Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3596
Hei, vi har et par nysgjerrige naboer som klager på røyklukten vår. Er det noe tips på kva man kan blande de med for å minske hasj lukta? Et tips eg fekk var mentol, noe gode tips?
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vape/edibles?
Ja, men vi liker å røyke den rulla opp. Er de noe å gjøre der?
BRAND ∞ STRONG
Hvordan lukter naboene dine dette?
Hva slags bolig er det snakk om?

Bor du i blokk hvor gulv og vegger er av betong blir det vanskelig for naboen å lukte dette
om vinduene er lukket og du stenger ventilasjons lukene når du røyker.
Vi røyker ute, først røyket vi ute på bakgården. Bor en familie over oss som hadde klaget på lukta fordi vi satt rett under vinduet. Så vi gjekk ned til fellesarealet i førsteetasjen og begynte å røyke der. Har ikkje fått noe klage etter de da, men de fins mange lure triks som en ikke vet om.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har en nabo som bor under meg og det stinker weed som bare faen ifra leiligheten hans hele tiden både i oppgang og ute på balkongen, er ganske irriterende da jeg ikke selv røyker. Er bare snakk om tid før snuten kommer på døra hans slik som han driver. Hadde en nabo for mange år siden som var stor dealer og det lukta ikke ett fnutt ifra leiligheten der enda den var nærmere enn den som lukter nå. Lær deg å være diskre, ellers får du snuten på døra.
Ja, absolutt. Eg sa til dem det verste hadde jo vært vist eg hadde gitt faen å røyket inne. Naboene driver happy ending å thailenderen røyker crack så dem er ikkje bedre. Liker berre å ta hensyn til folk at min røyking ikkje går utover andre. Begynt å gått til parken for å roe.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har en nabo som bor under meg og det stinker weed som bare faen ifra leiligheten hans hele tiden både i oppgang og ute på balkongen, er ganske irriterende da jeg ikke selv røyker. Er bare snakk om tid før snuten kommer på døra hans slik som han driver. Hadde en nabo for mange år siden som var stor dealer og det lukta ikke ett fnutt ifra leiligheten der enda den var nærmere enn den som lukter nå. Lær deg å være diskre, ellers får du snuten på døra.
Vis hele sitatet...
Hva er det som er så irriterende med det egentlig?
Jaggu ikke noe værre enn kokke å kokekunnskapene til en stor del av den norske befolkningen, som alltid klarer å svi smøret, eggene å karbonandene sine,å stinker ned hele oppgangen med svidd lukt og røyk som sitter mye værre å lengre enn hasjlukt, å er virkelig bedregelig å gå å lukte på..

Til TS:Gå dere en tur ffs mens dere fyrer da så er problemet løst, eller i det minste fyr opp men stå under kjøkkenvifta.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Areameye Vis innlegg
..eller i det minste fyr opp men stå under kjøkkenvifta.
Vis hele sitatet...
Blåser ikke den røyken ut (i det fri)?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Blåser ikke den røyken ut (i det fri)?
Vis hele sitatet...
Yepp, men da kan de i det minste skylde på naboene
Men røyken går ut i høyden, skal være rimelig nazi med luktesansen om det skulle være til noe særlig sjenanse, da spikker man fliser å er bare sur fordi noe driver med narkotika.

Men jeg lurer fortsatt på hvorfor det er irriterende da det absolutt ikke er værre enn matosen til per pål å kari?!
Sist endret av Areameye; 13. august 2021 kl. 16:29.
Anonym bruker
"Sprudlende Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har en nabo som bor under meg og det stinker weed som bare faen ifra leiligheten hans hele tiden både i oppgang og ute på balkongen, er ganske irriterende da jeg ikke selv røyker. Er bare snakk om tid før snuten kommer på døra hans slik som han driver. Hadde en nabo for mange år siden som var stor dealer og det lukta ikke ett fnutt ifra leiligheten der enda den var nærmere enn den som lukter nå. Lær deg å være diskre, ellers får du snuten på døra.
Vis hele sitatet...
Når på dagen ?
Sitat av Areameye Vis innlegg
Hva er det som er så irriterende med det egentlig?
Jaggu ikke noe værre enn kokke å kokekunnskapene til en stor del av den norske befolkningen, som alltid klarer å svi smøret, eggene å karbonandene sine,å stinker ned hele oppgangen med svidd lukt og røyk som sitter mye værre å lengre enn hasjlukt, å er virkelig bedregelig å gå å lukte på..

Til TS:Gå dere en tur ffs mens dere fyrer da så er problemet løst, eller i det minste fyr opp men stå under kjøkkenvifta.
Vis hele sitatet...
Eller de som bruker ALT for mye tennveske
Er det virkelig så vanskelig å gå seg en tur? Du gir alle som røyker et dårligere rykte ved å ikke ta hensyn. Weed og spesielt tobakk lukter jo helt for jævlig for alle som ikke røyker til vanlig.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyk inn i leiligheten med vinduet åpent, slikt at det siver ut gradivs, ikke alt på en gang inn i et vindu slik som med røyking på veranda/bakgården.

Weed lukter kraftig uansett, lettere å komme unna med hasj.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Er det virkelig så vanskelig å gå seg en tur? Du gir alle som røyker et dårligere rykte ved å ikke ta hensyn. Weed og spesielt tobakk lukter jo helt for jævlig for alle som ikke røyker til vanlig.
Vis hele sitatet...
Bare meg som synes det er greit noia å gå tur og røyke? Spesielt når man ikke har noe avsidesliggende sted å ta det. Og så er det ganske pes å gå ut hver eneste gang man vil røyke litt mer.

Men om man absolutt skal røyke joint så er det vanskelig å gjøre noe med lukten. Røyker man rent i pipe eller noe kan man begrense det ganske greit fra min erfaring, men en joint sprer jo røyk konstant, og i tillegg ren røyk rett fra jointen, som lukter ekstra sterkt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Røyk inn i leiligheten med vinduet åpent, slikt at det siver ut gradivs, ikke alt på en gang inn i et vindu slik som med røyking på veranda/bakgården.

Weed lukter kraftig uansett, lettere å komme unna med hasj.
Vis hele sitatet...
Hvor lett tror du det vil bli å selge den leiligheten?

Lykke til sier nå jeg da bare.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hvor lett tror du det vil bli å selge den leiligheten?

Lykke til sier nå jeg da bare.
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Jeg røyket ikke tobakk, men blandet noe tobakk i hasjmekkene mine. Røykte også pot. Fyrte opp inne daglig.

Det var ikke lov å røyke inne i leiligheten og jeg fikk da også et takk fra en fornøyd utleier da jeg flyttet. Hun var veldig fornøyd over at jeg ikke hadde røyket inne...

Har ikke hatt problemer med andre utleiere heller. Jeg er, selv om jeg røyker daglig, en veldig god leietaker som holder boligen ryddig, ren og pen.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hvor lett tror du det vil bli å selge den leiligheten?

Lykke til sier nå jeg da bare.
Vis hele sitatet...
Ikke noe problem, bare man lufter. Slik jeg alltid har gjort det, i uttalelige utleieboliger og hotellrom. Røykluten går bort, spesielt weed/ren hasj, det er tobakken som er problemet.

I verste tilfelle får man vaske vegger+ tak og lufte med nøye rengjøring hvis nie "setter seg" i leiligheten.
BRAND ∞ STRONG
Et strøk maling, så er den ny igjen.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kjemiguden Vis innlegg
Ja, men vi liker å røyke den rulla opp. Er de noe å gjøre der?
Vis hele sitatet...
Jeg vil anbefale deg å investere i en luftfukter med aromadiffuser-funksjon, det tar knekken på det hos meg.
Gamle råtne poteter kan anbefales, det funka iallefall for en av leieboerne mine (jeg som trodde de røyka ettellerannet der nede). Jeg ble iallefall lurt av dette.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du pipe? Kjøkkenvifte med kullfilter?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare meg som synes det er greit noia å gå tur og røyke? Spesielt når man ikke har noe avsidesliggende sted å ta det. Og så er det ganske pes å gå ut hver eneste gang man vil røyke litt mer.

Men om man absolutt skal røyke joint så er det vanskelig å gjøre noe med lukten. Røyker man rent i pipe eller noe kan man begrense det ganske greit fra min erfaring, men en joint sprer jo røyk konstant, og i tillegg ren røyk rett fra jointen, som lukter ekstra sterkt.
Vis hele sitatet...
Noier ut konstant når jeg er ute på en tid andre mennesker er ute uansett på grunn av angst, så kanskje jeg er mer vant til følelsen enn andre mennesker, men jeg går fortsatt ut hver eneste gang. Da går jeg 200m nede i veien, fyrer opp og later som ingenting. De eneste som har brydd seg er sure gamle tanter, kjipe gubber eller religiøse typer stort sett.

Av de jeg kjenner som har blitt bustet av Onkel Blå for røyking, så har det vært på grunn av naboklager når folk røyker inne eller ut av vinduet.
Av de personene du har med å gjøre i løpet av en dag, hvem tror du det er størst sjanse for at de ringer til Onkel Blå? Naboen som ser/lukter at du røyker stadig vekk, eller en random person som ser deg som har null kunnskap om hvem du er og ikke bryr seg?

Husk på at de som ikke røyker verken tobakk eller weed vil ha både mye bedre luktesans enn det du har, og ikke er vant med lukta så vil de plukke opp lukta av weed mye raskere. De er som blodhunder. Når du som er vant med lukta ikke merker noen ting, så kan det fortsatt STINKE weed, når jeg har toleranse pause så merker jeg hvor mye weed faktisk lukter etter bare en uke eller to, og leiligheter det har blitt røyka weed i stinker weed, selv om stonerene jeg besøker ikke merker noe lukt whatsoever.