Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 6257
Jeg er en fyr på 17 som har et ønske om å forsøke psykadeliske midler. Dette vil jeg da bruke som en hjelp til innsikt i meg selv, sider av ting jeg eventuelt har oversett, og andre baller i samme kurv. Jeg ble veldig raskt modent mentalt, tror jeg muligens utviklet meg raskt, da jeg syntes så og si alle på min egen alder alltid har vært, og fremdeles er utrolig dumme og barnslige, trangsynte. Ikke ta det feil, jeg er en godt likt fyr med venner på min egen alder, og jeg er glad i folk, men flesteparten av vennene mine er 20-25. Har det vanskelig for å knytte dype vennskap med folk på min egen alder. Jeg kan enkelt se hvordan jeg kan fremstå som en veslevoksen arrogant prick her, så jeg vil be om at dere er open minded angående dette.

Jeg klarer nå å gro et bedre sjegg en de aller fleste på min alder, jeg har eksperimentert med Kokain, cannabis, kodein, og MDMA. Dette har gått helt fint. Har ikke rørt et ulovlig stoff på noen måneder nå, og jeg leser meg alltid kraftig opp på ethvert rusmiddel jeg inntar. Når det gjelder psykadelika bør en gjerne vente til en er 25 år. Dette er tiden der hjernen for de fleste er ferdig utviklet, men må disse siste delene av hjernen være utviklet for å forhindre potensielle skader av psykadelikabruk? Det må vel være det aller aller siste, og minimale forskjeller imellom hjernen til en på 23 og en på 25, dersom vedkommende er fult utviklet mentalt på 25?

For å legge til ytterligere bakgrunn til å hjelpe dere hjelpe meg vil jeg legge til at jeg har tidligere hatt depresjoner, jeg har også noe angst m. panikkanfall. Jeg har aldri i mitt liv vært hos en psykolog til tross for min turbulente mentale helse opp igjennom årene. Jeg føler meg dog bedre en noen sinne, selv om jeg fremdeles har angst. Jeg forstår at jeg aller helst bør vente med psykadelika, og at dette er det lureste, men dette er noe jeg begynner å bli noe utålmodig med. Det går fint for meg å ta noe større risiko dersom den ikke er absurd mye større. Hva tenker dere? Tror dere det hadde gått fint å innta en mild dose psilocybin sopp i min tilstand, basert på hva dere vet om meg nå?

Mvh - z2z.
Sitat av ZtoZ Vis innlegg
jeg har tidligere hatt depresjoner, jeg har også noe angst m. panikkanfall.
Mvh - z2z.
Vis hele sitatet...
Dette kan være tungtveiende grunner til å sløyfe psykedelika. Du bør huske på at du kan onfronteres med f.eks. panikken, du kan da bli taknemelig på sikt, men det blir ingen lett dag.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Det at du bare er 17 tror jeg mange vil være enige i at er veldig ungt omtrent uansett hva slags stoff. Selv prøvde jeg aldri noe psykedelisk stoff før jeg var 27. Led dog da, og også nå av depresjon, men jeg har alltid tatt meg tid til å lese meg GODT opp om det evt stoffet jeg ville prøve. Er du klar for å bli røsket fram og tilbake i ditt eget sinn? Er du klar for å kjenne virkelig frykt? Hvis du absolutt vil allikevel, så kan 2-cb være et godt valg. Masse visuals, og lite til ingen mindfuck. Men ikke drikk alkohol eller røyk weed. Men LES OG LÆR før du begir deg ut på noe som helst. Det finnes gode tråder her på forumet.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=94101
Trådstarter
37 5
Jeg er fult klar over virkningene, skal av den grunn starte på milde doser. Mindfuck kan jeg takle, det er gjerne psykadelikaene som gir denne virkningen som også gir folk mest ut av opplevelsen etter hva jeg har lest. LSD/Sopp/kaktus,dmt, og stoffer i den arenaen. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å røyke cannabis eller drikke alkohol under turen. ''Les og lær'' er hobbyen min, ingen fare der. Har lest mange tråder på freak, bluelight, og har lest på erowid, wikipedia om praktisk talt alle droger, da jeg er generelt interessert i slikt. Jeg har også lest mye om nevrokjemi, da dette er en annen hobby. Jeg har lest tråden du lenket til, Trollegutten, det er god lesning! Jeg har også lest tråden til mentalmelt. Det er noe som sier jeg ikke burde gjøre det, men jeg føler jeg er et unntak (Gjør vi ikke alle det? ).
Sist endret av ZtoZ; 15. juni 2015 kl. 20:25.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Jeg har inntrykk av at de fleste som starter slike tråder egentlig allerede har bestemt seg, stemmer det i ditt tilfelle? Isåfall så høres det ut som du tar dette seriøst og det er en god ting. Det finnes nok ingen fasit på når, hvor og hva som er best, det er helt individuelt. Grunnen til at jeg nevner 2-cb er at det kan være en god første opplevelse og en "mild" innføring i psykedelikaens verden. Man starter ikke med høye doser flein, men det skriver du jo og. Med fare for å hisse på meg mer erfarne psykonauter, så sier jeg god tur, men ta det pent første gang. jeg leste et sted: "livet er langt, og du kan jo alltids prøve igjen en annen gang"
Trådstarter
37 5
Jeg har ikke ikke bestemt meg, derfor jeg kommer hit. Jeg er helt klart nysgjerrig, men jeg har fremdeles stor respekt for psykadeliske stoffer, er også en fan av å være frisk mentalt. Det er heller ikke sikkert at jeg takler mindfucken og alt av dette rent psykisk, men dette er jo noe som gjelder absolutt alle førstegangsbrukere da det kommer til psykadelika. Jeg skrev en tekst med bakrunnsinformasjon om meg selv, og jeg håper at dere kan lese den, og ytre deres mening angående temaet; kan jeg innta psykadelika nå? svaret er nok ikke enkelt, siden det er nok ikke et rett svar. Det jeg lurer på, er om jeg vil ha mye større sjanser for å bli skadet av dette, en om jeg venter noen år. Jeg føler meg ganske utviklet både fysisk og psykisk. Men nå hadde det jo vært fantastisk om jeg skulle utvikle meg langt mer psykisk! Hehe.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Vent. Det skader ikke.

Selv om du føler deg relativt oppegående nå, og virker veldig voksen i måten du formulerer deg på, vil det ikke dermed si at du er klar for tunge psykadelia. Dette med alder og psykadelia er et velkjent faktum, og du vil nok få det samme svaret av alle her på forumet tror jeg.
Du har allerede et lite apotek av eksperiment bak deg, så jeg tror nok ikke du ville laste hjernen din mtp utvikling om du tester en gang, men er det en sjangse du er villig til å ta?

Jeg sier det igjen ; Vent, det skader ikke!
Du virker som kidden som gjør akkurat hva du ønsker å gjøre uansett. Du kommer til å få en fin tur hvis du ikke overdriver eller tar det på fylla eller gjør noe annet dumt.
Trådstarter
37 5
Sitat av sorrY Vis innlegg
Vent. Det skader ikke.

Selv om du føler deg relativt oppegående nå, og virker veldig voksen i måten du formulerer deg på, vil det ikke dermed si at du er klar for tunge psykadelia. Dette med alder og psykadelia er et velkjent faktum, og du vil nok få det samme svaret av alle her på forumet tror jeg.
Du har allerede et lite apotek av eksperiment bak deg, så jeg tror nok ikke du ville laste hjernen din mtp utvikling om du tester en gang, men er det en sjangse du er villig til å ta?

Jeg sier det igjen ; Vent, det skader ikke!
Vis hele sitatet...
Jeg forstår helt klart hva du mener, jeg deler også synet ditt, men jeg vil fremheve noe jeg skrev i åpninginnlegget til tråden: ''Jeg forstår at jeg aller helst bør vente med psykadelika, og at dette er det lureste, men dette er noe jeg begynner å bli noe utålmodig med. Det går fint for meg å ta noe større risiko dersom den ikke er absurd mye større. Hva tenker dere? Tror dere det hadde gått fint å innta en mild dose psilocybin sopp i min tilstand, basert på hva dere vet om meg nå?''

Så spørsmålet er rett og slett ikke: ''Bør jeg''? Selvfølgelig bør jeg ihvertfall vente, et godt svar på nettopp dette i min situasjon er jo også noe vanskelig å gi. Spørsmålet mitt er heller mer rettet til hvor mye større risiko dere tror det er, basert på hva dere vet om meg ut ifra min bakrunnshistorie. Dette blir jo selvsagt et utrolig vagt grunnlag for å kunne ''mene'' noe som helst, men tar med glede til meg ''vage'' gjetninger. Jeg vil forresten takke for alle svarene hittil.

Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Du virker som kidden som gjør akkurat hva du ønsker å gjøre uansett.
Vis hele sitatet...
Jeg er det på mange måter, men nettopp derfor vil jeg også finne ut om dette er noe jeg ønsker å gjøre. Det er med god grunn jeg laget denne tråden.
Sist endret av ZtoZ; 15. juni 2015 kl. 22:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Som jeg sa, det finnes ingen fasit. Noen mener nei, andre mener ja. Det er umulig å skulle si hva som er best for akkurat deg her på et forum. Det beste du kan få herfra er erfaringer og råd, om du velger å høre på noen av oss eller ikke er helt opp til deg. MEN...jeg kan ikke se for meg at en 1,5-2g tørket flein vil gjøre noen skade på deg. Vi har alle vokst opp med den samme leksa om at all narkotika er farlig og at psykedelika gjør deg gal. Dette stemmer jo ikke. Men det er vanskelig å skulle si ja eller nei til noe som er så uforutsigbart uansett. Så hvis du velger å gjøre det så start i det små som sagt. Hvis du ikke velger å gjøre det, så har du vel noe å glede deg til senere i livet. Til slutt er det du som velger uansett.
Trådstarter
37 5
Tror nå det skal gå fint. Skal nok uansett vente en stund til. Jeg har forøvrig også tvangstanker. Dette er bare filleting, men irriterende ting. Hater visse tall, tåler ikke om noen rører meg om det ikke var meningen (knuffer borti meg med foten eller armen eller albuen). Da må jeg ''ta hevn'' ellers føler jeg at de overfører sine negative egenskaper og ''energi'' over til meg, selv om jeg er en rasjonell fyr og vet hvor latterlig det høres ut. Vært sånn på flere måter siden jeg var født. Moren min merket masse merkelige tvanghandlinger fra jeg var 3 år kanskje. Nå har jeg også muligens ADD som spekulert tidligere i tråden min angående Nikotin, Dopamin, og utvikling av hjernen. Føler meg ganske sliten i hodet, så kan hende jeg sovner. Takker igjen for svar. God natt, folkens!

ZtoZ out!
Sist endret av ZtoZ; 15. juni 2015 kl. 22:17.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av ZtoZ Vis innlegg
Tror nå det skal gå fint. Skal nok uansett vente en stund til. Jeg har forøvrig også tvangstanker. Dette er bare filleting, men irriterende ting. Hater visse tall, tåler ikke om noen rører meg om det ikke var meningen (knuffer borti meg med foten eller armen eller albuen). Da må jeg ''ta hevn'' ellers føler jeg at de overfører sine negative egenskaper og ''energi'' over til meg, selv om jeg er en rasjonell fyr og vet hvor latterlig det høres ut. Vært sånn på flere måter siden jeg var født. Moren min merket masse merkelige tvanghandlinger fra jeg var 3 år kanskje. Nå har jeg også muligens ADD som spekulert tidligere i tråden min angående Nikotin, Dopamin, og utvikling av hjernen. Føler meg ganske sliten i hodet, så kan hende jeg sovner. Takker igjen for svar. God natt, folkens!

ZtoZ out!
Vis hele sitatet...
Ok, det er kanskje en ide å finne ut av disse tingene først, siden du plutselig nevner flere "symptomer" på psykososiale vansker. Gå til fastlegen din, fortell om hvordan du opplever disse problemene. Psykedelika er hvertfall ikke veien å gå hvis du tror du vil få noen svar på disse problemene. Det er ingen mirakelkur, og du vil ikke få noen "åpenbaring" etter 1 tur på sopp. Noen ganger holder det å prate med en profesjonell, så kan trippingen vente til en del andre ting faller på plass.
Jeg ville ventet et par år i det minste. Selv om jeg var yngre enn 17 år første gang jeg begynte å eksperimentere med psykedelika.Og jeg angrer ikke på det, men når man er 17 år er man egentlig en baby iforhold til hva du vil være om noen år...
Og jeg ser noen har nevnt 2cb som kan være ett fint og relativt mildt første møte med psykedelika, det er jeg enig i, men det kommer selvsagt ann på dosering, 15-20mg er en fin første dosering oralt etter min mening. Om ikke 2cb så ville jeg hvertfall valgt ett stoff med lite mindfuck de første gangene jeg eksperimenterer.
Sist endret av Lysskyen; 15. juni 2015 kl. 22:46.
Vil anbefale å vente så lenge som mulig. Helst til etter man er 25 år - om man ikke snubler over en autentisk ayahuasca- eller ibogain shaman før den tid..

Det er ikke det at du garantert vil få badtripp - men at du garantert vil få mye mindre ut av det.. Eventuell innsikt man får i tenårene på psykedelika kan også lettere få en usunn innvirkning (type syre-ego). Mitt råd er å vente. Selv om du har skjeggvekst som en 30 åring så er du fremdeles en tenåring som egentlig ikke trenger å trippe.

Ser at du allerede er godt i gang med narko-eksperimentering så hva man sier her har nok lite å si uansett. Mitt råd er derfor å ta sopp eller LSD (ikke plastikk-syre som 2cb)..

OG psykedelika som helbredelse for din psyke er en long shot. Det er helt bingo om det vil hjelpe deg eller forværre ting for deg. Med mindre du tar det sammen med en erfaren sjaman med terapeutisk erfaring så er det tryggeste du kan gjøre for psyken din - å vente.
Sist endret av Bearass; 15. juni 2015 kl. 23:30.
Ibogain!? Hvorfor i all verden anbefaler du det? Ibogain er overhodet ikke noe man tar rekreasjonelt og egentlig ikke Ayahuasca heller.
Sitat av Lysskyen Vis innlegg
Ibogain!? Hvorfor i all verden anbefaler du det? Ibogain er overhodet ikke noe man tar rekreasjonelt og egentlig ikke Ayahuasca heller.
Vis hele sitatet...
Om han snubler over en erfaren sjaman før fylte 25 så sier jeg thumbs up. Absolutt ikke for noen egeneksperimentering med hverken Ibogain eller Ayahuasca. Beklager om det ikke var klart. Om motivasjonen er rekreasjonell rus - så anbefaler jeg å la det være. Rekreasjonell rus finnes det andre rusmidler for.
Sist endret av Bearass; 15. juni 2015 kl. 23:39.
Jeg var 17 da jeg leika med psykedelia første gang. Det gikk fint til tross for at jeg var med umodne folk som hadde andre intensjoner enn meg. Husker godt første gang på fleinsopp så spiste jeg til sammen 180-200 sopp etter at jeg ikke kjente noe til første inntak etter to timer..ung alder for meg førte til cowboy oppførsel som man har med seg som arv etter eksperimentering med alkohol og tobakk over til psykedelia og det er litt uheldig.

Jeg syns personlig at det er smart å vente til man er 20 år, eller det er ingen magisk grense for når man er moden nok... Vær oppmerksom på hvilke typer mennesker du går inn i denne verden med.
Trådstarter
37 5
Sitat av Bearass Vis innlegg
Ser at du allerede er godt i gang med narko-eksperimentering så hva man sier her har nok lite å si uansett. Mitt råd er derfor å ta sopp eller LSD (ikke plastikk-syre som 2cb)..

OG psykedelika som helbredelse for din psyke er en long shot. Det er helt bingo om det vil hjelpe deg eller forværre ting for deg. Med mindre du tar det sammen med en erfaren sjaman med terapeutisk erfaring så er det tryggeste du kan gjøre for psyken din - å vente.
Vis hele sitatet...
Vil takke for hele innlegget ditt. Men delen med ''narko-eksperimentering'' hørtes noe nedlatende ut. Klart jeg vil høre på hva andre mennesker har å si angående dette temaet, ellers ville det vær totalt unødvendig av meg å starte denne tråden i første omgang. Klart ser jeg også en forskjell på disse rusmidlene og psykadelika. Kokain skal jeg aldri mer røre, da jeg trodde jeg skulle dø etter 2 dager med mye kokain, i kombinasjon med alkohol som dannet kokaetylen, samtidig som jeg røyket cannabis. Cannabisen røyker jeg max 1 gang i måneden. MDMA har jeg kun forsøkt en gang, og har ingen intensjoner om å gjenta det på en god stund, rett og slett fordi jeg er bekymret for å ta skade av det. Kodein har jeg prøvd i større doser, for å sjekke 3 ganger tror jeg. Dette var PF. Jeg har ingen intensjoner på å ruse meg på dette heller, er bare en nysgjerrig fyr.

Tror jeg skal vente til jeg er i det minste 20 før jeg forsøker psykadelika. Jeg lurte mest på om det virkelig var så ille å ta det nå, for min del.
Burde vente til 20-25 da du har mer peiling hvor du står i livet, jeg var selv 16 og hadde ingen veier bare hadde lyst til og oppleve noe skrudd og se halliser, sånn ble det overhode ikke. lærte veldig mye om meg selv og verden rundt men angrer at jeg ikke ventet.

fikk ego death av en trip som var egentlig det jeg søkte etter, en ny start. alt ble bare snudd opp ned og ble et nytt menneske. men neste trip fikk jeg panikk angst av cannabis, som ødela veldig.

Men har hatt det veldig gøy, ville aldri byttet det bort mot noe annet, morsomte og mest lærerike jeg har opplevd i hele mitt liv.
Ztoz: Ja det var litt oppgitthet i ordleggingen der ja. Opiater og stimulanter er heavy rusmidler det fort går galt med, spesiellt når det er en tenåring som eksperimenterer med slikt.. Satt i sammenheng med utprøving av psykedelika tenker jeg heller "nay enn yay" for å si det sånn. Den beste kandidaten til å ta psykedelika er i mine øyne en som bedriver en åndelig praksis (yoga/meditasjon el.l) og som ellers ikke lefler med rusmidler på si (lefling med stimulanter, opiater eller benzopreparater er dårlig grobunn for positiv personlig virkning av psykedelika).

Det utdypende innlegget du kom med nå etterpå gjorde at jeg forandret litt mening om deg - og du har nok et mer voksent forhold til disse tingene enn det jeg først tenkte. Kudos
Sist endret av Bearass; 16. juni 2015 kl. 00:04.
Du sier noe i kommentarene her om at du kan takle mindfucka tanker... tro meg gutt, du forstår ikke definisjonen av mindfuck før du har badtrippa ORDENTLIG på LSD eller lignende Psykadeliks. Du har tidligere hatt problemer med både angst og panikkanfall, dette er i mine øyne varsellamper på at du bør holde deg unna Psykadeliks, sjansene er der for at akkurat du kan ha en skikkelig badtrip, noe du absolutt ikke vil utsette ditt eget sinn for. Har selv nylig vært på en dårlig tur på LSD, kan trygt si at dette var det verste som har skjedd meg gjennom 20 år på denne jorda.... å ikke forvent at du er deg selv igjen dagen derpå om badtrippen har slått deg skikkelig hardt! Likhetstrekkene jeg ser hos deg om meg er at begge er selvsikre typer sosialt men som sliter med sitt eget mentalt sett, ala angst og lignende. Hold deg unna psykadelik kompis.
Sist endret av ezel; 16. juni 2015 kl. 00:21.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Bearass Vis innlegg
Vil anbefale å vente så lenge som mulig. Helst til etter man er 25 år - om man ikke snubler over en autentisk ayahuasca- eller ibogain shaman før den tid..

Det er ikke det at du garantert vil få badtripp - men at du garantert vil få mye mindre ut av det.. Eventuell innsikt man får i tenårene på psykedelika kan også lettere få en usunn innvirkning (type syre-ego). Mitt råd er å vente. Selv om du har skjeggvekst som en 30 åring så er du fremdeles en tenåring som egentlig ikke trenger å trippe.

Ser at du allerede er godt i gang med narko-eksperimentering så hva man sier her har nok lite å si uansett. Mitt råd er derfor å ta sopp eller LSD (ikke plastikk-syre som 2cb)..

OG psykedelika som helbredelse for din psyke er en long shot. Det er helt bingo om det vil hjelpe deg eller forværre ting for deg. Med mindre du tar det sammen med en erfaren sjaman med terapeutisk erfaring så er det tryggeste du kan gjøre for psyken din - å vente.
Vis hele sitatet...
Det at du kaller 2-cb for plastikk-syre får meg til å lure. Hva slags opplevelse har du hatt med det stoffet som får deg til å si det? Og hvorfor anbefaler du noe som er kjent for å gi "mindfuck", isteden for 2-CB?
Trådstarter
37 5
Sitat av ezel Vis innlegg
Du sier noe i kommentarene her om at du kan takle mindfucka tanker... tro meg gutt, du forstår ikke definisjonen av mindfuck før du har badtrippa ORDENTLIG på LSD eller lignende Psykadeliks. Du har tidligere hatt problemer med både angst og panikkanfall, dette er i mine øyne varsellamper på at du bør holde deg unna Psykadeliks, sjansene er der for at akkurat du kan ha en skikkelig badtrip, noe du absolutt ikke vil utsette ditt eget sinn for. Har selv nylig vært på en dårlig tur på LSD, kan trygt si at dette var det verste som har skjedd meg gjennom 20 år på denne jorda.... å ikke forvent at du er deg selv igjen dagen derpå om badtrippen har slått deg skikkelig hardt! Likhetstrekkene jeg ser hos deg om meg er at begge er selvsikre typer sosialt men som sliter med sitt eget mentalt sett, ala angst og lignende. Hold deg unna psykadelik kompis.
Vis hele sitatet...
Jeg tok tilbake den delen der jeg skrev: ''Jeg tror jeg kommer til å takle mindfucken'' når jeg innså at jeg ikke har noen ting å sammenlikne den med, og kan derfor ikke vite om jeg kommer til å takle den eller ei.

Sitat av ZtoZ Vis innlegg
Det er heller ikke sikkert at jeg takler mindfucken og alt av dette rent psykisk, men dette er jo noe som gjelder absolutt alle førstegangsbrukere da det kommer til psykadelika.
Vis hele sitatet...
Jeg er selvsikker sosialt, men jeg har ''skjulte'' psykiske problemer som angst. Skremmende god gjetting her!
Alt du beskriver er 100% meg. Begynner å lure på om du er noen jeg kjenner, som skriver på mine vegne, he he. Er 19 og har selv erfaring med psykadelika, send gjerne en PM om du lurer på noe.
Sist endret av Spirituell; 16. juni 2015 kl. 01:49.
Jeg orker ikke å gjøre opp noe mening om du er gammel nok eller ikke til å ta psykadelika, da jeg selv begynte å eksperimentere med diverse rusmidler i ganske ung alder.
Jeg hadde dog ikke mitt første møte med psykadelika før jeg var 18, og da "valgte" jeg fleinsopp som første kandidat.
Det er enda en av mine bedre turer på sopp den dag i dag, og det gjorde at jeg fort mistet interresen for tyngre rusmidler som amfetamin, piller og generelt andre ting som jeg har hatt et ganske heftig forbruk av i mine yngre dager.

Jeg vil tørre å påstå at jeg kun har gode opplevelser med psykadelika.
Men jeg har selvfølgelig hatt noen vansklige turer der jeg har følt meg veldig skremt, der både tanker og følelser har gått i høygir, og mesteparten av rasjonel tankegang har forsvunnet for lenge siden..
Men jeg klarer som oftest å beholde den tanken i bakhode at jeg er like fin igjen når effektene har gitt seg, og det har ikke slått feil enda Har tenkt noen ganger at jeg har klart det "store" denne gangen og at jeg ikke blir helt normal igjen, men det har da vært på DOC(noe som aldri har falt i smak), og en annen gang der jeg kombinerte sopp og et trekk DMT på peaken(candyland kan være skummelt).

Nå er ikke det å ha angst og panikkangst noe garanti for en badtrip, men at det kan øke sjangsen litt for at det kan skje skal man ikke se bort ifra.
Dette er selvfølgelig veldig inviduelt, og er ikke noe du egentlig blir å finne ut av før du har bestemt deg for hva du velger å gjøre.
Jeg har selv noen venner som sliter litt med diverse angst som jeg har turet mye med på diverse stoffer, og jeg tror ikke de ville ha tenkt noe annerledes en meg.

Vist du velger å utforske psykadelika så gjør det i omgivelser som du føler deg helt trygg på, og med mennesker som kun ønsker deg gode ting her i livet
Sist endret av EyesWideShut; 16. juni 2015 kl. 03:12.
Jeg tok sopp når jeg var 17 og trodd jeg var forberedt, ser at jeg skulle ventet noen år definitivt.

Sitat av ezel Vis innlegg
Du sier noe i kommentarene her om at du kan takle mindfucka tanker... tro meg gutt, du forstår ikke definisjonen av mindfuck før du har badtrippa ORDENTLIG på LSD eller lignende Psykadeliks. Du har tidligere hatt problemer med både angst og panikkanfall, dette er i mine øyne varsellamper på at du bør holde deg unna Psykadeliks, sjansene er der for at akkurat du kan ha en skikkelig badtrip, noe du absolutt ikke vil utsette ditt eget sinn for. Har selv nylig vært på en dårlig tur på LSD, kan trygt si at dette var det verste som har skjedd meg gjennom 20 år på denne jorda.... å ikke forvent at du er deg selv igjen dagen derpå om badtrippen har slått deg skikkelig hardt! Likhetstrekkene jeg ser hos deg om meg er at begge er selvsikre typer sosialt men som sliter med sitt eget mentalt sett, ala angst og lignende. Hold deg unna psykadelik kompis.
Vis hele sitatet...
Litt lignende erfaring som deg, og karaktertrekk. Man vet ikke hva mindfuck er før man opplever det, jeg har i etterkant fått dyp respekt for psykedeliske midler spesielt de med mer mindfuck som sopp og tar de i små doser. Det kan ikke stresses hvor viktig dette er; små doser.

Du kan lese deg opp alt du vil men ingenting kan forberede deg, derfor er det bedre og starte meget meget forsiktig.
Sist endret av Picard; 16. juni 2015 kl. 07:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av ZtoZ Vis innlegg
Jeg forstår helt klart hva du mener, jeg deler også synet ditt, men jeg vil fremheve noe jeg skrev i åpninginnlegget til tråden: ''Jeg forstår at jeg aller helst bør vente med psykadelika, og at dette er det lureste, men dette er noe jeg begynner å bli noe utålmodig med. Det går fint for meg å ta noe større risiko dersom den ikke er absurd mye større. Hva tenker dere? Tror dere det hadde gått fint å innta en mild dose psilocybin sopp i min tilstand, basert på hva dere vet om meg nå?''

Så spørsmålet er rett og slett ikke: ''Bør jeg''? Selvfølgelig bør jeg ihvertfall vente, et godt svar på nettopp dette i min situasjon er jo også noe vanskelig å gi. Spørsmålet mitt er heller mer rettet til hvor mye større risiko dere tror det er, basert på hva dere vet om meg ut ifra min bakrunnshistorie. Dette blir jo selvsagt et utrolig vagt grunnlag for å kunne ''mene'' noe som helst, men tar med glede til meg ''vage'' gjetninger. Jeg vil forresten takke for alle svarene hittil.


Jeg er det på mange måter, men nettopp derfor vil jeg også finne ut om dette er noe jeg ønsker å gjøre. Det er med god grunn jeg laget denne tråden.
Vis hele sitatet...

Og svaret mitt blir det samme. Jeg la akkurat det du presiserte i den første posten din til grunne for svaret mitt. Du prøver en høy risiko ved at du er så ung, og angstproblematikken din vil fungere som en katalysator for en dårlig opplevelse. Jeg er ingen lege, ei heller har jeg spesielt mye kjennskap til de farmakologiske egenskapene ved psykadelia, men alle som svarer på denne tråden vil og burde si det samme

Send gjerne en PM om du lurer på noe. Jeg er som sagt ingen lege, men angsproblematikk har jeg mye erfaring med, og jeg har testet min del av rusmidler.
Sist endret av sorrY; 16. juni 2015 kl. 07:25.
Ikke gjør som meg! Første gangen jeg var i amster og tok sopp var jeg 23, men hadde lite peil så jeg og en kompis kjøpte oss den sterkeste vi fant og spiste alt med en gang, for deretter å fyre opp joint på joint.

Begge 2 havna i noe psykoselignende greier, og her snakker vi to stykker som _faktisk_ har en god psyke uten noen problemer.

Vi ble låst inn i en fantasiverden hvor vi knapt klarte å snakke med folk, fant ikke hotellet vårt, verden virket ikke ekte, lo av ALT i 1-2 timer i strekk og var rett og slett fanget i en annen virkelighet, skummelt som f.
Uvaksinert 👍
Jeg ville ventet, tror rett og slett du er for ung og har for lite livserfaring. Det er i hvertfall viktig å ha med seg noen og være fullstendig klar over hva som kan skje. Skjønner veldig godt at folk kan tippe over hvis man ikke er klar over hva som foregår selv i små doser. Snakket en del om det underveis og vi var vel like enige begge to om at vi godt skjønner folk som er gærne hvis de har den følelsen hele tiden. Å se huden krympe inn i armen og at det er noe som er inni armen og lager mønster i huden kan nok være jævlig hvis man ikke har full kontroll og er klar over at det er kun er en effekt av det man holder på med. Men må si at det som vi fikk ut av det var en mye større opplevelse enn å drikke selv om effekten vi fikk var liten ut fra hva vi hadde håpet på etter alt vi har lest, men det kommer nok flere ganger. Tror det er veldig viktig å være inneforstått med muligheten om at det finnes flere dimensjoner som vi ikke ser i normal tilstand som kanskje kan dukke opp. Men min mening er at du bør vente noen år da jeg ikke tror du er klar for det. Hvis du skulle hoppe ut i det så planlegg på forhånd, snakk åpent om det til de du stoler på, finn informasjon og still deg selv kritiske spørsmål og finn det stoffet du selv har mest tro på. Vi vurderte LSA, Sopp og Kaktus, det var ikke vanskelig for vår del å velge kaktus etter hva vi leste, men klart at nå har ene stuevindu full av snart modne frøkapsler fra morning glorry som vel bare får bli til nye blomster neste år ;-) Vi brukte over ett 1/2 år fra vi begynte å snakke om det til vi gjorde det. Lykke til.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av mdmafreak Vis innlegg
Ikke gjør som meg! Første gangen jeg var i amster og tok sopp var jeg 23, men hadde lite peil så jeg og en kompis kjøpte oss den sterkeste vi fant og spiste alt med en gang, for deretter å fyre opp joint på joint.

Begge 2 havna i noe psykoselignende greier, og her snakker vi to stykker som _faktisk_ har en god psyke uten noen problemer.

Vi ble låst inn i en fantasiverden hvor vi knapt klarte å snakke med folk, fant ikke hotellet vårt, verden virket ikke ekte, lo av ALT i 1-2 timer i strekk og var rett og slett fanget i en annen virkelighet, skummelt som f.
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på å ha god psyke og være forberedt, enn å ha god psyke og ta en spontantur på psykedelika. "Sopptur i amsterdam" må jeg ærlig si er den dårligste ideen man kan ha.

Til trådstarter: Ser meg selv i det du skriver, men jeg var et aspirerende cannabishue på den tiden.
Det er et pluss at har lest deg opp på emnet, du har en liten sans for hvor magisk opplevelsen er.
Vi skal ikke anbefale stoff her på bruket, noe det nevnes i tripping- råd og veiledning tråden. Nå er LSD, Sopp og Meskalin sett på som de tre mest kjente psykedeliske stoffene og man kan kansje kalle de tradisjonelle, ettersom de har lengst farttid. LSD er vanskeligere å skaffe (kanskje ikke nå fortiden med markedene på darknet), det samme gjelder Meskalin, så sopp er det som er enklest. Prosessen med å finne sopp kan også være litt meditativ, så jeg heller mot det alternativet.

Mindfuck blir kanskje litt hardt ord å bruke, selv om jeg har referert til fenomenet ved samme ord. Personlig mener jeg det er essensen i en psykedelisk opplevelse, denne nedbrytingen av tankekonstruksjoner kan være særdeles ubehagelig på det mest intense, men den er også kilden til det mest interessante ved psykedeliske opplevelser: Nedbrytningen av konstruksjonene hjernen din har skapt for å sortere informasjonsstrømmen som du oppfatter som virkeligheten.
Det er dette som gir deg nye syn på ting, som kan gi deg innsikt i problemer du står fast i.

2c-* fenetylaminer er morsomme.. men jeg legger ikke mer i de enn dèt.

Det er som mange sier, sant at hjernen nærmer seg ferdigutvikling når man er 25, men jeg tok psykedelika (Spiss fleinsopp) for første gang som 18 åring, og prøver å si "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør".
Jeg tok mye dop når jeg var ung, er ung enda men, å alt det har påvirket meg dårlig på lang sikt. Var selvsikker og hadde god tro om at jeg var mere voksen og bedre mentalt utvikla enn de andre, trodde også jeg var en ekspert på dop og hadde lest meg nok opp på ulike stoffer til å prøve det, jeg leste mye om emnet. Til slutt snudde alt seg og jeg ble usikker på alt jeg trodde på om meg selv og andre. Jeg angrer. Har ført til mye rar tankegang og angst, føler meg dom i enkelte tilfeller og folk har problem med å skjønne hva jeg mener enkelte ganger. Fått litt sånn hippie tankegang. Både på en bra og dårlig måte. På en bra måte så har jeg blitt mer opplyst om hva som skjer i verden, mer miljøbevist, mer åpen om alt. Det dårlige er at jeg blir sett på som en tulling fordi jeg engasjerer meg i rare ting som folk egentlig ikke tenker over. Sånn alex jones opplegg, ikke sant? Jeg synes selv at det er viktig å få med seg hva som skjer i verden å hvordan ting egentlig er, men siden jeg bruker mye energi på slike ting som folk ikke interesserer seg for så har jeg også mistet en god del venner osv.
Det jeg prøver å si er at du kan gå fra den kule selvsikkre gutten til den rare bortulla hippien

Du er ung, du har hele livet ditt på å prøve dop i fremtiden, så anbefaler deg å vente til du er gått oppi åra, så hue ditt får stabilisert seg. Det er mye som kommer til å forandre seg selv om du tror du er klar og vet hvem du er osv. Jeg tror selv at jeg har ødelagt såpass mye for meg selv at jeg aldrig vil bli i stand til å faktisk nyte stoffer sånn som jeg gjorde først. Men dette er veldig individuelt, du kan liksom aldrig bli klar nok.

Du skal også være klar over at dop ikke er så uskyldig som det kan virke. Isteden for å søke om tripprapporter og tips angående dop, så anbefaler jeg å søke om dårlige ting som har skjedd med dop bruk, da får du et litt annet syn på ting.
Ivertfall var jeg sånn at jeg ikke leste om bivirkninger av dop før etter det skjedde noe galt, å da viste det seg at det er like mange som plagdes med det som det er folk som trives med det. Dette har jeg også sett på venner osv. Noen ganger går det bra og noen ganger går det dårlig.

Tror ikke du kommer til å høre på det jeg sier sånn egentlig, men håper du gjør det for ting kan gå galt, å hue ditt er ikke noe du vil kødde med i så ung alder.

Ellers så er det jo spennende å helt unikt, det kan by på noe sinnsyke opplevelser som du ikke kan få på andre måter en ved hjelp av slike stoffer, hvorfor ikke nyt det med gutta når dere er 70 år og rar likavell, bedre det en å satse hele livets helse på litt sprell som ung.
Du bør også vurdere hvordan familien din er, å om de har noen mentale sykdommer osv, da disse kan være arvelige og forsterkes eller trigges ved hjelp av div stoffer.
Har du hatt en bra bardom så langt, burde du også vurdere, tror jeg.

Å det er ikke som du ser på film, og det er ikke som du leser det i tripprapporter. Ting blir helt på tryne, både godt å vondt

Synes fortsatt det er spennende så jeg samler på stoff og leser om det når jeg har ekstra tid, men bruker ingenting av det da. I ny å ne kan det hende at jeg røyker litt cannabis bare.

Lykke til mvh Dåren

Leste ikke alt de andre skrev før jeg la inn innlegget, men må si meg helt enig i alt de sier. jeg føler meg også veldig kjent i det trådstarter og andre skriver her.
Sist endret av Dåren; 17. juni 2015 kl. 22:06.
Du kan være så trygg du bare vil på deg selv, og tro at du vil takle alt, men du vet aldri hvordan retning LSD drar deg i.

Jeg er så utrolig glad for at jeg hørte på alle mine eldre og erfarne venner. Jeg ventet til jeg var 24år selv om jeg hadde hatt lyst siden vi lærte om rusmidler på ungdomsskolen. Jeg var og er akkurat lik som deg- ekstremt interessert og fascinert av rusmidler.

Husk på en ting; Du har hele livet til å oppleve nye ting på, da også rusmidler. Ikke ta sjangsen på å ødelegge det i en alder av 17år. Du virker smartere enn det.
Jeg kan dele mine erfaringer med LSD. Om du vil prøve eller ei er det uansett bare du som kan bestemme. Jeg er mange år eldre enn deg og har også en historie med angstlidelser.

Kjøpte 2 stk lapper, solgt som 110ug. Styrken på lappene er som regel lavere enn oppgitt, ofte ganske mye. Men selger hadde et relativt godt navn så vi kan jo la tvil komme til gode og si at det ikke var så veldig mye svakere.
Uansett, jeg delte den første i 2, klippet slik at det var 1/3 på den ene biten og 2/3 på den andre. Tok den minste, som nok var såvidt på threshold. La den under tunga, tror jeg lot den ligge litt for kort før jeg svelget den. Merket veldig lite, fikk et enkelt tilfelle av en uvanlig tanke (et forvrengt ansikt) men ellers lite.

Et par uker senere tok jeg resterende 2/3 og lot ligge litt lenger under tunga. Merket at ting som var rette ikke lenger var rette, men ble buet som f.eks gulvplankene. Og lyset flimret på en måte, vanskelig å beskrive men kan minne litt om mdma. Ingen halisinuasjoner eller liknende. Lå mest på sofaen den dagen og surfet på nett. Gikk en tur i byen senere på kvelden, var i en litt drømmeaktig tilstand uten at det var ubehagelig. Veldig chill egentlig.

Så neste gang, flere mnd senere bestemte jeg meg for å ta hele lappen som jeg hadde igjen. La den under tunga og lot den ligge leeeeenge, gikk faktisk på butikken og gjorde unna en hel handletur med den så hadde den der i 20+ min før jeg fikk nok av pappsmaken og svelget. Etter ca en times tid så jeg at veggene "pustet" slik jeg har hørt andre beskrive LSD. Det ble etterhvert vanskeligere å tenke, jeg klarte ikke å holde tankene i hodet i det hele tatt. Det var også veldig ubehagelig å puste, jeg fikk en slags kvelningsfølelse. Heldigvis hadde jeg lest meg grundig opp på LSD og visste at dødsangst kunne forekomme og at det kun var psykisk. Tok på meg klærne og gikk en ganske lang tur. Det var ganske kaldt så jeg gikk hjem til slutt og satte meg på soafen. Prøve å sette på noe musikk men det overstimulerte sansene mine veldig og jeg fikk panikkangst. Hele tiden visste jeg at det kom til å gå over, jeg var bare ikke sikker på hvordan jeg skulle holde ut de resterende timene. Masse ubehagelige minner kom og gikk like fort og jeg satt i sofaen og bare stirret apatisk ut i luften. Fant frem mobilen min og greide å google noe slikt som "bad trip help" og fant et par sider hvor man (jeg) ble snakket beroligende til av erfarne brukere. Det hjalp utrolig godt, jeg anbefaler veldig å ha en slik side lagret på hurtigtast eller annet sted veldig lett tilgjengelig. Fortsatt var det voldsomt ubehagelig å puste. Etter et par timer følte jeg med litt bedre, jeg kunne samle tankene litt lettere. Da jeg lukket øynene så jeg noen bisarre figurer, den eneste hallisen jeg hadde på hele turen. Utover kvelden ble jeg meg selv igjen, jeg var utrolig glad for at det var over. Neste dag var jeg veldig trøtt, sov mye mesteparten av dagen.

Jeg følte meg hverken opplyst eller endret, eller hadde noen ego-død, et sted langt inni lsd-galskapen var jeg bunnsolid meg. Jeg opplevde det hele som svært ubehagelig. Jeg vet andre forteller om livsendrende og dype spirituelle opplevelser, jeg vil ikke avvise deres erfaringer men jeg vil si at ikke alle opplever det slik. Dette var alså en lav dose, rundt 90ug eller enda lavere og ille nok. Vil nok neppe ta dette flere ganger Jeg kan godt tenke meg at å ta en høy dose uten tilstrekkelig erfaring kan resultere i en traumelidelse.

Kan ikke stresse nok, BEGYNN LAVT OG HA RESPEKT FOR LSD.
Sitat av c-wor Vis innlegg
Det var også veldig ubehagelig å puste, jeg fikk en slags kvelningsfølelse.
Vis hele sitatet...
Var dette som skjedde da Hoffman hadde sin tripp nr. 2, så kvelningsfølelse er en klassisk effekt man gjerne vet om. Det blir vel mest ille når dosene er slik at du kanskje ikke skjønner situasjonen du er i.