Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 861
Har ett par Eltax Cocept 600 stående som jeg bytta 10'' elementene på.. Nå må jeg bare ha mellomtone/driver( kom aldri fram til hva som var hva eller hva jeg skulle ha) og diskant. Har prøvd og søke rundt hvor mange tommer diskanten og mellomtone/driveren til høyttalerne skulle være uten hell, så da er det alltids(førhåpentligvis) noen hjelpsomme freaks som kan fortelle meg og muligens komme med anbefaling til mellomtone/driver(hva er hva?) og diskant..

Helst så ''billig som mulig'', men fortsatt med OK lyd.

Også har jeg da 2x10'' elementer, 2x8'' elementer, mellomtone og diskant jeg ikke husker hvor stor er nå, også har jeg 6.5 elementer liggende.. Noen ideée til hva jeg kan lage av det her? Er ikke nøye om det blir ødelagt eller om noe går galt, ligger bare og tar plass og blir sikkert kastet til slutt uansett.. så kan vel gjøre noe artig med dem! hvem vet, kanskje dem kommer til nytte
Ingen som har noe og si?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Diskanten er 3/4 tommer og mellomtonen er 5 tommer. Det er ingen standarder for yttermålene på høyttalerelementer, så en 3/4-tommers diskant kan være alt fra 20 til 125 mm i diameter. Ergo vanskelig å finne noe som passer i hullene uten å vite målene på det som står der fra før. En annen ting er at delefilteret vil fungere annerledes med andre elementer, så ideelt sett burde du fått tak i nye/brukte originalelementer.

Skulle jeg uansett anbefalt noe ut fra løse lufta ville det nok blitt veldig "safe" elementer som ikke krever stort av delefilteret: Peerless DX25 som diskant og Peerless SDS 134 som mellomtone. Totalt 1404,- fra dynaBel.no. Ikke billigst, men så lavt i pris jeg ville turt å gå for å få et nogenlunde forutsigbart (og godt) resultat.