Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3263
Hei

Lurer på om det er mulig å spise rå hasj, bryte av en klump, tygge og svelge.

Har lest flere tråder her om at det er mulig.
Men andre sier man trenger fett?
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, det er mulig. Derimot blir du ikke ruset.

Thc trenger varme for å aktiveres, og bindes til fett. Om jeg husker rett da.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, det er mulig. Derimot blir du ikke ruset.

Thc trenger varme for å aktiveres, og bindes til fett. Om jeg husker rett da.
Vis hele sitatet...
Har lest om mange som har kun spist hasj og blitt rusa
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mja. Kanskje det funker da. Men hvorfor spise rein hasj? Ville heller ha baket brownies eller noe om jeg skulle spise.

Masse fett vil nok hjelpe på. Kanskje det var ren cannabis som man ikke ble stoned av å spise?
Det viktigste er å varmebehandle cannabisen (dekarboksylering). Det gjør - veldig kort fortalt - at THC-en faktisk virker. Noe hasj (men ikke pollem, f.ex) har allerede blitt varmet opp når det ble lagd, og da funker det jo å bare spise den som den er. Men det blir bedre tatt opp i kroppen hvis man spiser noe fett samtidig (Er det jeg gang på gang har lest. Selv har jeg aldri spist det, bare røyka).
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil bare påpeke at pollen ikke innholder THC. Derimot er det 'resin glands' (vet ikke norsk navn) i female cannabis buds som produserer THC'en.
For noen år siden når jeg skulle hjem fra Roskilde, jeg hadde 5g sånn ca og visste ikke hva jeg skulle gjøre på bussturen, så jeg bestemte meg for å spise hele klumpen. Det visste seg å være super idiotisk, har aldri vært så på trynet på thc før.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brukte å drikke te blandet med cannabis olje og fløte. Oljen fikk jeg fra et glassrør som hørte til en damp mod(MFLB). Funket fjellxD

Kanskje man kan oppløse hasjen i en kopp te, og pøse på med fett? Da blir den også varmebehandlet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil bare påpeke at pollen ikke innholder THC. Derimot er det 'resin glands' (vet ikke norsk navn) i female cannabis buds som produserer THC'en.
Vis hele sitatet...
Jeg vet det. PolleM skrev jeg. Det er det faktiske navnet på det folk kaller pollenhasj.
Anonym bruker
"Utstø Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Grunnen til at noen får effekt og andre ikke når den er rå er at noen partier rett og slett har blitt varmebehandlet på sin vei til Norge.

Det skal ikke mer til enn 40-50 grader over en lengre tidsperiode før omformingen fra THCA til thc starter (og blir selvsagt mer effektiv jo varmere det blir).

Når du da vet at hasjen stammer fra land som Marokko så sier det seg selv at det er stor sjanse for at noen partier er eksponert for mye varme i lastebiler o.l
Da har jeg lært noe nytt i dag også!

Har selv spist rå hasj og blitt så stoned at jeg må krabbe langs gulvet.
Men andre ganger, bare litt stein.

Så da gir det litt mer mening for meg nå!
Jeg føyer meg i rekken på de som kan skrive under på at rå hasj funker. Om det er sløs sammenlignet med og blande det i olje(varmebehandling) vet jeg ikke, men jeg har heller alldrig vært så stein i mitt liv som en gang jeg spiste rundt 2 gram. Jeg trodde jeg skulle dø, og verden føltes som om jeg kjørte karusell slik man gjør på fylla uten å klare og spy for jeg var for dårlig til å bevege meg..Kansje min værste opplevelser på rusmidler noen sinne
Anonym bruker
"Lykkelig Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har spist det rått mange ganger og det funker like bra hver eneste gang. Det er jo bare å prøve, så finner du det ut selv prøv med en liten klump, overspising på hasj er helt jævlig
Jeg spiste 1 gram rå hasj engang..... merka ingenting.. tidenes waste :P
thc blir ikke aktivert med mindre du varmer den opp
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil bare påpeke at pollen ikke innholder THC. Derimot er det 'resin glands' (vet ikke norsk navn) i female cannabis buds som produserer THC'en.
Vis hele sitatet...
Pollen når det er snakk om hasj er hasj laget på pressede trikomer også kalt keef/kief flere steder, ikke pollen som i blomsterstøv og blomster og bier.
Anonym bruker
"Utstø Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Pollen når det er snakk om hasj er hasj laget på pressede trikomer også kalt keef/kief flere steder, ikke pollen som i blomsterstøv og blomster og bier.
Vis hele sitatet...
Bare for å pirke litt så er den ikke presset, men fraskilt ved hjelp av en sil.
Derfor fremstår den som mildere siden det er mer plantemateriale i den, men den gode typen plantemateriale (altså deler av blomsten), så det er ofte flere typer cannabioder tilstede som gjør deg høyere.

I mørke typer er det ofte høyere konsentrasjon av ren thc som gjør deg steinere.
Dette er uavhengig av strain.
Thc er thc, det er resten av canabiodene som skiller de forskjellige Strainene og hvilken type rus du får.

Lager du thc ekstrakt av en sativa blir du like tung i formen som om det hadde vært indica.
I hasjen kommer flere av virkestoffene med, desto flere som blir med desto mer kompleks blir rusen.
Dersom en sativa har høyt innhold av tbh gir den også en indica type rus, så jeg stiller meg tvilende til de som mener de kan merke forskjell. Kanskje i enkelttilfeller og blant erfarne brukere med varer av høy kvalitet.

Så selv hasj med lavere innhold thc kan være mer potent siden thc konsentrasjonen ikke sier noe om resten av canabiodene som er med.

hasj er konsentrat av varierende styrke og sammensetning, det finnes aldri en fasit.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare for å pirke litt så er den ikke presset, men fraskilt ved hjelp av en sil.
Derfor fremstår den som mildere siden det er mer plantemateriale i den, men den gode typen plantemateriale (altså deler av blomsten), så det er ofte flere typer cannabioder tilstede som gjør deg høyere.
Vis hele sitatet...
Det du snakker om kalles dry sifting/flat screening det og da skal det gjerne fryses og slikt, jeg snakker om å presse det.
Da bruker man kun kief og en pollenpresse.
Sist endret av Flaffersen; 17. august 2019 kl. 19:04.
Gjorde nettopp dette over en periode på 2 uker, funker gjør det, men tidenes waste i lengden.. må opp i doser på 3-4 gram etter noen dager hvis du vil høy. Blir bare slapp å jævlig etterhvert, aldri mer. (IKKE TYGG DET, BLIR BARE GRIS Å DET SITTER GARANTERT HASJBITER I KJEFTEN LANG TID ETTERPÅ) funker ikke å pusse, blir du stoppa å de tester er du fucked