Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3056
A har fått tak i noen fnugg med Emma.

A har veldig lyst til å prøve Emma ASAP.

Beste settinga ville vært til sommeren på en festival, der A kan dele opplevelsen med flere andre og ikke være bekymret for å bli "busted"

Er det verdt å vente et halvt år?
Eller kan A ha det like fint på rommet sitt alene med god musikk?
Ta det alene med musikk og litt selvrefleksjon er jævlig bra
A kan kose seg nå og kjøpe nytt til i sommer om det var en fin opplevelse. A må også definere hva noen fnugg er ettersom A ikke må overdosere.
Er derimot A redd for å bli fersket av noen så burde A vente, det vil ødelegge opplevelsen og gi dårlige utsikter for neste gang. En paranoid hjerne lager mange (u)mulige scenarioer der A ofte vil bli bustet.
Jeg kan IKKE anbefale alene første gang. Det er sikkert fint det og, men det er jo så vakkert og fantastisk å være sosial!
En kompis eller to anbefales synes festivaler er skumle ass. Mye sivilsnut.
Syntes det å prøve et nytt rusmiddel i slike store sosiale settinger virker skremmende... Om jeg hadde vært deg og absolutt skulle ta mdma på en festival ville jeg tatt det et par ganger i forkant med gode venner for å få en forståelse av hva stoffet virkelig har å by på. Selv tok jeg mdma minst 5 ganger før våget meg ut på konsert med stoffet innabords..
mdma er ikke særlig skremmende, da. Klart at det er alltid best å være forsiktig om man er usikker, men min beste venn tok det i hvert fall første gang på festival, og forsåvidt alle ganger siden også i kaotiske, sosiale settinger som konsert, fest osv. Hjemme alene virker ikke optimalt. Best å ha tilgang på hyggelige mennesker og god musikk
Mennesker reagerer forskjellig på ulike rusmidler. Å si at mdma ikke er særlig skremmende til en førstegangsbruker syntes jeg er skremmende i seg selv. Finnes mennesker der ute som for totalt noia på cannabis. Mdma er svært intens spør du meg. Kommer selvfølgelig ann på dosering. Om man kun dropper 100mg for første gang på festival tenker jeg at man skal klare seg helt fint. Det kommer selvfølgelig helt ann på doseringen og personen som tar det.
Sant nok Stalin123, med tanke på harm reduction osv burde jeg ikke bagatellisert noe på den måten. Det kan være intenst, sant nok. Nå synes jeg at å trekke fram cannabis som eksempel er litt snodig, som om det er regnet for helt trygt og noia-fritt liksom, jeg vet i hvert fall av langt flere tilfeller av angst og noia pga cannabis enn mdma. Skal ikke bagatellisere det heller. Påstanden min om at det "ikke er særlig skremmende" var ment mer i forhold til hele familien av mind-altering drugs, siden du skrev så generelt "et nytt rusmiddel"; i forhold til f eks LSD, sopp, DMT osv (og cannabis...), mener jeg at mdma er å regne for "ikke særlig skremmende". Men jeg definerte jo ikke referanseområdet mitt, så bra du passer på.
Kanskje ikke så skremmende, men heftig, og effekten vises som regel veldig godt på den som har tatt. Da kan det være greit med kontrollerte omgivelser slik at ingen ringer snuten på deg fordi du går rundt og grinder tenner med tinntallerkner til øyne