Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2991
Hei, jeg merker en lav liten ringelyd konstant på rommet mitt. Den er merkbar spesielt når jeg skal legge meg. Jeg kan gå ut av rommet mitt og stå i gangen og ringelyden er vekke(Så ingen tinitus på meg)

Tok faktisk lydopptak av denne merkelige lyden:
https://clyp.it/xhon2d2v

Jepp, jeg har prøvde å nappe ut alt av kontakter også..
Hørte ikke noe annet, en de lydene i begynnelsen på opptaket der.
Utvikler
Trådstarter
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Hørte ikke noe annet, en de lydene i begynnelsen på opptaket der.
Vis hele sitatet...
Du må skru opp lyden ganske kraftig.. Er veldig lav. men nok til å holde enn våken om natten!
Nå har jeg ikke noen gode øreklokker å bruke. Men jeg skrudde opp lyden på "full purke" på den forsterkeren jeg har, den kan levere 210 W. Og jeg har høytalere, som skal takle dette. Riktig nok, så satt jeg 4-5 m unna, men det var egentlig ikke noe annet enn svak susing (noe som er vanlig i de fleste opptak).
Sist endret av aluminiumfluorid; 30. november 2017 kl. 01:34.
Utvikler
Trådstarter
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Nå har jeg ikke noen gode øreklokker å bruke. Men jeg skrudde opp lyden på "full purke" på den forsterkeren jeg har, den kan levere 210 W. Og jeg har høytalere, som skal takle dette. Riktig nok, så satt jeg 4-5 m unna, men det var egentlig ikke noe annet enn svak susing (noe som er vanlig i de fleste opptak).
Vis hele sitatet...
Mulig du er så heldig at du har ører som ikke fanger opp denne jævlige lyden.. Får vel vente et par år før mine ikke tar opp frekvensen lenger
Hører du den selv på opptaket? Tror jeg hører det på nærmere max volum.

Ta sikringen og se om det stopper da kanskje?
Jeg har en slik lyd og har kommet frem til at det er subben til det billige logitech 2.1 anlegget jeg har stående i stua.
Det er en mektig irriterende ringelyd, må enten dra ut strømmen eller ha lyd på.
Jeg har fingern på at der er noe elektronisk, trenger ikke være på rommet ditt engang, jeg hører den jævla lyden helt inn på badet.
Utvikler
Trådstarter
Takk for svar. Måtte hive ut sikringen, da stoppet den opp, så var noe elektrisk. Viste seg at det var en iphone lader kontakt som lagde lyden(en som jeg glemte å hive ut fordi jeg trodde det ikke betydde noe)

For dere med store lydanlegg, jeg tok et opptak av lyden litt nærmere kilden denne gangen, så kan dere se om ørene deres fanger den opp da!
https://clyp.it/u5qni0ta
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
høres ut som en svak plystrelyd(?)

brannvarsler?
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har blitt nevnt allerede, men jeg har det samme problemet. Susing og irriterende lyd i rommet, var noe elektrisk - rev ledningen ut av stikkontakten - problem solved
I stedet for å krangle/diskutere om man oppfatter at det en ringelyd der så kan man heller angripe det på en litt mer vitenskapelig metode. Kjører man en FFT kan man se hvilke bestanddeler (frekvenser) lydsignalet består av, og man kan få en visuell plott av spektrumet: http://manual.audacityteam.org/man/s...gram_view.html

http://manual.audacityteam.org/m/images/1/11/spectral_02.png

Putt opptaksenheten din oppi noe som kan fange opp lydbølgene (pappkopp eller noe), og vips så har du en passelig retningsbestemt opptaker og en visuell plott over lydsignalet som hjelper deg med å peile inn hvor signalet kommer i fra.

Edit: Ser at problemet er løst. Men her er i alle fall min metode.
Sist endret av m0b; 30. november 2017 kl. 22:42.
Hashtag yolo right?
8 11
Nå når jeg hørte lyden og sitter på badet samtidig kan det virke som det er ventilasjon ! Har akkurat samme lyd fra ventilasjonen i taket på badet. Du har ikke noe ventilasjonsluke eller lignende?
Fengsel > Fridom
17 0
hører den jeg, kan være ventilasjonen som lager det?
Hvis det er den veldig hlye frekvens lyden du hører så opplever jeg gjerne at det kommer fra adaptere og ladere av ymse slag. Dama hører det aldri, så jeg har nok tatt for godt vare på ørene mine.
Hadde noe av det samme problemet med adapteren til en ekstern seagate hd. Hørte ikke noe til det i det daglige, men når det er stille og mann skal sove og først begynner å fokusere på en sånn lyd, da blir det tilslutt jævelig høyt.
tipper på strømadapter/lader, evt et vannrør som piper svakt
Sitat av JustisMord Vis innlegg
hører den jeg, kan være ventilasjonen som lager det?
Vis hele sitatet...
Kan utmerket være det hvis lageret på vifte-motoren er slitt.

Selv har jeg nylig oppdaget en høy pipelyd fra ventilen på toalettet. Tok meg 2 mnd å finne ut hvor det kom fra.
Sist endret av ivar_oslo; 30. november 2017 kl. 19:59. Grunn: Upresis tidsangivelse