Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 10798
Jeg vet ikke hvor populært det er å hive ut en jobbannonse her, men siden dette er den perfekte målgruppen, så tenkte jeg jeg kunne tilby muligheten til noen få heldige å få jobbe med å spille spill.

Jeg jobber for tiden i Canada, for et QA-selskap (quality assurance). Det vi gjør her, er å teste og kvalitetsikre alle mulige typer spill og applikasjoner. Enzyme har bygget seg opp til å bli et svært velrespektert selskap blant noen av de største spillprodusentene i verden. Og trenger nå norske språktestere.

Jobben går generelt ut på å teste spill, og passe på at alt er grammatisk korrekt, riktig oversatt og plassert riktig i spillet.

Kvalifikasjoner de er ute etter, er svært gode språkkunnskaper i både norsk og engelsk og gode spilleferdigheter (er du hardcore gamer, med gode språkkunskaper har du en god sjanse).

Om noen kan tenke seg å jobbe med dette, så send en søknad på

http://enzyme.org/index.php?id=24

Sted: Sainte-Adele, Quebec, Canada (like utenfor Montreal).
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Er det å bo i Canada et krav da? Altså, må en flytte dit?
ligger lønning og slikt på da?
Sitat av Tangaalf Vis innlegg
Jeg vet ikke hvor populært det er å hive ut en jobbannonse her, men siden dette er den perfekte målgruppen, så tenkte jeg jeg kunne tilby muligheten til noen få heldige å få jobbe med å spille spill.

Jeg jobber for tiden i Canada, for et QA-selskap (quality assurance). Det vi gjør her, er å teste og kvalitetsikre alle mulige typer spill og applikasjoner. Enzyme har bygget seg opp til å bli et svært velrespektert selskap blant noen av de største spillprodusentene i verden. Og trenger nå norske språktestere.

Jobben går generelt ut på å teste spill, og passe på at alt er grammatisk korrekt, riktig oversatt og plassert riktig i spillet.

Kvalifikasjoner de er ute etter, er svært gode språkkunnskaper i både norsk og engelsk og gode spilleferdigheter (er du hardcore gamer, med gode språkkunskaper har du en god sjanse).

Om noen kan tenke seg å jobbe med dette, så send en søknad på

http://enzyme.org/index.php?id=24

Sted: Sainte-Adele, Quebec, Canada (like utenfor Montreal).
Vis hele sitatet...
Har noen spørsmål:
- Hvor gammel må man være?
- Sånn ca. lønn ?
- Hvis ikke lønn, er det snakk om sponsing på diverse spillrelaterte artikler?
- Hva slags typer spill er det snakk om, og på hvilken konsoll/pc ?
- Hvis ikke man må flytte til Canada, blir ting sendt i posten?
- Hvis du må til Canada, blir det dekt?
Quakecry: Ja, det og bo i Canada er et krav.

Maxphone: selv om det finnes flere uten språkkunskaper her, betyr det ikke at alle suger i norsk og engelsk...

olaPola: I won't send you shit. Det må du komme hit for! ^^
Hva tjener en spilltester i Canada?
ZarXon:
- Gammel nok til å reise uten foreldres tillatelse. Men er du under 20 tviler jeg på at du blir ansatt. Yngste her så langt har vært 21 år.
- Lønna er langt i fra det store, men det kan du heller ikke forvente dersom du vil jobbe med å spille spill, ca rundt 4000kr hver andre uke som startlønn, men det kan variere.
- Sponsing av spill kan jeg ikke uttale meg om, det varierer fra spillprodusent til spillprodusent.
Det er alle typer spill, fra A til Å, på alle typer konsoller og maskiner.
- Du må flytte til Canada.
- Hele reisen, til canada, første månedes opphold og tur hjem igjen blir dekket av selskapet.
Er det en fulltidsstilling?
Hvordan er prisnivået i Canada? 8000,- i måneden er det brutto eller netto? I Norge holder jo ikke det engang til husleie :/
Det høres morsomt ut når man tenker tanken på at man tjener penger på å teste spill.

Realitycheck: Møkkalønn, må sikkert teste haugevis med drittspill, leite etter grammatikkfeil (så gøy...), må flytte fra venner og familie, må sikkert ha en annen jobb i Canada (for og faktisk leve gøy der).

Høres ut som en svært dårlig plan og opplevelse for min del
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Hvordan er prisnivået i Canada? 8000,- i måneden er det brutto eller netto? I Norge holder jo ikke det engang til husleie :/
Vis hele sitatet...
Hvordan blir det med skatt egentlig ? Norge eller Canada som skal ha ?
For mange kan det å spille spill virke som en drømmejobb, men QA er vanligvis ikke så gøy, iallefall ikke på langsikt. Vil anbefale folk som vurderer å flytte til Canada for å ta opp en dårlig betalt jobb å lese seg litt opp på spilltesting.

De som lager peny arcade og han som lager player vs player har forøvrig en tegneserie ilag om spilltesting der det hver uke følger med en kort historie fra forskjellige folk som jobber i spillindustrien, definetivt verd å lese for folk som vurderer en karriere der.
Serien: http://trenchescomic.com/
Sist endret av PoteterOgMolasse; 18. januar 2012 kl. 19:27.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Det høres morsomt ut når man tenker tanken på at man tjener penger på å teste spill.

Realitycheck: Møkkalønn, må sikkert teste haugevis med drittspill, leite etter grammatikkfeil (så gøy...), må flytte fra venner og familie, må sikkert ha en annen jobb i Canada (for og faktisk leve gøy der).

Høres ut som en svært dårlig plan og opplevelse for min del
Vis hele sitatet...
Eller en mulighet til å bli kjent med en ny kultur, nye mennesker og oppleve et helt nytt sted. Det hadde garantert blitt en opplevelse for livet, uansett hvor bra eller dårlig det skulle gå.
Hvor mye stillingsprosent er det? Selv jobber jeg for det meste fra nett, så det kunne vært morsomt å prøve å jobbe som spilltester på andre siden av verden en stund.
Og hvor lenge er det snakk om? Noen måneder, eller er det snakk om lengre tid?
Det skal være en ganske morsom jobb for at det skal være aktuelt å bytte ut 50k i måneden i Norge med 8k i måneden i Canada
Mandokir: det er 100% stilling, ca 40 timer i uka. Første kontrakt du får er på 6 måneder. Om du gjør en god jobb så får du mest sannsynlig en forlengelse. Hvor lenge du arbeider etter de første 6 månedene avhenger av mengden prosjekter vi har tilgjengelig, og hvor dyktig du er til å finne og rette feil.
Sitat av Tangaalf Vis innlegg
Mandokir: det er 100% stilling, ca 40 timer i uka. Første kontrakt du får er på 6 måneder. Om du gjør en god jobb så får du mest sannsynlig en forlengelse. Hvor lenge du arbeider etter de første 6 månedene avhenger av mengden prosjekter vi har tilgjengelig, og hvor dyktig du er til å finne og rette feil.
Vis hele sitatet...
Det er jo helt utrolig dårlig betalt.. Hvis jeg hadde jobbet på den jobben jeg har nå fulltid, så ville jeg fått betalt 9-10k hver uke.. Det er nok til å leve av.. Dere vil at noen skal leve av 8k i måneden?
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det er jo helt utrolig dårlig betalt.. Hvis jeg hadde jobbet på den jobben jeg har nå fulltid, så ville jeg fått betalt 9-10k hver uke.. Det er nok til å leve av.. Dere vil at noen skal leve av 8k i måneden?
Vis hele sitatet...
I kanada kan det vel funke? Vet ikke hvordan inflasjonen er der borte, men tviler på at dagliglivet er så dyrt som det er her.
Sitat av olaPola Vis innlegg
I kanada kan det vel funke? Vet ikke hvordan inflasjonen er der borte, men tviler på at dagliglivet er så dyrt som det er her.
Vis hele sitatet...
Det er sant, men man vil finne en jobb som er 4 ganger bedre betalt bak nesten enhvert hjørne.
Her kan man lese litt om kjøpekraft kontra Norge og Canada bla. http://www.aftenposten.no/okonomi/in...e#.TxhDBPlNtI4
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det er jo helt utrolig dårlig betalt.. Hvis jeg hadde jobbet på den jobben jeg har nå fulltid, så ville jeg fått betalt 9-10k hver uke.. Det er nok til å leve av.. Dere vil at noen skal leve av 8k i måneden?
Vis hele sitatet...
Heller 8K mnd en NAV som sitter på ryggen.
Hadde selskapet vært i Amsterdam, så hadde jeg søkt lett
PerPerPerPer: Ingen som ber deg søke jobben, du kan gjerne kose deg med dine 50k i måneden, som du tydligvis har et behov for å skryte av. Men jeg tviler på at det er realiteten for de fleste unge nordmenn. 8k i måneden holder lenge i Canada, og du kan både leie hus, og eie bil. Du får også råd til å dra på ferie flere ganger i året.

Dette er for de som er interesserte i å jobbe med spill, og vil bruke denne muligheten til å komme seg inn i spillindustrien. En industri som er vanvittig vanskelig å komme seg inn i, dersom du ikke har høyere utdanningen innen spillutvikling.

Om du ikke er interessert, så la være å poste. Tviler på at det er noen her som har interesse av å høre om deg og dine 50k.
Ser på nettet at det er også STOR etterspørsel etter norsktalende spilltestere også til Belfast blant annet.
Jeg bare påpekte det, har ikke sagt jeg ønsket jobben.
Grunnen ti lat jeg påpekte det er at det finnes folk som ikke har hatt skikkelig jobb ennå og ikke helt hvaslags muligheter de har. Selvsagt høres det ut som en über jobb, drømmejobben.. Men det er ikke nok penger til å leve i måneden (etter norsk standard).
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg bare påpekte det, har ikke sagt jeg ønsket jobben.
Grunnen ti lat jeg påpekte det er at det finnes folk som ikke har hatt skikkelig jobb ennå og ikke helt hvaslags muligheter de har. Selvsagt høres det ut som en über jobb, drømmejobben.. Men det er ikke nok penger til å leve i måneden (etter norsk standard).
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden skal man leve etter "norsk standard" når man er bosatt i Canada?
Sist endret av Az0g; 19. januar 2012 kl. 22:55.
Ouch, er nok litt for liten.. Får vell vente noen år. :P
Hva med bopel i Canada? Jeg har gode språk-kunnskaper og flink med korektur!
Sitat av IPhew Vis innlegg
Hva med bopel i Canada? Jeg har gode språk-kunnskaper og flink med korektur!
Vis hele sitatet...

hahaha.. Nå kødder du??
Sitat av Az0g Vis innlegg
Hvorfor i all verden skal man leve etter "norsk standard" når man er bosatt i Canada?
Vis hele sitatet...
Jeg sa det fordi jeg har aldri vært i Canada
Sitat av IPhew Vis innlegg
Hva med bopel i Canada? Jeg har gode språk-kunnskaper og flink med korektur!
Vis hele sitatet...
korrektur ja.......

Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg sa det fordi jeg har aldri vært i Canada
Vis hele sitatet...
vrange per, ikke uttal deg da? ts sier det holder til leie av hus, eie bil og ferie flere ganger i året
Sist endret av Spirituell; 19. januar 2012 kl. 23:14.
Sitat av IPhew Vis innlegg
Hva med bopel i Canada? Jeg har gode språk-kunnskaper og flink med korektur!
Vis hele sitatet...
*språkkunnskaper
*korrektur

Nja, det kan vel diskuteres..
Sist endret av OstiasMoscas; 19. januar 2012 kl. 23:21.
Sitat av Puma Vis innlegg
hahaha.. Nå kødder du??
Vis hele sitatet...
Skrivefeil på ordliste. Jeg er på med mobilen
Jeg har heller aldri vært i Canada.
Personlig kan jeg ikke fatte at norske ungdommer ikke benytter seg av slike sjanser.

Opplevelser, jobbe med noen man synes er jævla morsomt > lønn til å skryte av det nye flatskjermen, fylleturer til Gran Canaria, merkeklær ++
Slutt å kverruler over bagateller
Huff det frister. Dessverre så fyller jeg ikke engang 20 før om en måneds tid så sjansene er vel ganske små. Det er jo et fantastisk tilbud hvis man vil se litt mer av verden enn lille Norge.
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Hvordan er prisnivået i Canada? 8000,- i måneden er det brutto eller netto? I Norge holder jo ikke det engang til husleie :/
Vis hele sitatet...
Du har ikke vært student skjønner jeg?
Slang inn en søknad. Er ikke meg i mot å ta et lite eventyr.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Dette virker seriøst og virkelighetsnært. Personlig driver jeg innen språk, men har ingen ambisjoner om å jobbe innenfor spillindustrien. Om du er ferdig med videregående (eller høyere utdanning) og sitter med gode norsk-karakterer, vil jeg anbefale å prøve noe liknende dette, fremfor å ta et friår eller ex-phil i Danmark. Ikke fordi jeg har noensinne reist grunnet jobb eller utdannelse, men fordi hver bidige romjul sitter jeg fest med studie-tryner (studenter som kommer hjem i julen) og blir grønn av misunnelse når de prater om Australia og statene og what-not. I tillegg til dette blir jeg fortalt at dem som tar et friår, ikke alltid kommer tilbake til studier som de først planla.

Jeg innså for lenge siden at dette er en forlengelse av Volch0k sitt innlegg, men pyttpytt.
8k i måneden høres da mye dårligere ut enn for ex jobber for spillselskaper i Irland/Nord-irland. Til og med IT-supportjobber i Irland er bedre betalt..
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av villniss Vis innlegg
8k i måneden høres da mye dårligere ut enn for ex jobber for spillselskaper i Irland/Nord-irland. Til og med IT-supportjobber i Irland er bedre betalt..
Vis hele sitatet...
I might be stating the obvious here, but ireland is not canada!
Sitat av Tangaalf Vis innlegg
- Lønna er langt i fra det store, men det kan du heller ikke forvente dersom du vil jobbe med å spille spill, ca rundt 4000kr hver andre uke som startlønn, men det kan variere.
Vis hele sitatet...
Så du får altså minstelønnen i Canada?
"A full-time employee (37.5 hours) in Québec who makes minimum wage will take home $18,817.00 annually. After tax they will net $16,449.30."
Med mindre du er en hardcore gamer så er dette her en såkalt McJob.
Sist endret av mickeyy; 21. januar 2012 kl. 13:50.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
I might be stating the obvious here, but ireland is not canada!
Vis hele sitatet...
Better broke in Canada than rich in Ireland?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Du reiser ikke til Canada for å tjene penger, du reiser til Canada for at du vil reise til Canada og jobbe som spilltester. Det er 6måneder med eventyr som du er bedre tjent med enn å runke til ex-phil i ett eller annet utland slik som altfor mange gjør. Selv om du får utbetalt minstelønnen i Canada er det sikkert nok til leie og øl, men det vet sikkert trådstarter eller andre som har bodd i Canada mer om.
tok utfordringen. I deed it!
Må jeg skaffe bosted og flybillett til Kanada selv?
Sendte inn søknad, men det er det sikker en 20 - 30 andre som også har gjort.

Savnet et "write about yourself"felt, men det får bare være
Helledussan for noe spetakkel og bråk.

Ja joda det kan regnes som en McJob, men som TS påpeker, du får jobbe med dataspill noe som er ganske kult i seg selv, du får komme deg ut av Norge å oppleve verden, å da er ikke Canada det værste stedet å begynne. Personlig ville jeg heller jobbet i Canada enn i USA.

Unge folk dette er en mulighet. Ikke tenk på det som en permanent jobb som du skal jobbe med for resten av livet. Å jobbe i utlandet der du får muligheten til å øve og faktisk bruke engelsken din er et meget stort pluss i det senere arbeidsliv med tanke på at man kan si på en CV at man har jobbet i utlandet og kan prate godt engelsk ( kanskje fransk å lære der borte i Canada ? nok en mulighet ) samt har ein litt mere internasjonal oversikt av jobbmetoder og hvordan ting funkerer utenlands enn her hjemme i "lille" Norge.

Ja Norge er et "jævla" bra land å jobbe i og man har utrolig gode rettigheter osv. ,men det er litt snevert å kunn tenke i disse baner, fordi vi er bare "lille" Norge, så du vil senere i live oppdage at ting i Norge er ikke slik i resten av verden.

Som allerede nemt, å betale husleie og evt. lån på en bil burde ikke være så alt for vanskelig med den lønnen det er snakk om. Vi har riktignok bedre betalt her i Norge, men Norge er også et veldig dyrt land å bo i. Så leie av hybel/leilighet og betaling på lån på bil, for å så betale moms på alt du kjøper, ja jeg trenger ikke si at du sitter igjen med heller lite igjen med til å gjøre hva du vil med. Blir jo fort en begrensing med hvor ofte man kan feste og hvor mye man kan snuse.

Teoretisk sett vist du får et år eller to i Canada med spilltesting så har du jo en ganske bra referanse på CVèn din.
Jobb utenlands i 2 år, snakker flytende Engelsk ( kanskje litt Fransk også nå ? ) så blir du jo lett førstemann på jobbinterjuv på stilling du søker på ( tenk litt realistisk da ). Å vist du evt. bare er 25 år da, så kan du jo lett ta 2-3 år til på skolen å evt. bli noe "kult". Så da vist du har en eller annen bachelor degree, ja da kan man kanskje tenke seg til at du har disse 50K i mnd. lønn før du er 35 år ... å for å si det, "that ain`t that bad"

Andre pluss er jo at Canada har jo ganske mange etterkommere av Nordmenn som vandret ut rundt 1900, så Nordmenn bruker å bli veldig godt likt av andre Canadiere

Ikke tenk for kortsiktigt, kan kanskje bli litt stress å bo så langt hjemmen fra, men det er et veldig bra utbytte av det.
Du kommer nok til å bli en av di "kule" som har levd litt og har sett verden for hva mere enn den er enn bare lille Norge
Sitat av Yazzie Vis innlegg
tok utfordringen. I deed it!
Vis hele sitatet...
Hvis jeg må spille Battlefield 4 eller noe og det står "you deed it!" når jeg levler blir jeg bitter som faen og vet at du å dine skitne fingrer har tuklet med opplevelsen min og dermed forringet kvaliteten den dagen eventuelt ville hatt!
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Hvis jeg må spille Battlefield 4 eller noe og det står "you deed it!" når jeg levler blir jeg bitter som faen og vet at du å dine skitne fingrer har tuklet med opplevelsen min og dermed forringet kvaliteten den dagen eventuelt ville hatt!
Vis hele sitatet...
Prøvde å være litt morsom.
Sist endret av Biggie smalls; 22. januar 2012 kl. 02:17.
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Hvis jeg må spille Battlefield 4 eller noe og det står "you deed it!" når jeg levler blir jeg bitter som faen og vet at du å dine skitne fingrer har tuklet med opplevelsen min og dermed forringet kvaliteten den dagen eventuelt ville hatt!
Vis hele sitatet...
Hadde vært en kul referanse å bruke, spør du meg.
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Hvis jeg må spille Battlefield 4 eller noe og det står "you deed it!" når jeg levler blir jeg bitter som faen og vet at du å dine skitne fingrer har tuklet med opplevelsen min og dermed forringet kvaliteten den dagen eventuelt ville hatt!
Vis hele sitatet...
Dette er den største avstanden mellom brukernavn og innlegg jeg har sett siden jeg begynte å henge her.

Tror kvalitetskontrollen er hakket strengere.