som er blitt nevnt tidligere i en/andre tråd(er) hvordan narkotika påvirker intelligensen til mennesker.
Vis hele sitatet...
Den artikkelen handler jo ikke om hvordan narkotika påvirker intelligens, men heller om hvordan intelligens kan se ut til å gjøre sannsynligheten for å prøve/bruke narkotika større. Noe som absolutt er interessant. Slik jeg ser den..
Takk for at du kommer for å advare oss, Dagger, men kan du ikke heller fortelle oss hvor, hvordan og hvorfor det gikk galt, istedenfor å konkludere med at "rus aldri er løsningen"?

Hva tror du egentlig er grunnet til at "si nei"-kampanjene/anti-drug propagandaen som har eksistert siden 1800-tallet(?) ikke har fungert?

Edit: Og jeg vil legge til at skolekarakterer og intelligens har liten sammenheng (til artikkelen som blir nevnt/diskusjonen som kommer til å oppstå), uten at jeg sier at TS er dum.

Edit2: Innser at jeg igjen har prestert å poste en dum post pga. av at jeg ikke leste resten av tråden før jeg valgte å poste...
Sist endret av ffdck; 25. mars 2012 kl. 21:16.
Slik jeg ser det kan cannabis være en faktor for å gå over til andre rusmidler.
Mange inkl. meg seg tror/trodde at cannabis er ufarlig uavhengig av hvor mye man bruker det. Så lenge man er psykisk frisk i utgangspunktet vil det gå greit. Denne teorien har blitt motbevist uttalige ganger.
Misbruk/avhengighet til cannabis er ofte selvmedisinering for de negative effektene som oppstår ved hyppig bruk. Itillegg er en andel av befolkningen disponert for å utvikle avhengighet til cannabis (antageligvis avhengig av et bestemt gen).
Ved høy bruk over tid vil man bli deprimert/få angst noe som kan føre til at mange senker de moralske grensene og blir åpen for nye rusmidler. Selv ble jeg veldig gira på å prøve kokain etter heftig cannabisbruk siden stoffet har en funksjon mot depresjon. Itillegg går høy cannabisbruk utover intelligensen noe som kan gå utover bedømmingsevnen.

En av de største problemene er alle cannabis-fanatikere som sprer informasjon som ikke stemmer med virkeligheten. Cannabis er ikke noe man skal bruke hver eneste dag (det er selvfølgelig mange faktorer som spiller inn på om bruken er misbruk).,

Sitat av Schizoma Vis innlegg
Jeg kan ikke finne noe som bekrefter din påstand om at det er ingen andre faktorer som kan ha medvirkning til misbruk. Det er jo en temmelig merkelig påstand, ettersom det er ganske tydelig at noen er mer disponert til å havne i misbruk enn andre. Jeg er overbevist om at sosiale faktorer, i de fleste tilfellene, er en ganske påfallende faktor. Og jeg prøver absolutt ikke å påstå at cannabis er farlig. Det er det! Og jeg er helt enig med at barn og ungdom skal holde seg langt unna cannabis, og andre rusmidler, men ved å kun ha ett fokus på rusmidlene blir man blind på hvorfor noen får problemer med misbruk.
Vis hele sitatet...
Se 9:20 i Marijuana: Negative Health Effects.

Se også:

Smoking cannabis could make you depressed depending on your genes
Sist endret av sonmarak; 26. mars 2012 kl. 00:50.
Det burdte vært en funksjon for å ta vekk KP.
Alle som sier eller faktisk tror at "jeg kan bare røyke meg en tjall av og til", tar svært feil.
Vis hele sitatet...
Ahem, det er absolutt mange (de fleste) som kan det, bare fordi du ikke klarte å holde deg i skinnet betyr ikke at andre personer har like lite dømmekraft...
Ts: Du skriver til såkalt "unge sjeler", men da du bare er 21 år vil ejg vel tørre å påstå at du er en ung sjel selv. Du er ihvertfall ikke gammel Det finnes mange mennesker rundt omkring i Norge som har røyka cannabis siden før du ble født og kost seg med det uten å få videre problemer av det.
Sitat av sonmarak Vis innlegg
Slik jeg ser det kan cannabis være en faktor for å gå over til andre rusmidler,
Vis hele sitatet...
Det aller meste her i verden kan være en faktor for å gå over til andre rusmidler..

Mange inkl. meg seg tror/trodde at cannabis er ufarlig uavhengig av hvor mye man bruker det. Så lenge man er psykisk frisk i utgangspunktet vil det gå greit. Denne teorien har blitt motbevist uttalige ganger.
Vis hele sitatet...
Det er ingen teori, det er pisspreik uten hold i noe som helst..

Misbruk/avhengighet til cannabis er ofte selvmedisinering for de negative effektene som oppstår ved hyppig bruk. Itillegg er en andel av befolkningen disponert for å utvikle avhengighet til cannabis (antageligvis avhengig av et bestemt gen).
Vis hele sitatet...
Kan det tenkes at det er så enkelt som at rusen passer noen bedre enn andre, og at de derfor røyker mer enn andre På samme måte som at fotball passer bedre for noen og at de da spiller mer fotball enn andre... trenger ikke gjøre det så komplisert, vi er forskjellige, enkelt og greit.


Ved høy bruk over tid vil man bli deprimert/få angst noe som kan føre til at mange senker de moralske grensene og blir åpen for nye rusmidler.
Vis hele sitatet...
pisspreik, kan man bli deprimert? javisst.. er det uungåelig? overhodet ikke..
At man leser om forskjellige rusmidler i en studiesammenheng kan også gjøre at man blir åpen for å prøve nye rusmidler.. og så da?

Selv ble jeg veldig gira på å prøve kokain etter heftig cannabisbruk siden stoffet har en funksjon mot depresjon. Itillegg går høy cannabisbruk utover intelligensen noe som kan gå utover bedømmingsevnen.
Vis hele sitatet...
Dette høres så løye ut at jeg ikke klarer å tro på deg, du må være den eneste stoneren jeg har hørt om som plutselig, etter mye røyking finner ut at h*n skal pøve kokain.
At det går utover intelligensen er ikke slått fast sikkert, og det er forskning som viser at cannabis fører til økt cellevekst i hjernen.. en link eg fant i farten: http://www.newscientist.com/article/...rmanently.html


En av de største problemene er alle cannabis-fanatikere som sprer informasjon som ikke stemmer med virkeligheten. Cannabis er ikke noe man skal bruke hver eneste dag (det er selvfølgelig mange faktorer som spiller inn på om bruken er misbruk).,
Vis hele sitatet...
Vel, så har man da minst like mange på motsatt side med like feil informasjon..
Sitat av mellow_yellow Vis innlegg
Man trenger å høre ting som dette av og til. Men hva mener dere med at man må IKKE ruse seg for å få vekk "bad vibrations" ? Bad vibrations = dårlige vibber/følelser med andre?
Vis hele sitatet...
At du ikke skal ruse deg for å kvitte deg med problemene
nå er det vel heller alkaholen folk bør holde seg unna!
Jeg syns det er viktig å huske på her hvor ung du var når du begynnte med dette. Det har nok mye å si for hvordan dette gikk. Hadde du ventet med å prøve det til nå, som du er 21 år ville det nok ikke gått slik.
Selvfølgelig kan det skli ut uansett hvor gammel man er når man prøver narkotika, men utifra hva jeg har lest her inne, så mener de fleste at man burde vente til man er hvertfall 18.
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
Hei. Bra du klarer deg TS.
Men vi er ca like gamle, og det jeg lurer på er hvilke faktorer som fikk deg til og starte med andre stoffer enn cannabis?

Har selv røket siden 17 års alder, ikke hver dag men noen ganger i måneden hvis anledningen er den rette. Etter litt synsing rundt posten din. Sitter jeg igjenn med ett inntrykk av at det er miljø som har gjordt noe med deg, og ikke nødvendighvis rus-missbruket.
Etter egen erfaring, har jeg ikke erfart fra hasj-heroin som noe reelt i det heletatt! Av "gjengen" som starta og røyke ( ca 10 stykk) så er det bare to som har havna litt uttpå i ny og ne. De lander somregel godt på beina igjenn, det at du har hatt så ukritisk sans for rus er skremmende.

men det som ødelegger for missbrukere som meg og tydelig vist av folk her på freak, og norge ellers. Er at vi må kjenne noen som man ellers ikke ville ha hatt kontakt med.
Sitte en halvtime i en sliten narkis-bule, bli tillbytt alle piller fra A-Å og drugs man må ha legeutdannelse for å vite hvilken rus det idet heletatt gir!
Har selv sett hvordan heroin tilbredes og brukes. Hvis du etter og ha oppservert det har lyst til å prøve noe annet, så må jeg nesten si du er faen så dum hvis du fortsetter en kariere som rus-prøvekanin!

vi lever uheldighvis i ett land der min skatt betaler for andres idioti. beklager hvis jeg virker krass, men blir provosert når du drar alle under en kam, og påstår at det ikke går ann å ha ett kontrolert bruk av cannabis!, når du ikke er eldre enn 21. Har man ikke nok livserfaring til å utale seg om hvordan andre bør følge dine tanker om rus!
finnes folk på alder med bestefaren til vår generasjon som røyker og koser seg med en god bok på veranda'n!
Syns det blir litt feil å på en måte "advare" andre fordi du i en alder av 13 år røyket hasj og innen du var 17 så hadde du vært innom speed, hasj, alkohol, benzoer og diverse.
Jeg skjønner at du kun mener godt, men allikevel
Selv om jeg er for en legalisering så syns jeg på ingen måte at noen under 18 burde komme i kontakt med rusmidler.

Jeg kjenner et par folk som har havnet skikkelig på kjøret og det er ikke nødvendigvis de dummeste menneskene.
De vet godt hva de driver med og har godt selvinnsikt, men de har havnet såpass ut på kjøret og inn i en miljø hvor de praktisk talt ser det umulig å komme seg ut av.
Mange av de jeg har snakket med er enig om at det problemet ligger mye i miljøet og stigmatiseringen som er rundt rusmidler.
Om du kommer fra en liten plass slik som meg så ser jeg det problemet ofte.
Om det kommer ut at du har brukt eller bruker rusmidler så vil ikke ha kontakt eller assosieres med deg mer. Man blir fryst ut og kalt narkis eller dealer.
Eneste grunnen til at du påstår det du gjør er at man ikke vet om de vellykka stonerne. De har ingen behov for å dele sin historie. Du ser dem ikke på gata. De er 100% normale mennesker som de færreste ville trodd var "narkis". Derfor påstår du at dette ikke er mulig. Det er helt utrolig hvor stor andel av studenter som røyker cannabis i forskjellig grad. Det er IKKE sidestilt med et liv som rusavhengig.

At det skjedde med deg er jo selvsagt uheldig. Du får ha lykke til med rehaben
Det er virkelig farlig å begynne med hvilken som helst form for rus før hjernen er ferdig utviklet. Å utsette hjerne for dette i en alder av 13, vil i stor grad påvirke hjernens videre utvikling.

Inngangsportalene til tyngre stoffer er nok heller din unge debutants alder enn virkningene av cannabis.
http://www.youtube.com/watch?v=6jO_ncXj7RE

bare føler at veldig mange kan ha nytte av å se denne