Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2437
For noen uker sia var jeg på Extrema outdoor, i bærum. (elektrofestival) Jeg røyket en del weed, og hasj og drakk noen øl. Etter å ha vært der i omtrent 9 timer var jeg ekstremt sliten av all bassen fra de forskjellige scenene, alle menneskene og all dansinga. Bestemte meg for å dra så fort som mulig. MEN, så møtte jeg og kompisen min på noen polske gutter, som tilsynelatende også røyka weed, rett ved oss, så vi sendte spliffene rundt. etter litt tok han frem et glassrør på str med en vanlig sigg. Jeg imbiller meg at det var gjennomsiktig, men veldig møkkete, men det kan også hende det var brunt rør. de røyket litt av det, og spurte om vi ville ha. kompisen min røyka, og til slutt sa også jeg ja, fordi jeg av en eller annen grunn trodde det var hasj pga språk problemer oss i mellom. det smakte ikke hasj, heller ille grønt. vanskelig for meg beskrive hva jeg innhalerte med tanke på at jeg har latt vær ligge unna andre rusmudler enn de som er nevnt. men jeg synes jeg kan huske at det var en litt ren, og kanskje kjemisk smak. jeg tok to store trekk og kjente ingenting i lungene på tross av all røyken som kom. merket ingenting. litt seinere sniffet han ene kokkain, DET klarte jeg si nei til. Han tok resten av stoffet og feiet det ned i en øl. Jeg ble nysgjerrig og sa til slutt ja til et par slurker av det. over til spørsmålene; hva røyket jeg ?crack..? røyket jg for lite/drakk iogmed at jeg ikke merket noe spesielt? burde kanskje ha med at jeg etter dette ikke dro hjem med det første men bare fortsatte danse på tross av hvor sliten jeg var. og jeg trenger btw ingen preken om at jeg var dum etc fordi jeg røyket noe jeg ikke viste hva var..
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Høres jo ut som om du røyket crack, ta et godt råd og ikke gjør det igjen
Sist endret av lex123; 27. juli 2010 kl. 18:35.
Meth?

http://www.outdoordrinking.com/Home/The%20Places_files/tina-meth-pipe.png
Edit: Første jeg tenkte på da du beskrev det var Breaking Bad
Sist endret av drittunge; 27. juli 2010 kl. 18:36.
Sikkert freebase coca, også kjent som crack. Særdeles overvurdert (men allikevel digg), og du må ha en god teknikk på røykingen før du får effekt. I tillegg så er det vanskelig å sette fingen på formen du får av det, spesielt om det er første gang og du har andre rusmidler innabords.
Skjønner meg ikke på folk som røyker og putter ting i seg uten å være klar over hva det er.
Som Rottegift sa, cola base er mulig. Andre rusmiddler jeg kom til å tenke på er metamfetamin, pcp eller eventuelt noe syntetiske cannabinoler.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Sikkert freebase coca, også kjent som crack. .
Vis hele sitatet...
Freebase kola og crack er ikke det samme.
Sitat av http://en.wikipedia.org/wiki/Crack
Crack may refer to:
Crack cocaine, the freebase form of cocaine that can be smoked
...
Vis hele sitatet...
Visst er det det... Kan du komme med et motargument også istedenfor bare en påstand?
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Visst er det det... Kan du komme med et motargument også istedenfor bare en påstand?
Vis hele sitatet...
http://wiki.answers.com/Q/What_is_th..._crack_cocaine
Kanskje noe polsk dop? Kanskje jeg er helt på jordet, men når jeg var i Russland, så hadde de mange rusmidler jeg aldri har hørt om eller at det er info om dem på nettet, blandt annet tok min venn og røyka noe som ga han rus på 5 min, det var verken DMT eller noe annet, de kalte det boika.
freebase:

mix about 1 g of coke in 10 ml of water in a small vial.
Slowly add drops of ammonia to the solution. A white milky precipitate
will form. Stop adding ammonia when additional drops no longer result
in precipitation. Add 5 ml of ethyl ether, close vial, and shake. The
precipitate (freebase) will dissolve in the ether. Siphon off the
ether with a pipette (ether and water don't mix), and slowly drip it
on a plate. As the ether evaporates, white crystals will form. This is
the evil freebase. Crush the crystals and put under a heat lamp for at
least 24 hrs to let the solvent evaporate.

ETHYL ETHER IS EXTREMELY FLAMMABLE. IN THE PRESENCE OF AIR IT
CAN FORM PEROXIDES WHICH WILL SPONTANEOUSLY EXPLODE! ALSO, ETHER CAN
"CRAWL" FROM AN OPEN BOTTLE AND TRIGGER AN EXPLOSION MANY FEET AWAY.

This is how Richard Pryor almost died. A lot of untrained
people killed themselves doing that procedure, and this is why crack
is now more popular.

crack:

mix 2 parts ok coke HCL for 1 part baking soda in 20 ml of
water. Heat solution gently until white precipitates form, and stop
heating when precipitation stops. Filter and keep precipitate. wash
precipitate once with water (this procedure usually omitted in street
product). Dry 24 hours under heat lamp. Voila. The product is much
less pure (there is lots of baking soda left) but the procedure is
safer.
Jeg synes måten du skiller crack og freebase på er helt latterlig, skal jeg være ærlig. Det hele er bare to forskjellige oppskrifter på å, ja, freebase kokain, med forskjellige renhetsresultater. Det finnes ennå flere måter å gjøre dette på uten at man må endre navnet på resultatet av den grunn.

Hva vil du kalle det når man koker colaen i en skje sammen med salmiakk, suger opp reststoffene med papir og vasker det med vann etterpå, for så å suge dette bort også, da?

Hva er poenget ditt her? At ren freebase kokain = freebase og uren = crack?
Formulerte meg litt feil når jeg sa at crack og freebase ikke er det samme. Du sa jo at ; "Freebase også kjent som Crack". Så poenget mitt var at når man røyker crack røyker man et urent produkt, dette produktet er ikke kjent under navnet freebase som da er et tilnærmet helt rent produkt. Litt rotet svar ,men men.

Crack er kjent som crack(urent)
Freebase er kjent som Freebase(rent)
Sist endret av Pablo_P; 27. juli 2010 kl. 22:37.
Ledd meg i hjel om det var et sykt phenetylamin eller tryptamin Nei, serr, man bør aldri innta stoffer man ikke vet hva det er. Kunne faktisk hendt det var suicidale folk som satt og tok sitt siste trekk med noe giftige greier. Men jeg må si, det er ikke alltid lett å vite hva man får for man må jo stort sett stole på hva folk sier. Mange som har flydd på smeller pga det der. Folk ass!
Esther's Avatar
Trådstarter
Sitat av Wisternoff Vis innlegg
Ledd meg i hjel om det var et sykt phenetylamin eller tryptamin Nei, serr, man bør aldri innta stoffer man ikke vet hva det er. Kunne faktisk hendt det var suicidale folk som satt og tok sitt siste trekk med noe giftige greier. Men jeg må si, det er ikke alltid lett å vite hva man får for man må jo stort sett stole på hva folk sier. Mange som har flydd på smeller pga det der. Folk ass!
Vis hele sitatet...
Det jo stort sett bare DMT som kan røykes av de stoffene, og ser ikke på det som sannsynlig at noen sitter der å røyker det.

Men ja, det er nok best å tenke seg om to ganger før man gjør noe, det har du rett i. Vi har tenkt oss frem her i gjengen som andre har sagt her og at det mest sannsynlig var freebase cola AKA cRACK så ville bare høre om noen her hadde noe mer innsikt
Er faktisk mange tryptaminer og phenetylaminer som kan røykes med rett utstyr og teknikk Mange blir degradert av varme, men man kan røyke dem uten å påføre dem ekstreme temperaturer. Og er det en del av stoffet i pipa så gjør det ikke noe at litt blir ødelagt pga varme.
Esther's Avatar
Trådstarter
Drittunge: ja, det ligner det røret. Men dette var smalere, og var smalt hele veien ned. (imbiller jeg meg) hvis det er mulig...
Sitat av Geitebolle Vis innlegg
Kanskje noe polsk dop? Kanskje jeg er helt på jordet, men når jeg var i Russland, så hadde de mange rusmidler jeg aldri har hørt om eller at det er info om dem på nettet, blandt annet tok min venn og røyka noe som ga han rus på 5 min, det var verken DMT eller noe annet, de kalte det boika.
Vis hele sitatet...
Boika (ingen anelse hvordan dette skrives korrekt) er et annet ord for cannabis. Fonetisk uttale er (i Polen) "bajka".

Så mest sannsynlig er alle disse "nye" rusmidlene egentlig bare slanguttrykk for kjente og velbrukte midler av forskjellig art.
Sist endret av Ivellios; 28. juli 2010 kl. 21:56.