Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  105 13042
Hm. Prøvde meg litt frem på editoren. Og bare sånn for å prøve meg frem, har jeg lagd et par baner. Banene har såklart ikke samme logikk som trådstarter, siden hjernen min ikke er så avansert. Har bare lagt ut den ene, da den andre ble en total fiasko.
Men ihvertfall: Mitt forsøk.
File "Spaceball 2000 V1_0.py", line 2288, in <module>
pygame.error: Couldn't open Resources/images/Spaceball Icon.png
Runda spillet nå :P Bra vanskelig, sånn at det går an å greie det! Men level 30 var bare irriterende..
Veldig bra spill. Og tenke seg til at dere begynte å lære dette for under et år siden! Nydelig sangstemme på han som sang menysangen også

Sitter fast på lvl 15, noen som vet hvordan man skal løse dette?
Drit i det jeg sa om feil, det var jeg som feile på utpakkinga...
Morsomt spill(:
Sitat av Mynotir Vis innlegg
Sitter fast på lvl 15, noen som vet hvordan man skal løse dette?
Vis hele sitatet...
For meg blir det vansklig å forklare uten bilder, og det tar så mye plass. Men den er ikke så vansklig, du må huske at du har en gravitasjonsvender til gode. Du må bare knuse riktige glass før du bruker den.
Sitat av dosky Vis innlegg
Lo forresten godt når jeg hørte én melodi fra vaskemusikken til mamma når jeg var ferdig med å redde verden.
Vis hele sitatet...
Correction: Lo forresten godt når jeg hørte én melodi fra vaskemusikken til mamma når jeg var ferdig med å redde verden.

Selv la jeg opp (se boxnet) "Mirror Mania" -- have fun.
Sist endret av dosky; 7. desember 2008 kl. 18:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Flott spill! Som sagt, lvl 23 var vanskelig, mens lvl 30 var irriterende. Har lagt en level jeg og, men klarer ikke dele den på box.net-kontoen. Ved å logge inn med brukernavn "spaceball2000" og passord "level" finner dere "Tricky".
passordet er "levels" husk Sen når du logger inn, nydelig spill, sikker på at du aldri har programmert før???
Kommer meg ikke av flekken på level 24, noen som har noen forklaring eller tips?
Prøvde spillet så vidt, så brukbart ut. Hadde det ikke vært en idè å skrive dette i flash, så dere kunne prøvd å selge det til 123spill eller lignende sider?
Sitat av Christian Vis innlegg
Prøvde spillet så vidt, så brukbart ut. Hadde det ikke vært en idè å skrive dette i flash, så dere kunne prøvd å selge det til 123spill eller lignende sider?
Vis hele sitatet...
Nå er det vel laget mest fordi de ville lære deg å programmere i python, og å programmere det i flash ville ikke akkurat lært de å programmere python. Så de oppnåde jo det de ville

Sitat av Løk Vis innlegg
Kommer meg ikke av flekken på level 24, noen som har noen forklaring eller tips?
Vis hele sitatet...
plasser en brikke mellom strøm tingene i begynnelsen. og bruk denne til å komme deg over.
Sist endret av etse; 8. desember 2008 kl. 01:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
http://i37.tinypic.com/34zjccz.jpg

slik du har gjort dette?
Metoden skissert her (elendig) er løsningen jeg brukte..
Blokker merket 3og4 plasseres etter en har nådd pkt 2..
Er det bare meg som ikke skjønner lvl 12?
Den saver jo ikke automatisk !
Jeg var på level 28, og valgte å avslutte spillet (exit).
Da jeg kom inn igjen nå, var Story.Folder på Level 1.
Da har jeg også kommet meg gjennom lvlsa.

Brukte litt tid på noen av dem (f. eks 23), men synes ikke det var for vanskelig.

Bra spill!
Sitat av DrMight Vis innlegg
Metoden skissert her (elendig) er løsningen jeg brukte..
Blokker merket 3og4 plasseres etter en har nådd pkt 2..
Vis hele sitatet...
forstår ikke hvordan du ikke får den andre jordkloden til å ikke bli knust når du vender om tyngdekraften?
På mac har eg problem med å sjå nederste del av vindauget på grunn av at docken er i veien
den sava auto for meg.
Lvl 13:
- Knus glassbrikkene på høyresiden.
- dytt den nederste brikken til høyre bort over hullet (slik at den akkurat ikke faller ned)
- knus glassbrikkene til venstre
- dytt all ned hullet
- hopp ned og land oppå brikkn
- hopp bort til den du åpner mål med
- dytt den nederste brikken bort til veggen til venstre og hopp opp
Sitat av Løk Vis innlegg
forstår ikke hvordan du ikke får den andre jordkloden til å ikke bli knust når du vender om tyngdekraften?
Vis hele sitatet...
Om man ikke styrer jordkloden til noen av sidene mens man trykker space knuses ikke jordkloden! Men har ikke klart levlen enda, bare kommet meg til "chipen" uten å bruke noen blokker.

Edit: Leif
Sist endret av krolsen; 8. desember 2008 kl. 19:01.
hva skal jeg gjøre på 28... hjelp
vet hvordan jeg får ballene ned, men ikke mer
Sist endret av sky_king; 8. desember 2008 kl. 19:17.
Er på 30 nå:P Kan legge paint bilde av 28, men vil ikke
PLEEEEEEAAAAASE....
jeg sitter fast..........
EDIT: NEVERMIND, fant ut av det
Sist endret av sky_king; 8. desember 2008 kl. 19:21.
Woho! nettopp reddet verden.haha.. var et genialt spill.. ikke siste gangen jeg spiller det nei!
DAMN..... stuck på 30..... vrien...
Bilde guide lvl 23
Min måte å løse den på, kanskje den hjelper noen ; )
utrolig bra gjennomført
stå på!
Genialt! stressa mye med den
Det er bug i level 24. Det går ikke ann å snu graviditeten uten å knuse den andre jordkloden, før de to jordklodene er ganske nærme hverandre.
jo, det kan hende at du har den ene "fangede" jordkloden for nærme veggen, den kræsjer da med el-gjerdet
Sitat av sky_king Vis innlegg
jo, det kan hende at du har den ene "fangede" jordkloden for nærme veggen, den kræsjer da med el-gjerdet
Vis hele sitatet...
Nja, jeg prøvde det ut ganske nøye. Kan sjekke det mer.
Sitat av FrittTheBandit Vis innlegg
Det er bug i level 24. Det går ikke ann å snu graviditeten uten å knuse den andre jordkloden, før de to jordklodene er ganske nærme hverandre.
Vis hele sitatet...
kan ikke være en bug, jeg klarte denne levelen selv. Du må bare time switchen. Når du er nede ved glass-steinene kan du hoppe mot høyre før du swithcer, men ikke hold piltasten mot høyre mens du "detter oppover", da vil den fangede gå i el-gjerde.
Sitat av Thomas_taz Vis innlegg
kan ikke være en bug, jeg klarte denne levelen selv. Du må bare time switchen. Når du er nede ved glass-steinene kan du hoppe mot høyre før du swithcer, men ikke hold piltasten mot høyre mens du "detter oppover", da vil den fangede gå i el-gjerde.
Vis hele sitatet...
Nei, så litt på det nå. Det bare virket veldig som en bug, men det må ha vært den andre kloden som døde.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Får faen ikke til lvl 24 )

Kommer meg ikke til mål ? noen som kan hjelpe eller legge ut bilde hvordan de gjorde det? evig takknemlig ; )
Sitat av fiNk Vis innlegg
Menyen minnet meg veldig om C&C3!
Vis hele sitatet...
haha. ja, litt :P

var ganske arti spill (i 10min)
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Level 23:

Plassere fast kloss: http://bildr.no/view/302582. Gravshift, plassere bevegelseskloss: http://bildr.no/view/302584. Skyve kloss og gravshift: http://bildr.no/view/302585. Hoppe ned på skyvekloss, jumpe (norsk jumpe, ikke engelsk; viktig forksjell!) bortover til glassklosser, gravshift, lande på fastkloss, og hoppe glad og fornøyd i mål: http://bildr.no/view/302586

Jeg sitter for tiden fast på Nivå 26.

(I håp om at den fletter seg sammen med forrige innlegg)

Greide den, er nå på beryktede nivå 28. Trådstarter: Om du vil kan jeg gjerne rette opp skrivefeilene i introen til hver bane. Kommer autosave egentlig?
Sist endret av Jonta; 10. desember 2008 kl. 23:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hehe superlol spill dere har laga her, likte det veldig godt (x
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
KP for den Enkel moro med litt hodebry. Bra jobbet
Kommer kun til lvl 3, fordi jeg sitter på en mini laptop og finner ikke ut hvordan jeg kan få spillet slik at det passer på skjermen. :/ Noen tips?
Ah, fantastisk. Veldig bra laget. Og herlig absurd. Synes spillutviklere har hatt litt dårlig fantasi i det siste.. jeg mener, hva skjedde med soppspisende rørleggere og piggsvin som samler på ringer? Men her er det ingen ting å utsette på.

Eneste jeg ikke likte så godt var gameplayet.. helt greit, men ikke helt min greie. Gadd ikke å spille mer enn 10 levels.
Trådstarter
Heisann!
Takk for fine tilbakemeldinger,

Du får det desverre ikke til å passe inn på en mini laptop, må ha minst 640x720 oppløsning, Skulle ha laget det på en litt annen måte fra begynnelsen av så en kunne scale det selv, kanskje jeg fikser det senere en gang, men tror jeg må legge spillet bak meg og starte på noe nytt

Jeg holder på med en siste version av spillet, V1_1 der jeg har fikset alle bugsene som har blitt nevnt her, pluss en del til, har også gjort deling av brett over internett mye lettere, så dette gjøres nesten fra inni spillet, en må dra og slippe litt i oprativsystemet, men det er i allefall blitt mye enklere.
Har bygget om de værste brettene så det blir litt lettere å se løsningen,
Jeg legger det ut så raskt det er ferdig, men jeg vil gjerne fikse de skrive feilene dere nevner først, om du finner skrivefeil i spillet, kunne du postet hvilken level det var og hva som var feil, så får jeg rettet opp i det til siste version
Ble faktisk veldig overasket over kvaliteten her. Utifra screenshots så jeg for meg noe space-invader-ish.

Fungerte foresten fint i linux med wine.

1up!
Bug report:

Når jeg skulle lage egne levels funket tekstverktøyet i beskrivelses delen av levelen veldig dårlig. Jeg kunne ikke lage blokkbokstaver og den reagerte ikke på mange vanlige tegn (som ? ! osv). Dette er på mac da, vet ikke hvordan det er på de andre OSene.
I går gjennomførte jeg spillet. Det var kjempekult! Finnes det noen levelpack eller noe?
Gratulerer med å ha blitt med på klikk

http://itavisen.no/klikk/

for de som ikke følger med, går klikk annenhver fredag, men i dag er siste for i år
Sist endret av olli408; 12. desember 2008 kl. 18:35.
Trådstarter
I går kveld oppdaterte jeg nedlastnings linkene til å peke
Til version 1_1 av Spaceball 2000,

Har fikset følgende:

Nye features:
Det er nå blitt lettere å dele brett over nettet, delinga foregår nesten inne i spillet. Gå inni leveleditoren og trykk på share, så får du det forklart.

Fikset bugs:

Om du holder en veg når du dør, vil dette huskes etter du respawner, blir forhåpentlig vis litt mindre frustrerende nå,

Har fikset en bug der spillet crashet når du klikket på iconet i docen på mac. Du kan ikke lukke spillet fra docken dog, tror ikke jeg får fikset det.

Du kan skrive inn litt flere symboler i level infoen i leveleditoren nå, håper du også kan lage store bokstaver på eldre macer som "Thomas taz" raporterte om at ikke virket på macen hans, kjører du en 12” Powerbook?

Bedre collisiondetection på strømgjerdene, det hendte en kunne kjøre et stykke inni de før en eksploderte.

Har redesignet noen av brettene som kunne bli litt for frustrerende, håper løsningene virker litt mer logiske nå.
Likte at "Løk" hadde funnet en annen løsning på level 24 en den jeg hadde tenkt ut, så har gjort det litt lettere å se nå, så da har det brettet fått to løsninger.

Autosave ser ut til å fungere fint nå, den lagere mellom hvert brett, men viktig at en drar filen ut av .zip filen på pc og inn på hardisken for at det skal funke, har lagt med et tekst dokument i Zipfilen som forklarer det.
på mac får du nå beskjed om den ikke klarer å save, noe som skyldes at en ikke har dratt spillet ut av .dmg filen.
Om docken er i vegen for spillet på mac, så kan en skjule docken ved å trykke "Command-Shift-D" eller klikke på epplet og navigere seg til Dock.

Ellers har jeg fikset litt småting jeg ikke kommer på i farta.


Som Olli408 fant ut har KlikkTv til ItAvisen nevnet spillet i fredagens program,
Vært å sjekke ut om en liker ting og tang som har med Data og internett å gjøre.

Det har kommet inn en del brett nå, mange veldig kule!
Bra jobbet, håper vi får satt sammen en jule expansion til rundt 22.des.

Har testet det litt rundt, og det virker stabilt og fint, takker for alle bugraportene, Om dette ser ut til å virke på de fleste maskiner tror jeg det er på tide å legge spaceball bak seg og begynne på noe nytt, tenker det blir noe 3d ting med C++ har også lyst å lære flash med actionscript, og Java,
vi får se hva det blir til.

De gammle linkene virker ennå, men har laget noen nye som er litt lettere å huske,

Windows: win.ISavedTheEarth.com
Mac: http://mac.ISavedTheEarth.com
Source: http://source.ISavedTheEarth.com

Dirkete link til å dele brett
http://sharing.isavedtheearth.com

Om du allerede har spillet på dataen men vil oppdatere, så les oppdaterings infoen som ligger i pakkene.

Del det gjerne rundt med venner og bekjente, om noen vet om spillsider på internett der en kan legge ut spill, så si ifra så skal jeg få lagt det ut der.
Sist endret av kidz; 13. desember 2008 kl. 13:24.