Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 975
Hei!
Funderer på å kjøpe et luftgevær (Eller luftpistol?) for å ha på hytta til blinkskyting og familiedueller. Ser på hjemmesiden til XXL at det meste nå er drevet av CO2-patroner.

Spørsmålet da er, hvor lenge holder en slik patron før den må byttes? Er det snakk om 50 eller 500 skudd liksom?

Ser ut til at det er ganske lite utvalg av den typen luftvåpen som man spenner opp for hvert skudd.

Og om noen har peiling, hvilken type vil dere anbefale å kjøpe? Si gjerne hvorfor / hvorfor ikke 🙂
Min co2 pistol, en Smith and Wesson Model 79G skyter ca 60 skudd på en patron. Om jeg skulle kjøpt noe, hadde jeg definitivt gått for et luftgevær med knekk mekanisme. Mye greiere å bruke da man ikke trenger å tenke på gassen, og bare kan ta noen skudd når man føler for det. I tillegg er trykket altid det samme. Ville gått for et uten kikkertsikte tho og som er relativt kraftig, synes det er det morsomste å skyte med.
Sitat av sjuken Vis innlegg
Hei!
Funderer på å kjøpe et luftgevær (Eller luftpistol?) for å ha på hytta til blinkskyting og familiedueller. Ser på hjemmesiden til XXL at det meste nå er drevet av CO2-patroner.

Spørsmålet da er, hvor lenge holder en slik patron før den må byttes? Er det snakk om 50 eller 500 skudd liksom?

Ser ut til at det er ganske lite utvalg av den typen luftvåpen som man spenner opp for hvert skudd.

Og om noen har peiling, hvilken type vil dere anbefale å kjøpe? Si gjerne hvorfor / hvorfor ikke 🙂
Vis hele sitatet...
Det varierer fra våpen til våpen hvor mye gass det bruker, hadde en pistol som kunne skyte ca 50-60 skudd. Det er jo mer en nokk spør du meg.
Du kan jo skjekke om du finner en skikkelig old school knekke rifle på finn.no ?
Di selger luft gevær på jula til 499. Ble overrasket over hvor kraftig det var til den prisen. Passer utmerket og ha på hytta. Anbefaler også den ene blinken dem selger der du skyter ned mål. Og når du skyter på den siste så reiser alle seg igjen så du slipper og gjøre det selv.
Trådstarter
Takk for svar!
Trenger forsåvidt ikke det kraftigste våpenet, kan vel fort gå utover presisjonen med de lette kulene. Skal se meg litt rundt, tar Gjerne imot fler tips og kommentarer.

5FDP: takk for tips, skal sjekke Jula, det tenkte jeg ikke på!
Sitat av sjuken Vis innlegg
Takk for svar!
Trenger forsåvidt ikke det kraftigste våpenet, kan vel fort gå utover presisjonen med de lette kulene. Skal se meg litt rundt, tar Gjerne imot fler tips og kommentarer.

5FDP: takk for tips, skal sjekke Jula, det tenkte jeg ikke på!
Vis hele sitatet...
Du skal slite med og finne noe bedre i den prisklassen værtfall. Dette er da uten CO2