Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1659
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Fikk for en del uker siden forkynt en dom ang tap førerkort.
Fikk forkynt dommen tidelig i 5/4, så får jeg idag telefon fra politiet der de lurer på hvor førerkortet mitt er blitt av.
Jeg sier at jeg ikke vet. Så presterer damen i telefonen å si at jeg må levere det inn og at dommen blir gyldig fra den datoen jeg leverer det inn.

Jeg sier at det er helt forbanna uaktuelt og at jeg fikk forkynt dommen for over 1mnd siden og at jeg da fikk beskjed om at dommen var rettskraftig i det sekundet jeg signerte dommen.

Etter mye om og men kommer politiadvokaten på banen og sier at dommen var rettskraftig fom 26/4, av en eller annen grunn.

Kan dette stemme? Det står ingenting om dette noen plass og jeg tok det som ett selvfølge at dommen var rettskraftig i det øyeblikket jeg signerte den, altså 5/4?

Taps tiden er bare på 2månder, så 1mnd til og fra har for meg personlig mye å si.
Selv om du signerte og godtok må du forsatt vente til statsadvokaten ankefrist går ut/han godtar dommen før den blir rettskraftig
Ser ut som du bør levere inn førerkortet selvom det er *forbanna uaktuelt».

https://www.sivilombudsmannen.no/kap...r-innlevert-2/

Eventuelt melde det tapt,
Sist endret av Dough; 9. mai 2019 kl. 14:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for bekreftelse.

Vil benytte anledningen til å tipse alle som kommer i kontakt med politiet å ikke ta noe for god fisk.
Ikke stol på noe. Ikke godt noe.

Jeg er normalt sett ganske skjeplig og er ikke en typisk FTP ACAB type, men større løgnere og drittsekker skal man faen meg lete lenge etter.
Alt som har blitt sagt og gjort har bare vert løgn og fanteri gang på gang.

Drømmer om et samfunn det Politiet jobber for folket og ikke nytter hver bidige mulighet til å ''ta folk'', forbanna løgnaktige drittsekker.
Hvis de stopper deg og du ikke har noe på deg og de bestemmer seg på pur faen at de ikke skal slippe deg før de har tatt en urin eller blodprøve av deg. Kan de finne ut at du røyket grønt en uke tilbake og ta fra deg lappen?
Ja du kan bli tatt og miste lappen om du røyka for en uke siden og blir stoppet og politiet bestemmer seg for å teste deg.
Ja det vil for de fleste slå ut om det er kun en uke siden.Kommer blant annet an på hvor ofte du har røyka, hvor mye, fettprosent og flaks/uflaks. Er vel også forskjell på hvor lenge thc er sporbart i urin og blodprøve. Du finner flere tråder her med mer info. Så kanskje vil også resultatet bli annerledes om det er tatt pisseprøve eller om de tok blodprøve.
Sist endret av random67489; 13. mai 2019 kl. 12:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Ja du kan bli tatt og miste lappen om du røyka for en uke siden og blir stoppet og politiet bestemmer seg for å teste deg.
Ja det vil for de fleste slå ut om det er kun en uke siden.Kommer blant annet an på hvor ofte du har røyka, hvor mye, fettprosent og flaks/uflaks. Er vel også forskjell på hvor lenge thc er sporbart i urin og blodprøve. Du finner flere tråder her med mer info. Så kanskje vil også resultatet bli annerledes om det er tatt pisseprøve eller om de tok blodprøve.
Vis hele sitatet...
Det er så lett for dem å gjøre livet til et helvette for deg alt henger i en tynn tråd når du først er under lovens lange arm. Det er helt latterlig at man kan bli utsatt for noe man gjorde i sitt eget hjem en uke tilbake i tid. Heldigvis var ikke dette tilfellet for meg men når jeg tenker meg om så kunne de tatt den blodprøven hvis de ville.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De kan ikke tvinge urinprøve, men de kan tvinge blodprøve. Sporingstiden er adskillig ulik.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dommen er rettskraftig fra den er signert av statsadvokaten så den 26/4 høres riktig ut, tar noen dager å oversende din lokale politistasjon og noen dager å få dato for henting. Du godtar dommen når du signerer under forkynning, eller om du ikke anker innen to uker etter å ha forkynnet og hentet dommen.
De har rett i at du skal levere førerkortet, du kan ikke selv bestemme fra når det er ugyldig så klart men går jo an å si at du har mista det eller klippa det i to og pælma det og ikke visste at du skulle levere det med mindre du har fått skriftlig instruks på det. Det er ikke alle tilfeller man blir stoppa i tilfeldig kontroll hvor de sjekker opp førerkortet med registeret men blir du mistenkt for noe i kjøringa, som f eks rusa så sjekker de det opp. De fleste snut har vel fått den scanning maskina også hvor de ikke trenger å ringe opp kollega for å sjekke om detaljene stemmer men at alt dukker opp på en liten håndmaskin dings så å vise ugyldig førerkort er ikke det beste sjakktrekket.