Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4873
Hei, tatt til sammen 260mg rivotril. Er det nødvendig å trappe ned?
Største dosen jeg har tatt er vel 10stk altså 20mg på en gang.

Har fått samtale time på ARA. Men skal på a-hus fra onsdag frem til jeg skal på ARA.

Kan legene på a-hus hjelpe til å trappe ned?
Eller må jeg kontakte lege for resept for nedtrapping osv?
Smugle med ett brett eller gå cold turkey i 5 dager?

Trenger hjelp
Sist endret av TheBlackLodge; 23. januar 2022 kl. 14:52.
At du trenger hjelp, er det ingen tvil om��

Det kommer vel litt an på om du har bygget opp en toleranse, noe som virker strekt sannsynlig. Anbefaler ikke akkurat å gå cold turkey, hvis du da ikke ønsker et sant helvete for deg selv. Prøv å rådføre deg om en nedtrappingsplan, da abstinenser kan være farlige
Om du klarer å skaffe nok benzo (langvarige som Diaz og Clonaz) og har kunnskapen klarer du det på egenhånd.

Om du føler at situasjonen er ute av kontroll og er redd er det kanskje hensiktsmessig å søke hjelp. Da blir du stemplet som rusmisbruker og ikke minst medisinmisbruker for alltid.

Jeg var også oppe i 20mg om dagen +++ diverse faenskap - jeg endte på avrusning og i behandling.
Skal på a-hus ARA på onsdag, hjelper de med nedtrapping?
Sitat av TheBlackLodge Vis innlegg
Skal på a-hus ARA på onsdag, hjelper de med nedtrapping?
Vis hele sitatet...
Visst de gjør det så skjer det nok ikke før du har så voldsomme abstinenser at det er uholdbart. I tillegg så vil de nok gjøre en veldig rask nedtrapping, mye raskere enn det som i utgangspunktet er forsvarlig.

Gikk selv på 12 mg per dag i 1-2 måneder for ca. 10 år siden. Det var det verste av abstinenser jeg noen gang har opplevd.
Anbefaler deg å ta en nedtrapping på egenhånd eller gjennom fastlege dersom du ikke er redd for å bli stemplet som rusmisbruker. Anbefaler ikke å legge livet ditt i hendene på et statlig sykehus, som er mer interessert i å få deg skrevet ut fortest mulig enn å gi deg en nedtrapping med minst mulig ubehag.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Visst de gjør det så skjer det nok ikke før du har så voldsomme abstinenser at det er uholdbart. I tillegg så vil de nok gjøre en veldig rask nedtrapping, mye raskere enn det som i utgangspunktet er forsvarlig.

Gikk selv på 12 mg per dag i 1-2 måneder for ca. 10 år siden. Det var det verste av abstinenser jeg noen gang har opplevd.
Anbefaler deg å ta en nedtrapping på egenhånd eller gjennom fastlege dersom du ikke er redd for å bli stemplet som rusmisbruker. Anbefaler ikke å legge livet ditt i hendene på et statlig sykehus, som er mer interessert i å få deg skrevet ut fortest mulig enn å gi deg en nedtrapping med minst mulig ubehag.
Vis hele sitatet...
Går ikke på noen daglig dose, tar etter behov.
Og hvem kommer til å stemple meg som rusmisbruker?
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TheBlackLodge Vis innlegg
Går ikke på noen daglig dose, tar etter behov.
Og hvem kommer til å stemple meg som rusmisbruker?
Vis hele sitatet...
Legen, i form av at legen vil være forsiktig med å skrive ut enkelte medisiner som for eksempel benzo. Virker vell ganske logisk? Hvorfor skulle en lege skrive ut benzo til en person som tidligere har misbrukt legemiddelet? Tilliten til at du i fremtiden tar foreskreven dose/mengde, og holder deg til den er jo svært liten. Regner med at du også skjønner det. Dog kommer dette an på hvilke problemer du har, for eksempel benzo til nødbruk som en flytur eller tannlegeskrekk vil nok ikke være noe problem, med mindre du har en veldig konservativ lege.
Kan fastlegen lage nedtrappings plan eller må den lages av fagpersoner på ARA?
Sist endret av TheBlackLodge; 23. januar 2022 kl. 21:36.
Jeg var inne på ARA etter rivo misbruk. De gir deg vival mot abstinensene. Fortell dem og de tar blodprøve og hjelper deg.
Legen nektet meg noe for nedtrapping siden jeg hadde kjøpt rivotril illegalt.
Fikk en liten eske sobril...

Han sa at 260mg ikke ville gi abstinenser
Sitat av TheBlackLodge Vis innlegg
Han sa at 260mg ikke ville gi abstinenser
Vis hele sitatet...
Denne legen vet ikke hva han snakker om. 260 mg vil du garantert merke veldig godt og det er ikke noe som vil gå over etter 2 uker som med smertestillende. Men mer 1-2 måneder med svært mye ubehag, der de første 1-3 ukene vil være rent helvete.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ehm.. hvem gir sobril med så kort halveringstid til nedtrapping? Beste hadde vært vival/valium/stesolid kall det hva du vil. Book ny time å si at sobril ikke hjelper for deg fordi det varer så kort.
Er det fysisk farlig å gå cold turkey?
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke om du kun har gått på det et par måneder nei. Om det er behaglig er en annen sak
Tenker på faren ved utvikling av alzheimers
Sitat av TheBlackLodge Vis innlegg
Er det fysisk farlig å gå cold turkey?
Vis hele sitatet...
Her ville jeg ikke sagt nei som fasitsvar. Min tidligere samboer fikk et ganske heftig epilepsianfall på grunn av bråslutt på rivo. Og nei, han hadde ikke epilepsi eller symptomer på det i forkant.

Få legen til å ta deg på alvor og helst trappe deg ned på diazepam over lengre tid. Been there, done that.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Slightlyinsane Vis innlegg
Her ville jeg ikke sagt nei som fasitsvar. Min tidligere samboer fikk et ganske heftig epilepsianfall på grunn av bråslutt på rivo. Og nei, han hadde ikke epilepsi eller symptomer på det i forkant.

Få legen til å ta deg på alvor og helst trappe deg ned på diazepam over lengre tid. Been there, done that.
Vis hele sitatet...
Jo men her har legen sagt at 260mg ikke er nok til å gi abstinenser, hvor mye av medikamentet brukte samboeren din, og over hvilken periode?

I en artikkel jeg fant snakkes det om at først etter 6 måneders bruk vil abstinensene være medium til kraftige i 40% av brukerne, de resterende 60% vil ha mildere symptomer.

https://www.verywellmind.com/klonopi...atment-4176203
Sist endret av Dodecha; 26. januar 2022 kl. 14:07.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jo men her har legen sagt at 260mg ikke er nok til å gi abstinenser, hvor mye av medikamentet brukte samboeren din, og over hvilken periode?

I en artikkel jeg fant snakkes det om at først etter 6 måneders bruk vil abstinensene være medium til kraftige i 40% av brukerne, de resterende 60% vil ha mildere symptomer.

https://www.verywellmind.com/klonopi...atment-4176203
Vis hele sitatet...
Fair enough, synes bare den mengden hørtes mer enn nok ut til å kunne gi negative bivirkninger i etterkant..
Min samboer brukte på det meste et brett av 2mg riv om dagen, i flere uker i strekk. Så etter tre uker hadde han da ca. inntatt 420mg riv.. Bråslutte var ikke noe sjakktrekk, mildt sagt.. Virker som han var veldig uheldig, om abstinenser ikke bør oppstå så raskt.
Sist endret av Slightlyinsane; 26. januar 2022 kl. 14:20. Grunn: Tilleggsinfo
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Slightlyinsane Vis innlegg
Fair enough, synes bare den mengden hørtes mer enn nok ut til å kunne gi negative bivirkninger i etterkant..
Min samboer brukte på det meste et brett av 2mg riv om dagen, i flere uker i strekk. Så etter tre uker hadde han da ca. inntatt 420mg riv.. Bråslutte var ikke noe sjakktrekk, mildt sagt.. Virker som han var veldig uheldig, om abstinenser ikke bør oppstå så raskt.
Vis hele sitatet...
Det hørtes ikke som noe særlig fin opplevelse nei, håper det går bedre med samboeren din nå.

Beklager om jeg virket krass, jeg er bare særdeles pedantisk når det kommer til slike tema: Det er alltid bedre å ha data, nøyaktige tall i slike diskusjoner. Jeg avskriver ikke anekdotiske fortellinger som dine helt, men hva som "høres mye ut" trenger ikke nødvendigvis ha rot i virkeligheten.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det hørtes ikke som noe særlig fin opplevelse nei, håper det går bedre med samboeren din nå.

Beklager om jeg virket krass, jeg er bare særdeles pedantisk når det kommer til slike tema: Det er alltid bedre å ha data, nøyaktige tall i slike diskusjoner. Jeg avskriver ikke anekdotiske fortellinger som dine helt, men hva som "høres mye ut" trenger ikke nødvendigvis ha rot i virkeligheten.
Vis hele sitatet...
Forstår hva du mener, tolka ikke svaret ditt i noen negativ retning

Min kjære samboer er dessverre ikke blant oss lenger.. Det endte til slutt med det verste utfallet tenkelig, der rusen tok over alt og «vant».. Aner ikke hvordan jeg bedre kan beskrive dette kortfattet.
Ligger på ARA nå, fikk nettopp vival, men var dum nok og tok 1mg rivo rett før ankomst

Hvor lenge før rivon er ute av systemet? / Gir abstinenser?
Sist endret av TheBlackLodge; 26. januar 2022 kl. 16:33.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jo men her har legen sagt at 260mg ikke er nok til å gi abstinenser, æ
Vis hele sitatet...
Har du brukt 130 tabletter 2mg Rivotril jevnlig til du gikk tom vil du uten noen som helst form for tvil bli abstinent i en eller annen grad.

Det er ikke sikkert det blir veldig alvorlig, og veldig lite sannsynlig at det blir farlig/dødelig. Tipper det blir ubehagelig, ukomfortabelt og rett og slett annerledes på en negativ måte enn å være påvirket av Klonazepam.
Er du uheldig og predisponert kan du være en av de uheldige som får anfall under abstinenser av Benzodiazepiner.
Dette er kjempefarlig og potensielt dødelig.
Det har aldri hendt meg selvom jeg har kuttet tvert og vært oppe i skyene doseringsmessig. Det har heller ikke skjedd noen jeg kjenner. Jeg tror risikoen er liten.

Mitt råd vil være: Skaff noen titalls tabletter Rivotril som du åpenbart har tilgang på.

Trapp ned over et par måneders tid.

0,25mg/døgn tilsvarer 1,75mg i uka.
0,5mg/døgn tilsvarer 3,5mg i uka.
Til sammen vil du trenge litt over 50mg.
Det bør være mulig å skaffe nok til en nedtrapping som foreslått over.

Ta til fast tidspunkt hver dag.


-------------


Så først nå at du befinner deg på ARA.
Det første du bør gjøre er å stresse ned ifht. abstinenser! 1mg Rivo før ARA? So what? Slapp av.
Du har spist 260mg Rivotril, i overkant av ett enkelt glass. Det er ikke så mye min venn
Du må ha sikkert fem-ti hender for å telle alle glassene jeg knasket i meg. Og jeg har det bra i dag.

Gikk fra 10-15-20mg Rivo om dagen til 3x25mg Sobril på ARA. Kunne like gjerne fått suketter.
Bra de gir deg Diazepam!


Når det gjelder søvn så er det bare å be om alt du kan få - Vallergan, Atarax, Quetiapine, Melatonin og så vil du fort sove 12 timer av gangen.

Sov godt, sov mye, spis godt og spis mye!

Om de har treningsfasiliteter: tren godt, men ikke for mye

Tenk positivt og tenk mye - du har litt å nøste opp i oppe i hodet med tanke på hvor enkelt det var for deg å begynne å misbruke et stoff som ofte misbrukes fordi man vil flykte fra følelser og tanker.

Søvn er jo visstnok sunt og reparerende for hjernen, og hva ellers kan man foreta seg inne på lukket avgiftning?

Lykke til
Sist endret av krystallkongen; 26. januar 2022 kl. 19:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Har du brukt 130 tabletter 2mg Rivotril jevnlig til du gikk tom vil du uten noen som helst form for tvil bli abstinent i en eller annen grad.

Det er ikke sikkert det blir veldig alvorlig, og veldig lite sannsynlig at det blir farlig/dødelig. Tipper det blir ubehagelig, ukomfortabelt og rett og slett annerledes på en negativ måte enn å være påvirket av Klonazepam.
Er du uheldig og predisponert kan du være en av de uheldige som får anfall under abstinenser av Benzodiazepiner.
Dette er kjempefarlig og potensielt dødelig.
Det har aldri hendt meg selvom jeg har kuttet tvert og vært oppe i skyene doseringsmessig. Det har heller ikke skjedd noen jeg kjenner. Jeg tror risikoen er liten.

Mitt råd vil være: Skaff noen titalls tabletter Rivotril som du åpenbart har tilgang på.

Trapp ned over et par måneders tid.

0,25mg/døgn tilsvarer 1,75mg i uka.
0,5mg/døgn tilsvarer 3,5mg i uka.
Til sammen vil du trenge litt over 50mg.
Det bør være mulig å skaffe nok til en nedtrapping som foreslått over.

Ta til fast tidspunkt hver dag.


-------------


Så først nå at du befinner deg på ARA.
Det første du bør gjøre er å stresse ned ifht. abstinenser! 1mg Rivo før ARA? So what? Slapp av.

Gikk fra 10-15-20mg Rivo om dagen til 3x25mg Sobril på ARA. Kunne like gjerne fått suketter.
Du må ha sikkert ti hender for å telle alle glassene med Rivotril jeg har spist.

Bra de gir deg Diazepam! Det har lang halveringstid og bygger opp litt konsentrasjon i kroppen. Sobril suger kukk og er ubrukelig når man skal behandle tungt benzomisbruk.


Når det gjelder søvn så er det bare å be om alt du kan få - Vallergan, Atarax, Quetiapine, Melatonin og så vil du fort sove 12 timer av gangen.

Sov godt, sov mye, spis godt og spis mye!

Om de har treningsfasiliteter: tren godt, men ikke for mye

Tenk positivt og tenk mye - du har litt å nøste opp i oppe i hodet med tanke på hvor enkelt det var for deg å begynne å misbruke et stoff som ofte misbrukes fordi man vil flykte fra følelser og tanker.

Søvn er jo visstnok sunt og reparerende for hjernen, og hva ellers kan man foreta seg inne på lukket avgiftning?

Lykke til

Bb
Vis hele sitatet...

Tusen takk for utfyllende svar
Symptomer jeg husker veldig godt fra mine første runder med Rivotrilabstinenser:

Nummenhet i ansikt, hender og føtter. Armer og ben. Kan sammenlignes med når man sånn halvveis har fått tilbake følelsen etter at en kroppsdel har sovnet.
Utrolig ubehagelig.

Tankekjør og fraværende evne til å bli trøtt og sovne som normalt. Var lys våken selv om jeg burde vært trøtt og sliten. Men i begynnelsen var perioder uten Rivotril etter perioder med Rivotril ikke preget av angst. Det kom først senere, etter flere runder med abstinenser og drøyere/tyngre bruk at det psykiske ble virkelig tøft.

Økt sexlyst.

Dette var før ARA, og i begynnelsen av misbruket mitt, så jeg vil tro du kan forvente noe av det samme med mindre du er så heldig at medisinene på ARA hjelper
Sist endret av krystallkongen; 26. januar 2022 kl. 19:26.
Hvis du har benzoabstinenser får du diazepam eller i det minste oxazepam på ARA
Det var flere år der jeg var avhengig av benzodiazepiner, men aldri klarte å holde meg unna det i mer enn 3 måneder på det meste. Dette skyldtes at jeg alltid ga opp når jeg fortsatt etter 2-3 måneder hadde abstinenser.

Nå er ikke dette noe jeg vil anbefale som førstevalg, men i mitt tilfelle så klarte jeg å bli avruset av benzodiazepiner da jeg pga. Ryggsmerter ble satt på Oxycontin og Oxynorm i ca. 4 måneder.
Etter dette så hadde jeg ikke lenger benzo abstinenser. Så selv om det ikke anbefales så er det mulig å avruse seg fra benzo ved å gå over til et annet rusmiddel som virker på andre reseptorer. Så lenge man ikke er så "dum" at man bytter ut benzo med heroin.
Sist endret av einsteindragon; 27. januar 2022 kl. 02:21.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble lagt inn på ARA mtp stort blandingsmisbruk av egentlig alt, men hovedsakelig benzo. Så og si aldri brukt benzo hver dag for mer enn 2-3 uker, men ble gradvis mer på enn av som førte med seg abstinenser. Ikke av den alvorlige grad. Brukte jeg Diazepam var det minst 50mg på en dag, Sobril opptil 200-300mg, Rivotril 2-8mg, Alprazolam derimot tok jeg til jeg ikke var i stand til å være våken. Uken før hadde jeg egentlig ombestemt meg om å legge meg inn, men etter å brukt 70stk Ksalol(1mg Alprazolam) på 2 dager dagene rett før jeg skulle inn, så bestemte jeg meg for at "Faen, jeg har null kontroll og dette kan ikke fortsette... jeg må inn". Hadde brukt Lyrica av og på(mest på) siden 2017, og var oppi 1200mg daglig til slutt. Startet å oppleve pusteproblemer pga Lyrica avhengigheten.

Long story short; Jeg var ute av ARA igjen etter 24 timer. Årsaken til det var fordi å sette meg cold turkey på Lyrica, og bytte til 300mg Neurontin 3 ganger daglig kunne jeg faktisk ikke godta. De vet veldig lite om hvor seriøse Lyrica abstinenser faktisk er, men er flere heroinister som sier at det er abstinenser noe helt for seg selv som man aldri har opplevd før. Noe jeg er helt enig i. Det er INGENTING som hjelper mot Lyrica abstinenser, bortsett fra Neurontin i den grad mot de verste fysiske symptomene som skjelving, ekstrem svette, osv. Har man Lyrica abstinenser hjelper det ikke å gi 12mg Xanor engang. Virker som GABA systemet er helt ute i stand i å fungere uten. Fikk 25mg Sobril x4, Neurontin 300mg x3, Remeron 30mg, Wellbutrin 150mg, og Orfiril(tror det var 300mg). Orfiril ble jeg ikke fortalt at jeg skulle starte på engang og fikk det bare servert. Har lest litt om det i ettertid og de er glade i å bruke Orfiril for rusavvenning, og etter mye lesing tror jeg det har noe med den beskyttende effekten mot oksidativt stress den gir. Oksidativt stress er greit å unngå, og man er ekstrem sensitiv for det ved feks benzo avvenning. For å unngå å få Alzheimer i en alder av 40 pga at man har sluttet på disse livsfarlige medikamentene.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så nå at det ble short story long i stede, haha
Tror den nedtrappingen skal gå veldig fint med Diazepam. Du har ikke spist på deg kraftige abstinenser. Ville normalt sett frarådet om innleggelse mot Benzo med mindre det sto om liv og død fordi de bruker alt for kort tid på nedtrappingen. I ditt tilfelle har du brukt såpass lite at du kan fint trappe ned raskt.Bra de ikke gir deg sobril. Dårlig middel for formålet.

Du vil antageligvis oppleve noen svette netter og muligens økt angst kanskje litt deppings. En 30-60 minutters gåtur daglig vil hjelpe veldig mye.

Seroquel er bra til søvn under nedtrapping. Allergimedisiner som Vallergan kan også hjelpe. men er langt mildere.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ble lagt inn på ARA mtp stort blandingsmisbruk av egentlig alt, men hovedsakelig benzo. Så og si aldri brukt benzo hver dag for mer enn 2-3 uker, men ble gradvis mer på enn av som førte med seg abstinenser. Ikke av den alvorlige grad. Brukte jeg Diazepam var det minst 50mg på en dag, Sobril opptil 200-300mg, Rivotril 2-8mg, Alprazolam derimot tok jeg til jeg ikke var i stand til å være våken. Uken før hadde jeg egentlig ombestemt meg om å legge meg inn, men etter å brukt 70stk Ksalol(1mg Alprazolam) på 2 dager dagene rett før jeg skulle inn, så bestemte jeg meg for at "Faen, jeg har null kontroll og dette kan ikke fortsette... jeg må inn". Hadde brukt Lyrica av og på(mest på) siden 2017, og var oppi 1200mg daglig til slutt. Startet å oppleve pusteproblemer pga Lyrica avhengigheten.

Long story short; Jeg var ute av ARA igjen etter 24 timer. Årsaken til det var fordi å sette meg cold turkey på Lyrica, og bytte til 300mg Neurontin 3 ganger daglig kunne jeg faktisk ikke godta. De vet veldig lite om hvor seriøse Lyrica abstinenser faktisk er, men er flere heroinister som sier at det er abstinenser noe helt for seg selv som man aldri har opplevd før. Noe jeg er helt enig i. Det er INGENTING som hjelper mot Lyrica abstinenser, bortsett fra Neurontin i den grad mot de verste fysiske symptomene som skjelving, ekstrem svette, osv. Har man Lyrica abstinenser hjelper det ikke å gi 12mg Xanor engang. Virker som GABA systemet er helt ute i stand i å fungere uten. Fikk 25mg Sobril x4, Neurontin 300mg x3, Remeron 30mg, Wellbutrin 150mg, og Orfiril(tror det var 300mg). Orfiril ble jeg ikke fortalt at jeg skulle starte på engang og fikk det bare servert. Har lest litt om det i ettertid og de er glade i å bruke Orfiril for rusavvenning, og etter mye lesing tror jeg det har noe med den beskyttende effekten mot oksidativt stress den gir. Oksidativt stress er greit å unngå, og man er ekstrem sensitiv for det ved feks benzo avvenning. For å unngå å få Alzheimer i en alder av 40 pga at man har sluttet på disse livsfarlige medikamentene.
Vis hele sitatet...

Noen måter å unngå oksidativt stress på? Det er nettopp det jeg er redd for.
Nvm fant ut at jeg daglig får Orfiril også

Merker sterk hodepine

Diazepam varer for kort pga toleransen min. Nervevrak atm med hodepine
Sist endret av TheBlackLodge; 27. januar 2022 kl. 16:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hodepine er standard Benzoabstinenser.

Oksidativt stress? Få i deg antioksidanter..?

Sitat av TheBlackLodge Vis innlegg
Diazepam varer for kort pga toleransen min.
Vis hele sitatet...
Nei, Diazepamen varer ikke for kort pga. høy toleranse. Du merker lite/ingenting til den pga høy toleranse.
Diazepam er et langvarig Benzodiazepin uansett hva slags toleranse du har.

Det er standard ARA å gi minimale doser Benzodiazepiner selv om du legges inn etter langvarig misbruk av massive doser. Fikk selv 3x25mg SOBRIL per døgn etter enormt forbruk av Rivotril + diverse andre Benzoer jeg hadde tilgang på.
Når de egentlig burde kartlegge ditt forbruk og lage en tilpasset, langvarig nedtrappingsplan basert på hva, hvor mye og hvor lenge du har misbrukt.

I ettertid ser jeg at jeg mest sannsynlig hadde hatt en mye bedre avrusning/nedtrapping om jeg hadde gjort det på egen hånd enn om jeg hadde lagt meg inn og fått såkalt profesjonell hjelp.
Jeg ble jo faen meg nesten psykotisk.

Er "bare å" investere litt penger i en passende mengde langvarige Benzoer som Klonazepam (kun i tilfeller som dine og mine o.l hvor det er historikk med bruk av sterke Benzoer og svære doser) og Diazepam og følge en nedtrappingsplan man selv føler gir tolererbart ubehag.

Heller det enn å i grunnen tvinges av med minimal medisinsk (legemidler) hjelp.
Sist endret av krystallkongen; 27. januar 2022 kl. 20:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hodepine er standard Benzoabstinenser.

Oksidativt stress? Få i deg antioksidanter..?



Nei, Diazepamen varer ikke for kort pga. høy toleranse. Du merker lite/ingenting til den pga høy toleranse.
Diazepam er et langvarig Benzodiazepin uansett hva slags toleranse du har.

Det er standard ARA å gi minimale doser Benzodiazepiner selv om du legges inn etter langvarig misbruk av massive doser. Fikk selv 3x25mg SOBRIL per døgn etter enormt forbruk av Rivotril + diverse andre Benzoer jeg hadde tilgang på.
Når de egentlig burde kartlegge ditt forbruk og lage en tilpasset, langvarig nedtrappingsplan basert på hva, hvor mye og hvor lenge du har misbrukt.

I ettertid ser jeg at jeg mest sannsynlig hadde hatt en mye bedre avrusning/nedtrapping om jeg hadde gjort det på egen hånd enn om jeg hadde lagt meg inn og fått såkalt profesjonell hjelp.
Jeg ble jo faen meg nesten psykotisk.

Er "bare å" investere litt penger i en passende mengde langvarige Benzoer som Klonazepam (kun i tilfeller som dine og mine o.l hvor det er historikk med bruk av sterke Benzoer og svære doser) og Diazepam og følge en nedtrappingsplan man selv føler gir tolererbart ubehag.

Heller det enn å i grunnen tvinges av med minimal medisinsk (legemidler) hjelp.
Vis hele sitatet...
Leste ett sted at Orfiril kan hjelpe mot oksidativt stress, stemmer dette?

Og jeg får også apodorm for å sove, vil ikke dette ødelegge for nedtrappingen?
Våknet idag ihvertfall uten hodepinen som har vart i snart en uke