Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1228
Hei,

Jeg flyttet inn i ny leilighet igår hvor Internett var inkludert. Men signalet i kjelleren er så vanvittig dårlig at jeg ikke kan bruke det, prøvde å se en film igår og kom ikke lengre enn å få sett 3 minutter med pixel greier på 15 minutter..
Leietakeren sier tidligere leieboer ikke hadde problem med dette men ja, det kan jo ikke stemme. Er det mulig for meg å koble opp en egen get boks 2 her nede? Kan man ha flere av dem på samme linje?
Et bra sted å starte er hos leverandøren.
https://www.get.no/v3/kundeservice
Sjekk om det går ett Ethernet utak fra øvrige etasje og ned til kjelleren. Koble så på en router eller forsterker der.
Selvfølgelig kan tidligere leieboer ikke ha hatt problemer.
kommer jo ann på hva du bruker.
Jeg bruker ett slikt: https://www.komplett.no/product/8000...redirect=true#

og finner nettverk mye lengre unna enn hva min samsung s7 gjør.
Hei, dersom du har tilgang til modem, kan du sjekke RX og TX.
(Recieving "ende" og Transmitting "ende")
Dette er signaler oppgitt i -DBm
Utifra tallene du får oppgitt, tilsier tap fra (Node - ett knutepunkt i akksessnettet til GET) jo lavere verdier jo bedre.

Enkelt forklart, kommer du deg innpå modem eller media konverteren om jeg husker riktig fra GET.
Vil det stå f.eks
Rx: -9Dbm
Tx: -6.5DBm
Dersom du har verdier over -12DBm er linjen inn til husstand ikke optimal.

Det kan skyldes mye rart som f.eks
Dårlig patchesnor brukt i node. (Node inneholder en switch som gir kundene sitt abb. Som det går ei patchesnor over til ett panel hvor fibrene blir spredt utover til fordelere i gater; og derfra inn til hus. Problemet kan være en dårlig fiberskjøt i akksessnettet, ei fiber snor som er tilskittnet gjerne av støv eller fabrikkfeil.)

Kundesenter kan gi deg svar på verdier ettersom du kommer i kontakt med en som er kompetent nok til dette, masse erfaringer fra dette i sammengheng med med tidligere arbeid.

Videre dersom dette ikke er til hjelp, vil jeg anbefale og håper du har ethernet uttak i kjeller.

Hvor du kan kjøpe WiFi forsterker. Denne kobler du direktr til uttaket. Da vil dens oppgave forsterke trådløs nett og de fleste har også 1 eller 2 ekstra ethernet utganger.

Ble mye her, men anbefaler og kontakte kundeservice.

Peace