Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3801
Kom til å tenke litt på disse begrepene og hva folk legger i dem,er det slik at det er bedre å være en good guy en,en nice en ? Jeg tenker at en Nice guy er mer en "rævslikker" som vil gjøre alle til lags,unngår konflikter osv så lenge han blir likt er det ikke så farlig,mens en good guy er så snill han bare kan men "selger" ikke seg selv.

Hva tenker dere,er det noe stor forskjell på disse begrepene ?
Sist endret av Bjørneboe; 3. juli 2020 kl. 08:45.
Jeg tenker ikke at rævslikker passer her. En nice guy, er vel en nice guy. Definitivt ikke en rævslikker. Men om du tenker typ nice guy finish last og slikt så er det kanskje ikke sosialt sett ett plusspoeng å være en nice guy, fordi alfahannen eller badboyen fremstår som mer spennende. Men for meg så er nice guy en fin ting, det er en bra person.

Good guy derimot føler jeg brukes ofte med forbehold. At good guy rommer langt mer en en subjektiv beskrivelse av en persons oppførsel og væremåte.

Men nå er jeg ikke lærer så kan godt tenkes jeg er helt på viddene.
https://www.reddit.com/r/niceguys/

Nice guy er ihvertfall ikke noe du vil være
nice guy = simp = sjw beta male(meme)?
Sist endret av Superspurv; 3. juli 2020 kl. 09:26.
Nice guy brukes vel i disse dager om menn som forventer å få sex bare fordi de er høflige mot damer.

Good guy brukes om menn som faktisk er hyggelige.

Simp er en som mener, eller later som at de mener, at kvinner ikke kan gjøre feil og setter de på en pedestal.

Ihverfall slik jeg har forstått det.
Morsomt om vi får høre fra noen som har engelsk første språk, hva de tenker. Språk er jo dynamiske, og ord og uttrykk kan bety forskjellige ting i forskjellige miljøer, forskjellige land, eller til forskjellig tid.

MadameF, mener å ha sett engelske filmer og serier osv der good guy brukes på en annen måte. Litt som dette kanskje, ja han er en fin fyr....men... det ligger noe usagt bak. Noe negativt som kan romme litt av hvert. Grei nok liksom, men likevel.

Med adhd og dysleksi så tar jeg ikke alltid fremmedspråk så lett, har ofte nok med den gode gamle norsken jeg altså, men jeg forsøker å lære og forsøker forstå ting ut av sammenheng, spesielt fremmedspråk så jeg hører gjerne flere tolkninger. Det minsker jo også sjansen for at jeg i fremtiden bruker dem feil.
Forskjellen mellom de to er vel egentlig behørig beskrevet her, en nice guy er en som prøver å innsmigre seg og blir overrasket/forsmådd når han finner ut av at hans snillhet alene ikke vil gi han sex. Han stiller seg uforstående til at han som er så snill ikke får seg noe, uten å ta med i beregningen at man må gjøre noe ekstra for å bli likt av det motsatte kjønn utenom bare å være snill og forvente noe tilbake. en good Guy er vel sånn jeg forstår det bare en real fyr som også vet å spille korta sine riktig.

En simp sånn jeg har forstått det er en fyr som er villig til å gå over lik for å imponere ei dame, det være seg å komme med en mening han tror hun vil høre eller generelt gjøre ting som i utgangspunktet strider mot hans karakter, ganske mye overlapp mellom simps og nice guys sånn sett, begrepet simp brukes også av koko-høyre om fyrer som på generelt grunnlag forsvarer kvinner.
Noen menn bare skjønner ikke hvordan man skal oppføre seg og flørte + gi dama signaler gjennom kroppsspråk, smiling og erting + komplimenter og skjønne hennes signaler på interesse.

Jeg synes det er veldig lett, og har heldigvis skjønt greia nok til at jeg har fått kost meg en del opp gjennom midten/slutten av tenåra og helt til i går natt.

Det handler om å spille spillet haha, vi er en meget intelligent art med en meget komplisert og ikke minst varierte "parringsdanser". Det vil si at damer er forskjellige og man får dem på forskjellige måter, alt etter hva som tiltrekker og imponerer akkurat den jenta.

Det er gøy det der, å spille spillet når man har mestret det tilstrekkelig.
Sist endret av krystallkongen; 4. juli 2020 kl. 01:24.
Just be yo self man, mye med attraktivt enn å fake en personlighet
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Noen menn bare skjønner ikke hvordan man skal oppføre seg og flørte + gi dama signaler gjennom kroppsspråk, smiling og erting + komplimenter og skjønne hennes signaler på interesse.

Jeg synes det er veldig lett, og har heldigvis skjønt greia nok til at jeg har fått kost meg en del opp gjennom midten/slutten av tenåra og helt til i går natt.

Det handler om å spille spillet haha, vi er en meget intelligent art med en meget komplisert og ikke minst varierte "parringsdanser". Det vil si at damer er forskjellige og man får dem på forskjellige måter, alt etter hva som tiltrekker og imponerer akkurat den jenta.

Det er gøy det der, å spille spillet når man har mestret det tilstrekkelig.
Vis hele sitatet...


Bra du får pult og fint for deg at du er nypult.

Men bortsett fra at vi nå vet at du har dametekke og sjeldent går tomhendt og bitter hjem etter en tur på byen, hva har innlegget med nice guy eller good guy å gjøre? Den sammenhengen ser jeg ikke, selv om jeg når har lest innlegget ditt flere ganger.

Siden du var O/T så fortsetter jeg i samme trend, håper det går greit? Går du forresten i selvpålagt karantene når scorer og får pult fremmed nå under corona-pesten? Eller hooker du kun opp med damer du alt har på mobilen som du tror er "trygge"?
Sist endret av _abc_; 4. juli 2020 kl. 19:47.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Bra du får pult og fint for deg at du er nypult.

Men bortsett fra at vi nå vet at du har dametekke og sjeldent går tomhendt og bitter hjem etter en tur på byen, hva har innlegget med nice guy eller good guy å gjøre? Den sammenhengen ser jeg ikke, selv om jeg når har lest innlegget ditt flere ganger.

Siden du var O/T så fortsetter jeg i samme trend, håper det går greit? Går du forresten i selvpålagt karantene når scorer og får pult fremmed nå under corona-pesten? Eller hooker du kun opp med damer du alt har på mobilen som du tror er "trygge"?
Vis hele sitatet...
Tror han refererer til broscience og "The game".

"Nice guys" prøver og prøver uten å få seg noe, mens "bad boys" får seg noe hele tiden. Typisk for det miljøet.
Sier han at han driver på som PUA? Trodde PUA sjekking var skikkelig passè, og noe som var kult ca 10 år tilbake når det var PUA kurs i alle store byer og folk overgikk hverandre i å snakke ned damer og bruke cheese onliners for å sjekke? Ja nei jeg husker bare at flere venninner diskuterte pua for mange år siden og de mente det var i overkant gjennomsiktig. Aldri testet noe pua greier og har ikke lest boken du nevner.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Sier han at han driver på som PUA? Trodde PUA sjekking var skikkelig passè, og noe som var kult ca 10 år tilbake når det var PUA kurs i alle store byer og folk overgikk hverandre i å snakke ned damer og bruke cheese onliners for å sjekke? Ja nei jeg husker bare at flere venninner diskuterte pua for mange år siden og de mente det var i overkant gjennomsiktig. Aldri testet noe pua greier og har ikke lest boken du nevner.
Vis hele sitatet...


Du har fullstendig rett, skikkelig pass greier og jeg har ikke vært borti ei eneste jente (i hvert fall av dem hvor vi tilfeldigvis har kommet inn på tema) som ser på det som noe annet enn gjennomsiktig. I et veldig desperat og mørkt øyeblikk for en del år tilbake så sjekka jeg faktisk ut en del PUA-greier på YouTube og skjønte like kjapt at dette virka mildt sagt suspekt. Åssen i helvete kan noen finne det her attraktivt tenkte jeg og bestemte meg for å lære ting av meg selv, noe jeg er takknemlig for i dag. Du oppsummerer selv. hvorfor det er så kleint som det er, mye cheese! Er dog ikke sikker på om Krystallkongen snakka om PUA.
Det jeg prøver å formidle er at i knullesammenheng nytter det ikke å være en nice guy.

Jeg ser poenget ditt abc og at innlegget mitt virket veldig #ihavesex
Det var ikke formålet.

Siden du spør er jeg for tiden i et forhold som har vart en stund og puler kun på henne, uten å ta noen Covid-forhåndsregler.

PUA vet jeg ikke hva er? Kanskje jeg er for ung.

KP var til abc ikke frukoman, bare for å oppklare.
Sist endret av krystallkongen; 5. juli 2020 kl. 12:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mente ikke å fremstå negativ, fint folk har et bra sexliv, innlegget ditt kom bare veldig plutselig i tråden. :-)

Når du forklarte det skjønner jeg hva du mente. Ja det er noe med det, bad boys er nok langt mer spennende enn nice guys for damene. Så om vi skal sammenfatte, kan man si at nice guys er forutsigbare på grensen til det kjedelige, men at bad boys er uforutsigbare, kanskje impulsive og dermed langt mer spennende?

Føler at vi nesten er der nå at nice guys nærmer seg siste stop før incel?

Hvor hører da good guys hjemme?
Man trenger ikke være en bad boy en gang, bare ikke oppfør deg som en tjener/butler og gi henne litt motstand i samtaler og ikke si nøyaktig det hun vil høre der og da.

Vær litt mann rett og slett, og de gjør og sier som de vil (innenfor rimelighetens grenser) og ikke dikt etter henne eller fremstå sjalu.
Virk heller ikke desperat. Hun bør være nesten like usikker som deg på om det blir sex mellom dere på slutten av kvelden.
Kan ikke påberope meg å være en utspekulert sjekker med mange gode triks, har egentlig bare funnet en greie som virker for meg, og den virker heller ikke alltid. Og det er å prate med damene. Le sammen og skøye litt. Noen ganger går jeg alene hjem, er jeg heldig og i go'form slipper jeg det.

Forresten pua var noe som var "hot" for endel år tilbake. Med noen tvilsomme teknikker der jeg tror tanken var at mannen skulle være litt "slem" mot damene for å fremstå bedre selv. Feks disse nesen til ei dame slik at damen skulle føle seg litt mindreverdig, eller i det minste jekkes kraftig ned. Også en del cheesy one-liners som skulle sikre seieren. Satt meg aldri inn det - og det ble kanskje fremstilt langt værre enn det agentlig var. Har hørt fra en som har brukt teknikken og som deltok på et kurs om sjekking som sier at det egentlig bare handler om være i øyeblikket og droppe all angst for å snakke med fine damer. Så kanskje er sannheten om pua en plass midt i mellom? Du finner sikkert masse om emnet om du googler.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Man trenger ikke være en bad boy en gang, bare ikke oppfør deg som en tjener/butler og gi henne litt motstand i samtaler og ikke si nøyaktig det hun vil høre der og da.

Vær litt mann rett og slett,
Vis hele sitatet...
Dette er stengt tatt ikke å være mann, men å være en person som respekteter den andre som en normalt oppegående samtalepartner som ikke trenger å dulles med som et barn. Ingen liker å bli undervurdert.
PUA står for pick up artistry og er litt I den gata som _ABc sier. TEknikkene beror på en slags filosofi om at damer er sånn og sånn eller sånn og sånn, og skal dermed snakkes og gjekkes ned deretter. Fine negler, er de fake? Da snakker du ned samtidig som du gir et kompliment osv. Mye annet rart også men det meste er sånn her. Å leve i nuet og slippe angsten når man snakker med fine damer trenger man ikke PUA for å konkludere med, det er det som funker og du trenger ikke snakke ned og komme med cheesy oneliners som liksom skal si noe om henne som person.

Nice guys kan ende opp som incels absolutt, det tror jeg i hvert fall, men jeg føler heller at nice guys er dudes med et litt nerdete tilsnitt som går gjennom den fasen i tenåra og vokser den av seg når han lærer seg spillereglene i 20-åra. Jeg var en sånn en i tenåra sjæl så kan være confirmation bias her, men jeg harr sett mange i samme situasjon opp gjennom. det er som krystallkongen sier, en kunst man må mestre og noen kommer bare litt skeivt ut i førsten. De som ender opp med å bli faktiske incels er vel egentlig ikke så nice i det hele tatt egentlig.
Jeg har aldri hørt at nice guy trenger å være noe negativt.

Ser det refereres til r/niceguys, men der står det jo spesifisert i About-seksjonen:
For all the self proclaimed "nice guys" who are actually manchildren or douches, or who mistake being spineless and pathetic for being nice. This is primarily a subreddit for images of these "nice guys" demonstrating their unique charm.
Vis hele sitatet...
Altså "nice guys" i hermetegn, der selvproklamerte "nice guys" forveksler patetisk oppførsel med det å faktisk være nice. Subredditen er altså ikke for ekte nice guys, men "nice guys". Subredditens tittel er jo også «Mostly cringe-y images of Nice Guys™». Legg merke til at Nice Guys har store forbokstaver. Da inntar begrepet en annen mening, ifølge toppdefinisjonen i Urban Dictionary (som, som alle vet, er verdens ledende definisjonsmakt, milevis foran Merriam-Webster, Cambridge osv):
Nice Guy: Not to be confused with a nice guy (that is, a male that is nice)- When used as a noun instead of an adjective, Nice Guy refers to people (men or women) who believe basic social expectations are currency for sex.

Nice Guy: I don't understand, I'm a good listener, I help carry his/her groceries, and feed the cat while he/she is away, and he/she won't even let me touch him/her!

Sympathetic ear: Uh, because as a human being you should be doing those things in the first place, and OH YEAH: nobody has to have sex with you, and probably won't want to because it's obvious you think basic decency is sex money! To be clear: you are trying to trick people into thinking your Niceness is generosity, when they can clearly see your transactional intent. It's gross. Stop acting like a Nice Guy.
Vis hele sitatet...
Det er altså stor forskjell på å være en nice guy, og å være en "nice guy" eller Nice Guy.

Men, hvis du ser på deg selv som en nice guy, og begynner å klandre kvinner for ditt manglende hell med dem, så er det stor sjanse for at du er en Nice Guy i stedet. Mitt inntrykk er at de fleste kvinner liker snille og ordentlige menn, uansett om du kaller dem niceguys eller goodguys!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Når vi snakker om PUA så kan det egentlig minne veldig om alt av alternativmedisin eller for eksempel slankepiller basert på urter.

Du spiser slankepillene og går faktisk ned i vekt! Det kan jo ikke være fordi du plutselig ble oppmerksom på kosthold og begynte å trene i tillegg.

Det er derfor PUA opplegget ble stort og fungerte for mange. Teknikkene er totalt irrelevante. Her har du en gjeng gutter som vil knulle men ikke tør gå ut døra, men plutselig tør de gå ut døra og prøve seg på jenter. Hvis du går fra å prøve deg på 0 jenter til 20 jenter i uka så sier det seg selv at du blir å få knullet til slutt.

Tilbake til topic: jeg har alltid forstått at en nice guy er en fyr som blir venn med jenter og er stormforelsket i dem men aldri tør å gjøre framskritt. Kan gjerne være bestevenner i årevis. De forventer at det skal skje noe mer uten at man trenger å prøve noe mer enn å bli kjent.
Tilbake til topic: jeg har alltid forstått at en nice guy er en fyr som blir venn med jenter og er stormforelsket i dem men aldri tør å gjøre framskritt. Kan gjerne være bestevenner i årevis. De forventer at det skal skje noe mer uten at man trenger å prøve noe mer enn å bli kjent.
Vis hele sitatet...
Hm ok, da er det kanskje en enkel men velkjent løsning på akkurat det problemet? En akkurat passe mengde alkohol bør vel løse akkurat det? Passelig brisen, forelsket og med sosialt glidemiddel innabords bør det vel da være mulig å være frempå?
Sist endret av _abc_; 5. juli 2020 kl. 19:46.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hm ok, da er det kanskje en enkel men velkjent løsning på akkurat det problemet? En akkurat passe mengde alkohol bør vel løse akkurat det? Passelig brisen, forelsket og med sosialt glidemiddel innabords bør det vel da være mulig å være frempå?
Vis hele sitatet...
Eller øve seg på å være selvsikker nok til å ikke trenge alkohol. Det er mye mer imponerende og damene setter pris på en mann som ikke trenger alkohol for å "tørre"