Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1242
Hei jeg har nettopp begynt å lese en del om filosofi da dette interesserer meg veldig, har ikke akkurat tålmodigheten til å sitte i ro i timesvis å lese bøker så setter pris på om noen kan anbefale meg lydbøker man eventuelt kan finne på Audible?

Har begynt å høre på 12 rules for life av Jordan Peterson selv om den ikke direkte kan klassifiseres filosofi.
Sist endret av mordi123; 25. oktober 2021 kl. 16:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her er et poplærvitenskapelig radioprogram om Ludvig Wittgenstein
https://sverigesradio.se/avsnitt/wit...en-och-varlden

(Dessverre på svensk)
Sist endret av sinsenkrysset; 25. oktober 2021 kl. 17:27.
Jeg kan anbefale en serie som ligger på Spotify under navnet Philosophize this! av Adam West. Veldig fint å ha på øret når man f.eks går seg en tur.
Du finner mye bra foredrag i TED talks appen og på youtube. Jeg pleide å høre på youtube leksjoner med Allan Watts, KRS One, Ram Dass, Timothy Leary, Terrence McKenna, David Wilcock, Drunvalo Melchizedek, Krishnamurti, Carl Jung og haugetall av andre når bokhyllene mine begynte å bli for fulle. Digg å ha på øret til og fra jobb, når man rydder hjemme eller når man skal slappe av å etterhvert sove.
Bare bruk søkeord med det du er interessert i for eksempel metaphysics, consciousness, cosmo, freemasonry, ancient wisdom etc + lecture eller + audiobook så finner du uendelig av interessante audioer på youtube.
Sist endret av celtseus; 25. oktober 2021 kl. 18:07.
Allan watts lectures på youtube !
Takk alle sammen (:
Her: https://www.gutenberg.org/ Kan du finne flere filosofiske tekster lagt ut gratis.
Sitat av Jorg Vis innlegg
Jeg kan anbefale en serie som ligger på Spotify under navnet Philosophize this! av Adam West. Veldig fint å ha på øret når man f.eks går seg en tur.
Vis hele sitatet...
Dette! Denne er helt fantastisk. Anbefaler deg å begynne med de tidligere episodene, frem til slutten av 1800-tallet. De nyere episodene kan være litt tyngre å henge med på uten konteksten fra disse. Podcasten gjør det også mye lettere å forstå når du senere skal lese Nietzsche, Wittgenstein, Hegel osv.
Sist endret av En deling; 27. oktober 2021 kl. 07:15.