Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1714
I trondheimsområdet. Som er bra! Typ som egon eller lignende.
Jeg er veldig fan av Graffi på Solsiden.
Vil du ha gode restauranter? Eller Egon-lignende restauranter?

Gode restauranter: Fagn, Credo, Frati, Frida. Det er også en som heter rom og kjøkken (eller noe sånt) som jeg hører folk skryte av.

Egonstyle: Burger King. Alt jeg vet om i den kategorien.
To rom å kjøkken klarte jeg å google meg frem til. Men virka ut som at du må ut med 1500,- for to stk der ved en vanlig middag samt drikke(ikke at penger er et problem...) Nå har ikke jeg vært på særlig mange restauranter så derfor jeg bare nevnte egon.
Graffi på Solsiden skal absolutt sjekkes ut.
Sitat av suwoop Vis innlegg
I trondheimsområdet. Som er bra! Typ som egon eller lignende.
Vis hele sitatet...
Hvis du virkelig anser Egon som en god restaurant, så er det bare å dra til Tyholttårnet. Da får du Egon med Trondheims beste utsikt!

Ellers, hvis du vil på en faktisk god restaurant, så har du mange alternativer, avhengig av hva slags mat du er ute etter. Som allerede delvis nevnt, så har du Fagn, Credo og Speilsalen, som alle har fått Michelinstjerne. I tillegg skal visstnok Troll være av omtrent samme kaliber, uten at jeg har prøvd det selv. Emilies Eld og Alma's er også gode alternativer, sistnevnte litt rimeligere.

Mine personlige favoritter all-round er Frida, AiSuma og Graffi.

Cowsea er kjent og populær for sin kombinasjon av sushi og burger.

Vil du ha italiensk, som pizza eller pasta, så ville jeg prøvd Una eller Selma (kun pizza) på Solsiden, eller Frati på Torget. Sistnevnte har også et svært rikholdig utvalg av selvbrygget øl, via ØX i kjelleren.

Burger? Superhero, Døgnvill, Sot, Bror eller Kompis.

Sushi? SushiMe eller Sabrura. På Torget finner du også Sot&Sabrura som altså har både sushi og burger.

Trondheim er full av gode restauranter! Anbefaler å forsøke noe annet enn Egon og TGI Friday's. Men hvis du insisterer på å ha noe «Egon-like», så gå for Egon i Tårnet. Den utsikten er uslåelig!
Sist endret av Realist1; 19. september 2021 kl. 21:26.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvis du virkelig anser Egon som en god restaurant, så er det bare å dra til Tyholttårnet. Da får du Egon med Trondheims beste utsikt!

Ellers, hvis du vil på en faktisk god restaurant, så har du mange alternativer, avhengig av hva slags mat du er ute etter. Som allerede delvis nevnt, så har du Fagn, Credo og Speilsalen, som alle har fått Michelinstjerne. I tillegg skal visstnok Troll være av omtrent samme kaliber, uten at jeg har prøvd det selv. Emilies Eld og Alma's er også gode alternativer, sistnevnte litt rimeligere.

Mine personlige favoritter all-round er Frida, AiSuma og Graffi.

Cowsea er kjent og populær for sin kombinasjon av sushi og burger.

Vil du ha italiensk, som pizza eller pasta, så ville jeg prøvd Una eller Selma (kun pizza) på Solsiden, eller Frati på Torget. Sistnevnte har også et svært rikholdig utvalg av selvbrygget øl, via ØX i kjelleren.

Burger? Superhero, Døgnvill, Sot eller Bror.

Sushi? SushiMe eller Sabrura. På Torget finner du også Sot&Sabrura som altså har både sushi og burger.

Trondheim er full av gode restauranter! Anbefaler å forsøke noe annet enn Egon og TGI Friday's. Men hvis du insisterer på å ha noe «Egon-like», så gå for Egon i Tårnet. Den utsikten er uslåelig!
Vis hele sitatet...
Superduper takk
Vil også anbefale taqueros, ligger på buran.
Matfrahagen har veldig god vegetarisk mat med mye smak. Men det er vel mer kafé enn restaurant
Troll serverer vel ''high end'' mat til hyggelige priser? Ser de averterer flere retters rett som det er til overkommelig pris. Aldri vært der selv.

Jeg vil slå et slag for den lille tyrkiske sjappa Istanbul i Olav Tryggvasons gt.

God rimelig tyrkisk mat.