Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1780
Anonym bruker
"Bitter Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har fått taki 2x30mg kapsler med ritalin kapsler. Må jeg tømme innholdet i kapselen for så og droppe det i papir eller lignende om jeg ønsker å få full effekt?

Og mtp. dosering, vil 30mg holde for meg når målet er å få en produktiv dag med skolearbeid?
Funker fortere om du knuser kulene i kapselen å snorter
Hvis målet er å få en produktiv dag med skolearbeid bør du ta dem fornuftig. Ta en kapsel og svelg den hel.
Anonym bruker
"Engstelig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du vil ha full effekt med en gang så tømmer du ut innholdet og tar alt på en gang, hvis ikke kan du forvente at halvparten (50%) frigjøres etter 20-40 minutter mens resterende (50%) frigjøres i tarmen etter 2-3 timer.
Anonym bruker
"Bitter Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis du vil ha full effekt med en gang så tømmer du ut innholdet og tar alt på en gang, hvis ikke kan du forvente at halvparten (50%) frigjøres etter 20-40 minutter mens resterende (50%) frigjøres i tarmen etter 2-3 timer.
Vis hele sitatet...
Stemmer dette? Så jeg burde droppe det i rizla eller lignende altså
Anonym bruker
"Bitter Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har ritalin i kapsler depot effekt?
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, ritalin kapsler har modifisert frisetting. Halvparten frigjøres med en gang. Og resterende frigjøres etter ca 3 timer. Er ingen vits å droppe i rizla, du vil fortsatt få modifisert frisetting, da det er granulatet som sørger for dette. Dersom du ønsker all effekt med en gang må du knuse granulatet til fint pulver.
Anonym bruker
"Bitter Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Okay! Så ikke dette før nå, så tok kapslene som dem var for 30 min siden. Siden jeg tok 60mg er ca 30mg utløst nå da? Føler ikke all verden, muligens litt mer "arbeidslyst". Kan jeg forvente noe mer av kun 30mg?
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kommer sakte, om du ikke har erfaring med det er dette nok, snart sitter du sikkert så konsentrert at du får en svart linje på leppa når du blir så konsentrert over hva du driver med!

Den beste måten å fjerne den modifiserte frisettingen til ritalin er å ta to spiseskjeer også helle alt innholdet i kapselen i den ene skjea, også legge den andre skjea oppi den første også også klemme litt ned å gni frem å tilbake til det blir et fint pulver i stede for et granulat.