Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3067
Hei,

Lurte på om dette er noe som kan enkelt fikses selv.

Greia er at sidespeilet falt av på høyre side foran på min WV Golf 6.

Jeg klarer ikke helt å skjønne hvordan den var festet i utgangspunktet, om det var feks lim eller noe annet.

Noen som har noe tips på hvordan jeg kan feste speilet igjen? Jeg har prøvd å klemme det tilbake ganske forsiktig uten hell. Fyi; det gjelder kun speilglasset delen.
Søk etter problemet på youtube.
Hadde dette problemet på bilen min, glasset var løst men hadde ikke falt helt av. Svingte innom biltema og bare limte det på igjen med superlim. Det var 2 år siden og den sitter fortsatt godt på. Speilvarmen funker fortsatt.
Speilet mitt falt av festeplaten. Bestilte ny plate med speil for sånn 200,-. Kom fra Tyskland på under en uke. Tok vekk den gamle bakplaten og det nye speilet bare klipset inn.
Sist endret av Fekillix; 6. februar 2021 kl. 17:19.
Takk for tips. Da prøver jeg enten lim, eller eventuelt bare å kjøpe nytt speil med plate. Jeg så på youtube hvordan jeg byttet hele ramma.

Jeg skal egentlig ha bilen på service snart. Burde jeg kanskje la de fikse det, eller blir det "unødvendig" kostnad?
Sitat av Superspurv Vis innlegg

Jeg skal egentlig ha bilen på service snart. Burde jeg kanskje la de fikse det, eller blir det "unødvendig" kostnad?
Vis hele sitatet...
Det må jo du vurdere selv men de kommer jo garantert til å ta seg betalt. Selv hadde jeg aldri betalt noen tusenvis av kroner for å fikle med sånt selvom det er en pest og en plage å holde på med selv.
Sist endret av Dough; 6. februar 2021 kl. 18:13.
Speil har jeg med hell limt på plass med tec 7 lim, den sorte som ser ut som asfalt. Verdt et forsøk.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg skal egentlig ha bilen på service snart. Burde jeg kanskje la de fikse det, eller blir det "unødvendig" kostnad?
Vis hele sitatet...
Den delen er nok ikke lagervare. Ring i forkant og forklar hva du trenger så de kan bestille det opp. Jeg ble oppringt av en ivrig ung mekaniker som gjerne ville bytte det defekte skiltlyset jeg hadde når bilen var inne for service, de hadde det på lager. Det kostet bare 150 for lampe. Arbeidet tok de nok som en del av den vanlige servicen (som kostet avtalt pris) siden det ikke var noe flere linjer på fakturaen. Det å bytte lampen tar jo nøyaktig 2 minutt. Dette var på merkeverksted. Å bytte speilet tar også 2 minutt.
Tec 7 er fasit.