Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1071
Blir nyskjerrig hva dette er.

Når jeg for eksempel ser på filmer/dokumentarer jeg liker og visse klipp.
Eller hører en del av en sang eller leser noe som jeg blir fasinert av, virker det som kroppen utløser en "Whoosh følelse bølge" fra tå til hode (varer 2 sek) [vanskelig å forklare] der også "hjernen" buzzer i 2 sek og jeg får gåsehud.
Det viker som om kroppen er veldig enig i det jeg ser/leser og sier i fra haha.

Nyaste eksempel var når jeg nettopp leste etter jobb i utlandet, der jeg leste en stillig som passer meg utmerket. Whoosh!

Det skjer skjeldent , og jeg har merka triggrer mest når humøret er på topp samtidig som jeg følger intenst med med det jeg ser/leser.

Elendig forklart, men noen som har noe innspill?
Tja, endorfinrush med en dæsj adrenalin?

Forøvrig opplever vel alle det. :-)
Er vel en kort form for eufori. Alle kjenner dette, spesielt når det gjelder musikk.
Gåsehud hørtes i dette tilfellet ut til å komme fra en positiv følelsesmessig og psykisk reaksjon.

Det kan også komme av frykt, adrenalin, eller rett og slett om man fryser.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
fikk det akkuratt, herlig følelse ^^
jeg kaller den "lykke"
Når jeg ser sluttresultatet av filmene mine, får jeg den følelsen.
Får det også når jeg hører fin musikk.

Generelt noe spesielt, som jeg liker ekstra godt.
Sist endret av Eplegutten; 2. februar 2011 kl. 16:34.
Enkelte musikalske mesterverk gir meg ekstrem gåsehud over hele kroppen. I tillegg får jeg en fantastisk deilig fysisk følelse og kribling i hele meg.

Jeg får ALLTID den følelsen fra 5:42 og ut sangen av denne låta!

http://www.youtube.com/watch?v=M3Ubc...D05C48C82F89A7

Eargasm!
Når diskokulen åpner seg over earls court under soloen i comfortably numb sitter jeg med gåsehud fra tærne til toppen på hodet.. Herlig.

http://www.youtube.com/watch?v=JWnapx502uQ
var ikke verre nei. jeg skulle jo være spesiel!!