Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 27540
Hei. jeg går nå på Rivotril tar 3-6 mg om dagen. Jeg lurer på om det er noe forskjell på Rivotril og Rohypnole ?. Takk for svar, jeg er ny på FF
http://en.wikipedia.org/wiki/Clonazepam - Rivotril
http://en.wikipedia.org/wiki/Flunitrazepam - Rohypnol

Ja, det er to helt forskjellige virkestoffer.
Tusen takk for svar. er det noen som kan gi meg litt erfaring om rohypnol sammenlignet med rivotril ?. Hadde vært veldig fint før jeg bytter om
Sist endret av Handy andy; 12. juli 2012 kl. 01:10.
Om du går på det så syns jeg det er merkelig at du ikke klarer å stave Clonazepam riktig. Uansett, forskjellen er at Flunipam (Rohypnol) er mye mere potent enn Rivotril (Clonazepam), og det er ganske vanskelig etter erfaring å få de utskrevet av legen. Burde da ikke være noe problem å få skifta til Flunipam om du knasker mye Rivotril til dagsbruk.

Uansett, hvorfor ikke bare gå på gata å bytte Rivotrila dina mot Flunipam? 90% av pillekjøpere som skal ha Benzodiasepiner leter etter Rivotril eller Flunipam.
Flunipam er ikke like sløvende.
Personlig syntes jeg rivotril slår flunipam ned i støvlene.
Jeg skjønner godt du ikke klarer å stave clonazepam riktig hvis du dytter i deg rundt tre mg om dagen.

Trapp ned forsiktig.
Suget går bort etterhvert men det tar lang tid.
Måtte slutte med Hyppere da jeg ble kleptoman av dem, og rivotril syns jeg ikke funka no særlig..

McHypp
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Min erfaring er at jeg ble kleptoman av Rivotril, så de gangene jeg har tatt Rivotril lot jeg væreå gå på butikken. Jeg mistet totalt frykt for å bli hektet, å kom hjem med ting jeg overhode ikke hadde bruk for. Men værst av alle er nå Sobril, de sluttet jeg med nettop av den grunnen. Fikk jo totalt noia etterpå. :0

Fikk ikke svart deg tidligere ang. Rivotril og Diazepam. Du kan jo prøve å ta 10 Diazepam å se om du blir fjærn, så ta 10 Rivotril å se om du merker forskjell. Er veldig intressert i å høre hva som skjer, men det kan jo hende at jeg, legen og 10-12 av de jeg kjenner tar feil. Men det kan jo være at du er en av de få som reagerer uvanlig på diazepam.

[quote=Homme74;2754088]Min erfaring er at jeg ble kleptoman av Rivotril, så de gangene jeg har tatt Rivotril lot jeg væreå gå på butikken. Jeg mistet totalt frykt for å bli hektet, å kom hjem med ting jeg overhode ikke hadde bruk for. Men værst av alle er nå Sobril, de sluttet jeg med nettop av den grunnen. Fikk jo totalt noia etterpå. :0

Fikk ikke svart deg tidligere ang. Rivotril og Diazepam. Du kan jo prøve å ta 10 Diazepam å se om du blir fjærn, så ta 10 Rivotril å se om du merker forskjell. Er veldig intressert i å høre hva som skjer, men det kan jo hende at jeg, legen og 10-12 av de jeg kjenner tar feil. Men det kan jo være at du er en av de få som reagerer uvanlig på diazepam.[/QUOT
Sitat av steinarr Vis innlegg
Flunipam er ikke like sløvende.
Personlig syntes jeg rivotril slår flunipam ned i støvlene.
Jeg skjønner godt du ikke klarer å stave clonazepam riktig hvis du dytter i deg rundt tre mg om dagen.

Trapp ned forsiktig.
Vis hele sitatet...
dette er helt korrekt

jeg husker jeg prøvde å sove på flunnipam...RÆVA i forhold til min rivotril...jeg sa tom til legen min at jeg ikke trengte det...det funket så dårlig

men det er et bra middel om du skal være våken og klar i hue,samtidig som du trenger å kille nervene...så jeg forstår at kriminelle syntes det passer bra

Sitat av k2. Vis innlegg
Om du går på det så syns jeg det er merkelig at du ikke klarer å stave Clonazepam riktig. Uansett, forskjellen er at Flunipam (Rohypnol) er mye mere potent enn Rivotril (Clonazepam), og det er ganske vanskelig etter erfaring å få de utskrevet av legen..
Vis hele sitatet...
Nei det ekke det ass...det er feil..grunnen til at legen er enda mer streng på disse er fordi kriminelle misbrukte dem på 80 og 90 tallet når dette var landets mer vanlige brukte benzo...så det har gått politikk i det etter mange rettsaker hvor kriminelle sklyder på flunnipam

av samme årsak måtte de bytte navn på det fra rohyp til flunni

nettopp fordi det er såppass belasta blitt
Sist endret av alanapoli; 9. november 2012 kl. 06:40.
Sitat av Homme74 Vis innlegg
Min erfaring er at jeg ble kleptoman av Rivotril, så de gangene jeg har tatt Rivotril lot jeg væreå gå på butikken. Jeg mistet totalt frykt for å bli hektet, å kom hjem med ting jeg overhode ikke hadde bruk for. Men værst av alle er nå Sobril, de sluttet jeg med nettop av den grunnen. Fikk jo totalt noia etterpå. :0

Fikk ikke svart deg tidligere ang. Rivotril og Diazepam. Du kan jo prøve å ta 10 Diazepam å se om du blir fjærn, så ta 10 Rivotril å se om du merker forskjell. Er veldig intressert i å høre hva som skjer, men det kan jo hende at jeg, legen og 10-12 av de jeg kjenner tar feil. Men det kan jo være at du er en av de få som reagerer uvanlig på diazepam.
Vis hele sitatet...
10 mg diazepam tilsvarer 0,5 rivotril! 40 mg diazepam istedenfor en rivo 2 mg tror jeg de fleste hadde foretrekket da alle benzo fungerer forskjellig.
Men sobril en værsting? dette er jo det svakeste du kan få tak i? Vil såvidt tade jeg får av legen.
Sitat av k2. Vis innlegg
Om du går på det så syns jeg det er merkelig at du ikke klarer å stave Clonazepam riktig. Uansett, forskjellen er at Flunipam (Rohypnol) er mye mere potent enn Rivotril (Clonazepam)
Vis hele sitatet...
Å, er flunipam sterkere enn Rivotril? Kan du gi meg noen kilder på det? Takk.
2 mgs flunipam en f 2'er fra danmark istdenfor en rivotril.. tror nok det ja

Sitat av k2. Vis innlegg
Om du går på det så syns jeg det er merkelig at du ikke klarer å stave Clonazepam riktig. Uansett, forskjellen er at Flunipam (Rohypnol) er mye mere potent enn Rivotril (Clonazepam), og det er ganske vanskelig etter erfaring å få de utskrevet av legen. Burde da ikke være noe problem å få skifta til Flunipam om du knasker mye Rivotril til dagsbruk.

Uansett, hvorfor ikke bare gå på gata å bytte Rivotrila dina mot Flunipam? 90% av pillekjøpere som skal ha Benzodiasepiner leter etter Rivotril eller Flunipam.
Vis hele sitatet...
Tuller du? Ingen ville ha bytta vekk sin flunipam for en ussel rivotril.. Her i byen går rivotrilen for 30-40 og flunipamen for 70-80

Folk strever jo å få tak i flunipamen (sånn har det vært siden 2006 eller hva når den ble flyttet opp til A preperat) Mens rivotriler flyter jo hele norge i av glass.
Er det bare jeg som syns man blir mye mer aggressiv og voldelig på Xanax enn andre benzodiazepiner? Jeg har aldri hatt kleptomantendenser på rivotril, engang. Jeg har tatt sjanser til tider men stort sett blir jeg bare surrete. Med 30mg Xanax i systemet hamret jeg løs på betongvegger uten å tenke på konsekvenser eller smerte. Jeg sa til og med at jeg ønsket å knekke nakken til ei kjerring og knuse skallen hennes til det ble risgrøt med rød saus. En liten ting får det bare til å svartne totalt.

Ja, lesson learned. Jeg er en dum faen til tider.
Sitat av k2. Vis innlegg
Om du går på det så syns jeg det er merkelig at du ikke klarer å stave Clonazepam riktig. Uansett, forskjellen er at Flunipam (Rohypnol) er mye mere potent enn Rivotril (Clonazepam), og det er ganske vanskelig etter erfaring å få de utskrevet av legen. Burde da ikke være noe problem å få skifta til Flunipam om du knasker mye Rivotril til dagsbruk.

Uansett, hvorfor ikke bare gå på gata å bytte Rivotrila dina mot Flunipam? 90% av pillekjøpere som skal ha Benzodiasepiner leter etter Rivotril eller Flunipam.
Vis hele sitatet...
Clonazepam er dobbelt så potent enn flunitrazepam.

Kilde:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_benzodiazepines
Flunipam ble tatt ut av markedet i år.
Apotekene selger det inntil de er tomme. Så er det stopp. Og de fleste apotek er nå tomme.
PS: Jeg kjenner bare til det legale markedet for legemilder i Norge.
Herregud, må være noen snille (egentlig sløve) leger dere har i forhold til legen min. Det drøyeste jeg har fått av piller med resept er ett par antibiotikakurer og en resept på sløvende allergitabletter. Kroniske ryggsmerter og søvnproblemer.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Herregud, må være noen snille (egentlig sløve) leger dere har i forhold til legen min. Det drøyeste jeg har fått av piller med resept er ett par antibiotikakurer og en resept på sløvende allergitabletter. Kroniske ryggsmerter og søvnproblemer.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk ikke engang noen diagnose før jeg fikk tilbud om å få velge selv hva slags piller jeg hadde. Hjelp skulle jeg ikke få, men resepter var det ikke noe problem å skrive ut. Byttet lege etter hvert.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Er det bare jeg som syns man blir mye mer aggressiv og voldelig på Xanax enn andre benzodiazepiner? Jeg har aldri hatt kleptomantendenser på rivotril, engang. Jeg har tatt sjanser til tider men stort sett blir jeg bare surrete. Med 30mg Xanax i systemet hamret jeg løs på betongvegger uten å tenke på konsekvenser eller smerte. Jeg sa til og med at jeg ønsket å knekke nakken til ei kjerring og knuse skallen hennes til det ble risgrøt med rød saus. En liten ting får det bare til å svartne totalt.

Ja, lesson learned. Jeg er en dum faen til tider.
Vis hele sitatet...

Høres ikke ut som dem er helt bra for deg
Jeg har gått på Xanor i 8-9 år og jeg har aldri merket noe til det du beskriver.
Jaja, folk reagerer ganske forskjellig. På dem grønne kunne det ta litt av noen ganger. Rivotril synes jeg ikke funker noe spess. Må i hvert fall gå lang tid mellom hver gang, hvis dem skal fungere litt.
Det blir galt å tenke på hva som er mest potent, da pillene har styrker deretter.
Det blir også galt å sammenligne benzodiazepiner, da alle har noe ulik virkning.

Ifølge http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_benzodiazepines, så er styrkene sammenlignbare slik

10mg Valium er det samme som 1mg Flunipam og 0.5mg Rivotril

Alle benzoer er beroligende, men

Flunipam er hovedsaklig hypnotiserende, sovemiddel
Rivotril, anti bevegelse, altså hindrer at du rister osv
Valium, hovedsaklig beroligende, i sterkere grad enn de to ovenstående

Grunnen til at folk ikke kjenner så mye til rivotril, er som sagt at den ikke er så beroligende som feks valium.
Men, hvis du skulle fått i deg mye efedrin feks og sliter med å stå rolig, så ville du merke stor effekt av rivotril.
Så effekten er der, men den er bare annerledes. Ergo, gjør folk mye dumt på rivotril, en 2mg pille tror folk de ikke kjenner stort av, så drikker en alkohol og vips, så har en en blandingsrus som er veldig potent.